Madelief Geplaatst 20 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 20 februari 2012 Frummels, ik ben weer thuis. Sorry als ik er zo tussenval. Ik ga teruglezen. Nog bedankt voor alle succeswensen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 20 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 20 februari 2012 Ik durf steeds meer m'n zwakheden te zien omdat ik heb ervaren, en nog steeds ervaar, dat door m'n zwakheden onder ogen te zien en precies dát te doen waar ik altijd voor vlucht, m'n zwakheden aan sterkte verliezen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 20 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 20 februari 2012 Hoi piepeloi, even tussen de bedrijven door weer in mn oude huis inloggen. Lukt het allemaal een beetje nu Madelief? Ik kan me zo voorstellen dat je nu eindelijk rust krijgt, na 6 jaar eindelijk de knop om. Ik hoop dat je snel weer trots op jezelf gaat worden. Ik herinner me nog dat er bij mij heel veel moeheid kwam, eindelijk het gevecht loslaten en me overgeven aan wat voor emoties ook kwamen. Vooral de sombere vielen me zwaar. maar door elke dag op het forum te lezen en schrijven, ging ook dat eindelijk voorbij. Ik voel me nu weer zoals ik me 10 jaar geleden voelde qua lichamelijk fit zijn, de somberte is weg en ik ben aan een nieuwe start begonnen. Hoop dat jij dit ook gaat ervaren:present: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 20 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 20 februari 2012 Ja hannah, fijn dat we een keer samen hier zijn he ik ben er amper, zit nog zonder internet en moet nogal wat doen om ff in te loggen. alles goed? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
witte Geplaatst 20 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 20 februari 2012 Heee Jane, mis je mij ook?? Ik bedoel, ik mis jou ook hier hoor:P Koh, wat kun je t toch altijd luid en duidelijk omschrijven Dank je wel voor je bijdrages Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 20 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 20 februari 2012 eigenlijk kan ik gewoon niet zonder je Witje gelukkig kan Han een oogje op je houden als ik er niet ben. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
snoepje Geplaatst 20 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 20 februari 2012 hey jane ik hoef niet te vragen of je mijn mis dat weet ik gewoon;) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
witte Geplaatst 20 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 20 februari 2012 tikvoutje Han??? Maar nee, ik heb al mn tanden nog gelukkig.. Lekker he Han, om te horen dat wij ook gemist worden:D Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 20 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 20 februari 2012 Hé 12 stappen volgers, vraag me toch iets af.... Ik ben ook bij de AA geweest en moest van mezelf op zijn minst de 12 stappen meemaken. Uiteindelijk heb ik het met een gevoel afgesloten dat je je als alcoholist voor eeuwig schuldig moet voelen en daar wilde ik niet aan voldoen. Want bij het bespreken van die stappen, lag daar in de groep waar ik zat behoorlijk de nadruk op. Nu bij het lezen van jullie berichten, denk ik ineens volgens mij lag het toch een beetje aan de instelling van mijn groep waar ik toen inzat. Die hadden een gezin etc waar ze de nodige mensen gekwetst hebben. Toen ik bij AA ging en dat vrolijk aan iedereen verteldde, vroegen ze zich af waarom? Ze hadden nooit problemen met mij gehad. Als ik nu als jonkie een groep gehad had bij AA, die niet zo verweven was geweest met een streng geloof, dan denk ik dat ik er niet zo een angstig gevoel aan over gehad zou hebben. Ik ben geen mens, die zonder pardon neergeschreven regels aanneemt voor waar. Op zijn minst heb ik de behoefte om er open over te praten, waarom ik me niet kan neerleggen bij een bepaalde regel. Ik denk, dat ik dan veel meer uit de AA beleving had kunnen halen, dan ik nu deed. De bijbel ben ik me bewust van, dat deze keer op keer opnieuw beschreven is, met de interpretatie van de herschrijver. Zo denk ik ook over de AA. Ooit hebben mensen super goede dingen geschreven, waardoor mensen geholpen werden. Maar de tijd en ontwikkeling staat niet stil en dat mis ik een beetje in het geloof maar ook in dergelijke eeuwen ouden, hulpverlenings elementen. Ik ben niet voor AA maar ben er ook niet tegen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 20 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 20 februari 2012 we gaan niet klef worden hier he (voor Han en Witte dus ) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
witte Geplaatst 20 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 20 februari 2012 worden Jane??? Waren we al:D Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 20 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 20 februari 2012 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 20 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 20 februari 2012 getsie nou gelukkig moet ik weer verder ben niet zo vd kleffe dag dag Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
witte Geplaatst 20 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 20 februari 2012 hahahaha jij vergeet ook niks he Hannah tssss Heeeee daar is BamBam weer Fijn dat je er weer bent. Alles ok daar? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 20 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 20 februari 2012 humor Han? lamenielachuh nepcrocs dus Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Emmaroos Geplaatst 20 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 20 februari 2012 Bambam, hoe voel je je? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 20 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 20 februari 2012 nou dan is het triootje weer kompleet kan deze ma Flodder weer verder nu echt dus Heintje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 20 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 20 februari 2012 Hoi Spud, het klopt wat je schrijft; de tijd en ontwikkelingen staan niet stil. En ook al is het AA boek in 1936(ongeveer) geschreven, ik denk dat de twaalf stappen altijd en voor van alles en nog wat toegepast kunnen worden. Ja, het klinkt wat gedateerd en sommige mensen hebben veel moeite met het woord God. Maar je Hogere Macht is aan jou om uit te vinden hoe dat het beste voor je werkt. Je kunt God ook zien als group of drunks, hihi. Voor veel mensen is de groep hun HM. Ik denk niet dat je je HM kunt overslaan, ik vraag me dan af of het programma helemaal werkt maar dat weet ik ook niet. Dat schuldig voelen. Wellicht heb je die mensen niet goed begrepen? Of hadden zij het niet goed begrepen. De bedoeling van stap 4 en vijf is juist dat je het verleden achter je laat. 'Je verleden zal je niet spijten en vergeten zul je het ook niet'Je zult een nieuwe gemoedsrust en een vrijheid leren kennen....enzovoort. Dit stukje is onderdeel van De Beloften, dat lezen wij altijd aan het eind van de meeting. Mooi man. Stap 4 is dat je je inventaris maakt en alles opschrijft, alles. Daarna deel je dat met je Hogere Macht en je sponsor of iemand anders die je vertrouwt. Ik heb Stap vijf echt als een bevrijding ervaren. Ik kon het eerst niet geloven maar zo werkte het wel voor mij. Dat schrijven daarvan heb ik peentjes gezweet. Haai toch. Maar voor mij werkte het. En ja, ik kan me goed begrijpen dat je wilt praten over de stappen. Hoe werkt het, waarom, hoe dan etc. Ik heb dat heel veel gedaan met mn sponsor en mensen uit mn AA groep. Zo, my 2 cents weer. Mazzel daaaaaag Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 20 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 20 februari 2012 Thanks Bambam! Ga erover nadenken en ook eens de stappen weer teruglezen, want ik zit er niet zo goed in als jou. Is ookal minstens 5 jaar geleden, dat ik ze volgde. Maar bewaard heb ik ze wel en dat zegt denk ik wel genoeg. Smakelijk eten iedereen! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 20 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 20 februari 2012 Hoi Emma en anderen, Dank je. ik voel me ietsje beter. Heb wat knopen doorgehakt vorige week en dat luchtte me erg op. Ik merk dat ik erg moeilijk om hulp vraag. Ikke selluf doen. En dat keert zich uiteindelijk toch altijd tegen me. Langzaam aan, hoe gaat tie ook alweer. 1 zwaluw maakt nog geen zomer? Ik heb een leuk weekend gehad met vriendinnen, ff d'ruit, zinnen verzetten. Dat was fijn. Thuis zijn is ook weer fijn. Ik ben weer weg, spreek jullie later. Liefs Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 20 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 20 februari 2012 Good for u Spud! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
witte Geplaatst 20 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 20 februari 2012 Kom je dan volgende keer ook vertellen wat je ervan vind spud? Ik ga ook weer laterzzzzzzz Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 20 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 20 februari 2012 Ach had ik nog net aan Spud willen vragen hoe het nu met het dierenspul gaat. maar heb nog niet terug gelezen. Gaan we eerst ff doen dan. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 20 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 20 februari 2012 o ja, de berichtjes vandaag van Kohtje deden me goed. Merk toch dat ik me daar veel prettiger bij voel. Ik hoef me niet te verontschuldigen voor mijn berichtjes, en wordt er toch ontspannen van. Kreeg zelfs weer een prettig gevoel, dat daarvoor toch wat weg was. Ga me meer richten op deze berichtjes want daar kan ik wat mee. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Emmaroos Geplaatst 20 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 20 februari 2012 Dat snap ik Bol, en het is ook veel beter om je daar op te richten hoor. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden