Spring naar bijdragen

Woensdag 22-02-12 gehaktdag!

danmaarwater

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 303
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Soothe.. allemaal waardeoordelen. En je hebt helemaal gelijk gezien vanuit ons bewustzijn, ons denkvermogen, onze ratio, ons aangeleerde gevoel van recht en onrecht, gezien vanuit het toneelspel wat we als mensheid aan het opvoeren zijn.. (moet even denken aan Jozef van den Berg uit de link van Gunn)

De bergdorpjes op de noordhellingen op het noordelijk halfrond hebben minder zon dan die op de zuidhellingen. En de meesten van ons houden van zonlicht.

Is de zon nou onrechtvaardig, de berg, het noorden, het zuiden, het noordelijk halfrond.. of zijn wij mensen gewoon zo eigenzinnig om een dorpje te bouwen op een noordhelling terwijl we jaloers zijn op de dorpjes op de zuidhellingen en dan zeggen dat het leven onrechtvaardig is.

Wij (mensen) vinden het erg dat de één alles op z'n bord krijgt en de ander bijna niets.. maar de aarde draait er geen seconde langzamer of sneller door om de zon.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Borretje, dank voor je reactie.

Ik weet niet hoe ik iets moet qouten dus doe ik het even zo.

Ik heb je reactie een aantal keren moeten lezen, omdat ik het niet direkt begreep en weet niet of ik het nu al begrijp.

Jij hebt het over zelfbescherming. Ik kan dit begrijpen, maar vindt dat je onvoldoernde rekening houd met anderen hier op het forum. Door jou 'zelfbescherming' heb je naar mijn mening teveel en te vaak mensen gekwetst hier op het forum. En dat niet alleen gister avond.

Helaas geldt dit niet alleen voor jou hier vind ik, maar daar moet ik de anderen zelf maar over aanspreken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kohtje, het is maar moeilijk allemaal.

Ben bereid ook hier over na te denken.

Kohtje, laten wij de drank maar uit de weg houden,

Dan krijgen we in ieder geval niet nog meer gedoe op ons bord.

Even dit, ik heb overigens een enorme fascinatie voor

hoe alles in elkaar steekt.

Het is een wonder, dat zeker.

De mens is bezig dit alles goed naar de bliksem te helpen.

Eens stopt de zon met schijnen en dan is het allemaal voorbij,

of er ontstaat weer wat nieuws.

Wie zal het zeggen.

Kohtje, een groet.

Ik ga even plat op de bank.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hè getsie.. altijd als ik net lekker op gang kom moet ik weer afsluiten. Gelukkig heb ik vanavond nog een meeting waar ik kan overpeinzen, waar ik kan sleutelen aan mijn idee van het nut van mezelf en het nut van anderen.. Ik geef toe dat ik 's morgens niet op m'n best ben, dat het leven me ook wel eens "zwaar" overkomt, maar door om mezelf te lachen, mezelf klein te maken en m'n doemdenkerigheid te herkennen en toe te laten, te relativeren.. kom ik dan in de loop van de ochtend weer meestal tot m'n positieven, en dan letterlijk, in positieve zin.

Soothe, bankze.. en dankje. Ja, als de zon ophoudt met schijnen zal er wel weer wat nieuws komen.. dat is niet aan ons. Hogere Macht, hihi...

Groetjes allemaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

IK denk nu nog steeds bor dat je niet inziet of wilt zien wat je "zelfbescherming' met mensen hier heeft gedaan. En ik ben nu niet bezig je te pleasen, in tegendeel. Je mag me staks een ... vinden, maar dat is dan jouw probleem.

Sorry Tactive weet niet of dit mag, maar moest even. Nu zit ik toch die Tactive niet te pleasen he. hahah

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Borretje, ik weet niet of je het weet, maar prive is prive en dat wil ik graag zo houden. Je denkt misschien dat ik dit allemaal doe om iets anders, maar ik ben echt kwaad op je nu.

Ik ben geen hulpverlener en zeker op dit moment niet voor jou. Wil alleen mijn menig hier kwijt over je gedrag hier. Dat zit me dwars en dat heb ik lang genoeg voor me gehouden. En als je dan ook nog dingen gaat vertellen die hier niet thuis horen dan kan ik niet anders nu doen en zeggen, fijne avond verder

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: Kohtje
Originally posted by: Soothe
Het leven is per definitie een onrechtvaardig iets.
quote>

Soothe, ik mag je graag en ik bewonder je om je vaak rake opmerkingen, maar hier ben ik het echt, helemaal, hartgrondig mee oneens.

Als er iets rechtvaardig is, dan is het wel het leven. Eigenlijk sterker nog: het leven is rechtvaardig noch onrechtvaardig. Het zijn wij met onze verwachtingen van het leven die de begrippen rechtvaardig en onrechtvaardig hebben bedacht. De dood is niet erg, is zelfs een logisch gevolg. Maar de mens heeft de neiging om alles te willen begrijpen, en als het ons begrip te boven gaat wordt het al gauw onaanvaardbaar.
En dat is nou wat er in het 12-stappen programma bedoeld wordt met de Hogere Macht. We zijn als mens kwetsbaar ondanks alle wetenschap, alle vernuft.. we zijn onderhevig aan wetten en patronen die wij niet hebben bedacht en die we niet kunnen controleren. En we leren nederigheid door toe te geven dat dat zo is. We leren de "wil" van deze Hogere Macht te aanvaarden en hoger te stellen dan de "wil" van onszelf.quote>

Ik heb niets met het 12 stappen plan, weet er ook niet meer van dan wat ik hier soms lees.
Maar ben het helemaal met je eens Kohje.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Allemaal ! Ik heb het heel druk gehad! Vandaag al veer een dag zonder te drinken ! Her voelt lekker! Ik heb gesport en het ging erg goed, ik ben tevreden dat ik nu veel ga sportten. Ik zit iets minder achter de computer maar het is ook beter omdat het beter weer is, vandaag is al veer 6 dagen dat ik geen alcohol heb gedronken! Het gaat veer beter met me. Ik wens jullie een fijne avond !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ze zeggen dat als je broccoli kookt, minimaal 70(!) procent van de vitamines verloren gaan in 't kookvocht. Maar als 'k nu de broccoli in tomatensap kook, dan blijft alles toch feit'lijk b'houden (de tomatensap eet 'k dan als saus met rijst)? Of ben 'k dom aan 't redeneren?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vraag me af vraag me heel erg af wat het is toch is met het forum de laatste tijd.

Waarom valt iedereen zo over elkaar heen, waarom oordelen mensen zo.

We zijn hier allemaal met één doel, de een doet het zo en de ander zo.

Ik zie dan een berichtje van vanmorgen dat iemand heel erg bezig is om adb te worden, en guess what geen reactie geen enkele.

Ook al mag je elkaar niet we zitten allemaal in hetzelfde schuitje dus een woordje van respect of medeleven kan er toch altijd wel af?

Toen ik hier in het begin kwam was het ook weleens hommeles, maar de laatste tijd lijkt het wel of mensen elkaar het licht in de ogen niet gunnen.

Die wordt uitgemaakt voor dat de ander weer voor dat. Ik denk en weet wel zeker dat er op dit moment niet veel hulp is te halen uit het forum. Uitzonderingen daargelaten, en nee ik ga geen namen noeman behalve onze altijd lieve moeder overste (lief bedoelt) Bolletje.

Verder lijkt het wel een strijdveld hier en dan niet op het gebied van alco, maar van wie heeft er gelijk en niet. Scroll nu gewoon eens over elkaar heen als je elkaar niet ligt, snap ik is in het gewone leven ook zo. Zeg tegen de ene buur wel wat en de andere niet.

Kom op mensen, scrollen en niet gaan zitten hakken.

Liefs,

Beks

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...