Spring naar bijdragen

zondag 8 januari


Madelief

Aanbevolen berichten

Goeiemorgen allemaal!

Heb geslapen tot 10h deze morgen en ben zo fris als een hoentje. Is de eerste zondag in lange tijd.

Goed hoor Gabby! Wauw een jaar, blijven volhouden zou ik zeggen

@Madelief: sterkte zou ik zeggen, maar blijf geloven in jezelf en de toekomst.

Eind deze maand verhuis ik ook. Maar voor mij voelt het als een opluchting, het is de tweede keer dat we samen zijn want we hebben een zoontje samen maar als koppel lukt het echt niet. Ik denk dat het alleen zijn mij zelfs zal helpen in mijn herstelproces want de spanningen waren hier soms zo te snijden dat ik na het werk spontaan een fles opendeed om niet geconfronteerd te moeten zijn met de problemen in huis.

Liefs Mauro

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 318
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

@Jopie: heb ik ook een keer gehad. Als de donder de batterij eruit halen, anders maakt ie kortsluiting. Nat is niet zo erg, wel met batterij erin. Als je die eruit hebt, dan idd doen wat hier al gezegd is: fohnen. Het kan wel 2 dagen duren voordat hij weer droog genoeg is om te werken. DROOG is in dit verband een LEUKE WOORDSPELING :-)

Wat je wel kunt hebben is dat daarna je toetsenbord niet meer werkt, dat heb ik ook een keer gehad. Die kun je voor 40 euro bij die vage telefoonwinkeltjes laten vervangen, maar dan heb je tenminste al je nrs, gegevens, smsjes, foto's enz enz nog kunnen redden.

@iedereen: goedemorgen allemaal en gefeliciteerd met de frisse zondagochtend!! ff doorzetten nog, dan is het weer maandag en gaat het allemaal nóg weer makkelijker :-)

fijne zondag xxxxxB

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb de hele week errug rustig aan gedaan.

Accepteren, accepteren, wat is dat toch godsgruwelijk moeilijk. Nou ja, vind ik dan he.

Ben nog steeds zo moe en somber. De komende dagen willen zullie veel zon hebben dus kom maar door, daar kijk ik wel naar uit.

Dus even een weekje wat meer naar binnen gericht en niet naar buiten en anderen. Was alleen vanaf donderdagochtend, vind ik ook wel es fijn.

Gisteravond nog allerlei papieren van overleden ex bekeken en in de houtkachel gegooid. Memory's, some bitter, some sweet, some very sweet.

Maar goed, opruimen geeft letterlijk ruimte ervaar ik en ook in mn hoofd.

Tevens psych gemaild over mn medicatie. Was aan het afbouwen maar in de winterperiode is dat toch geen goed idee gebleken.

Ik zie steeds beter dat ik alcohol als zelfmedicatie gebruikte. Ff stilte in mn hoofd en mn depressieve gevoelens, die ik toen ook al had, onderdrukken.

Nu ik niet meer drink gaat dat niet en bied ik dat nuchter het hoofd.

Ik heb het een tijdlang als zwaktebod gezien, medicatie en al die hulp.

Waarom kan/kon ik het nou niet zelf?

Ook hier moest ik eerst mn machteloosheid toegeven.

Ik heb mn anti depressiva nodig om redelijk tot goed te blijven functioneren.

Een suikerpatatient heeft insuline nodig, iemand met hoge bloeddruk zn verlagende bloeddrukmedicatie. Zo simpel kan het zijn. Ik tracht mn verzet los te laten, dat kost me ook zo ontzettend veel energie.

Net als accepteren dat ik niet meer kan wat ik tien jaar geleden wel kon. En accepteren dat ik wellicht minder energie heb in vergelijking met anderen. het is zoals het is. Vechten heeft geen zin, meebuigen, als bamboe in de wind, is een betere strategie.

Dus keuzes maken in allerlei zaken en daar vrede mee hebben. Niet simpel, helem,aal niet simpel.

Vandaag huissie beetje kuisen en proper maken voordat mn liefje thuiskomt. Honden uitlaten, verslag schrijven, kortom, alweer een hele volle dag. Stap voor stap.

Ik wens iedereen kalmte, moed en wijsheid en veel sterkte en warmte.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Jeannet: hoe was je droge stapavond gisteren?

Was getriggerd door wat je gisteren zei (overigens citeerde je mezelf daarbij haha), dat ik het nog als ontbering zie en dat is tricky. Dat klopt inderdaad. Niet voor alle gelegenheden, maar bij uitgaan hoort voor mij drank of drugs. Ben ook regelmatig droog of met heel weinig op uit geweest en de ene keer beviel dat wonderwel goed, en de andere keer niet. Ik realiseer me achteraf ook dat ik drank gebruik(te) om het toch nog leuk te maken, terwijl het dat eigenlijk niet was.

