bolletje Geplaatst 8 januari 2012 Rapport Share Geplaatst 8 januari 2012 Akelei speciaal voor jou. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 8 januari 2012 Rapport Share Geplaatst 8 januari 2012 en nou nog iemand vinden die maar één stap nodig heeft om ons van dit forum te weken he? Bam je hebt net mijn tulband gered. Alleen al door te zeggen dat je wegging, ha ha ik had de over al lager gezet omdat ik te lui was om mijn kookwekker te zoeken. Hij is prachtig gelukt, dus ik mag straks m gaan delen met mijn fam. op de nieuwjaarsborrel. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 8 januari 2012 Rapport Share Geplaatst 8 januari 2012 Jopie, wat ben jij wat zijn wij beter dan de libelle-lezeressen? pas op hoor ik lees m elke week vluchtig bij de bieb en de margriet ook nog Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 8 januari 2012 Rapport Share Geplaatst 8 januari 2012 en nu ga ik ook echt Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kate Geplaatst 8 januari 2012 Rapport Share Geplaatst 8 januari 2012 BB, effe tussendoor. * had toch niet voor niets haar naam veranderd? waarom dan die oude naam noemen? Gaby, fijne dag gewenst :musicnote: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kate Geplaatst 8 januari 2012 Rapport Share Geplaatst 8 januari 2012 Het was gisteravond gezellig. Wel raar om mannie weer eens met bier te zien slepen, voor het bezoek dus. Onze vriend deed voor zijn doen rustig aan. dat effect is er blijkbaar ook, dat mensen rustiger aan drinken bij een stel dat niet drinkt. Toen hij aan het eind beneveld raakte vond zijn vrouw het ook welletjes en gingen ze naar huis. Het is voor mij altijd wel een spiegel dat ik dat niet meer wil, en blij ben dat ik niet meer hoef. Toen ik zei dat we al een tijd van de drank af waren gingen ze er niet op in. Willen ze liever niet horen? Jammer, wij respecteren hun behoefte toch ook. Het zij zo. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
pippie Geplaatst 8 januari 2012 Rapport Share Geplaatst 8 januari 2012 Allemaal "een kan nog net" goedemorgen!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 8 januari 2012 Rapport Share Geplaatst 8 januari 2012 Kate:heart: ja je wordt wel eens wat te konfronterend dan he. Pips, ook goeiemiddag Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
pippie Geplaatst 8 januari 2012 Rapport Share Geplaatst 8 januari 2012 Ik dacht even teruglezen maar wat is er al veel geschreven zeg. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
pippie Geplaatst 8 januari 2012 Rapport Share Geplaatst 8 januari 2012 Hoi Jane, jij ook een hele goedemiddag Pleuntje een voor jou!!! Gaby gefeliciteerd!!!!!! Jopie, stoppen met roken??? Zou ik ook wel willen, heel graag zelf. Maar is het handig, tenminste in mij geval, omdat tegelijk te doen met het ADB worden? Of beter even daar mee wachten?? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Myriam9 Geplaatst 8 januari 2012 Rapport Share Geplaatst 8 januari 2012 Hoi hoi, Een hele goede zondag toegewenst! Iemand nog iets van snoepje gehoord? Aicha, Sterkte in de detox. Liefs Myriam Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 8 januari 2012 Rapport Share Geplaatst 8 januari 2012 Ja das een goeie vraag Kate. Ik vroeg het mezelf ook af toen ik het schreef. Wat is dat dan he. Refereren aan 'oude' tijden? Maar waarom dan. Persoonlijk vind ik Marieke mooier maar idd; iemand verandert het niet voor niets. Laten 'zien' dat ik dat nog weet ofzo. Zie mij es belangrijk doen, zoiets? Neuh... Het is me willen onderscheiden van de ander. Ik wil graag altijd net iets 'meer' zijn. Vlgs mij is dat wel een beetje alkies eigen, toch? (Zeg ja, ajb) Nou ja, in ieder geval deze alkie. Bijzonder willen zijn terwijl ik dat al ben. Ieder mens is bijzonder, dat hoef ik niet altijd bevestigd te krijgen. Toch zit die behoefte er nog heel sterk in. Zoiets. Kijk dat zijn nou die karakterfouten/eigenschappen waar ik aan wil werken en werk. Herkennen, erkennen, er op gewezen worden en veranderen. Dat laatste is wel het moeilijkste geloof ik. Gek he, dat soms vast willen houden van zaken waar je eigenlijk vanaf wilt. Puzzeling. Bedankt Kate. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Myriam9 Geplaatst 8 januari 2012 Rapport Share Geplaatst 8 januari 2012 Ik ben 9 febr 2008 gestopt met roken met het boek van allan carr! Ik rook nog steeds niet Ik ben 9 febr 2011 gestopt met drinken met het boek van allan carr! En ik drink nog steeds niet Het lijkt wel een magische datum voor mij, dus nu ben ik van plan om op 9 febr eens iets aan mijn buikje te doen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 8 januari 2012 Rapport Share Geplaatst 8 januari 2012 kRIJG IK NOU OOK EEN STUKJE TULBAND jANE???? Oh, capslock... Moek langskomen zeker....ik hou em wel tegoed:) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 8 januari 2012 Rapport Share Geplaatst 8 januari 2012 Zo, heerlijk gesport, gek dat ik mezelf nog steeds een trap onder mijn jeweetwel moet verkopen voor ik echt ga. (of Igor doet het als ik er geen zin in heb) Na het sporten een bakje thee om wat uit te wasemen voor ik de douche in ga... en hoorde een gesprek tussen twee andere sporters die aan de koffie zaten over een collega die zich met regelmaat een dag ziek meldt: "gek he, dat ze dan de avond daarvoor nog aan het stappen was en 's nachts op facebook meldt dat ze pas om drie uur thuis was, komt dus gewoon door dat zuipen...., ongelooflijk dat hij (zal de baas wel zijn) dat nog steeds pikt". "Ja, je maakt mij niet wijs dat je maar 1 dag ziek bent en de volgende dag weer helemaal opgeknapt bent, dat kan niet anders zijn dan dat ze een gigantische kater heeft dan." "En dan zegt ze tegen mij dat ik mijn mond moet houden over haar stappen, dan spoor je toch niet?" Bambam, haal die oude naam van Wijffie trouwens maar weg hoor, ze was van naam veranderd omdat ze bang voor herkenning was door een bepaald persoon.... En nu lui, tijd voor een heerlijk boterhammetje met een gebakken eitje.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
pippie Geplaatst 8 januari 2012 Rapport Share Geplaatst 8 januari 2012 Klinkt goed Myriam, misschien dat ik dat boek dan ook maar es moet lezen, wat betreft het roken. Maar wat super goed van je, om met beide te stoppen. Tulband Bam????? Ik wil ook een stukkie hoor!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Myriam9 Geplaatst 8 januari 2012 Rapport Share Geplaatst 8 januari 2012 Uiteindelijk is het NIET stoppen met alcohol of roken maar stoppen met verslavingsgedrag! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tine Geplaatst 8 januari 2012 Rapport Share Geplaatst 8 januari 2012 Hallo lieve mensen!! Vandaag begin ik aan mijn tweede week niet drinken! Voor mijn gevoel is het fundament gelegd Ook ik heb probeer mbv het boek Alen Carr ( al meerdere keren gelezen) weer terug op het "rechte"pad te blijven. En...alweer 13 jaar terug hoor, mbv het boek Alen Carr gestopt met roken. Verder probeer ik optimistisch te blijven wat betreft de toekomst... Geen slachtoffer te zijn van het verleden! Ik kan dit alleen doen AL:S IK NIET DRINK!! Anders word ik somber, zielig, eenzaam, krijg maagpijn, krijg huiduitslag enz.... Dankzij lezen van goede boeken heel veel lieve steun van lieve mensen van het forum. Mensen waar ik nog contact mee heb van het forum. Steun van mijn man en van mijn doorzettingsvermogen (ahum)...nou ja ik pak toch de draad weer op!! Gaat het mioj nu lukken. Ik doe het per dag!! Liefs en een fijne zondag allemaal!! Tine Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Myriam9 Geplaatst 8 januari 2012 Rapport Share Geplaatst 8 januari 2012 Het is NIET ik mag niet meer, maar ik wil........... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Myriam9 Geplaatst 8 januari 2012 Rapport Share Geplaatst 8 januari 2012 Hoi Tine, Fijn je hier te lezen! Je schrijft geen slachtoffer van je verleden te willen zijn, heel goed! Misschien is het dan ook een idee om je onderschrift te veranderen. Haal het verleden daar ook weg; Niet morgen maar nu! Gestopt:17-11-2008 Kijken of ik toch af en toe weer kon drinken:17-9-2010....de meeste dagen geen drank (gelukkig!) maar de dagen wel, op dezelfde manier.....snel, stiekem,vlug.... Is maar een idee hoor, maar kan me voorstellen dat die tekst niet opbeurend is! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tine Geplaatst 8 januari 2012 Rapport Share Geplaatst 8 januari 2012 Ja, Myr....zo ga ik het ook steeds meer zien. IK WIL NIET MEER!! Mooi gezegd! Wanner je dit echt voelt en denkt ben je heel ver in het loslaten van je verslaving. Maar let op , blijf alert....zie mijn onderschrift. Ik ging zo goed. Maar door 1 drankje te nemen op de vakantie in 2010 ....begon het wel niet drinken opnieuw. Maar goed, ik ga nu lekker en dat wil ik vast houden!! Dag! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tine Geplaatst 8 januari 2012 Rapport Share Geplaatst 8 januari 2012 Ja, je hebt gelijk! Wat zal ik dan schrijven... Geef me een tip. Oh, kids komen eraan...lees het later... Kus Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Myriam9 Geplaatst 8 januari 2012 Rapport Share Geplaatst 8 januari 2012 01-01-2012 nieuw begin nieuwe kansen, ik blijf staan! je moet er voor zorgen dat je het positief stelt! is mijn idee ervan hoor. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
pippie Geplaatst 8 januari 2012 Rapport Share Geplaatst 8 januari 2012 Hoi Tine, Ik denk zelf ook nog steeds, ach eentje kan toch wel. Terwijl ik ook weet wat de gevolgen weer kunnen zijn, blijf ik dit denken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Travel Geplaatst 8 januari 2012 Rapport Share Geplaatst 8 januari 2012 Goedemiddag lieve Frummers, Allereerst Gaby, van harte gefeliciteerd met je verjaardag! :light: Ben benieuwd of je Incendies nu al hebt gezien. Deze dame was om 02.30u nuchter!!! thuis. (Bella:)) De band was nog aan het spelen maar ik vond het laat genoeg inmiddels. Een aantal familieden, kennissen en de partners van de overige bandleden zaten allemaal aan het water, wat uitzonderlijk is dus dat viel gelijk op natuurlijk. De bandleden zelf ook, maar dat is vrij normaal. Heb nog een cassis genomen en ben lekker naar bed gegaan. Vandaag dag 8 en ook vandaag neem ik de eerst niet. Heb er ook geen behoefte aan, dus dat is mooi. Ik voel me hartstikke goed. Maar in september was het ook maar 2 weken euforie dus oppassen geblazen. Net mijn huis gecleand en wilde een frisse neus gaan halen maar het dreigt te gaan regenen. Groet en liefs, Jeannet Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden