Spring naar bijdragen

Woensdag 22-02-12 gehaktdag!


danmaarwater

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 303
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

* Diesel, nee het is een compleet nieuwe baan! In een hele andere sector zelfs. Ik ben er ook nog steeds hoteldebotel van. Na maanden van frustratie, het niet meer zien zitten, teveel alcohol, gebrek aan zelfvertrouwen, vragen als: wie moet mij nou? en noem maar op, nu dit! Ik laat het je weten als ik het dinsdag hoor! Bedankt voor je reactie:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee Snoep, dat ben je niet, hahaha! Denk ik...:huh:

Josje, hoop toch zo op goed nieuws voor jou! Zal voor je duimen!!!

Gunn: natúúrlijk among de living! Go for it!!! Leuk je weer te lezen!

Heb zelf weinig nieuws, behalve dat alles goed gaat. 5 uur het uur U,

moeilijk, maar is om doorheen te komen. Nog wel. Maar ga maar

van het positieve uit, dóórzetten nu! En jij natuurlijk ook, Gunn!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Snoep, je mist mijn punt, denk ik.

Je hoeft ook niet moeilijk te doen over een kersenbonbon.

Als jij zoiets kan eten zonder trek te krijgen; prima.

Ik zeg alleen maar dat het eten van zoiets niet zo onschuldig is

als dat het lijkt. Soms kan iemand dus ineens trek overvallen

en toch naar de drank grijpen. Dat klinkt misschien gek maar

er spelen zich ook fysiologische processen af in je lijf. Ik weet niet

precies hoe het werkt maar er gebeurd wel degelijk iets.

En het zou toch zonde zijn om over zoiets terug te vallen.

En het lijkt wel alsof jij impliceert dat jij, of ik, niet zo moeilijk hoeft te doen.

Alsof ik het te serieus neem. Zo lees ik dat dan een beetje.

Hoogstwaarschijnlijk bedoel je dat niet zo. Toch?

Was dus toch nog niet weg:huh::)

Hondje ligt in z'n bench en snurkt alweer dat het een lieve lust is.

Nou, dan is de nood vast niet zo hoog. Dus wacht ik nog ff.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: Josje
Wat bedoel je met 'nog wel' Nancy, heb je niet het gevoel dat het iets gemakkelijker wordt naarmate je meer dagen die 5 uur hebt overwonnen?quote>


@Josje: nou, zo ver ben ik nog niet, ik lever toch élke dag nog een behoorlijk gevecht.
Let op het woordje lever, hahaha! Nee, ik maak er nu wel een geintje van,
maar dat is ook maar mijn manier om er mee om te gaan. Nee, ik vind het HEEL ERG MOEILIJK!
Maar wil er voor de rest niet al te dramatisch over doen, dit geldt nl voor velen van ons,
doorzetten dus.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Suiker,

Het helpen van anderen kan ook een manier zijn om niet aan je eigen problemen te denken. Bij mij is dit tenminste wel gebeurd. Goed dat je ziet dat je niet de problemen van de hele wereld op je nek kan nemen en ja, dan moet je kiezen.

Nu ben jij erg belangrijk, voor anderen, maar vooral ook voor jezelf. Als dat betekent dat je een stapje terug moet doen, dan is dat (tijdelijk) zo.

Probeer die dingen te doen waar je jezelf beter door voelt, zoals onlangs dat klussen met een vriend. Buitenactiviteiten zijn vaak heel rustgevend en verminderen de stress in je bovenkamer. Alleen al het onderzoeken van wat je prettig vindt kan heel verhelderend zijn.

Toen ik na een afkeuring thuis kwam te zitten, zei mijn man dat ik een lijstje kon maken van dingen die ik leuk vond om te doen. Wat denk je: ik kwam niet verder dan een werklijstje met achterstallige klussen! Er was nog veel werk aan mezelf te doen!

Veel sterkte, want het zijn zware tijden voor je.

Lytse.:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Akelei, ik doe het dag voor dag en stapje voor stapje.

Ik dacht altijd dat als ik zou stoppen met drinken alles anders, lees; beter zou worden.

Dat was niet helemaal zo. Er lag nog een lange weg voor me. Wrs maar goed dat ik dat allemaal niet wist toen ik net gestopt was.

Nadat ik een half jaar droog stond, met behulp van het forum ontdekte ik gaandeweg dat ik teveel problemen tegenkwam die ik niet het hoofd wist te bieden. Ik dronk niet maar had eigenlijk geen idee hoe ik om kon gaan met het leven zoals het zich voordeed.

Ik had relatieproblemen en nog wat van die vervelende zaken.

Er schreven hier meerdere mensen op het forum die naar de AA gingen. Sommigen gingen al langer, anderen gingen nadat ze hier een tijdje hadden geschreven.

Ik bemerkte dat de toon van schrijven anders werd, ze werden positiever en konden het leven beter handelen.

Ik was eigenlijk te trots voor de AA en dacht; 'Daar hoef IK, MOI, toch niet naar toe....

Maar ik ben wel gegaan en heb daar geen spijt van gekregen. Ik had toen al niet meer echt moeite om van de drank te blijven.

Maar de herkenning die ik daar voelde was ongekend. Ik voelde me er niet meteen 'thuis' zoals anderen wel kunnen hebben. Dat heeft echt wel even geduurd.

Maar het Twaalf stappen programma geeft mij een houvast. Soms zeggen mensen; maar jij praat dan toch altijd over alcohol'? Nee, nee, nee, integendeel. Ik deel daar mijn ervaring, kracht en hoop en dat doen anderen ook. Daar heb ik ook veel aan.

De stappen geven mij de kans mijn leven te leiden zonder dat ik verzand in chaos en zelfmedelijden. Ik heb een sponsor die ik regelmatig bel. Met haar heb ik de stappen doorgewerkt. Ik kan mensen bellen van mijn groep. En ik blijf gaan omdat ik niet wel vergeten hoe ik was en hoe het voor mij was!

Het gaat zeker niet altijd van een leien dakje. Ik ben gevoelig voor neerslachtigheid en zo wat van die dingen. Een ieder krijgt z'n deel. Maar ik heb handvatten hoe ik ermee om kan gaan.

Afgelopen weken heb ik weer gemerkt hoe verrekte eigenwijs ik toch, soms, nou ja, laat dat soms maar weg, kan zijn.

Alles seeluf doen. bammie selluf. Ik hoef alleen maar om hulp te vragen en mijn verhaal te delen. Mn AA vrienden of mn sponsor lossen het niet voor me op, zeker niet.

Maae het is fijn dat ik met ze kan delen. En dat ik er voor anderen kan zijn. Is ook een goed gevoel.

En Akelei, dat is voor jou ook weggelegd. Het zal duren, herstel heeft tijd nodig. Ik heb gemerkt dat ik altijd veel te vlug wil. Eeven niet meer drinken en alles moest goed zijn. Nou, zo werkte het niet voor mij.

Ik blijf leren en dat is mooi. Maar nogmaals, dat kan jij ook. Op een manier die voor jou werkt en dat is aan jou om uit te zoeken. Ik vind het heerlijk dat ik op groepen kan komen waar mensen komen die nog veel langer nuchter zijn dan ik. Geweldig. En gisteren hadden we nieuwkomers en daar leer ik ook weer zoveel van. Ik krijg, ik geef en dat is machtig mooi.

Take care.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal,

Interresante discussie over die ieni mini hoeveelheden alcohol bij gelegenheden.

Ikzelf heb de eerste 1.5 jaar alle alcohol absoluut vermeden.

Ook het aperatiefje bij sommige restaurants (ieni-mini glaasje)

Geen bon-bons met drank,geen kaasfondue aangemaakt met wijn enz.

Zo bang was ik, dat het fout zou gaan.

Nu, heb ik het wat versoepelt.

In Duitsland op de kerstmarkt, een glaasje ghluwwijn, het was die dag heel erg koud.

Met oud en nieuw; 1 glaasje champagne.

Vorig jaar kerst;1 glaasje advocaat met slagroom.

Heel soms komt er een kersenbon-bon voorbij.

Blij, dat ik de teugels iets heb kunnen laten vieren.

Maar.. ik blijf zeer allert en waakzaam.

Heb vaak genoeg gezien (Ook op dit forum), dat het alsnog fout kan gaan.

Daar waak ik echt heel erg voor.

Weet ook zeker, dat dit forum, aan deze waakzaamheid heeft bijgedragen (en nog trouwens)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedenavond mensen,

Net een uurtje bezig geweest met de dagdraad te lezen, maar ben na pagina 8 maar gestopt, TE veel om op te reageren.

Maar aan alle mensen met rotsituaties op het moment (dat zijn er natuurlijk veel meer, maar doel vooral op hannah) heel veel sterkte, en onthoud waar je het allemaal voor doet.

1 iemand wil ik wel graag op reageren met wat meer tekst en uitleg en dat is Toine

Vooral over je onderschrift:

<i>drink niet meer.

kan het niet accepteren,

maar het moet. </i>

Ik weet precies hoe je je voelt!

Ik heb aan de ene kant ook geen zin om te stoppen. Vind/vond (nog moeilijk om de goede tijdsbepaling te kiezen) de smaak en het gevoel heerlijk! Maar weet dat de gevolgen vele malen ernstiger en vervelender zijn. Zoveel zelfs dat de plussen nog niet eens een heel klein beetje op wegen tegen de minnen.

Ben zelf ook pas kort bezig zoals je kunt zien, en heb er zelf in de kop HEEL veel last van. Gelukkig geen lichamelijke ontwenningsverschijnselen tot nu toe.

Denk iedere dag aan de mogelijkheden die ik heb om eventueel stiekem te kunnen zuipen, maar wie hou ik dan voor de gek? De mensen hier? Mijn vrouw?

Vooral mezelf denk ik dan. En dan denk ik waaróm ik wil stoppen met drank. En tot nu toe gaat het wel.

En ik denk dat iedere dag dat je niet drinkt, zowiezo al een stap richting acceptatie is dat je een niet-drinker bent.

Succes Toine!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

* Nancy, dan vatte ik het ws. verkeerd op. Je schreef; is om doorheen te komen. Nog wel. Alsof naarmate je langer stopt, het moeilijker gaat worden.

(kan niet quoten, dwz heb me er nooit echt in verdiept:$)

Maar dat klopt, ik heb ze ook de zgn. MM's (gejat van iemand op dit forum, weet niet meer wie). Ene dag wat meer dan de andere.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...