Spring naar bijdragen

Maandag 23 januari (week 4)

Diesel

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 264
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Je weet het wel Gunn maar als je met zo'n houding die je nu hebt moet gaan zoeken dan vind je het inderdaad niets vrolijks of nuttigs. God wat lijk jij toch veel op mijn manneke met schrijven zeg, niet meer normaal.

Maar zolang jij blijft schoppen tegen de hele wereld en het idee hebt dat wij zijn ontstaan door toeval, ja dan ga je ook veel aan het toeval overlaten. Daarmee neem je niet zelf de verantwoording over jouw wereld, ook je gevoelsleven. Nou das typisch wat Jos ook had.

Hij was niet verantwoordelijk voor het leed dat hij allemaal had, dat was hem aangedaan.

En daarom was hij zoals hij was. Hij zelf kon daar helemaal niets aan doen.

Een ander had zijn leven verpest dus moest die ander het ook maar oplossen. Hij kon niets meer.

Als je niet oplet Gunn gaat dat jou ook overkomen. Je maakt jezelf hoelanger hoe meer afhankelijk van die ander en op het laatst kun je echt niets meer. Niet omdat je dat inderdaad niet kan maar gewoon omdat je daar zo in gaat geloven, dat dat jouw realiteit wordt.

En ik denk dat Jos gewoon versleten was door z'n eigen negatieve gedachten. Het is als een soort zelfhypnose, als je er maar lang genoeg in geloofd ga je het ook echt voelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gunn, het toeval is ook weer niet zo toevallig.

Het moest gebeuren, zoals het gebeurde.

Dus wel toeval, maar niet echt toevallig.

Dat het alles een zinloos iets is, wil niet zeggen dat we er

niet een beetje zin aan moeten geven.

Je hoeft je niet geheel zinloos op het tij te laten meevoeren.

Een zekere invulling kan nooit kwaad.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor de reacties op mijn "psoriasis" berichtje. Lijd zowat 45 jaar aan deze ziekte en heb al ongeveel alles geprobeerd. Het beste is inderdaad de puva (lichtterapie in combinatie met medicatie) maar heb zo stilaan het max van toelaatbaar licht gekregen dus moet naar iets anders op zoek.

Er bestaat nog een behandeling met zware medicatie (ledertrexate of gelijkaardig) maar dat werkt ook op de andere organen (lever en nieren) dus daar blijf ik liever nog even vandaan.

Maar zo erg is het allemaal niet, alleen een beetje vervelend en 't is geen zicht in mijn blootje maar tja, dat is op mijn leeftijd niet echt zo'n grote zorg ....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi bolletje, sorry voor gisteren.

Het is veel te goed gegaan vandaag. Ik leek wel hyper.

Ben eerst naar maatschappelijk werk gegaan, daarna naar woningbouw, daarna advocaat, daarna abonnement op sportschool genomen en contact gehad met verslavingzorg.

En als dat nog niet genoeg is ook nog wat misverstanden uit de weg geruimd met mijn ex. Nog niet zo dat ik mijn kinderen weer zie, maar deur staat weer op een klein kiertje.

Kortom ik heb een veel te goed gevoel vandaag. Kom er nu wel achter dat ik eerst nog sportkleding moet aanschaffen.

En belangrijkste ook vandaag adb gebleven

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag allemaal,

Vandaag een redelijk drukke dag gehad met dingen voor mezelf: bezoek en vanmiddag heb ik Islamitische geometrische patronen getracht te tekenen. Passen en meten! Je moet ook echt je hersens gebruiken. Dit even ter afwisseling van de mandala's.

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geweldig te horen Suiker, dat is positief werken aan de toekomst. Je bent een sterk Suikerklontje;)

Ik hoop echt voor je dat het nu, nu je probeerd de rest van je leven a.d.b. te worden, dat dat gauw veel vruchten af zal werpen want dat verdien je als je zo goed aan jezelf werkt.:)

En dat de deur op een kier staat geeft weer een hoop energie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik meld me ook bewust niet aan voor weekpacten of jaarpacten. Ik wil niet zover voor uitkijken. IK zou eigenlijk een voor het levenpact moeten aangaan dan. IK besef dat wil ik mezelf terugvinden en ook anderen ik de alcohol niet meer mag aanraken.

Ook ik heb het daar soms nog erg moeilijk mee. Ook vandaag nu ik een goeie dag heb. Maar ook vrolijkheid was voor mij vroeger een moment om een fles open te maken.

Ben bewust vanmiddag op de terugweg niet de supermarkt in gegaan, probeer op alle manieren de drang ernaar te vermijden.

Ik ben er nog lang niet. Ben pas 6 weken adb. Ik lees vandaag ook weer verhalen van mensen hier die toch na een lange periode weer terugvallen. Dit doet mij verdriet, maar ik weet dat dit ook mij zou kunnen overkomen. De beste oplossing om dit niet te laten gebeuren is in mijn geval niet in mijn eigen kleine wereldje te blijven, maar dingen te ondernemen. IK kan het niet alleen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik geloof dat en een van de moeilijste dingen voor me is geweest Spikie om te veranderen. Ik was zo lang gewend geweest om een rol te spelen. Maar toch is het me gelukt om langzaam te veranderen. Ik heb wel altijd de moeilijkheid dat ik niet gelijk zo kan lopen zoals goed voor me zou zijn. Ik moet eerst ervaren wat ik niet goed doe, dan pas kan ik veranderen. Ja en dan gaat het snel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Lien,

Goed dat je weer hier komt.

Ik ben een gelukkig mens, voor wat betreft de steun van mijn man. Hij zal nooit een glas aanbieden als hij weet dat ik niet wil drinken. Ik probeer mezelf te trainen, door 2 dagen niet te drinken, terwijl hij wel een glas neemt. 2 Dagen drinkt hij ook niet en dan blijft vr. t/m zo. over.

Goed te lezen dat je doordeweeks niet drinkt!

Schrijf dat gevoel van eenzaamheid maar van je af hier op het forum. Je zag al dat er meer mensen waren die in hetzelfde schuitje zitten.

Ga je ook de sportschool weer oppakken?

Veel succes en hou vol! Je kunt het!

Lytse.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar Bolletje, als J. werk'lijk zoveel op mij leek, hoe kon/ging je met zo'n man leven/om?! Deez' vraag is niet om te kwetsen, hoor. 'k b'doel, 'k kan amper met mezelf leven. 'k laat 't wel uit m'n hoofd om een partner te zoeken nu. Die zou binnen de kortste keren hard gillend van me weglopen! Neen, dat wens 'k niemand aan te doen. 'k heb dan ook b'wust geen vrienden. Nou ja, één vriend dan. En die zie 'k hooguit eens in de zes/acht maanden. En van m'n familie zie 'k slechts m'n moeder en haar man regelmatig.

Okay, 'k stop nu. Anders wordt 't wel een héél zielig verhaal. 'k ga een héle grote pot kamillethee zetten. En dan naar bed!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gunn wij hadden een latrelatie die 21 jaar heeft geduurd. Mijn manneke had Asperger en dat ging gepaard met extreem narcisme, hypogondrie en zeer zware depressies. Ja ik ben op een gegeven moment van hem gaan houden en dat is een gevoelskwestie dat kan ik niet precies uitleggen. Bovendien was hij mijn psych. geweest voor wij een relatie kregen. Hij had één vriend in zijn leven en verder leefde hij zeer terug getrokken. Als ik maar bij hem was dan was het goed. Verder had hij niemand nodig. Bovendien was hij zeer teleurgesteld in het geloof. Zijn geloof was ook een van de rede waarom hij zo leed volgens hem.

Als je dan een tijd samen bent met iemand dan leer je hem beter kennen. Je ziet dat het ook maar een mens is met problemen. Dat was een hele akelige ervaring want de man waar ik huizehoog tegenop keek bleek gewoon een mens te zijn.:)

Hij was in het begin mijn vader, daarna mijn partner en al heel snel mijn kind, waar ik 11 jaar mantelzorger voor ben geweest.

ik ben iemand die van nature erg trouw is en dat is denk ik ook de rede geweest dat ik hem nooit in de steek gelaten heb. Bovendien zou ik met een levensgroot schuldgevoel hebben blijven zitten.

en ja ik mis hem af en toe nog steeds hoor. Vooral zijn warme zachte handen als ik zijn nagels aan het knippen was. Dat waren fijne dingen.

Of ik waste hem, dan was hij in z'n nopjes, en ik ook want dat waren de kleine momenten waarin hij een beetje (gelukkig) kon zijn.

Draak hoe is het met je rug en enkel? Al iets beter?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sorry Ffibo, ik lees je bericht net pas.

Ik ga morgen voor het eerst in mijn leven naar de sportschool om te sporten.

Ik doe dit niet eens zozeer vanwege het sporten, maar om wat te kunnen doen. Ik zoek dagbestedingen en afleiding. Kijk wandelen en hardlopen doe je vaak alleen. Hier zijn veel meer mensen bij. Ik zie me nog niet met gewichten bezig gaan. Ik beperk het denk ik tot de apparaten.

Het is natuurlijk wel prettig dat je door het sporten je je vaak beter gaat voelen.Dit gevoel ken ik nog van vroeger. Ik heb de laatste jarwen ook nog weleens hard gelopen, maar als ik daar nu aan terug denk schaam ik me diep. Ik ging vaak sávonds lopen en dat deed ik dan vaak toen ik al 6 tot 8 halve liters op had. Ik had toen zelf niet echt door hoe zwalkend ik liep. 1 ding ik hoefde niet zover te lopen om een redelijke afsrand af te leggen.

Maar voor wie ermee wil. Morgenochtend om 11 uur eerste afspraak

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...