Spring naar bijdragen

Donderdag 1 december 2011


Gast Fibo

Aanbevolen berichten

Toine, ik kan natuurlijk alleen voor mezelf spreken.

Mij heeft het niet geholpen.

Maar er zijn vele anderen waar het wel bij werkt.

De nadelen vond ik, ongevoeligheid, libidoverlies, kilo's aangekomen.

De voordelen, je voelt niet alles meer echt.

Het lijkt een beetje alsof je altijd een beetje gedronken hebt.

Je mag trouwens dan ook geen autorijden of andere machines bedienen.

Maar dit kun je allemaal terugvinden als je even op google gaat kijken.

Zelf ben ik ook medicatie aan het afbouwen, die ongeveer de zelfde werking heeft.

Dit om de alcohol zucht tegen te gaan.

En ik wil er echt vanaf!

Maar ik moet ook dit langzaam afbouwen, net zoals ik dat met de alcohol moet doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 220
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

toine alleen een paar pilletjes helpen niet nee, je zult ook wat gesprekken moeten voeren anders val je straks keihard terug. en te lang in de somberheid blijven hangen is niet nodig, er is zoveel moois om je heen zonde als je dat niet 'kunt' zien.

ik moet er weer vandoor. toine zet 'm op en niet geschoten is altijd mis dus allicht de moeite waard zo'n pilletje te proberen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: albertina
Goedemorgen allemaal!

gister ook naar Labyrint gekeken,
interessant.

Wat de plaatjes betreft deed het
mij ook wat denken aan EMDR.

Verder weinig bijzonderheden te melden,
behalve dat (zeer off topic) mijn TV.
in orde is.

Vanmorgen is er een monteur geweest,
er zat een chipje los, waarschijnlijk is
de tv gevallen bij het transport.

Maar goed, ik ben bij.
;)quote>

Tsjonge Tina , wat een ellende zeg om zoiets en laat die andere monteur maar chipsbakker worden dan, nou fijn dat jij ook weer kan kijken, welkom weer in de "beschaafde" wereld ;)
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Toine, heb je er wel eens over na gedacht om uit te zoeken of die depr. komt doordat je misschien veel nare ervaringen hebt gehad in je leven? Als dat zo is, zou het dan niet beter zijn om eens te kijken naar een goeie psycholoog? A.d. onderdrukt zo'n hoop gevoelens, en je blijft ze dan toch bij je dragen. Of misschien een combinatie van a.d. en psych.? Ja of het moet veel voorkomen in je familie, dan kun je er niets aan doen.:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi bol

bij mij is het probleem vooral

mijn sociale fobie, wordt heel

snel angstig en daardoor weer

somber en paniekerig en

ga daardoor weer veel piekeren

in het verleden vaak gepraat

met psycholoog, maar dat

hielp niet echt.

de combinatie met mijn auto-

immuumziekte helpt ook niet.

zoals hannah zegt ga er eerst

maar eens met een open mind

heen.

bedankt voor de interesse

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klopt helemaal Hannah ik heb heel veel informatie van Jos gehad ook over depressies.

En Jos was een hele grote jongen in zijn vak, dus neem je dingen aan als leek.

Ja en wat is het verschil tussen afvlakken en onderdrukken? In beide gevallen onderdruk je gevoelens. Misschien met afvlakken het bovenste laagje maar je onderdrukt. Niet verkeerd hoor als ervaringen uit het verleden te erg zijn, daarom schreef ik ook misschien een combinatie van.

Tja en het er naast zitten kan heel goed maar ook daarin zijn suggesties voor iedereen verschillend. De een heeft er wat aan de andere niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey Toine,

Ik gebruik ook AD al een hele lange poos eigenlijk. Ik ben 1 van die miljoen.

Het ligt er helemaal aan wat de diagnose is, dus eerst naar de dokter. Tip: Vraag bij het maken van een afspraak alvast iets meer tijd.

Ik heb ze vroeger een tijd gehad tegen een depressie, de laatste jaren tegen een angststoornis. Ik gebruik 30 mg paroxetine per dag (merknaam: seroxat) en ik voel me er erg goed bij. Het kan je net even iets omhoog tillen zodat je niet in een isolement raakt bijv. (maar dat hangt helemaal van je problematiek en omstandigheden af, dus daar kan ik niets over zeggen uiteraard). Een te hoge dosering zal je emoties inderdaad misschien teveel vervlakken, een te lage dosering zal niet voldoende helpen.

