Spring naar bijdragen

Dinsdag 14 februari 2012


Yvonne

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 354
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Bek,

Ik ook. Vind het zo jammer voor Madelief. Ik hoop dat we haar

kunnen steunen, bedoel ook niks als kritiek of zo, maar ik vind dit

echt heel erg....Maar ik snap het ook wel.

Ik weet ook eigenlijk niet meer wat ik hierover zeggen kan,

ik hoop dat er snel een oplossing komt, one way or the other.

:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Albertje, bedankt voor je verhaal.

Spike, dat herken ik heel sterk. Ik heb alcohol als zelfmedicatie gebruikt.

Dat snapte ik achteraf pas natuurlijk. Maar even rust in mn kop na die eerste twee biertjes, heerlijk.

En nu alles het hoofd bieden zonder verdoving vind ik best zwaar.

De gevoeligheid voor depressiviteit, de drukte in mn kop, dat is me regelmatig teveel.

Maar ja, wat moet ik. Gewoon per dag leven, mn dingen doen. Niet teveel hooi op mn vorken rustig aan. En niet drinken want als ik dat weer zou gaan doen ben ik heel snel bij af.

Dat is geen angst maar weten. Ik weet hoe snel ik dan in de goot lig. Mss nog niet lettelijk maar ik ga dan als een speer achteruit, dat voel ik aan alles.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag, net terug van van mijn dagje vrijwilligerswerk. Het was wel weer inspirerend. Minder inspirerend was de zoveelste afwijzing die ik vandaag op mijn mail ontving. Zaken als: je profiel sluit niet aan of een stap terug in je loopbaan is niet gewenst. Maar goed, ik probeer hoop, vertrouwen en moed te houden. Morgen weer verder. Misschien toch weer een opleiding volgen, maar ja, ook dat biedt geen zekerheid.

Sorry voor mijn geklaag over het werkzoeken, maar moest het even kwijt.

Heb ook verder nog niet teruggelezen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: Emmaroos
Oh, daar ben je.
Je hebt gelijk met je berichtje van gisteren maar ik schrik me rot als ik lees dat ik ruzie had en wil dan uitleg wat er gebeurd is.
Dat mensen dan om me gaan zitten lachen omdat zij het zich wel herinneren is voor mij een rotgevoel.
Heb ik het naar jouw idee goed uitgelegd?quote>


Ik zal nog even reageren op gisteren. En dan voorlopig toch maar weer niet teveel hier kijken.

Ruzie was misschien niet het goede woord. Wat ik me herinner is dat je mij negeerde de laatste tijd voor je vertrek. En waarom dat was weet ik niet of niet meer. Daarom was ik nogal verbaasd dat je zo enthousiast op me reageerde gisteren.
Dat is alles.

En mijn posting dat ik niet teveel meer hier wil komen of iets van die strekking is niet nieuw en had ook al niks met jou te maken.
Dat sloeg meer op de rol die sommige forummers zich aanmeten en waar op sommige dagen het hele draadje mee gevuld wordt. Dat is de slachtofferrol.
En zoals Jaap gisteren al schreef: sommige mensen hebben altijd een reden om te drinken en als ze die niet hebben creeëren ze die wel.
Een waarheid als een koe!

Ik denk dat ieder huisje zijn kruisje heeft. Ook al laten we dat hier niet altijd op een openbaar forum zien. Dat wordt weleens vergeten.
En sommigen dragen hun kruis wel erg hoog boven het hoofd, zodat we allemaal maar goed zien dat dat het allergrootste kruis is in het alcoholisten-land. :huh:

En aan Suiker dan nog: ik verbeterde dat je over IK moet schrijven als je jezelf bedoelt omdat men nogal eens de neiging heeft om een verhaal te veralgemeniseren.
Zo las ik gisteren bijvoorbeeld nog iets soortgelijks al weet ik niet emer wie dat schreef.
We zijn allemaal teleurgesteld dat Madelief niet naar de detox kon.
Wel, ik ben daar helemaal niet teleurgesteld over want ik zie het nog niet zo gauw gebeuren.

En nu ga ik meteen weer uitloggen - zeg ik maar alvast voordat er weer commentaar komt dat ik er gauw tussenuit piep. Dat is niet omdat ik geen reacties kan ontvangen, heb tenslotte alles van gisteren nagelezen, maar wel omdat ik gemerkt heb dat het forum me te vaak negatief beïnvloed.

Voor wie geïnteresseerd is: het gaat goed met mij. En heb daardoor op dit moment ook niet eens veel tijd voor de pc. Met mijn werk gaat de lift sinds ik gestopt ben nog steeds omhoog en daar geniet ik volop van maar ik ben 's avonds vaak ook afgepeigerd.

Ciao allen. :-)
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Made. ik vind dat toch wel rot voor je, maar ook heb ik het gevoel dat je toch op een gegeven moment JA moet zeggen tegen iedere vorm van behandeling, of je nu een kamer alleen of met en ander hebt.

Op een gegeven moment gaan ze toch misschien zoiets voelen van dat je een voorkeursbehandeling wilt, ook al is dat misschien niet zo.

Tja, nu maar hopen en wachten tot je een oproep krijgt voor de detox. Daar zal je misschien wel het gevoel hebben dat je op je plaats bent.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: jane4
Ja Sha
alle dozen zijn leeg
maar alles moet nog vastere plekken krijgen.
morgen is zoon jarig en gaan we er gourmetten
is het huis meteen ingewijd (met een laagje vet om mn witte muren
en plafond, snik snik)
Ik voel me er echt al thuis en dochter ook.
kleine dingetjes zoals WCstortbak die lekte
en doucheput die overliep zijn verholpen, hoop ik
en ik zit nu met smart te wachten op internet, want ik voel me nu net een zwerver.
Van bieb.naar oude huis; internet er daar ook af want KPN gehacked, nu weer ff bieb.
maar ik mag niet mopperen, ik taal niet naar drank, ben van mn snoepverslaving af
en drop is momenteel mn enige zwakke plek, maar dat mag wel, oh ja en koffie.
Vanmorgen naar de begrafenis van jongste zus van mijn moeder, volkomen
onverwacht overleden, 69 jaar oud. Aneurisma (door roken)
rokers zijn gewaarschuwd, het is echt een sluipmoordenaar.
Mijn oudste zus is 63 en scheelde erg weinig met die tante, leken meer zusjes/nichtjes
vroeger. Dit kwam dus erg dichtbij. Zo blij dat ik nooit gerookt heb,quote>


Lieve Jane,
bijna onder gesneeuwt met je posting :D
maar niet bij mij hoor
meteen morgen een inwijding dus
wel fijn te horen dat je zo opgeschoten bent
en dat jullie, dochter en jij, je al zo thuis voelen
fijn dat de kleine euvels ook al zijn verholpen
een krachtig team heb je gehad
heb je verdiend!!
nog even wachten met je internet dus
en ach, even een zwerver zijn...hihi

gecondoleerd met je tante
erg jong...roken....zet me weer meteen aan het denken
zijn nooit de leukste dingen om heen te moeten, begravenissen

nog veel succes bij de laatste handelingen
en alvast een fijne verjaardag morgen (inwijding)
en gefeliciteerd met je zoon

Sha :sun:

(en ook namens Snoep dit alles, hoor ik net :D)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

madelief

verslaafd is verslaafd.

ego en voorwaarden naast je

neerleggen

je laten helpen en over je heen

laten komen.

uiteindelijk kom je er sterker

uit en wie weet maak je daar

wel vrienden

niet te snel oordelen

het is heel moeilijk, maar dat is

verslaving

sterkte

fijne avond iedereen

jopie heb je nog zo een shirtje?

:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jaap en Spike ook nog bedankt :present:

en inderdaad lijkt het langer Jaap

zoals Spike zei,wat er tussen zat tel ik ook mee

toch van de 365 dagen 10 (?) gedronken

vergeleken met de tijd daarvoor....

zeer grote prestatie al zeg ik zelf

en nu ga ik echt, zoeffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffff

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...