Spring naar bijdragen

zondag 17 juli


igor

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 248
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

quote:


Originally posted by:
toine

hoi wederom,




nog even terugkomend op het eerdere, voel me eigenlijk altijd wel positief en zit vol energie, maar op de een of andere manier als ik over de toekomst ga nadenken zie ik alleen maar beren op de weg.


van ik zal alleen overblijven en ik kom nooit een leuke vrouw tegen, zal me altijd onrustig voelen, wat als ik terugval blablablabllablablblalbablbl.


waarom niet gewoon leven......


natuurlijk de combinatie van een angststoornis - autoimmuunziekte, thuis wonen enz, dat helpt allemaal niet, maar die balans en rust vinden in iets, is zo moeilijk


nou genoeg geklaagd en zal me verder van mijn positieve kant laten horen hier en steun te vinden en hopelijk ook te geven, moest weer eens mijn gal spuwen....


ben dus ruim een half jaar alcoholvrij, sport veel, onderneem veel, ben 20 kilo afgevallen en that is it


nu nog een keer rust en tevredenheid in het koppie en toineneman accepteerd het leven




Toine soms kiezen mensen (vaak niet bewust) voorneg. denken. Soms is dat omdat men dat gewend is en ondanks dat een rotgevoel is, geeft het toch een gevoel van zekerheid.
Als ik nu maar neg. ga denken dan, als het inderdaad gebeurd, doet het niet zo veel pijn. Daar komt dan ook nog eens een keer angst bij, ja en angst kan je ook tot het neg. denken drijven dus dubbel op.
Maar net als je al schreef, ik zal mij eens van mijn pos. kant laten horen, kun je ook oefenen om pos. te denken.
Kijk als de toekomst verleden is, en je weet dat het allemaal niet zo erg is als waar je bang voor bent geweest, kun je daar toch met een goed gevoel op terug kijken. Probeer het eens joh, het gaat. Zeker weten je moet er alleen voor kiezen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goed gezegt jopie wat betreft dat denken en zorgen maken over de toekomst, dat kan en mag, maar je moet daardoor geen dwang voelen om dingen te doen, waar je je onrustig of gewoon niet goed bij voelt
en dat heb ik nog wel, dus dat moeten we leren en ja alles per dag, klopt helemaal
dank voor het meedenken, het is zondag dus ga wat frikandelletjes in het vet gooien, jammie
fijne zondagmiddag iedereen, hier schijnt nu af en toe de zon!!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

helemaal waar bolletje, die keuze maak ik ook elke dag om positief te zijn, maar op de een of andere manier sluipt het er af en toe in en zie ik het gewoon niet, dat positieve.
ik heb duizend redenen om positief te zijn en duizend om negatief te zijn, de keuze is "easy" het volhardend denken daarin, wow zo moeilijk, maar we komen er wel
gewoon af en toe dat positieve duwtje nodig, zoals nu hier op het forum
het is vaak gewoon dat eenzame nare gevoel, wat dan weer in de weg zit en dat heeft natuurlijk iedereen wel, maar ben daar zeker meer gevoelig voor.
maar ja waar het op neerkomt is acceptatie, berusting, wijzigen waar nodig als dat lukt en lbblalabllballbalablablblalabalblbalablablbalbalbalabblaballablablblalballblbballablbalb
we zien het per dag wel
alvast bedankt...............toine

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kan een alcoholist ADB worden, of is dit een verloren strijd en moet die persoon (ik ;)) echt helemaal stoppen en die mogelijkheid uit z'n kop zetten? Ik weet dat mijn tijd zonder alcohol me toen heel veel goeds heeft gegeven, maar ook miste ik iets.
Nu leef ik een heel leuk/goed/waardevol leven met mijn lief, leuke sociale contacten, een hoop gezelligheid, maar tegelijkertijd ook regelmatig negatieve gedachten over mezelf, omdat ik vind dat ik te veel en vooral te vaak drink (of heb ik die altijd al, die negatieve gedachtes over mezelf) en vervolgens een slechter zelfbeeld krijg.

BB, dank voor je reactie. Je zet me weer aan het denken. Die grijze massa komt weer in beweging. Ik kan me bijna niet voorstellen dat ik nuchter aan het koken ben, met muziek en dat nog leuk vind ook. Erg toch?!

@toine: goed bezig!


Voorheen herstelde ik al mijn reacties (probeerde er de fouten of ongewenste woorden af te halen), nu doe ik dat bewust niet meer, omdat ik mezelf hopelijk confronteer en niet perfect ben (kan zijn).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by: Mick
Kan een alcoholist ADB worden, of is dit een verloren strijd en moet die persoon (ik ;)) echt helemaal stoppen en die mogelijkheid uit z'n kop zetten? Ik weet dat mijn tijd zonder alcohol me toen heel veel goeds heeft gegeven, maar ook miste ik iets.


Nee Mick, ik als raszuivere alci kan zeggen ik geloof er niet in voor mijzelf. Maar er zijn hier mensen op het forum, en een hele goeie vriendin van mij ook, die a.d.b. kunnen zijn. Maar ik geloof wel dat je toch op je hoede moet blijven als je wat drinkt.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou Witje ik vind het wel weer erg fijn om alleen thuis te zijn hoor, dat ben ik al zo lang gewend. Maar van de andere kant mis ik toch wel de koffie s'ochtends. Ja nu kun je wel zeggen die maakt Vonneke, maar hier is ie dan toch wel wat warmer.:)
En zus kan een heel lekker potje koken. Das wat ik mis. Tja en Zus zat vaak achter de p.c. en ik lag dan op de bank t.v. te kijken. Het is dan toch wel fijn als je gewoon weet dat je niet alleen thuis bent.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...