Soothe Geplaatst 1 december 2011 Rapport Share Geplaatst 1 december 2011 Hoi allen. Hoi primula. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 1 december 2011 Rapport Share Geplaatst 1 december 2011 Hoi Soothe. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
VM1 Geplaatst 1 december 2011 Rapport Share Geplaatst 1 december 2011 Ok Sowhat, en nu? Was het iets eenmaligs (dags)? Of eerder weer de start tot een aaneenschakeling van dagen. Want dat was vroeger toch de gewoonte bij jou geloof ik. Maar goed, als het dus iets eenmaligs was en je voelt je niet schuldig.... Maar dat wil dan nog niet zeggen dat je vervelende gevoelens tov je partner en zijn aandacht voor zijn kleinkids is "opgelost". Kan je er met hem over praten? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 1 december 2011 Rapport Share Geplaatst 1 december 2011 Originally posted by: PrimulaH Yv,je,Comme cie, comme ca,Ik zie wel.Hoe is it op it fryske lan?Roots verloochenen zich nietist net sa?quote> Uhmmm, dear Prima... dit was toch niet naar mij gepost he?.. Want ik woon dan wel in Friesland, al heel lang, maar ik versta nog steeds geen fries, hihi Overigens ben ik dan ook weer niet zo errug dat ik jouw posting niet kan vertalen Hier alles goed trouwens, drukste maand van het jaar is ingegaan vandaag, leuk , heel leuk maar slopend Met de kinders gaat het gewoon helemaal goed, dus moeders is blij. En ik denk dat ik voorlopig nog geen sokjes kan gaan breien... ben echt van plan om tegen die tijd in ieder geval te bewijzen dat ik dat in een heel ver verleden op de lagere school al heb geleerd Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 1 december 2011 Rapport Share Geplaatst 1 december 2011 En nu Sowhat? Erg moeilijk om weer te stoppen of valt het mee? Vonneke Ach ja hé die lagere school toch. Komt dadelijk toch van pas. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 1 december 2011 Rapport Share Geplaatst 1 december 2011 Hoi Albertina Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 1 december 2011 Rapport Share Geplaatst 1 december 2011 Originally posted by: Sowhat:ïk denk er juist over omhet bedrag voor mijn kleinkinderen te verhogenquote> Zou hij kunnen bedoelen, bemoei je nergens mee dat zijn mijn zaken? of zit hij zo niet in elkaar. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
VM1 Geplaatst 1 december 2011 Rapport Share Geplaatst 1 december 2011 Dus, eigenlijk gaat het over centen. En over (hoe typisch in een nieuw samengesteld gezin) wie er "recht" heeft op die centen. Om te beginnen (maar goed ik ben een bikke jonger, 44, en "reken" zelf nog op de centen van mijn ouders) is het eigenlijk nodig dat iemand die zijn hele leven heeft gewerkt en voor zijn kinderen heeft gezorgd, dan nog moet gaan ruzie maken met zijn nieuwe levenspartner over "steunen" ja of nee??? Maar nu ben ik in jouw plaats aan het denken en dat is miss niet de bedoeling van dit forum. Wat betreft je drinken al dan niet, wel daar heb ik in mijn vorige posting al iets over gezegd. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Primula Geplaatst 1 december 2011 Rapport Share Geplaatst 1 december 2011 Yvon: bist ter noch? Mast dy skamje! Frysk, Frans, Engels, Duits, We zijn allemaal mensen. Volgens mij had ik al gezegd. Denk dat ik er nog wel even ben.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 1 december 2011 Rapport Share Geplaatst 1 december 2011 Hoi Sowhat, Je voelt je niet schuldig. Hoeft ook niet, schuld leidt tot meer gedoe. Zonde vind ik het wel. En eigelijk ook niet echt nodig. De oplossing komt zeker niet dichterbij. Toch maar op een nuchtere wijze duidelijk zijn. Er dus over praten. In de drank vluchten werkt niet, maar dat wist je al. Sterkte. P.S En helaas, ik weet het ook niet. Ietwat lastig allemaal. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 1 december 2011 Rapport Share Geplaatst 1 december 2011 Sowhat, ik kan je niet raden. Wel hoop ik dat die twee glazen geen verdere dranklust hebben opgewekt. Sterkte. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
AlbertRemmo Geplaatst 1 december 2011 Rapport Share Geplaatst 1 december 2011 Jongelui ik ga mijn bed maar weer es een keertje in heb het idee dat ik echt een poos slapen kan dus ga er gewoon aan toe geven fijne avond nog en truste:lips: Sow, moed, kalmte en vooral wijsheid gewenst:heart: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 1 december 2011 Rapport Share Geplaatst 1 december 2011 Als het geen fles wordt is het te overzien. Nogal een baasje begrijp ik. Als hij de poot stijf houdt wordt het knap lastig. Als ik de oplossing had, kreeg je hem. Houd het binnen de perken hè! Groet en succes. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ans Geplaatst 1 december 2011 Rapport Share Geplaatst 1 december 2011 Goedenavond allemaal! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 1 december 2011 Rapport Share Geplaatst 1 december 2011 Lieve mensen, ik sluit ook af. Fijne avond nog en voor straks. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 1 december 2011 Rapport Share Geplaatst 1 december 2011 Sowhat, niet aan kinders en kleinkinders en zo gaan morrelen, dat accepteer jij ook niet naar jouw kind. Ik denk dat het niet alleen het geld is, maar ook de 'uren' die jouw partner er aan besteedt/ wil besteden. Kan me indenken dat je ze niet echt als 'eigen' ziet en voelt helemaal, maar .. hm, ik heb het gevoel dat het meer iets is dat jij het gevoel hebt dat er niet genoeg rekening met jou wordt gehouden en dat jouw partner meer aandacht aan jouw wensen zou moeten besteden.. Als ik er helemaal naast zit... neem het me maar niet kwalijk dan :$ Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dhen Geplaatst 1 december 2011 Rapport Share Geplaatst 1 december 2011 Sowhat, het komt op mij over dat het niet om dat geld gaat maar om het feit dat je je gepasseerd voelt. Er lijkt me een situatie nodig die niet de kinderen en de kleinkinderen passeert maar ook jou niet het gevoel geven dat jouw mening er niet toe doet. Jij lijkt zelf meer gelijkwaardig rekening te houden met je partner en je zoon dan dat je partner dat doet en ik neem aan dat je dit logischerwijs ook prettig zou vinden als je partner dat ook zou doen. Probeer over je eigen gevoelens te praten met je partner, denk ik. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 1 december 2011 Rapport Share Geplaatst 1 december 2011 Ja Sowhat ikzelf heb die ervaring niet, Jos en ik woonden niet samen maar als het gaat om iemands kinderen komt daar vaak heibel van. Maar voel je je nu een beetje op de tweede plaats staan? Zijn kinderen zijn belangrijker dan jullie geluk? Jullie toekomst? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kate Geplaatst 1 december 2011 Rapport Share Geplaatst 1 december 2011 Sowhat, ik kan me inleven in je boosheid. Het is zijn keuze en zijn goed recht, dat zie je goed. Eigenlijk is, denk ik, het punt dat je zou willen dat hij meer voor zichzelf (en voor jou?) zou kiezen. Tijd en geld gaan naar anderen, waar jij minder mee hebt dan hij. Ik denk dat je er weinig aan kunt doen. Behalve accepteren en voor jezelf op een rij zetten wat je er zo dwars aan zit. Waarom voel je je achtergesteld of waarom irriteert die familie jou. En dan: kloppen die gedachten. Of is het een angst in jezelf. Ik zeg maar wat. Misschien zitten er andere dingen achter. Daar heb je een helder hoofd voor nodig en moeten de emoties eerst wat bedaard zijn. Sterkte Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 1 december 2011 Rapport Share Geplaatst 1 december 2011 O Sorrie Ans. goeie avond. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dhen Geplaatst 1 december 2011 Rapport Share Geplaatst 1 december 2011 Primula als ik mij bezig ga houden met wat er allemaal zou kunnen gaan gebeuren of wat er binnenkort nog op me af komt of wat ik nu allemaal nog moet doen of gisteren al af had willen hebben dan kan ik ook zo in de stress schieten en heeeeeelp denken. Ik hak dan alles maar zoveel mogelijk in mootjes, vandaag drink ik niet, vandaag wil ik dit afhebben van m’n werk enz. en het piekeren over hoe een aantal zaken straks zullen gaan probeer ik te beperken, ik maak ze alleen zo praktisch mogelijk, van wat kan ik er aan doen. Hoe ik me ga voelen in bepaalde situaties moet ik al helemaal niet over gaan piekeren maar gewoon op me af laten komen als het zo ver is en er dan weer zo nuchter mogelijk mee proberen om te gaan. Wat ik bedoel: ik probeer dingen klein te houden zo dat ik het aankan. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ans Geplaatst 1 december 2011 Rapport Share Geplaatst 1 december 2011 Geeft niets hoor, Bolletje. Het gesprek is vrij heftig en wil er niet zomaar tussenzitten dus zei alleen 'hallo' @So what; we kennen elkaar niet maar wens je veel sterkte met je situatie. Ik kan helaas niets zinnigs aanbevelen erover... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dhen Geplaatst 1 december 2011 Rapport Share Geplaatst 1 december 2011 Ans, welkom hier Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ans Geplaatst 1 december 2011 Rapport Share Geplaatst 1 december 2011 Dhen & so what: Dank voor jullie welkom! Hoi Dave! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Teveel Geplaatst 1 december 2011 Rapport Share Geplaatst 1 december 2011 Sowhat, Het vermogen alles rustig te overzien, in de juiste proporties te brengen en de kracht om er ruim de tijd voor te nemen, vooral niet impulsief zijn nu, dat zou ik je willen geven Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden