bolletje Geplaatst 17 juli 2011 Rapport Share Geplaatst 17 juli 2011 quote: Originally posted by: jopiezeikerds Nanananana:moon::moon: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niwi Geplaatst 17 juli 2011 Rapport Share Geplaatst 17 juli 2011 quote: Originally posted by: jopiequote: Originally posted by: toineben dus ruim een half jaar alcoholvrij, sport veel, onderneem veel, ben 20 kilo afgevallen en that is ithoe kun je dan nog beren op de weg zien, Toine ??? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 17 juli 2011 Rapport Share Geplaatst 17 juli 2011 Toine, één dag tegelijk graag:)Dan hoef ik ook niet zoveel na te denken en te prakkezeren..Hannah; wat is er mis met de bejaardensoos??? He, eh, zeg dan.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 17 juli 2011 Rapport Share Geplaatst 17 juli 2011 Samen handwerken op de veranda??? Yak:wacko:Kneem mn zakmes mee, mag dat ook? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 17 juli 2011 Rapport Share Geplaatst 17 juli 2011 En nu: KOESE!Zwaaiiiii Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 17 juli 2011 Rapport Share Geplaatst 17 juli 2011 Ik ben wel de GROTE BB Jopie. Graag beetje onderscheid blijven maken he.Ik ben en blijf een alkie.En vlgs Witte den dikke BB maar Witte is nie wijs hoor! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 17 juli 2011 Rapport Share Geplaatst 17 juli 2011 OOoooh dan moet ik nog ff wachten Hannah. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 17 juli 2011 Rapport Share Geplaatst 17 juli 2011 quote: Originally posted by: toinehoi wederom, nog even terugkomend op het eerdere, voel me eigenlijk altijd wel positief en zit vol energie, maar op de een of andere manier als ik over de toekomst ga nadenken zie ik alleen maar beren op de weg. van ik zal alleen overblijven en ik kom nooit een leuke vrouw tegen, zal me altijd onrustig voelen, wat als ik terugval blablablabllablablblalbablbl. waarom niet gewoon leven...... natuurlijk de combinatie van een angststoornis - autoimmuunziekte, thuis wonen enz, dat helpt allemaal niet, maar die balans en rust vinden in iets, is zo moeilijk nou genoeg geklaagd en zal me verder van mijn positieve kant laten horen hier en steun te vinden en hopelijk ook te geven, moest weer eens mijn gal spuwen.... ben dus ruim een half jaar alcoholvrij, sport veel, onderneem veel, ben 20 kilo afgevallen en that is it nu nog een keer rust en tevredenheid in het koppie en toineneman accepteerd het leven Toine soms kiezen mensen (vaak niet bewust) voorneg. denken. Soms is dat omdat men dat gewend is en ondanks dat een rotgevoel is, geeft het toch een gevoel van zekerheid.Als ik nu maar neg. ga denken dan, als het inderdaad gebeurd, doet het niet zo veel pijn. Daar komt dan ook nog eens een keer angst bij, ja en angst kan je ook tot het neg. denken drijven dus dubbel op.Maar net als je al schreef, ik zal mij eens van mijn pos. kant laten horen, kun je ook oefenen om pos. te denken.Kijk als de toekomst verleden is, en je weet dat het allemaal niet zo erg is als waar je bang voor bent geweest, kun je daar toch met een goed gevoel op terug kijken. Probeer het eens joh, het gaat. Zeker weten je moet er alleen voor kiezen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marc Geplaatst 17 juli 2011 Rapport Share Geplaatst 17 juli 2011 BB, nu is dus iedereen wel heel nieuwsgierig naarjouw afmetingen geworden!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lien2206 Geplaatst 17 juli 2011 Rapport Share Geplaatst 17 juli 2011 wij in het gezin proberen iedere dag tijdens het eten een positief iets te benoemen wat we die dag hebben meegemaakt ofzo.Dat werkt erg leuk, en de kinderen leren zo al postitief denken!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niwi Geplaatst 17 juli 2011 Rapport Share Geplaatst 17 juli 2011 quote: Originally posted by: MarcBB, nu is dus iedereen wel heel nieuwsgierig naar jouw afmetingen geworden!!! ikke niet Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fleurtje Geplaatst 17 juli 2011 Rapport Share Geplaatst 17 juli 2011 De één noemt het zo, de ander weer anders witteWaarschijnlijk naar aanleiding van mijn posting. Geef mezelf te veel krediet.I'm bored..Laters Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
toine Geplaatst 17 juli 2011 Rapport Share Geplaatst 17 juli 2011 goed gezegt jopie wat betreft dat denken en zorgen maken over de toekomst, dat kan en mag, maar je moet daardoor geen dwang voelen om dingen te doen, waar je je onrustig of gewoon niet goed bij voelten dat heb ik nog wel, dus dat moeten we leren en ja alles per dag, klopt helemaaldank voor het meedenken, het is zondag dus ga wat frikandelletjes in het vet gooien, jammiefijne zondagmiddag iedereen, hier schijnt nu af en toe de zon!!!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 17 juli 2011 Rapport Share Geplaatst 17 juli 2011 Lekker he Toine 20 kg afvallendan kun je nog watr frikandelletjes in het vet gooien,das toch maar mooi de winst van niet drinken,heb hier nog wat bitterballen, ook lekker:P Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
toine Geplaatst 17 juli 2011 Rapport Share Geplaatst 17 juli 2011 helemaal waar bolletje, die keuze maak ik ook elke dag om positief te zijn, maar op de een of andere manier sluipt het er af en toe in en zie ik het gewoon niet, dat positieve.ik heb duizend redenen om positief te zijn en duizend om negatief te zijn, de keuze is "easy" het volhardend denken daarin, wow zo moeilijk, maar we komen er welgewoon af en toe dat positieve duwtje nodig, zoals nu hier op het forumhet is vaak gewoon dat eenzame nare gevoel, wat dan weer in de weg zit en dat heeft natuurlijk iedereen wel, maar ben daar zeker meer gevoelig voor.maar ja waar het op neerkomt is acceptatie, berusting, wijzigen waar nodig als dat lukt en lbblalabllballbalablablblalabalblbalablablbalbalbalabblaballablablblalballblbballablbalbwe zien het per dag welalvast bedankt...............toine Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mick Geplaatst 17 juli 2011 Rapport Share Geplaatst 17 juli 2011 Kan een alcoholist ADB worden, of is dit een verloren strijd en moet die persoon (ik ) echt helemaal stoppen en die mogelijkheid uit z'n kop zetten? Ik weet dat mijn tijd zonder alcohol me toen heel veel goeds heeft gegeven, maar ook miste ik iets. Nu leef ik een heel leuk/goed/waardevol leven met mijn lief, leuke sociale contacten, een hoop gezelligheid, maar tegelijkertijd ook regelmatig negatieve gedachten over mezelf, omdat ik vind dat ik te veel en vooral te vaak drink (of heb ik die altijd al, die negatieve gedachtes over mezelf) en vervolgens een slechter zelfbeeld krijg.BB, dank voor je reactie. Je zet me weer aan het denken. Die grijze massa komt weer in beweging. Ik kan me bijna niet voorstellen dat ik nuchter aan het koken ben, met muziek en dat nog leuk vind ook. Erg toch?! @toine: goed bezig!Voorheen herstelde ik al mijn reacties (probeerde er de fouten of ongewenste woorden af te halen), nu doe ik dat bewust niet meer, omdat ik mezelf hopelijk confronteer en niet perfect ben (kan zijn). Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 17 juli 2011 Rapport Share Geplaatst 17 juli 2011 met zo'n onderschrift?zet r maar gauw een uitroepteken achter dan:D Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mick Geplaatst 17 juli 2011 Rapport Share Geplaatst 17 juli 2011 Wooooowwww, het plenst hier plots heel erg! Ik heb het over het weer. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 17 juli 2011 Rapport Share Geplaatst 17 juli 2011 quote: Originally posted by: MickKan een alcoholist ADB worden, of is dit een verloren strijd en moet die persoon (ik ) echt helemaal stoppen en die mogelijkheid uit z'n kop zetten? Ik weet dat mijn tijd zonder alcohol me toen heel veel goeds heeft gegeven, maar ook miste ik iets. Nee Mick, ik als raszuivere alci kan zeggen ik geloof er niet in voor mijzelf. Maar er zijn hier mensen op het forum, en een hele goeie vriendin van mij ook, die a.d.b. kunnen zijn. Maar ik geloof wel dat je toch op je hoede moet blijven als je wat drinkt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 17 juli 2011 Rapport Share Geplaatst 17 juli 2011 Hey die lieve Bor. Hoe is het meis? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
witte Geplaatst 17 juli 2011 Rapport Share Geplaatst 17 juli 2011 Hee die Bor,Hier bij mij is alles prima.Op het forum ook wel lijkt me, het slechte weer zit veel mensen in de wegHoe is met jou? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 17 juli 2011 Rapport Share Geplaatst 17 juli 2011 We hebben trouwens van Woman al een paar dagen niets gehoord. Of ik heb het niet gelezen. Kan ook. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
witte Geplaatst 17 juli 2011 Rapport Share Geplaatst 17 juli 2011 en hoe is t met jou Bol?Blij dat je het huis weer voor jezelf hebt,of mis je de gezelligheidOf alle twee dat kan natuurlijk ook nog.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 17 juli 2011 Rapport Share Geplaatst 17 juli 2011 Nou Witje ik vind het wel weer erg fijn om alleen thuis te zijn hoor, dat ben ik al zo lang gewend. Maar van de andere kant mis ik toch wel de koffie s'ochtends. Ja nu kun je wel zeggen die maakt Vonneke, maar hier is ie dan toch wel wat warmer.En zus kan een heel lekker potje koken. Das wat ik mis. Tja en Zus zat vaak achter de p.c. en ik lag dan op de bank t.v. te kijken. Het is dan toch wel fijn als je gewoon weet dat je niet alleen thuis bent. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 17 juli 2011 Rapport Share Geplaatst 17 juli 2011 schizofrene lucht hierin de achtertuin strakblauw en zonaan de voorkant pikzwart en somberaan beide kanten regent het pijpestelenen helaas geen regenboog Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden