Spring naar bijdragen

Hallo allemaal!


Chrissy

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 78
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

JJ, mijn man weet wel degelijk van mijn alcoholprobleem, maar hij heeft nog niet door volgens mij hoe vroeg ik al begin. Maar hij is het type struisvogel dat ongewenste info erg gemakkelijk mist of "vergeet". En veel met zijn werk bezig.

Dus ja, ik ben wel eenzaam id relatie maar niet zo extreem als het net overkwam denk ik. In algemene zin voel ik me wel erg eenzaam, zonder zielig te willen doen.

Ik zag net je voorstel om maatjes te worden, zou ik denk ik wel willen, maar ik weet niet wat het precies inhoudt eigenlijk, jij wel?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee, weet ik ook niet zo. Behalve dat je dan 1 op 1 contact hebt en niet zo afhankelijk bent van de reacties hier. Als je zin hebt stuur me dan ff prive bericht, al dan niet met tel. Nr of email of waar jijnje goed bij voelt. Ik woon trouwens in Arnhem, jij?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: Chrissy
Ik zit me hier nu trouwens wel ongelooflijk te schamen en me een waardeloze moeder te voelen, doet pijn!!!:brokenheart::$:brokenheart:
q]

Hey Chrissy. Het heeft geen zin om je een waardeloze moeder te voelen meis want dat ben je absoluut niet. Waardeloze ouders vind ik mensen die niet bereid zijn om te kijken naar zichzelf of er niets aan willen gaan doen.
Jij wilt dat wel maar geef jezelf de tijd meid. Een kind loopt ook niet van vandaag op morgen. Dat gaat met vallen en opstaan. En wees maar heel trots op jezelf dat je de stap genomen hebt om van die alcohol af te komen. Dat geeft een positief gevoel en dat kun je heel goed gebruiken. Daar groei je van.
Voor jou een hele grote bos :present::present::present::present::present::present::present: Je hebt ze echt verdiend.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bolletje, dank je wel voor je lieve woorden en de prachtige bos rozen, ze staan al hier op tafel :D! En ik ben idd de de meest geduldige persoon en al zeker niet de mildste (naar mezelf dan).

Ik ben nog veel bezig geweest met wat je eerder vandaag geschreven hebt, en ik realiseerde me oa dat mijn kinderen beiden op hun eigen manier heel onzeker zijn... Ben er altijd vanuit gegaan dat dat in hun karakter zit of met andere dingen te maken heeft... mss is het echter wel degelijk een effect van mijn gezuip :brokenheart:.

En nog een inzichtje: ik kan wel denken dat er weinig effect van alcohol bij mij merkbaar is (zeker ook geen agressie of ander extreem gedrag), maar ik drink al zolang zoveel dat ik mss wel een beetje vergeten ben hoe ik "echt" ben.

Stop nu, kom op de rest nog wel terug, het borrelt door.

Kijk tussendoor met de kids naar de Voice, gezellig...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Chrissy,

Ook namens mij, een wat verlaat, van harte welkom!

Ik heb al wat berichtjes van je gelezen op de dagdraad.

Fijn dat je meeschrijft, het forum is zo'n fijne plek om waar je doorheen gaat

te kunnen delen.

Ik hoop dat je voor jezelf een duidelijk beeld krijgt of je wilt stoppen of minderen.

Ik heb hetzelfde idee als jij, alles of niets. Dus sinds 8 weken ben ik drank vrij.

De eerste 3 weken waren het meest heftig maar nu begint het zn vruchten af te werpen, voel me steeds beter. Ik ben ook een verstokte roker, maar het stoppen daarmee heb ik even op de lange baan geschoven. Eerst de alchol maar eens uit mn systeem, dan de nicotine.

Ik wens je veel sterkte, en hoop je vaak te lezen op de dagdraad:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kees, goed dat je hier komt schrijven,

2 weken is een mooie start, en na de euforie

die je misschien ook even hebt gehad, nu de

anti-klimax? gaat ook weer over hoor, het zijn allemaal

fases waar je doorheen moet. Je lichaam is aan het ontgiften en resetten,

en je geest heeft ineens heel wat tijd over, die moet je nog leren invullen.

Zeok wat leuke dingtejes op, een beloninkje lekkere thee of ander drankje

en kijk of je kunt aanvaarden dat het moeilijk is nu. Des te eerder komt er weer

ruimte voor andere gevoelens. het wordt echt gemakkelijker, maar ook moelijke periodes horen bij het leven. Was toen je nog dronk, vast niet veel anders.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Chrissie,

Ook van mij welkom hier.

Wat een maatje voor je kan betekenen, spreken jullie samen af. Ik heb ook een maatje hier. We mailen nu, na elkaar hier beter te hebben leren kennen, via onze privé email en we hebben elkaars telefoonnummer, voor het geval er echt iets loos is, heel veel trek of het niet meer zien zitten.

Voor een ander ben ik maatje en zij heeft me, als stok achter de deur, een tijd elke ochtend gemaild om te vertellen hoe het de dag doorvoor is gegaan. Het is maar wat je zelf wilt en waarbij je je goed voelt.

Jullie kunnen je ook aansluiten bij het dagpact. Op ditjes en datjes spreken mensen met elkaar af dat ze vandaag niet zullen drinken en ze melden 's avonds het resultaat.

Ga ervoor meis! Veel succes en vooral doorzettingsvermogen. Als je gestruikeld bent, sta dan daarna weer op en start opnieuw: dat is het allerbelangrijkste!

Lytse.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Ans,

Alsnog een wat late reactie van me.

Ik vind het hartstikke goed van je dat het je gelukt is om zo helemaal te kappen en het vol te houden :present:! Merk jij niet dat je meer bent gaan roken in een poging om de craving vd alcohol weg te werken? Heb ik bij mezelf nl wel gemerkt!

Ik ben ook een beetje huiverig om ineens te kappen met alcohol omdat ik niet weet wat me aan afkickverschijnselen te wachten staat. Onrust, chagrijnig en trek snap ik wel, maar ik denk meer aan ernstiger, medische dingen...

Hoeveel dronk jij en waar ben je de eerste dagen/weken tegenaan gelopen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lytste,

Ook maar eindelijk een reactie op jouw berichtje...

Mij lijkt inmiddels het fijnste aan een maatje dat je dan vrijer kunt schrijven. Ik ben toch wel bang voor herkenning, en zoals ik op de dagdraad al schreef, heeft mijn man een nogal gevoelige functie...

Dagpact lijkt me tzt ook wel motiverend.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lightbulb-moment:

Ik dacht dat alcohol mijn boosheid en irritatie naar m'n man toe tempert, maar is helemaal niet zo! Het leidt me er even van af, maar de irritatie en zo wordt NIET minder... sterker nog, ik geloof dat die sterker wordt o.i.v. drank! En dat het moeilijker wordt om me in te houden... vooral als ik zo doorzuip en een tijdje vooruit denk.... :light:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Drank versterkt alles wat er is Chrissy

maar haalt de matigheid weg, ook in het reageren.

Je floept er vaak uit wat je soms al dacht, maar brengt het niet

tactisch en vaak ook uit zn verband. Het ego/zelf is dan al wat telt,

en drank natuurlijk. Soort van vernauwing treedt er op.

Als je veel tijd hebt, kan het helpend zijn door de tips en thema draadjes te gaan kijken wat je aanspreekt. Er is al zoveel voorwerk gedaan, zoveel inzichten. maar inzichten zijn weinig waard als je er geen actie op zet. Coco had een onderschrift: inzicht zonder handeling brengt geen verandering. En die herhaal ik soms dagelijks als ik weer van die haleluja inzichten heb, maar tegelijk smoesjes zoek om het even te laten zakken eerst.

Ons kent ons hier he.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik weet het Jane, ik weet het...

Maar dat neemt niet weg dat ik wel goed voorbereid de strijd wil aangaan ipv te snel. Is me met roken vaker overkomen nl, van die impulsieve stop-acties als ik me ff sterk genoeg voelde. Was ik meteen weer weken (of maanden) verder voordat ik weer aan een stop poging kon denken.

Maar ik ben nu aan het proberen in mezelf iets echt in beweging te krijgen door te beslissen wanneer ik de knop mbt alcohol om kan zetten. Ik heb dat stadium met alcohol nog niet eerder zo gehad. En ik probeer piepkleine stapjes van mezelf toch maar serieus te nemen...

Maar ons kent ons vind ik wel een van de vele voordelen van dit forum :D!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

tuurlijk moet je het op jouw manier doen

ik push wel een beetje hoor, want ja nu heb je hier en ons

en dat maakte bij mij een wereld van verschil. Na jaren jojo-en

en midden in een kater vond ik het forum en ik heb nooit meer gedronken

sindsdien; en je weet die "bekeerden", dat zijn de ergsten he;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wauw Jane, dan ging het bij jou wel een heel stuk sneller dan bij mij!!!

Aan de andere kant; als jij al jaren aan het jojo-en was zat je er wel heel anders in dan ik nu... ik heb nog geen enkele echte stop-poging gedaan in die jaren dat ik nu teveel drink en ben nu in een paar dagen de motivatie aan het opbouwen om de knoop door te hakken.

Maar zoals je al schreef, iedereen doet het op z'n eigen tijd, tempo en manier. Maar af en toe een schop onder de kont krijgen kan wel een hoop helpen! Thanks dus:heart:!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou, ben ik dan toch weer...

Ik heb de afgelopen dagen alles wat laten bezinken; veel gelezen en weinig geschreven.

Het heeft me tot nu toe opgeleverd dat ik voor mezelf besloten heb dat ik niet ga voor minderen met drank, maar dat ik in een keer rigoureus stop. En om het mezelf wat moeilijker te maken ( wil ik toch drank en sigaretten toch in een keer uit mijn systeem gooien. Ik wil dat een keer

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oeps, verkeerde knopje gedrukt.

Ik wil het dus een keer proberen om m'n hele verslavingsgedrag in een keer aan de kant te zetten. Mocht dat toch teveel van het goede zijn, dan gaat stoppen met roken op de lange baan natuurlijk.

Een stopdatum heb ik voor mezelf ook al vastgesteld: aanstaande maandag. Ik krijg spontaan kramp in mijn teennagels als ik het hier zo zwart op wit zie staan, maar hoort erbij hè.

Tips voor wat ik buiten veel water het beste kan drinken zijn welkom; groene thee zou goed moeten zijn heb ik begrepen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

He lieve Chrissy, wou je prive wat sturen maar mijn pc ligt eruit en doe nu alles via mijn Ipad. Vind geen knop om je mail te beantwoorden, dus maar zo ff teken van leven. Die 12 stappen idd, werken ze vij aa mee maar weet niet of dat wat voor me is. Heb ook wel eens mindfulltraining gedaan, maar dat soort dingen ligt me niet zo. Te zweverig of wat, weet ik niet. Als het me lukt stuur ik je nog prive wat. Anders alvast een heel fijn weekend kanjertje!

Dikke zoen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Chrissy, ik ben zelf gisteren begonnen met het laten staan van de drank (bevalt goed zo die eerste dag droog ;). Thee vond ik niet zo geweldig. Vruchtensap, boullion, tomatensap, etc. zijn misschien wel wat.

Ik gooi mezelf eerst eens qua alcoholgebruik voor de leeuwen. Als ik een half jaar nuchter ben, dan ga ik ook eens aan die rookverslaving werken.

Succes!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...