Jaap Geplaatst 18 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 18 februari 2012 Net even Volkskrant magazine gelezen. Altijd even "het dilemma" lezen deze keer over verslaving, wel of niet bij elkaar blijven. Hij had sporen van gebruik aangetroffen. Zij erkende gebruik, maar ontkende verslaving. De adviezen waren erg helder. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jaap Geplaatst 18 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 18 februari 2012 Dag Toine. Kom je wel weer terug? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gaby Geplaatst 18 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 18 februari 2012 Goedemiddag allen! @Jaap, is daar misschien ook een link van? Zou ik ook wel willen lezen maar heb geen krant! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Teveel Geplaatst 18 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 18 februari 2012 Goedemiddag, Lekker geslapen, het weekend kan beginnen. Toine als je inderdaad (nu al) een kopstoot op hebt kun waarschijnlijk het best even gaan slapen voor het helemaal uit de hand loopt, sterkte. Dwab goede reis en veel plezier. Ben nog nooit in Indonesie geweest, het is al heel lang een droom van W. Binnenkort toch maar eens gaan plannen. Ik ga trouwens vanavond niet naar carnaval, dat is aan mij niet besteed, niet mijn soort plezier zeg maar. Bedoel dat niet verkeerd hoor, ieder het zijne. Collega is 25 jaar aan de zaak en dat viert ie vanavond. Is een kilometer of 70 rijden dus of ik wil of niet het blijft droog. Maar ik wil ook niet anders, bevalt me veel te goed! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niwi Geplaatst 18 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 18 februari 2012 Goedemiddag frummers, Vandaag is het 24 jaar geleden dat ik gedronken heb.... Op 17 februari 1988, na anderhalf jaar droogstand, dacht ik, na veel drukte en stress dat eentje geen kwaad kon om even te relaxen of te ontstressen. Al die verhalen van AA-lotgenoten, dat klopte allemaal wel maar voor mij zou dat toch wel anders zijn...???...Ik geloof dat dat eentje niet direct zoveel effect had, dus dan maar een tweede...enz enz.... Ik ben nog nooit zo ziek, zwak, misselijk en zat geweest als toen die dag.... Na 3 dagen kon ik nog bijna mijn hoofd niet optillen zonder dat ik de wereld voor een doedelzak aanzag...Op de meeting van 14/8/2011 bij Bolletje thuis, zei Bambam nog tegen me....Je had wel dood kunnen zijn.....ja, eigenlijk wel, ik heb daar eigenlijk nooit bij stilgestaan, maar het had makkelijk gekund...Het was net of ik die anderhalf jaar zonder drank op 1 dag moest inhalen... Ik heb toen in alle nederigheid moeten erkennen dat de lotgenoten wel degelijk gelijk hadden en dat ik ook geen uitzondering ben, want ik heb lang met de illusie geleefd dat ik ooit misschien nog wel eens een keertje sociaal zou kunnen drinken... nou nee dus, gelukkig niet eigenlijk, dat heb ik toen wel voor mezelf bewezen... en daarom kom ik hier nog steeds en heb ik ook nog veel contact met andere AA-ers. Want ook na 24 jaar weet ik dat drinken voor mij niet meer is weggelegd...daarom lees ik de verhalen van anderen en daardoor blijf ik waakzaam...want de drank blijft op de loer liggen...iedere dag weer opnieuw...en misschien dat iemand anders nog wat heeft aan mijn stommiteiten van vroeger ?..... En ik dacht dat eentje geen kwaad kon....pffffff..... Bovendien wil ik nog even zeggen dat het vandaag 13 maanden geleden is, dat ik heb gerookt... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gunn Geplaatst 18 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 18 februari 2012 Hallo, mensen. Oh God, 't zottenfeest neemt een aanvang. Nou, 'k doe er niet aan mee. Nou ja, niet onder mensen, in ieder g'val. Een beetje g'lijk Eugène... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gaby Geplaatst 18 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 18 februari 2012 Mooi Niwi, bedankt voor het delen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niwi Geplaatst 18 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 18 februari 2012 Originally posted by: SmikkieJij bent echt je eigen de baas quote> och, ik ben er me wel van bewust dat ikalcoholist ben en blijf...en dat is een kwestie van aanvaarden geweest Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
GewoonErik Geplaatst 18 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 18 februari 2012 Dag niwi, 24 jaar is een lange tijd, daar mag je trots op zijn! Goed dat je met ons deelt dat de verslaving altijd op de loer blijft liggen en waakzaamheid vereist is. 13 maanden niet roken is ook niet niks, gefeliciteerd! Beide zijn zeer lastige verslavingen, weet ik helaas uit ervaring. Ik heb zo'n 24 jaar gerookt, ruim een pakje per dag. Met onderbreking van een jaar na de geboorte van mijn oudste, nu 16 jaar geleden. Inmiddels rook ik nu een maand of 7 niet meer. Weet de exacte datum niet eens meer, dat is een goed teken, ben er niet zo mee bezig. Maar ook met roken weet ik: 1 of 2 sigaretten en ik ben weer verkocht en zit zomaar weer op een pakje per dag. Nu ik weer ben gestopt met drinken, merk ik dat ik soms weer aan roken denk. Alsof mijn brein toch graag een verslaving wil hebben, weet niet hoe dat werkt. Maar over het algemeen is roken wel uit mijn systeem. Hoop dat me dat met drank ook gaat lukken. Hoewel ik ook wel merk dat ik nog ergens de wens heb om een sociale drinker te kunnen zijn. Ook wat dat betreft drukt jouw verhaal me met de neus op de feiten... Anyway ik hoop dat ik ooit hetzelfde als jij kan zeggen. Groeten, Erik Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niwi Geplaatst 18 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 18 februari 2012 Een dag per keer, Erik... niet moeilijker maken dan het is.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
GewoonErik Geplaatst 18 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 18 februari 2012 Hoi Toine, Jammer dat het je vandaag niet lukt om het droog te houden. Was er een bepaalde aanleiding of werd de trek te erg? Hoe dan ook: hoop dat het je lukt jezelf snel weer te herpakken. Je zegt het zelf al: zie het met de dag... Sterkte, Erik Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
GewoonErik Geplaatst 18 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 18 februari 2012 Originally posted by: niwiEen dag per keer, Erik...niet moeilijker maken dan het is....quote> Zo ga ik het ook doen niwi en ik hoop dat het na een tijdje niet meer zo op de voorgrond is, net als met roken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 18 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 18 februari 2012 Originally posted by: toine heerlijk..........zwaar beschonkenwil het eigenlijk helemaal nietmaar ja, je moet wat he.......quote> Het bovenstaande is weinig helpend op een ADB forum.Met verve mededelen, dat we aan de zuip zijn/gaan.Waarom eventuele trek niet melden voor de eerste slok??Gelukkig lees ik als contrast Niwi, die een pracht mededeling doet.Ook Niwi weet dat een mens 'wat moet' en heeft dat in daden omgezet.Mooi Niwi. Hier kunnen de starters wat mee. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niwi Geplaatst 18 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 18 februari 2012 soms kunnen we ook hier leren hoe het niet moet he...??? dank allen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Josje Geplaatst 18 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 18 februari 2012 Wat mooi Niwi, en ook goed om voor jezelf te weten op welke manier je steun nodig hebt om scherp te blijven. Ik vind dat ook het mooie van het forum, allerlei mensen in allerlei stadia van het stoppen. Daar is veel van te leren. Wel schrik ik dat alcohol zelfs na 24 jaar nog op de loer kan liggen. Ergens heb ik zo'n overtuiging dat het na 1 a 2 jaar wel klaar is, maar dat is wellicht toch een naieve gedachte. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Antoinnette Geplaatst 18 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 18 februari 2012 Niwi gefeliciteerd. Je hebt ons een wijze les beschreven of tenminste in ieder geval mij. Ik ben nu vastbesloten nooit meer te gaan drinken, maar idd dag voor dag. Toine, slaap je roes uit en meld je volgende keer wat eerder aub. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 18 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 18 februari 2012 Daarom mogen we ook nooit vergeten wat voor 'n ellende we gehad hebben met drinken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
igor Geplaatst 18 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 18 februari 2012 Toine waarom???? niwi pfffff heb ik nog even te gaan, maar ik volg je Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 18 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 18 februari 2012 Jij bent toch nog een jonge blom Igor. Je hebt nog tijd zat. Op naar de 25 jaar! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
igor Geplaatst 18 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 18 februari 2012 als ik net zo oud wil worden als niwi zal ik nu echt van de % af moeten blijven Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
igor Geplaatst 18 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 18 februari 2012 niwi hoe oud ben je ook al weer? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niwi Geplaatst 18 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 18 februari 2012 Originally posted by: JosjeWel schrik ik dat alcohol zelfs na 24 jaar nog op de loer kan liggen. Ergens heb ik zo'n overtuiging dat het na 1 a 2 jaar wel klaar is, maar dat is wellicht toch een naieve gedachte.quote> alcoholisme is nu eenmaal een lichamelijke en geestelijke ongeneeslijke ziekte....De geest schreeuwt om die eerste...het zou geen kwaad kunnen....eenmaal daaraan toegegeven....begint de allergie zijn werk te doen...het lichaam wil dan steeds meer en meer....en nog meer...en niet dat ik het nu moeilijk heb of zo.....of trek, helemaal niet....maar dat probeer ik wel steeds te voorkomen....maar goed...dat is persoonlijk... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niwi Geplaatst 18 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 18 februari 2012 Originally posted by: igorniwi hoe oud ben je ook al weer?quote> gelezen, Igor ?...dan haal ik het weer weg Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Shahire Geplaatst 18 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 18 februari 2012 Niwi, 24 jaar....wat een tijd straks ga ik je stukje even rustig lezen ik wist niet dat je al zoooooo oud was ;) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 18 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 18 februari 2012 Originally posted by: niwialcoholisme is nu eenmaal een lichamelijke en geestelijke ongeneeslijke ziekte....De geest schreeuwt om die eerste...het zou geen kwaad kunnen....eenmaal daaraan toegegeven....begint de allergie zijn werk te doen...het lichaam wil dan steeds meer en meer....en nog meer......quote> Daarenboven is alcoholisme -of verslaving in het algemeen- voor mij ook een spirituele ziekte. Hoe om te gaan met die enorme zuigende leegte die ik ervaar, die onrust, die hopeloosheid, verlorenheid, die machteloosheid, wanneer ik ondanks enorme trek niet ga gebruiken? Die leegte moet ik vullen om me weer compleet te voelen, om weer compleet te zíjn, en dan niet met een drankje, een sigaretje, een koekje of een snoepje, maar met aanvaarding dat ik ben zoals ik ben en dat alles is zoals het is. Iemand heeft ooit geschreven: "When I stopped using, I had a God-shaped hole inside". Die leegte vul ik op met Hogere Macht, wat dat dan ook moge zijn..het heeft altijd de grootte en de vorm die ik nodig heb. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden