Spring naar bijdragen

Hallo allemaal!


Chrissy

Aanbevolen berichten

Okay, ik heb me vanmorgen hier op het forum van adb ingeschreven, en zal me eerst maar eens even voorstellen...

Ik ben een getrouwde fulltime huismoeder van 2 nog vrij jonge kinderen. Ik drink al ongeveer 5 jaar op een niet zo gezonde manier, maar pas circa 3,5 jaar echt teveel en steeds meer.

Ik gebruik alcohol als zelfmedicatie, zoals misschien wel iedereen hier. Ik drink elke dag ongeveer evenveel: tussen de 5 en 8 glazen wodka. Ik begin ook elke dag rond dezelfde tijd met drinken: net voor 12:00 uur als de kids uit school komen, zodat ik niet gespannen ben en er op een rustige manier voor mijn kids kan zijn (op vrije dagen ook omdat ik anders te onrustig word). Ik probeer ook niet om te minderen of het tijdstip uit te stellen; ik weet vanuit mijn rookverslaving van bijna 30 jaar dat dat het voor mij niet is. Kost me veel teveel energie en ik geloof er inmiddels helemaal niet meer in. Ook niet mbt alcohol dus (nog minder eigenlijk). Langer dan 1 dag heb ik de afgelopen jaren niet droog gestaan, en ik rook nog steeds tegen de 30 sigaretten per dag. BAH!

Eigenlijk gebruik ik alcohol vooral om mijn eenzaamheid te verzuipen en het gevoel niet gezien of gehoord te worden, een schaduw-leven te leiden.

Ook boosheid op mijn partner, zorgen om met name de kinderen en allerlei angsten demp ik zo effectief mogelijk met alcohol.

Alles om te zorgen dat ik het schip hier (bijna) solo drijvend kan houden en een beetje stabiel functioneer. Maarrrr... ik begrijp natuurlijk ook wel dat dit niet meer lang goed gaat!

Ik heb hier een paar dagen meegelezen, en ben al heel veel tegen gekomen wat ik maar al te goed herken. En ook dingen die bij mij ook gegarandeerd gaan komen als ik zo doorga maar echt niet wil!

Ik hoop dat ik de kracht en (vooral) het lef vind om weer een gelegenheidsdrinker te worden of desnoods helemaal droog te gaan staan, daar ben ik dus nog niet echt uit...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 78
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Hallo Spike,

Ik hoop dat deze stap me echt iets gaat opleveren... Ik knok al heel lang met m'n rookverslaving en ben bang dat alcohol niet gemakkelijker onder controle te krijgen is...

En toegeven dat je verslaaft bent aan roken voelt voor mij toch echt anders dan erkennen dat je alcohol nodig hebt, raar eigenlijk.

Praktisch vraagje: wat is een dagdraad (hopelijk geen al te stomme vraag)?

Bij wie is wie kan ik maar een aantal gebruikers van het forum zien; is het mogelijk om ergens de andere mensen die al langer op dit forum zitten terug te vinden om hun achtergrond te bekijken?

Bedankt voor je reactie spike!

Groetjes Chrissy

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Chris,

Van harte welkom op ons forum en ik hoop dat je er veel aan zal hebben.

Zeker voor de kinderen is het veel beter om met een nuchtere moeder te leven dan iemand waarvan ze het gevoel hebben dat ze niet die moeder is die ze eigenlijk moet zijn. Want je bent anders als je drinkt. Daardoor worden de kinderen heel onzeker en en het is veel beter dat ze in een stabiele omgeving met een stabiele moeder opgroeien.

Ik denk dat het belangrijk is dat je eerst probeerd te weten te komen wat je nu precies wilt. Stoppen of minderen. als je wilt minderen is het ook goed als je weet hoeveel je per dag wilt drinken. Dan heb je een beetje een richtlijn en kun je je daar aan vast houden.

Ik wens je heel veel suc6

De dagdraad zie je als je terug naar home gaat. Dan zie je in het rijtje ditjes en datjes de dagdraad. Klik dan de laatste pagina aan en dan ben je in onze virtuele huiskamer

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Chrissy,

ook van mij welkom bij deze dapper groep van mensen met allemaal hetzelfde probleem...

De eerste stap is gezet, en je zult zien dat je hier heel veel steun kunt vinden bij het stoppen of minderen van je alcoholgebruik..

Heel veel succes,

gr. Sabien :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha Chrissy

een warm welkom hier

van een fervente stopper!

Je weet het nog niet schrijf je wat je gaat doen, maar even ervoor schreef je dat

je niet zo in minderen gelooft. Dus neem jezelf serieus nu en kijk of je een maand droog kunt staan voor je echt een besluit neemt. Dat is echt veel gemakkelijker als minderen en als de zucht weg is lijfelijk sta je echt nuchter in je besluiten. Mij gaf het veel rust na jaren ploeteren en ik ben zo blij dat ik niet meer hoef. En blijf hier scherp om wel alert te zijn dat ik de dingen die ik eerst met drank onderdrukte nu zonder aankan. Dat valt niet altijd mee, maar ik kan het tot nu toe uitstekend. Ik hoop dat jij ook zoiets kunt ervaren, want

jonge kinderen hebben meer aan een moeder die het leven aankan, en een goed voorbeeld is voor hen. Ze komen straks ook met drank in aanraking en dan ben jij toch hun voorbeeld, laten we eerlijk zijn. Mijn dochter was voor mij de aanleiding te stoppen, de oorzaak zat echter bij geen verantwoording meer durven nemen voor de normaalste

dingen die bij kinderen opvoeden hoort. En nu doe ik dat zelfs zonder partner.

Waarschijnlijk schuilt er ook in jou een mens om respect voor te hebben; datr bewijs je al door hier te komen schrijven en je afhankelijk zijn van drank zo neer te schrijven.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom en succes ermee!

Idd wat Jane schrijft: doe eerst eens een wat korter doel, niet gelijk levenslang. Ze schrijven hier ook vaak: "vandaag neem ik de eerste niet". Dat is lekker overzichtelijk, vandaag. En morgen zien we dan wel weer.

Ik kan zelf ook heeeeeeeel slecht tegen fatalistische dingen, bv dingen waar je levenslang aan vast zit; moet echt de vrijheid hebben en me vrij voelen. Dus zeggen "ik stop er voorgoed mee" is aan mij ook niet besteed. Ik doe het nu ook per dag, inmiddels pas 10 dagen, maar toch. Stiekem begin ik al wel aan langere perioden te denken, bv een maand, maar ik probeer er niet teveel een dwangmatige doelstelling van te maken. Dingen die je aandacht geeft, die worden groter dan ze zijn. Dus ik probeer er zo relaxed mogelijk mee om te gaan en er niet teveel focus op te leggen.

Mss heb je daar wat aan.

XB

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor de reacties allemaal!

@Bella, ik heb de gedachte van "vandaag even niet, morgen zie ik wel weer verder" wel eens geprobeerd, zowel met roken als met alcohol. Voor mij werkte het toen totaal niet, maar voor bijna 100% zeker omdat het met mijn motivatie nog niet goed zat. Ben nog steeds niet echt gemotiveerd genoeg blijkbaar. Maar op zich werkt het bij mij hetzelfde als bij jou: ik wil het gevoel hebben de vrijheid te hebben om zelf te kiezen, en me niet ergens lang op vast te leggen! Hoe wrang om dan muurvast te zitten in inmiddels 2 verslavingen!

En Bella, "pas 10 dagen"... jezus meid, ik kan me daar nog helemaal niets bij voorstellen, HARDSTIKKE GOED VAN JE, hou vol! :present:

@Bolletje en Jane4

Ik wil idd stoppen voor mijn kinderen, maar heb eigenlijk nog helemaal niet helder dat mijn drankmisbruik zo'n invloed op hen zou hebben, stom misschien... Ik verslaap me nooit, ze zitten altijd op tijd en goed verzorgd in de klas, het huis is redelijk in orde (ben wel altijd al vrij chaotisch geweest, dus wat rommelig is het dus nog steeds wel). Ik heb eigenlijk vrijwel nooit een kater, helaas niet kater-gevoelig volgens mij. Hooguit af en toe een wat brak gevoel na een wodka of 10 de dag ervoor of een "verkeerd" merk bier, of het gevoel dat m'n hersens niet snel genoeg meedraaien.

Ik heb zelf de indruk dat ik niet onredelijk op ze reageer, te snel boos word of niets van ze kan hebben.

Maar misschien hou ik mezelf wel voor de gek? Ik zei al, ik wil stoppen voor m'n kinderen en ik geloof wat jullie erover zeggen maar ik heb het vrees ik niet duidelijk genoeg voor ogen. Zou me wel eens enorm in m'n motivatie kunnen schelen als ik dat wel had...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Chris, 10 wodka's per dag is erg veel. Het is sterke drank. ja en je kan wel denken dat de kinderen er niet onder lijden maar kinderen vangen zoveel op van de ouders.

En dat brak gevoel en het gevoel dat je hersens niet snel mee werken is voor kinderen al genoeg om heel onzeker te worden. Je bent gewoon anders als je gedronken hebt.

Misschien dat die motivatie nog komt als je maar wilt kijken naar alle neg. gevoelens die je krijgt.

Als je drinkt heb je niet zo veel in de gate ook naar de kinderen want er gaat zoveel langs je heen.

Ook zou het goed zijn als je niet alleen voor de kinderen zou stoppen maar ook voor jezelf en je relatie. Dat is ook heel belangrijk. Maar het komt goed hoor, als je maar altijd wilt blijven kijken naar wat de alc. nu of in de toekomst allemaal kan aanrichten.

heb je nu eens nooit dat je dingen vergeet? Beloftes maakt die je naderhand vergeet? Valt, of dingen doet waar je naderhand veel spijt van hebt? Als je daarvoor gaat zitten dan zal er vast wel iets komen wat jou stoort aan de alc.

We hebben een draadje waar je je neg. ervaringen op kunt schrijven. Ga dat eens lezen als je wilt, misschien staan daar dingen waarvan jij zegt , "dat heb ik ook"

Ik zal eens kijken of ik het naar boven kan halen voor je. Het staat bij thema's rondom alc.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat ik nog snel even kwijt wil: ik ben heel blij met dit forum, ook al voel ik me nu hartstikke rot... :present:

Ik kan hier vragen kwijt waar ik al lang mee rondloop en krijg nog antwoorden waar ik iets mee kan ook!

Is voor het eerst dat ik dat meemaak.

En Bolletje; ik ben aan het borrelen en zie er ineens tegenop om m'n kids zo meteen onder ogen te komen .

Goed teken, zit er beweging in zullen we maar zeggen... thanks :sun:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Chrissy,

Inderdaad 'leuk' om te zien dat we ons op dezelfde dag hier hebben aangemeld. Zin in een wedstrijdje nuchter blijven? :D

Misschien een kleine tip om in gedachten te nemen bij je besluit: Stel dat er iets met je kinderen gebeurt en je door de alcohol niet snel genoeg of juist genoeg kunt reageren. Dat is voor mij momenteel mede een serieuze overweging: stel er gebeurt iets en ik heb te veel alcohol op om b.v. naar de ehbo te kunnen rijden. Dit is natuurlijk een erg negatieve gedachte. Gelukkig is het er nooit van gekomen. Succes met je besluit!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Chrissy meis om 12.00 uur aan t borrelen?

10 wodka's per dag en niet het idee hebben dat je kinderen er onder lijden.

meis word wakker.

Van hen zul je het niet horen idd en zij houden onvoorwaardelijk van je.

Ik dronk veel minder als jij en niet overdag al, maar oh oh oh wat was ik afhankelijk

van wat ik wel dronk. En wat heeft het teveel mooie jaren gekost eer ik dat in wilde/durfde zien. Het is de angtst voor de angst gebleken. Ik funktioneer zo veel beter en fijner zonder.

Ook nu hebben de kinderen dat niet benoemd, maar ik zie wel degelijk verschil, ook in hoe ze mij ervaren. En ik weet het allemaal ook de volgende dagen/weken nog.

Chrissy het is niet makkelijk,maar weet dat je het kunt. En dat het loont.

Dag per dag, af en toe een leuke beloning, iets extra's met de kids, jezelf verwennen en

idd hier blijven schrijven en contact houden, ook al lees je soms dingen die je niet bevallen of aanspreken. Wat blijft hangen en je wel raakt, dat is voor jou! :present::heart::present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi Jane,

Oeps, eerst even iets recht zetten: met dat woordje borrelen bedoelde ik het "laten borrelen" wat ik het berichtje ervoor geschreven had (maar vlak erna heb ik wel een wodka genomen eerlijk gezegd). Enne 10 op een dag is uitzondering gelukkig (en dan voel ik wat van een kater) nu is het nog 5-8 per dag. Tja, ook teveel ja.:$

Ik weet ergens ook best dat ik mezelf voor de gek hou, maar het besef zit nog bijna volledig in m'n hoofd (en nog niet echt concreet): ik voel het nog niet zo. Wil ik hier bereiken en heb er vandaag al vaak aan gedacht in het contact met m'n kids en dat was niet leuk... dat is ook wat ik bedoel met laten borrelen.

Wat vind ik het knap van je dat je al meer dan 2 jaar droog staat! Heb jij er enig idee van op welke manier jouw kids je precies anders ervaren nu je niet meer drinkt?

Ik zit me hier nu trouwens wel ongelooflijk te schamen en me een waardeloze moeder te voelen, doet pijn!!!:brokenheart::$:brokenheart:

Ik stop nu ook weer even, begin hoofdpijn te krijgen wat bij mij betekent dat iets heel erg binne komt en erg moeilijk is...

Maar Jane, ik ben absoluut van plan om hier te blijven komen, ondanks dat ik vrees dat het ontzettend heftig gaat worden (en ik vast dingen zal lezen die me niet bevallen of waar ik pissig van word). PFFF

Enne bedankt voor je reactie en advies.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag Chrissy,

Ook net nieuw hier, net als mij. Wat een strijd he! Ik ging na 2 dagen alweer de mist in, terwijl ik me zo had voorgenomen.....

Wat betreft kinderen en mijn voortgangster ook al zei, ze merken het echt! Kinderen voelen gewoon aan dat je anders doet, ook als is het alleen al minder goed luisteren en met 10 wodka lukt dat echt niet....en wodka tikt volgens mij best aan. Ik drink wijn, niet dat dat beter is maar van sterke drank sta ik helemaal op mijn kop. Vind het ook niet lekker.

Ik hoop dat je een manier vindt om te minderen, al moeilijk genoeg. Probeer de helft als je echt niet anders kan. En van daaruit verder afbouwen, niet te snel willen. Dat merk ik althans, dan gaat het mis... Hoe doe je dat eigenlijk in het weekend, als de kinderen niet op school zijn? En merkt je omgeving niks? Bij mij wel, dus dat helpt ook.

Wens je veel sterkte!,

Zoen, jj

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi JJ,

Och, 2 dagen zou ik al heel blij mee zijn, dus goed van je, en je leert er wel van! :present:

Uhm, ik dacht dat in een standaardglas exact evenveel alcohol zit? Of het nou wijn, bier of wodka is, bier en wijnglazen zijn immers groter?

En ik heb met roken de ervaring opgedaan dat minderen voor mij niet werkt; kost me veel teveel energie, was m'n motivatie uitgeput voordat ik helemaal kon stoppen... Maar mss dat het met alcohol anders werkt? En mss moet ik met alcohol ook wel ivm afkickverschijnselen anders?

Mijn omgeving merkt het nog niet omdat ik vrij geïsoleerd leef. M'n man natuurlijk wel, maar verder niet. Maakt het makkelijker om m'n gang te gaan ja, helaas.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb sinds kort geen man meer, en idd, dat komt door die k... Drank. Boze sms sturen met al je kronkel frustraties erin, waar hij niks van begreep..... Dat begrijp ik. Als je hebt gedronken zoals wij doen kan je niet meer helder denken. Iemand op het forum zie dat alles dan wordt uitvergroot en dat is denk ik zo. Nog erger, alles klopt niet met de werkelijkheid. Ik heb echt een grotre liefde verloren met dat gif en dat wil ik niet meer. Wat je zegt met wodka staat gelijk met een glas bier of wijn, dat klopt. Ligt er dan wel aan hoe groot het glas is..... Dat weet jij voor jezelf het beste!