Wat ik je echt aan wil raden is om erg langzaam op te bouwen aan het begin. En bij het stoppen ook erg langzaam af te bouwen. Bij het opbouwen en afbouwen heb ik wat minder leuke ervaringen gehad nl. Maar goed dat gold voor mij.

Groeten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Hannah1

Soms is het nodig om de emoties een beetje af te vlakken.

Ik kreeg op de wildste momenten paniekaanvallen en dat zit niet alleen tussen de oortjes. Ik had gewoon veel teveel stress in die tijd nav. een relatiebreuk en ontslag.

Je hele lichaam (en hersenen is ook lichaam) is dan van streek, van je hormonen (adrenaline) tot je spijsvertering tot je spieren en je ademhaling enz.

Je bent ahw. continu over-alert en na een lange tijd kun je lichamelijk totaal uitgeput raken of steeds meer situaties gaan mijden.

Mijn arts vond dat ik er veel te lang mee heb rondgelopen. Toen ik met AD begon sliep ik een paar week achter elkaar 12 uur per dag.

Ik ben erg blij met het spul omdat ik nu weer normaal reageer op normale situaties en niet meer abnormaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Borretje, nog een paar daagjes wachten dan:sun:

Kun je nagaan wat er in een paar maanden bereikt kan worden!

Het zal heel moeilijk geweest zijn voor je maar je flikt 't wel!

Hoe moeilijk, dat weet alleen jij want jij hebt het ondervonden.

Heel erg knap en ga door Borretje! Je gaat harstikke goed zo.

Liefs,

Jeannet

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Afhankelijk zijn van of houden van

een groot verschil, het ene is op angst gebaseerd het andere op liefde

iets gebaseerd op angst houd me vast in welke verslaving of afhankelijkheid dan ook.

Bevrijding van verslaafd aan iets zijn of afhankelijk zijn van, is elke angst durven aankijken en er wat mee

gaan doen. Het is te doen maar idd wat Rudy zegt een lange lijst van misvattingen van jaren zien te wijzigen.

Wel leuk om te doen omdat het kan om te zien dat het mogelijk is,

wat ik jaren in m'n verslaving en afhankelijk zijn voor onmogelijk heb gehouden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bericht was nog niet klaar. Goed van je Toine!

een optreden van onze Parkinson Hannah, dat wil ik niet missen :D

Geintje, mag wel toch.

Op mijn werk hangt sommige collega,s ontslag boven het hoofd. niet leuk. Je vraagt je soms af of de menselijke kant niet meer meetelt.

Zelf ben ik hard aan het werk om een nieuwe klant tevreden te stellen. hij is nogal wantrouwend.

laten we niet vergeten dat we al helemaal goed zijn zoals we zijn.

In wezen zijn we dat.

AR sterkte en blijf ervoor gaan. Ik hoop voor je dat de situatie opgelost kan worden.

:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gooeeedemiddag allemaal!!

Net klaar met werken,

ben moe!

Echt gewoon een keer echt moe,zou wel uren kunnen slapen! ppffff!!

Dank voor de felicitaties allemaal!

13 maanden samen met Eks dus ook voor onze Fleur een mijlpaal vandaag!

Eks en Fleur....even samen delen maar deze is voor jullie!! :musicnote::heart::sun::moon::present::):musicnote::heart::sun::moon::present::):musicnote::heart::sun::moon::present::):musicnote::heart::sun::moon::present::):musicnote::heart::sun::moon::present::):musicnote::heart::sun::moon::present::)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ya, eks , fleur en idereen hier die weer een dag droog houden of dat gister hebben geprobeerd allemaal gefeliciteerd hierbij. Goede voorbeelden belangrijk hopenlijk voor de mensen die nog elke dga hard knokken om zoals jullie al zolang het volhouden. Borrr ook weer lekker bezig zo :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag,

voor alle mijlpalers een

:present:.

Toine,

ik las je vraag.

Hannah schreef al,

niet op de zaken vooruit lopen.

Mijn ervaring is dat je de oplossing

niet alleen in medicatie moet zoeken.

Ook je probleem aanpakken en

onder ogen durven zien.

Anders is het water naar de zee dragen,

een pilletje en vervolgens gewoon

op de oude voet door blijven gaan heeft

niet zoveel nut.

Een uitdaging.

De angst in de ogen durven zien

en kijken wat er reeel is en niet.

Ook een hele klus, waarbij je

soms wel eens op je tanden moet bijten.

Maar ja, als je vooruit wilt heb je weinig

keuze.

Dus ik zou zeggen, doen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...