Spring naar bijdragen

donderdag 12 januari


Gast Fibo

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 226
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hoi mensen,

Zojuist de hulpverlener over de vloer g'had. Er worden verd're stappen ondernomen mij uit m'n isolement te halen. Die door mij zo gekoesterde afzondering. 't zal zwaar worden, maar 't moet. Weer onder de mensen. Foei, 't zweet breekt me nu al uit. Maar nu eerst... groene thee! En een b'schuitje. En vanmiddag naar de psychiater. Medicatie bespreken. 'k vermoed een dosisverhoging, wat jullie? ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mogguh lijsters,

zoals de ouwe rotten wel weten ben ik 'n minderaar, die eind vorig jaar zo geminderd was dat het stoppen werd.

Met de feestdagen 3 dagen matig gedronken.

Wat me opviel was dat het matig drinken per dag moeilijker werd. Terwijl er toch dagen tussen zaten. Eigenlijk was het 'n hoop werk. Met 'n alweer matig resultaat.

Voorlopig sinds 1-1 dus weer lekker droog. Tot whenever. Ik zeg nooit nooit, maar nu ff niet.

Doeoeg, de fitte droogscheur

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: jopie

heel vaak is het aanbieden van hulp
eerder het bevredigen van je eigen behoeftes
dan het daadwerkelijk helpen

quote>


Erg eens!
Het laten zien hoe je het doet is weer wat anders.
Maar 'n hart onder de riem of 'n schop onder de kont zijn toch ook wel mijn ding.

De doorprutser
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een hele Goedemiddag Frummers :moon:

Haddock , ''grappig'' om te lezen , dat dat matig drinken een hele klus is, herkenbaar voor velen denk ik....

Bam van harte gefeliciteerd :musicnote:

zelf nog niets gedaan, het is echt een bende hier, maar kan me er niet toe aanzetten, in zo'n half afgebroken huis, misschien zo ff ergens aan beginnen? of gewoon wachten tot ik mijn zin en energie weer heb gevonden,mijn ervaring leert, dat ik dan als een speer ga, en een heel voldaan gevoel heb daarna :)

dus geniet ik nu maar van mijn rust, beetje internetten, werken, proberen me niet al te druk te maken, vertrouwen dat alles uiteindelijk goed komt, en vooral blijven ademen, vanmiddag en vanavond weer werken, en daar heb ik zin in, dus kortom, ik mag hier niet klagen :D

en Jeanet ik ga a.s zondag die film kijken bij iemand, heb gevraagd of ie een doos tissues klaarzet,of was het geen huilfilm?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: Ans
Hoi allemaal,

Er is nog iets dat ik graag even wil delen.
Een aantal weken geleden had ik zo'n negatieve ervaring met de behandelaar van Tactive dat ik in een boze bui de brui er aan wilde geven.
Mede dankzij goede raad van jullie heb ik de behandeling toen niet meteen gestaakt en om een andere behandelaar gevraagd.
Ik ben zo blij dat ik die stap heb gezet!
Ik heb nu iemand die wel goed leest en meedenkt.
Als ik ergens tegenaan loop of ergens mee zit dan reikt hij handvatten aan ook al wijkt het desbetreffende onderwerp af van het reguliere programma.
Hij voegt het er gewoon in/bij.
Wat een verschil zeg! En ik heb er veel aan!


Wat ben ik blij Ans dat het nu wel voor je werkt. Ga zo door joh.

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ Spike, :present:

@ Jeannet,

het komt bij mij ook voor dat mensen een tijdje pb-en en dan ineens niet meer. Ik ga er maar van uit dat ze dan bij een ander aankloppen, of het op dit moment niet nodig hebben.

Laat het bij die anderen liggen hoor. Het is niet jouw probleem.

Lytse. :huh:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Jopie, zoals jij het omschrijft is dat wellicht wel zo in het dagelijks leven ten opzichte van mijn nog niet ex-man. Ik probeer hem te pleasen om toch nog zo goed mogelijk met elkaar om te gaan. Heb ik geconstateerd en ben ermee gestopt. En hem ook te helpen met bijvoorbeeld zijn tweede verhuizing en opslaan van spullen, wat ook niet nodig was kennelijk. Dat wordt me ook niet gezegd maar tussen de regels door is dat wel gebleken. Daar ben ik ook wel klaar mee natuurlijk.

Bovendien had ik bij hem onlangs de verwachting dat hij me door de zondagmiddag heen kwam trekken omdat dat een valkuil is, dat had ik hem verteld. Toen ik daar iets dergelijks over zei bleek dat hij daar helemaal niet mee bezig was. Nee, die zal met mijn sores bezig zijn - ben jij gek. Die kwam waarschijnlijk ook met het idee dat ik dan wel zou voorstellen dat hij bleef eten. Mooi niet.

In het geval van de frummers hier vind ik het toch een ander geval. Ik ga niet iemand hier mijn schouder of oor aanbieden om mijn eigen behoeftes te bevredigen op emotioneel gebied. Mijn bedoeling is begrip tonen en proberen iemand uit het dal te trekken en dat is niet in mijn eigen belang. Of dat ik zo nodig hulpverlenertje moet spelen.

Maar nu ik dit zo schrijf is bovenstaande over mijn man wellicht wel onderliggend voor mijn huidige frustratie. :light: Goh, al schrijvende inzichten!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jeannet, ik vind dat niet beantwoorden van sommigen ook wel onbeleefd.

Schrijf je een heel stuk voor iemand en krijg je geeneens antwoord.

Maar ik laat het inmiddels wel bij die ander, het is zijn of haar gedrag en

daar mag diegene dan lekker zelf over nadenken waarom hij/zij dat doet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En Gaby, de film Incendies is geen tranentrekker.

Maar wel zeer aangrijpend. Hij gaat diep op een bijzondere mooie manier.

Ben zo benieuwd wat je ervan vindt!

Gunn, er gaan veranderingen gebeuren in je leven! Hartstikke goed en succes bij je psych, vanmiddag.

Lytse:heart: Zo is het en zo gaat het.

Haddock de droogstoppel, vandaag de 12e dag alweer! So far so good old fellow!

Ans, goed gedaan - die wissel van hulpverlener. Maar goed dat je er hier mee kwam!

Je doet het super, echt waar!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou Dhen:present:

Hopen maar dat het zo werkt.

Hoe is het nou in Griekenland? Merk je veel van de crisis en de maatregelen of valt dat wel mee. Kun je het koppie nog boven het heerlijke blauwe zeewater houden?

Dat wil ik echt graag weten. Ik hoop dat je er wat over meldt, ik zal je lezen en terugschrijven! Zekur wetuh!

Liefs en ik moet weer aan den slag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: jeannet
In het geval van de frummers hier vind ik het toch een ander geval. Ik ga niet iemand hier mijn schouder of oor aanbieden om mijn eigen behoeftes te bevredigen op emotioneel gebied. Mijn bedoeling is begrip tonen en proberen iemand uit het dal te trekken en dat is niet in mijn eigen belang. Of dat ik zo nodig hulpverlenertje moet spelen.


quote>


Precies Jeannet dat gevoel heb ik ook. Ik wil graag anderen helpen zonder dat ik daar zelf veel belang van heb. Het eniste belang zou zijn dat ik nuttig ben voor iemand. Het gevoel dat ik iemand help geef voor mij ook een beetje eigenwaarde terug. Maar belangrijk voor mij is altijd dat ik zie dat iemand een beetje gelukkig is. Heb moeite met mensen die veel pijn hebben.

Lytse ik vind jou echt een lieverd.:sun:

Dhen. hoe is het met je struik?
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...