Spring naar bijdragen

9 februari


Madelief

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 432
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Originally posted by: Jaap
Esperanza,
Als je het toen kon, kan het nu ook hè.
Een kleine tip. Begin nu al met veel water
drinken. En ik bedoel echt veel.
Ik dronk en liter of 5 a 6 per dag de eerste weken.
En nog dorst en een gore smaak.


quote>


Jaap, je bedoeling is goed, maar je mag nooit meer dan 2 liter water per dag drinken.
Google het maar eens.
Het kan zelfs fataal zijn.
Het heeft met je hart te maken.
Zelf drink ik 1,5 liter water per dag.
Dat is voldoende.
Daarbij drink je ook andere dingen en in voedsel zit ook vocht.

Goedemorgen nog aan alle laterkomers!:present:
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemorgen allemaal!

Myriam als eerste: gefeliciteerd!

Ok over die vraag om discussie gisteren over alcoholvrije bieren en wijnen en alcoholisme.

Ik denk dat Change het al zeer goed verwoordde: haar vader dronk door met alcoholvrije biertjes omdat hij het niet los kon laten en ik weet even niet meer van wie het was, maar ik heb het gekopieerd:

"Nou @Teveel: ik gok dat de discussie erover gaat of alcoholvrij bier nou wel of geen goed alternatief is voor mensen met een alcoholprobleem. Ik kies er bewust voor om het niet te drinken, want het doet me denken aan datgene dat ik soms mis en ik wil geen alcohol meer en ook niet iets dat er op lijkt of aan doet denken. Maar nu ga ik dingen invullen, terwijl SW misschien iets heel anders bedoelt."

Ik stelde de vraag aan de AA en die zeiden stellig: NEE, niet drinken, je stapt dan te snel over naar gewoon bier als de winkel het niet verkoopt. Ik vind het te stellig gezegd, want als je nou eenmaal hebt besloten om geen alcohol te drinken, dan ga je niet ineens een biertje mét alcohol nemen als alcoholvrij niet voor handen is.

Ik heb in deze 18 dagen alcoholvrij ook een paar 0,0 biertjes op. Die van Bavaria (het witbier) is erg smakelijk vind ik. Of het verstandig is weet ik niet, maar ik ben nog niet overgestapt naar een biertje mét alcohol. Zelfs de kersenbonbon bij de thee laat ik staan. Toen ik bij mijn broer ging eten en hij vertelde dat hij met rode wijn het vlees had laten sudderen, moest ik 3 x nadenken of ik het wel zou eten. (Maar ja, die alcohol zit er niet meer in, alleen de smaak.) En het was heerlijk haha, maar hij is dan niet voor niets kok.

Op de vrijdagmiddagborrel op mijn werk drinkt 1 van mijn collega's ook alcoholvrij bier omdat hij nog moet rijden dan wel, maar toch. Is het nou de zucht naar alcohol of het verlangen naar de smaak? Of de gewoonte? Ik weet het niet. Als ik met mijn maatje in een café zit koffie te drinken, drink ik geen alcoholvrij bier, als ik met iemand anders ben dan wel soms. Op de verjaardag van mijn zus wilde ik voor mezelf een alcoholvrij biertje meenemen. "Voor de gezelligheid" dacht ik, maar ik was hem vergeten.

Een alcoholvrij biertje richt mijns inziens geen schade aan. Zeker niet als je je bewust bent wat alcohol met je doet. Maar als het gevoel van "Oh, heb ik nog een alcoholvrij biertje in huis" ontstaat, dan heb je je probleem alleen maar verlegd.

Proost! (Met een Latte Machiatto)

Fijne dag!

Liefs Sas

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen,

voor gister zal ik me nog even droog afmelden, helemaal niet meer aan gedacht

Myriam...geweldig 1 jaar :present::heart::):present::heart::):present::heart::):present::heart::)

zonder terugval of uitglijders...knap vind ik het!!

Madelief,

veel succes, sterkte, kalmte en wijsheid komende tijd gewenst!!

fijne dag mensen, ben niet echt in de stemming zelf om hier te komen hangen

die dagen heb je wel eens....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Joop. Dat vertrouwen heb ik n.l. wel altijd gehad in je. Je komt bij mij over als een hele sterke superkanjer. Misschien dat dat niet zo veel zegt voor je maar ik wil het toch ff laten weten. je bent een wereldwijfie.:sun:

Ik hoop echt dat je het vertrouwen in jezelf gauw terug vind, want dat zit zeker in je.

Kijk eens als de bus vol zit. Iedereen vertrouwd er op dat je ze heelhuids brengt daar waar ze zijn moeten.;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedenmorgen allemaal,

@Madelief, Sterkte met alle voorbereidingen voor de detox. Erg goed dat je dat gaat doen.

@Esperanza, de eerste niet nemen. Klinkt veel makkelijker dan het is, weet ik. Probeer geen drank in huis te halen, en probeer voor het tijdstip dat je wijn gaat drinken eerst 2 grote glazen van iets anders te drinken. Water, spa, sap oid. Dat helpt bij mij nu.

@Myriam, 1 jaar, heel knap!

Mbt alcoholvrijbier, ik dronk het al regelmatig, vooral als ik nog moest rijden. Het alcoholvrije witbier van bavaria vind ik zelfs lekker, in tegenstelling tot gewone witbieren. Ik drink eigenlijk nooit thee, en als afwisseling tussen de cola-light, spa en sinasappelsap is het 0 % bier wel prettig. Ik denk niet dat ik bier of wijn ga drinken als ik geen alcoholvrij bier meer in huis heb.

Voor gisteren kan ik me ook droog afmelden, en ik sluit me gelijk weer aan bij het dagpact.

Net de jongste naar school gebracht, laatste dag cito, daarna gaan ze met z'n allen zwemmen dus die zie ik pas rond 15:30 terug. De andere 2 hebben nog langere dagen dus ik heb de hele dag voor mezelf. Heb ik eindelijk tijd voor de administratie. stel ik altijd uit totdat ik een dag helemaal niemand om me heen heb.

Tot later,

Billy-Bob

DAGPACT

Albert

Lytse

Tine

Jootje

SW

Rosa

Billy-Bob

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal!

Jeetje, wat heb ik een hoop gemist!

@Wil, veel sterkte:present:

@Meiske, we kennen elkaar nog niet maar voor jou ook heel veel sterkte gewenst:present:

@Madelief, wat sterk van je dat je die grote stap hebt gezet, helemaal super, en je kan het:present:

Ik las ook dat een aantal mensen in de rats zitten qua werk zoeken. Zoals het er nu voor mij uit ziet is er grote kans dat ik me straks ook in de rij kan aansluiten...

Ik heb morgen een 1 op 1 gesprek met mn baas, de communicatie tussen ons werkt niet. Hij spreekt NL en ik Chinees lijkt het wel. Zie er als een berg tegenop...

Maar goed, we zien wel.

Hoe gaat het verder met iedereen?

Bolletje en Rosa? Alles wel?

Is Fleur al weer boven water?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Weet nog niet zo goed hoe dit ditjes en datjes werkt.gewoon maar eens wat neerzetten...ik ga vandaag ook water drinken!! En jullie mogen mij sukkel noemen want ik kan het niet meer veranderen....of wel?? Ik voel me geen sukkel meer want ik ga er iets aan doen!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen live frummers, hier alweer een "lege" dag. Opnieuw futloos en voor niks geen goesting, doch heb een mooi vrtuele tombstone gemaakt voor mijn poesje. Het helpt me om er mee bezig te zijn en te blijven.

Myriam....1 jaar.....waaauuuwwww :moon::heart::sun::D:P:moon::heart::sun::D:P:moon::heart::sun::D:P:moon::heart::sun::D:P:moon::heart::sun::D:P

Liefje, de moed en vertrouwen die je nu uitstraalt siert je. Je bent goed bezig en dit zou wel eens de grote ommekeer kunnen betekenen voor je. Wij denken aan je hoor. Go for it en laat je door niks of niemand tegenhouden :sun:

Coladrinkend kippetje......waar blijf je nou, want ik heb je nodig :brokenheart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Toine, gaan we nog iets leuks doen vandaag?

Wat dacht je van vandaag de eerste niet drinken?

Begin ik weer aan een nieuw jaar!

Lieve Mensen, dank jullie voor alle felicitatie's !

Dit geeft me een heel goed gevoel!

Natuurlijk ben ik al in de feest stemming, maar

dit bevestigd voor mij dat het echt is!

Kan het bijna zelf niet geloven weet je...

Dank je wel.........

Enkelen van jullie hebben aan mij gevraagd of ik

een stukje wilde schrijven over het afgelopen jaar.

Dat ga ik doen.

:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...