Wat de omgeving ook wel of niet ziet, de drive moet bij jezelf liggen. De een doet het voor de kinderen, maar ik denk dat je het vooral voor jezelf moet doen! Want dan vind je jezelf het waard en dat is iets waar de meeste mensen mee worstelen op dit forum denk ik, dat je jezelf zo waardeloos vindt! Voel je neit te schuldig naar de kinderen, ik snap het helemaal, maar het is een reden te meer om naar de fles te grijpen. Ik heb mijn omgeving gezegd dat ik alcoholist ben en er wat mee wil doen. De herkenning is denk ik de eerste stap en die zal met vallen en opstaan gaan! Rome is ook niet in 1 nacht gebouwd meid, dus stap voor stap.. Hoop dat je er wat mee kan! Knuf!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

JJ, je hebt helemaal gelijk met de maat vn het glas, ik drink uit een limonadeglas van ongeveer 2-3 dl :D!

Nee, serieus, ik gooi er 2-3 vingers wodka in en vul de rest aan met spa of 7-up, ziet m'n man in het weekend meteen niet dat er alcohol in zit itt cola, handig.. sneeky, bwuh!

Wat afschuwelijk dat jij je man aan dit gif bent kwijtgeraakt!:(

Gelukkig doe ik ondanks mijn gezuip niks id richting van boze telefoontjes naar mensen, sms'jes of ruzies of zo (echt niet!), maar ik heb 's avonds laat wel eens gemerkt dat ik bij een ruzie met m'n man feller uit de hoek kom en verbaal agressiever ben. Niet chique natuurlijk.

En meid, neehee, ik vind het mezelf totaal niet waard om iets voor te doen of te laten! Heel erg eigenlijk, maar ik denk idd dat dat voor de meesten hier wel geldt. Maar ja, hoe verander je dat hè?

Ik voel me wel wat getroost door je lieve woorden, voel me wat minder rot, thanks!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Uhh, wat dat niet tegelijk betreft: ik heb het wel eens geprobeerd om een dag niet te drinken en wel te roken. Sta ik knetter chagrijnig buiten (altijd ivm kids) te roken, en dan voel ik nog trek, maar dan naar alcohol... Rook ik ook meer, omdat ik al zolang gewend ben dat roken craving weg werkt. Ja, die naar nicotine wel ja!

Dus ik wil eigenlijk ergens wel tegelijk met roken en drinken stoppen, maar dat zal wel te hoog gegrepen zijn vrees ik...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben en al blij dat je je getroost voelt en je klinkt voor mij erg eenzaam en dat spijt me. Ik was niet getrouwd ofzo, ben al 14 jaar alleenstaande moeder en dat heeft me denk ik opgebroken! Wat je zegt met die glazen, best veel, 2 a 3 vingers en stiekem. Dat is niet ok! Vertel je man van je probleem, alleen dan kan je het open gooien. Nu ben je ook eenzaam en je hebt niks te verliezen, je wint alleen maar. Ik ben mijn liefde verloren en dat zie ik nu pas! Laat jou dat niet gebeuren of ga alleen verder. Beter je alleen voelen dan in een relatie alleen voelen. Ik zou er toch voor kiezen je man het te vertellen, mits je nog verder wil met hem... Dat je geissolleerd leeft maakt je situatie moeilijker, dat voel en begrijp ik.

Ik zou je het liefst nu een knuffel willen geven en je zeggen dat je de moeite waard bent. Maar ik wwet ook dat dat je niet helpt, je moet dat zelf voelen! Het moeilijke ook is dat ik denk dat alle mensen op dit forum heel erg gevoelig zijn voor invloeden van buitenaf... En dat maakt dat wij soms dingen doen wat een ander meer in de hand zou houden! Liefde, gevoelens... Heel moeilijk, maar je kan het, echt, minder maar ff en praat! En als je dat niet kan, probeer het via dit forum. Daar schiet niemand je af!xx

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...