Spring naar bijdragen

Vrijdag 27 januari 2012


Yvonne

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 230
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Ik heb begrepen dat alles wat op pam eindigt verslavend is,

vraag Niwi maar. En oxazepam is zeer zeker geen slaapmiddel.

Snap niet dat men dat zo maar voorschrijft allemaal. Mijn zoon kreeg Risperdal en

oxazepam voorgeschreven, toen hij 13 was!!! Ik heb me er niet mee bemoeid

maar toen hij het weigerde te slikken, was ik opgelucht en later, en zeker nu ik hier

meelees ben ik trots op hem. Hij heeft die periode met andere hulp wel geklaard

en bleek een jaar later een diagnose Asperger te hebben (stoornis in autistisch spectrum)

dat kon die psychiater niet weten, maar zoon heeft wel aangevoeld dat die pammetjes

hem geen goed zouden doen.

Wees alsjeblieft kritisch in wat je slikt en pas op met zelf medicatie en de kombi van

pillen met alcohol, je creeert er alleen maar problemen bij met experimenteren ben ik bang.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

BAh, heel verhaal neergetikt, lees ik ff terug, weg verhaal... nu geen energie meer voor. Waar het op neer kwam.... Change, blij dat ik je lees, aan je gedacht maar ben slecht in namen en iedereen hier onderscheiden omdat ik nog niet zo lang hier zit. Maar wel aan je gedacht, kan soms moeilijk zelfde iconen onderscheiden van namen. niet van de drank, maar ben er slecht in.

Dank, iedereen die ik hier lees en reageert op mijn vragen of verhaal. Ik moet soms dingen van me afschrijven en ben misschien persoonlijk of wat ook, maar het helpt me! moet ook lachen hier, maar wat ik vooral voel is steun en dat is zo fijn en daarom koester ik iedereen die hier schrijft. Ik heb nagedacht over mensen bannen, ik kan me ook ergeren aan uitlatingen, maar later dacht ik.... iemand bannen is not done, omdat misschien dit forum net het verschil maakt. We staan al zo in een klein wereldje en je voelt je al eenzaam en alleen, en misschien is dit heel erg belangrijk!!!!!

Ik wil het kort houden: mijn vragen nog...

- wat doet Iriszorg, hoe lang zijn de wachtlijsten

- wie heeft oxazepam.... gebruikt en waarom gestopt

- ik heb schulden en schaam me er giga voor, wie kent dat en hoe pak je dat aan

- hoe verantwoord je je naar je kinderen toe, ik heb zoon van 16 die alles heeft gezien

- hoe ga jij met stress om

- en medicatie, ik doe maar wat de dokter zegt omdat ik er niks van weet

- hoe doe je het met je werk, ziektewet of wat

- wel eens bij AA geweest en wat brengt het je

Ik besef dat ik veel vragen heb, maar er speelt zoveel in mijn hoofd!!! Als je zin hebt lees ik het graag en anders... ik denk aan jullie allemaal! heb een goed weekend!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie avond kanjers.

Is oxazepam niet om angsten te dempen? J. slikte het ook en ik dacht dat hij daardoor ook wat minder angstig was maar ik heb niet zo veel verstand van die medicatie. Anders ff opzoeken op internet.

Verder hebben we bij de d.a. a.s. woensdag een vergadering. Het schijnt dat we de mededeling krijgen dat we niet meer mogen roken binnen. Nou daar heb ik toch wel moeite mee hoor, en meerderen met mij. We zijn vrijwilligers en geen betaalde krachten, dus heb je toch best kans dan er mensen zijn die zeggen, nou doei ik heb het hier wel gezien.

Ben heel benieuwd maar het zel wel weer flink heftig worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

oja, wat ik ook graag kwijt wil.... lees over banner dus heb gekeken wat dat is als nieuweling...... ik vind het toch spijtig, begrijp het enigszins wel, maar ik denk dat we elkaar zo erg nodig hebben!!! En als dit je uitlaatklep is, wat het voor mij is, kan ik me voorstellen dat een banner weer een straf is op je slechte gedrag en dat is nu juist wat niemand hier kan gebruiken. Misschien als we milder zijn naar elkaar toe, dat banners niet nodig zijn en erger je je echt, stuur dan een pb en vecht het onderling uit.... weet niet hoor, maar idee misschien... pfffff, lijk wel Eo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: bolletje
Goeie avond kanjers.

Is oxazepam niet om angsten te dempen? J. slikte het ook en ik dacht dat hij daardoor ook wat minder angstig was maar ik heb niet zo veel verstand van die medicatie. Anders ff opzoeken op internet.quote>


Bol, oxa is een kalmeringsmiddel waardoor angsten tevens geremd worden
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Snoep, ik zou eerst je verhaal doen bij de HA

in jouw geval denk ik dat Oxazepam best nog wel eens zou kunnen werken

maar ik ben geen HA dus ga hier niet op af!

alle pammetjes zijn in weze rustgevers/kalmeringsmiddelen

waardoor je dingen in een duidelijker perspectief kunnen komen te staan (zoiets bedoel ik)

je ze beter kunt plaatsen, zeg maar

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Teveel, het enige wat ik weet is dat er eerst waarschuwingen aan vooraf gaan

dat Tactive niet plots een ban geeft, bij hoge uitzonderingen wel

wil niet zeggen dat Fleur een uitzondering is btw!

ik vind het persoonlijk heel erg zou ze nu een ban hebben

kreeg namelijk de indruk dat ze niet lekker in haar vel zat

en we hebben elkaar hier soms hard nodig!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: Suikertje
JJ, ik heb in begin toen ik stopte oxazepam en diazepam geslikt. Van ozazepam werd ik in het begin heel opgefokt en diazepam werd me min of meer verboden door verslavingzorg. Het zou nog verslavender en slechter zijn dan alcohol. Ben er toen maar mee gestopt. Moet wel zeggen dat ik er veel beter op sliep, maar ook alle emoties waren weg. Voelde me net een zombie.quote>



oxa...thema...dia...alle pammetjes gehad... het werkt niet bij mij??????
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi JJ ik kom net weer binnenvallen en las je verhaal. Eerst zeggen dat als ik een lange bijdrage aan het typen ben ik hem meestal even via ctrl c vastzet. Als die dan onverhoopt weggaat heb je dat nog. Doe dit meestal halverwege.

Kan je niet overal antwoord op geven. Wachttijden zijn per regio verschillend. Ik kon niet bij crisisopvang terecht, maar had wel snel plek in reguliere behandeling. Moet je zelf even contact opnemen denk ik.

Oxazepam heb ik eerst 2 a 3 weken geslikt direkt na stoppen. Heeft mij geholpen. Ik sliep beter en werd rustiger. Alleen eerste half uur na het slikken was onrust wel groter. Dit middel werd mij voorgeschreven om te voorkomen dat het in een keer stoppen negatieve gevolgen zoals epilepsie aanvallen, ed te verijdelen. Ik had ook niet echt veel last van verschijnselen zoals beverigheid en hartkloppingen.

Jij zegt dat je schulden hebt. Je kan me de hand schudden helaas. Wat je het beste kan doen is naar de gemeentelijk kredietbank toe gaan. Deze kunnen je helpen. Probeer eerst een overzicht te maken van alle schulden. Ik ben daar nu druk mee bezig en heb als tussenstap hiervoor ook het maatschappelijk werk ingeschakeld. Zij kunnen je ook hiermee helpen en komen desnoods ook bij je thuis om de papierwinkel uit te zoeken.

Met stress omgaan gaat mij ook moeilijk af. Ik weet dat je afleiding moet zoeken en andere bezigheden moet doen. Maar dit is heel makkelijk gezegd. Jij hebt ook niet alleen een alcoholprobleem, maar ook bijkomende problemen begrijp ik. Dat veroorzaakt extra stress. Ik chat met veel mensen hierover en gooi niet alles op dit forum. Ik doe het of per pb of msm. Niet iedereen hoeft alles van mij te weten. Je mag me altijd pb sturen.

Met AA geen ervaring en ik zit in WAO voor 80-100% dus ook geen ervaring met ZW.

Hoop dat je hier wat aan hebt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...