Spring naar bijdragen

Woensdag 22-02-12 gehaktdag!


danmaarwater

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 303
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hoi Iedereen.

Ik ben al een tijdje ingelogd, maar was er niet echt bij met mijn hoofd

Heb ook niet alles gelezen. Wil dat op dit moment ook eigenlijk niet.'

Ben even met mezelf in gesprek gegaan net en ben tot de concludie gekomen dat ik niet goed met mezelf bezig ben.

Ik trek me het lot van anderen soms teveel aan en kan daar niet goed mee omgaan. Het probleem is niet dat ik daar depri van word, maar dat ik dan me als hulpverlener ga opstellen. Ik realiseer me nu dat ik de laatste weken bijna de hele dagen en soms ook nachten bezig hou met het leed van anderen op msn en per telefoon en msn. Niet alleen met mensen hier op het forum, maar ook nog met anderen.

Dit kan niet langer zo. Ik moet echt voor mezelf opkomen nu. Ik heb zelf problemen genoeg en die moet ik eerst oplossen voordat ik alle problemen van anderen wil oplossen. Maar ja ik wil zo graag iedereen gelukkig zien.

Ik ben geen hulpverlener en moet dat ook niet willen zijn. Ik heb gelukkig veel steun aan een paar mensen.

Ik hoop niet dat ik egoistisch over kom. Ik zal een voorbeeld noemen. Ik las dat GewoonErik het moeilijk had vorige week. Ik trok me dat zo enorm aan dat ik direkt een pb naar hem toe stuurde dat hij altijd contact met me op kon nemen. Heel nobel van me, maar niet wijs van me. Eerst om jezelf denken Suikertje!

Ik weet dat dit een beetje hak op de tak bericht is, maar moet het even kwijt. Ben een beetje verward nu.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Snoepje bedankt voor je reactie,

Er is idd niks mis mee om anderen te helpen en dat doe ik ook graag. Ik realiseer me nu alleen dat ik wel andere mensen help met problemen maar ik niet er toe in staat ben om mijn eigen problemen op te lossen. Daar moet ik eerst mee bezig. Dat bedoel ik eigenlijk met mijn verhaal

Link naar opmerking
Deel via andere websites

suikertje

je moet alleen de dingen doen die je zelf wilt

en waar je achter sta...

ik hielp vroeger ook iedereen..liep mezelf voorbij

maar zodra jezelf hulp nodig hebt ..waren ze niet thuis

heb daar veel van geleerd...nu doe ik alleen wat ik zelf wil

dan vinden ze me maar niet aardig

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hannah, zo is het.

Ook ik kan in getob vervallen, over hoe het het ging en had kunnen gaan.

Het leven is per definitie een onrechtvaardig iets.

Soms geen touw aan vast te knopen!

Op het scherp van de snede Hannah.

Het verleden is gebeurd en de toekomt volstrekt onzeker.

Wel kunnen we wat bijsturen.

De drank hanteren maakt daar deel van uit.

Kop op en ga positief verder.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb het zo leren zien:

Oud zeer is iets wat ik onderzoek, waar ik met mijn sponsor (of iemand die ik vertrouw) over praat, waarin ik mijn eigen aandeel vaststel en dat ik dan los laat. Op die manier is oud zeer voor mij de compost waar ik vandaag mijn voeding voor een "gezond" leven uithaal.

Oud zeer is er wel degelijk, maar door het weg te stoppen verdwijnt het niet. In het donker wordt het groter, bij daglicht wordt het een (nuttige) herinnering.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

"Zie dat je van het leven geniet. Besef dat de slechtste filosofie die van de klager is,

die aan de rivier terneer ligt om het eeuwig stromen der wateren te bejammeren.

Het is hun werk, nooit stil te staan, schik je in deze wet en zie dat je er enig profijt uit trekt." (Machado de Assis)

Met dank aan Dhen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: Soothe
Het leven is per definitie een onrechtvaardig iets.
quote>


Soothe, ik mag je graag en ik bewonder je om je vaak rake opmerkingen, maar hier ben ik het echt, helemaal, hartgrondig mee oneens.

Als er iets rechtvaardig is, dan is het wel het leven. Eigenlijk sterker nog: het leven is rechtvaardig noch onrechtvaardig. Het zijn wij met onze verwachtingen van het leven die de begrippen rechtvaardig en onrechtvaardig hebben bedacht. De dood is niet erg, is zelfs een logisch gevolg. Maar de mens heeft de neiging om alles te willen begrijpen, en als het ons begrip te boven gaat wordt het al gauw onaanvaardbaar.
En dat is nou wat er in het 12-stappen programma bedoeld wordt met de Hogere Macht. We zijn als mens kwetsbaar ondanks alle wetenschap, alle vernuft.. we zijn onderhevig aan wetten en patronen die wij niet hebben bedacht en die we niet kunnen controleren. En we leren nederigheid door toe te geven dat dat zo is. We leren de "wil" van deze Hogere Macht te aanvaarden en hoger te stellen dan de "wil" van onszelf.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal,

Mijn eerste berichtje van vandaag. Vanochtend een sollicitatie gehad. Ging goed, maar weet niet of het iets gaat worden. Hoewel ik nu dag 11 is dat ik niet drink, voel ik me heel moe en zie ik er 's ochtends vaak uit alsof ik een nacht zwaar doorgehaald heb. Zo ook vanochtend. Daar word ik dan wel onzeker van. Maar uiteindelijk een goed gesprek gehad, dat dan weer wel. Nu maar even bij mezelf te rade gaan of deze baan datgene is waar ik blij van kan worden. En uiteraard heeft de andere partij ook de vraag te beantwoorden of ze blij worden van mij...

@Hannah: wat een rotbericht zeg. Ik kan me voorstellen dat er heel veel dingen boven komen nu. Heel veel sterkte.

@EmmaRoos: lees dat je het moeilijk hebt en trek. Ik hoop dat je de trek kunt weerstaan: volhouden!

@Suikertje: goede beslissing die je hebt genomen. Voor sommigen is het helpen van anderen een mechanisme of valkuil om niet naar de eigen problemen te hoeven kijken. Ik weet niet hoe dat met jou is, maar ik heb daar zelf wel een handje van. In de tijd dat ik nog in therapie zat wist ik het voor een ander ook altijd zo goed, maar maakte hierdoor geen ruimte voor mijn eigen problemen, die waren niet belangrijk genoeg. Eerst ieder ander gelukkig, dan ben ik aan de beurt....zoiets. Punt is dat er altijd wel een ander is. Een wijs besluit dus dat je hebt genomen, hoop dat je dit volhoudt en je er goed bij voelt.

Zelf nu ook last van trek. Elke dag wel eigenlijk. En dan vraag ik me af: waar doe ik het voor, waarom loop ik mezelf toch zo in de weg? Niet aan toegeven, ik weet het, maar de verleiding is er wel. Alsof ik aardig voor mezelf ben als ik me wat drank toesta....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oké Kohtje

Laat ik zeggen leven is een onrechtvaardig iets, inplaats van Het leven.

Ik ben het resultaat van een evolutionair proces.

Dat is inderdaad niet onrechtvaardig.

De juiste omstandigheden waren er, dus het moest gebeuren.

Daar ben je dan, en je leeft.

Je hoeft niet ver te kijken om te zien. Dat er heel veel leed en droevenis is.

Als God zou bestaan, dan zou ik zeggen, wat heb je tranendal in elkaar gevogeld.

Dus in die zijn vind ik leven behoorlijk onrechtvaardig.

De éen heeft alles op z'n bord en de ander sluist er redelijk eenvoudig doorheen.

Zoiets bedoel ik.

Het forum leent zich er niet voor om alles uiteen te zetten, maar zoiets bedoel ik ongeveer.

En met de dood an sich heb ik geen probleem.

Ook dat schijnt erbij te horen.

Dat wij de enige diersoort zijn, die zich daar op voorhand bewust van is stemt niet vrolijk.

Aftakelend naar je einde gaan trekt me niet echt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ff binnenvallen

Las enkel de laatste drie blz ongeveer.

Emmaroos, is er iets gebeurd dat er voor zorgde dat die trek plots opkwam? Bij mij ligt er meestal iets aan de basis van het trekgevoel. Dat delen lost al een hoop op.

Volhouden hoor..sterke meid! :sun:

Hannah :present:

Kohtje, ik begrijp best wat je wil zeggen. Het zit inderdaad in onze aard alles te willen begrijpen. Maar toch groeien we ook op met bepaalde waarden en regeltjes, met goed en kwaad. Maar wat is goed en wat is kwaad? Onrechtvaardig komt er tussen sluipen.

Je kan het leven deels sturen. In die zin ben ik niet helemaal mee het idee:

"we zijn onderhevig aan wetten en patronen die wij niet hebben bedacht en die we niet kunnen controleren. En we leren nederigheid door toe te geven dat dat zo is. We leren de "wil" van deze Hogere Macht te aanvaarden en hoger te stellen dan de "wil" van onszelf."

Misschien trek ik het een beetje uit context.

De dood hebben we inderdaad niet in de hand.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag! Had ik ook al goedemorgen gedaan? Ik weet het niet meer, misschien even teruglezen...

Hannah, wat een naar bericht, maar wat goed dat je het deelt:present: Depressie is een vreselijke ziekte.

Emma, ben je er nog? Hoe is het nu?

Soms is het leven zo tegenstrijdig, mensen die het moeilijk hebben op het forum, en ik ben op dit moment juist zo ontzettend blij want ik heb misschien een baan!!

Ben al een half jaar op zoek en heb vanmiddag een sollicitatiegesprek gehad, ik heb teruggekregen (via een uitzendbureau) dat men heel positief over mij was en men mij het werk zeker ziet doen. Dat geeft heel veel hoop. Uiterlijk volgende week dinsdag hoor ik het definitief. Zo spannend maar het ziet er goed uit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...