Een vriendin van mij gaat daar heel goed mee om, die redeneert als volgt: als het toch al niet leuk is, dan ga ik zeker niet drinken, want als ik dan de volgende dag een kater heb, dan moet die het wel waard zijn geweest, en dat is hij niet als het geen leuke avond is.

Zelf heb ik de neiging om andersom te redeneren: drank erin en alles wordt leuk. Mss wel een eyeopener, in de zin van dat je gewoon op de verkeerde plekken vertoeft....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bella, je schrijft; ik zie het als ontbering'. Ik neem aan dat je bedoeld nuchter gaan stappen?

Ik vond het lang een straf dat ik niet kon drinken zoals anderen.

Ik vond het zwaar oneerlijk!

Ik heb ook vaak afgesproken met mn vriendin dat ik vier biertjes mocht en niet meer.

Dat vond ik ook maar stom. Maar ja, vier is ook al niet weinig toch? Maar dat vond ik wel weinig. Het hielp trouwens niet want dat hield ik maar 1 of 2 dagen vol..

Eén is teveel en tien is niet genoeg. Zo is het bij mij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi BamBam,

Ja dat is wat ze zeggen over alci he: 1 is teveel, 10 (of 20) is niet genoeg.

ik heb weleens op een zomerse dag bedacht dat ik 2,5 glas rosé mocht drinken. Vervolgens die 2,5 glas afgemeten en in een maatbeker in de koelkast gezet. En dat mocht ik dan drinken. Nou, de beperking!!! Ipv te genieten van die (toch nog best volle) maatbeker, dacht ik alleen maar: en straks is ie leeg en dan staat er nog meer dan een halve fles en die mag ik niet. Terwijl ik op zich na 2 glazen al wel aangeschoten ben hoor. En het is me om de roes te doen, dus die heb ik dan. Wat zeur je dan, zou je zeggen. Nou, het gaat om de beperking. Vrijheid is mijn allerhoogste goed, en beperking druist daar dwars tegenin.

Overigens probeer ik daar nu een nieuwe draai aan te geven: vrijheid namelijk is ook: zelf de baas zijn over je middelengebruik. Zelf de regie in handen houden. En als je een keer wilt drinken, dan drink je. Maar het mag niet dwangmatig worden. Bij mij zijn/waren de laatste 2,3 consumpties altijd dwangmatig. Om te zien of ik de roes nog meer kon vergroten, en steeds constateerde ik dat dat niet meer mogelijk was. Ik liet ook altijd mijn laatste glas voor de helft of 2/3 gevuld staan. Dan was ik (het) gewoon zat, en merkte dat het geen effect zou hebben om nóg meer te drinken. Hoeveel restjes alcohol ik al niet weg gegooid heb.... daar zou ik jullie allemaal heel blij mee kunnen maken :-))

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou Bella, er zou een tijd geweest zijn dat je me daar heel blij mee had gemaakt. Maar ik hoef godzijdank niet meer!

Ik herken zo goed wat je schrijft; WETEN dat die drank er nog is en dat je niet mag.

Ik heb vaak geprobeerd te minderen maar dat was geen succes. Mijn lief deed meestal de boodschappen en kocht vaak geen bier. Want ze zei: 'als het in huis is moet jij het opdrinken'. en dat was ook zo. Dat bier riep me gewoon!

Voor mij is het het beste helemaal niet te drinken. Maar zoek jij jouw eigen weg, dat werkt toch het allerbeste.

Ik ervaar het leven zonder drank als een bevrijding, ik hoef niet meer. Ik hoef dat gevecht niet meer aan te gaan.

Er blijft genoeg over waar ik mn handen vol aan heb maar ik doe het per dag. Vandaag kan ik overzien, morgen is pas morgen.

Succes ermee, ik heb veel aan dit forum gehad en nog steeds ervaar ik steun, herkenning en warmte.

Bye the bye, waar is Wijfie gebleven?

Yooo Wijfie where art thou?

aangepast wegens niet slim

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ja, obsessief idd! met koffie en cola doe ik zoiets nooit.

moet je je voorstellen hee. Dat je een halve thermoskan koffie maakt en dat je die dan op mag drinken. En dat je er steeds over in zit dat straks die thermos leeg is..... whahahahaha.

ik controleer na een drinkweekend ook altijd de flessen, om te zien hoeveel eruit is. Dus ik tel én de glazen (5 wodka-jus) én bekijk de flessen (25% opgedronken). Maar die obsessie is echt gekomen sinds de Brijder behandeling. Omdat je dan je consumpties moet gaan tellen, en dat is echt blijven hangen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

akelei, bedoel jij met cirkel: de cirkel van drinken - koffie - roken, of de cirkel: stoppen - weer beginnen - stoppen?

die eerste cirkel is vlgs mij geen cirkel en houdt op als je naar bed gaat na een dag zonder drank en de volgende dag weer clean en zonder kater begint. Dan heb je ws minder behoefte aan koffie en roken.

de stoppen-beginnen cirkel is er denk ik eentje waarvoor we allemaal hier zitten. Ik denk wel dat de ene persoon daar in ergere mate last van heeft dan de ander, en dat de één verder doorslaat dan de ander. Volgens mij is er niet veel anders aan te doen dan toch weer opnieuw beginnen. Welke keus heb je anders, door blijven drinken?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jopie, je houdt niets vast

het leven leeft gewoon door

en iemand waar je zo van houdt

kwetsen

is ook onvermijdelijk (helaas?)

soms maakt dat je relatie sterker, kompleter

soms kalft het de kwaliteit af.

garanties hebben we niet he

bij mij was liefde niet genoeg

en werd het kwetsen meer

en hoe harder ik probeerde niet te kwetsen

hoe meer ik het blijkbaar deed.

jouw relatie start nuchter

beste kans van slagen lijkt me

gun ik jou:heart:/jullie:heart::heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Akelie, jezelf niet straffen en hard vallen.

Dat heet nou VERSLAVING!!!!

Ik weet niet hoe je eruit kunt komen.

Ik heb hulp gevraagd aan mn huisarts, psych, forum en later de AA.

Een ieder gaat zijn/haar eigen weg. Maar het is geen kwestie van geen karakter hebben of geen ruggengraat. Het is de verslaving, je hoofd, de gremlins die je zeggen dat je die drank moet kopen.

Verstandelijk weet jij ook wel dat die zes bier opgaan. Maar ja, met ons verstand is op zich nix mis. Het is de geest. De mentale obsessie die maakt dat we keer op keer voor de bijl gaan. Weten is één ding, doen toch nog weer wat anders.

Ik was het zoooooo zat. Ik had zoveel gedronken in mn vakantie en ik was wanhopig.

Ik wilde dit leven niet meer maar wat dan wel? Een leven zonder drank joeg me vreselijke angst aan. Ik heb die dag niet gedronken, waar ik de kracht vandaan haalde..Joost magt weten. Maar dag 1 werd dag 2 enzovoort. Ik wilde ZOOOO NIET meer drinken.

Het kan Akelei. Loskoppelen wil nog wel es helpen. Niets is het waard te gaan drinken, echt helemaal niets. Mss werkt het voor jou om naar de AA te gaan of naar de verslavingszorg, probeer de hulp te krijgen waarvan jij vermoed dat je er het meeste aan hebt.

Ik heb een boekje, 'Nuchter leven' Is te bestellen via de AA-site. Over als je net gestopt bent, veel praktische tips en verhalen, heb ik veel aan gehad. Is niet zo duur, wellicht heb je daar iets aan.

Take care.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Akelei

ik heb met je te doen

en ik heb vertrouwen in je

naast elkaar

je hebt het door

bent aan het knokken

en zit nog vast in je spiraal.

het obsessieve erin betekent dat je droog drinken afwisselt

met echt drinken (denk ik hoor). Misschien hoort het erbij in

het loslaat proces.

wat fysiek en wat psychisch is in het geheel is voor iedereen anders

maar ik herken wel het proces zelf bij mezelf.

Het gaat komen hoor meissie en ik weet niet of het het moment

kunt afdwingen dat de knop omgaat, maar dat je het actief stimuleert

en hier erover schrijft, ik denk dat dat nu je stap vooruit is.

Als dit nergens op slaat voor je mag je dat ok schrijven hoor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Akelie, ik vraag vaak mn Hogere Macht om steun.

Ik weet niet of dat God is of Allah of Boedhha, geen idee.

Ik hou de natuur aan als mijn HM.

Ik vraag om steun en kracht om mn dag goed te volbrengen.

Ik kan het niet alleen, zoveel is wel duidelijk.

Dat heeft geholpen mijn obsessie weg te nemen. Verder heb ik na een jaar droog staan een goede sponsor gevonden bij de AA en ben ik intensief met de twaalf Stappen gaan werken. Dat helpt mij ook enorm. Stoppen met drinken is stap 1 en dan nog leren leven zonder verdoving en drank.

En voor mij is het programma een leidraad en meestal zeer helpend.

Een sponsor is iemand die ook naar de AA gaat en met de stappen werkt. Zij help mij daarmee. Ik bel haar regelmatig en eens in de zoveel tijd spreken we af. We wonen niet in dezelfde stad. Dat werkt voor mij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...