Spring naar bijdragen

eindelijk beslissing genomen


mamalou

Aanbevolen berichten

Tjonge, wat een lange rij van mensen die zich voorstellen. Nou, daar kan ik dan denk ik ook nog wel bij ;-)

Ik ben 46, getrouwd, moeder van 3 en oma van 2. Ben heel gelukkig nu in mn leven, is vroeger wel anders geweest. Het is heel sluimerend begonnen......'s avonds een lekker glaasje wijn of port. Een paar glaasjes is ook lekker. Als je moe en bekaf thuis komt, eerst een glaasje. Als je eten gaat koken, eerst een flesje wijn open trekken. Bij het eten, ook lekker. En 's avonds samen een flesje leeg drinken. Het wordt dus heel snel een gewoonte, elke dag en elke keer net iets meer. Het drinken ontspant, problemen lijken even wat verder weg, je slaapt lekker in maar......helaas, meestal word je na een paar uur wakker met een duf hoofd, kunt moeilijk weer in slaap komen, gaat piekeren en je denkt......waarom drink ik toch zoveel??? Ik voel me dan heel erg schuldig, vooral naar mezelf toe. Overdag denk ik vaak....och het valt wel mee, anderen drinken toch ook. Maar als ik heel eerlijk naar mezelf kijk dan weet ik dat ik veel en veel teveel drink. Niemand is hier van op de hoogte, ik zal namelijk nooit drinken in gezelschap en schaam me er ook verschrikkelijk voor.

Vandaag heb ik de stap gezet en heb me aangemeld bij ADB

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een heel bekend verhaal mamalou,
Ik neem aan dat je de internetbehandeling bedoelt met je aanmelding?
Die is erg goed; ik heb hem ook gedaan, het bied je meer zicht op je gedrag, erg leerzaam.

Ik wens je veel suc6 toe!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom hier Mamalou!

Net als Cath herken ik veel van wat je schrijft (ik ben nog geen oma maar de rest klopt wel).
Dat is ook één van de sterke kanten van het forum: het herkennen van elkaars problemen, en het elkaar hierdoor ook goed kunnen adviseren en steunen.
Ook ik heb de ABD internetbehandeling gedaan en ik heb er erg veel van geleerd.
Voor het eerst in decennia sinds mijn zwangerschappen sta ik een langere tijd droog, en dat bevalt erg goed!
Geen schuldgevoel meer naar mezelf en mijn gezin! Geen wanhoop meer over hoe ik mezelf ten gronde richt (ik heb wel vaker gedacht dat er uit dit dal maar één uitweg was; gelukkig heb ik nu een andere gevonden!).
Kom naar Ditjes en datjes en praat mee op de dagdraad.
Succes! :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

welkom mamalou! ik gun je van harte een alcoholvrij leven, er moet wel voor geknokt worden, maar de moeite waard. Bij mij gaat het met vallen en opstaan, maar het gaat steeds beter. Nou ja, gister de mist ingegaan. Je bent hier een van ons, we herkennen veel van elkaar, het geeft je echt steun. Kom naar de dageraad! (ander forum) Liefs en sterkte!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Mamalou,

Ook een warm welkom van mij. Je hebt een belangrijke stap gezet. Met je aanmelding,
bedoel je de Internetbehandeling van Tactive? Zoals een ander Forumlid zei, die is
wel aan te bevelen. Ik doe hem zelf op dit moment ook en het bevalt mij 10x
beter dan een reguliere behandeling.

Lees ook de meer wetenschappelijke artikelen bij thema's en tips en adviezen.
Persoonlijk kan ik aanbevelen:
- TIQ's op herhaling; en
- De Vijf Cirkels van Van Dijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi mamalou,
en ook van mij een warm welkom hier.
Ja van binnen weten we het allemaal, maar het lijkt soms zo gemakkelijk
de buitenwereld voor de gek te houden, dat we er zelf ook in willen geloven
dat het wel meevalt. Want dan hoeven we er nog even geen verantwoordelijkheid voor te nemen.
En ondertussen komen schaamte en schuld ons nog een beetje verder de grond in trappen.
En hebben we weer een excuus. Nou niets is meer een excuus als je jezelf niet meer voor de gek
houdt en je weer omhoog krabbelt. Als je niet denkt ik mag nooit meer, maar ik hoef even niet,
dan maak je de stappen wat kleiner. Vandaag neem ik die eerste niet.
Als je op die manier je dag fris en uitgerust (nou ja na het ontgiften, dat kun je niet overslaan)
begint en per dag je sterker en trotser gaat voelen, dan komt er geheid het moment dat je echt kunt voelen ik hoef en ik wil niet meer. wat voor toegevoegde waarde heeft het nog sociaal drinken, met het grote risico terug te vallen? Voor mij is het van overleven weer naar leven. Met alle ups en ook downs.
Het leven lijkt soms moeilijker als toen ik nog dronk, daar moet ik eerlijk in zijn. Maar alles wat ik al die
jaren uit de weg ging, ligt er nog, dus ik heb een inhaalslag te doen en ben langzaam aan actiever aan het worden in verantwoordelijkheid niet meer uit de weg gaan. De herkenning van familie die het nog steeds met drank doet, de rode draad die drank door ons aller leven leidde, die kan ik voor mezelf
doorbreken en dat voelt meer zelfstandig dan ik in jaren ben geweest.
Ik was bij jou wel nieuwsgierig wat Pipo er van vindt? Heb je dit forum, je twijfel en gevoelens m.b.t. drank kunnen bespreken? Steunt hij jou of drinkt hij wel/niet. Anders is het toch een beetje een eenzaam gevecht thuis. Ik hoop dat je je snel hier thuis zult voelen:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat een lieve bemoedigende reacties allemaal! Ik kwam er niet eerder aan toe om te schrijven. Het is best wel eng nu eindelijk de stap te hebben genomen. Er gaan gedachten door me heen van ach, zo erg ben ik toch ook nog niet, het zal me best wel zelf lukken. Niet dus he, blijkbaar heb ik gewoon hulp en steun nodig om dit probleem aan te pakken. Voelt een beetje als falen, dat je het zelf dus niet kunt maar dat zal ws wel bekend voorkomen bij jullie?
Mijn man begreep het eerst niet toen ik vertelde me aangemeld te hebben, hij dacht dat het niet zo erg was. Bovendien, we dronken toch samen....(ja, maar ik ging wel veel vaker naar de keuken om mn glas bij te vullen en drink ook als hij het niet zit ofzo)
Hij schrok er wel van toen ik het uitlegde en wilde gelijk zelf ook niet meer wat drinken. Hij geeft mij alle steun die ik nodig heb! Gelukkig maar! Verder weet dus echt niemand van mijn probleem, dat hou ik angstvallig heel dicht bij me. Zal ook nooit drinken in gezelschap of bij familie dan 1 glaasje.
Ik heb iemand in de familie die echt heel zwaar verslaafd is geweest, dat is mede een reden voor mij om dit probleem nu aan te pakken.
Maar goed, jullie zijn al met al een heel eind op weg, daar heb ik veel respect en bewondering voor!
Groetjes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 years later...

Na een onderbreking van een paar jaar ben ik hier weer beland.

Er is ondertussen veel gebeurd, heftige dingen, veel spanningen waardoor je toch weer je ontspanning zoekt bij een glaasje (glaasjes)

Het wordt nu weer wat rustiger in ons leven maar gewoonten zijn erg moeilijk te doorbreken.

Ik heb vandaag besloten om drastisch te minderen!

Ben ook wel benieuwd hoe het nu gaat met degenen die op mijn bericht hebben gereageerd 2 jaar geleden. Hebben jullie het volgehouden? Gaat het nu goed?

Groetjes, mamalou

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi mamalou en welkom!!

Knap maar bovenal heel sterk van je om dit te doen en ik hoop dat het minderen voor jou een oplossing is. Voor mijzelf niet, ik moet echt niet meer drinken, met dit warme weer een biertje heerlijk maar nee "gewoon" droog blijven nou ja het water kwam mijn neus uit dus ik koop voor het geld ( en dat is maar een schijntje het geld dan want ik was met wijn veel meer kwijt :) ) gezonde drankjes en denk als ik bij de kassa sta kijk mij eens goed bezig zijn ( vandaag dan ). Mamalou heel veel sterkte en kracht en kom hier gewoon vaak terug we dealen met hetzelfde probleem hou vol.

Greeneyes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja hoor Mamalou met mij gaat het nog steeds goed. Al twee en een half jaar kurkdroog. Wel een paar x moeilijke momenten gehad maar doordat ik hier bleef komen en na heel lang wikken en wegen toch verteld heb wat mijn plannen waren, hebben de frummels me er doorheen getrokken.

Ik hoop echt dat jij, als je het moeilijk krijgt, ook hier aan gaat kloppen, want dat helpt echt. Ja en als je dan nog veel wilt gaan drinken, kan niemand je tegen houden, maar heb je in ieder geval dit geprobeerd.

Ik wens je ontzettend veel suc6 om adb. te worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Mamalou,

Nou eh, zoals je bij mijn voorstel update kunt zien ben ik via een schijnbare

onschuldige uitglijder steeds weer beland in een terugval. Maar kom er wel

elke keer wel weer sneller uit. Onlangs zat ik weer in de ontkenningsfase en meende

dat het sociaal drinken best wel goed ging. Maar na een maand of zes weken is

die allesverterende dagelijkse trek weer aanwezig. Voor mij werkt minderen

dus niet, want deze jaagt weer alle andere 'cirkels' aan. Ik zou nu toch heel

graag een jaar droog staan willen halen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo dag lieve mamalou,

Hartelijk welkom voor de 2de keer op ons forum.

Ik was er 2 jaar geleden nog niet bij, eigenlijk ben ik hier nog maar 2 maanden.

Maar ik heb al heel veel steun ondervonden van het forum.

Net als jij ben ik grootouder van 1 kleindochtertje en nog 1tje op komst.

Het zou toch erg zijn als we van al dat nieuw leven

niet ten volle kunnen genieten

omdat oma/opa dronken is? :(

Kom maar veel naar het forum, samen komen we er wel door.

En ik hoop je hier ook veel te lezen! :)

Groetjes, succes, sterkte en dikke knuf. Frodo. :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag Mammalou,

Drank is een sluipmoordenaar.

Ik wens je heel veel moed en succes. Hoop dat je de nodige hulp vindt. Alleen stoppen zonder steun van omgeving is een eenzaam avontuur. Maar je hebt misschien voorlopig voldoende hulp aan dit Forum.

Schaamte is fnuikend. Maar ik herken dat wel. Ik kom er in mijn omgeving nog niet gemakkelijk voor uit dat ik alcoholiste ben. Nou is het ook niet nodig het aan de grote klok te hangen. Maar een vertrouwenspersoon met wie je erover kunt praten is belangrijk. Bij de AA vind je lotgenoten met wie je erover kunt praten.

Heel veel moed. En kom hier maar vaak. :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mamalou,

Van mij ook van harte welkom. Wel wat laat, maar ik ben op vakantie geweest.

Na een jaar minderen heb ik toch besloten om helemaal te stoppen. Ik heb chronische pijn en als dat heel erg is, dan houd ik het niet meer onder controle als ik al één of twee glazen gedronken heb. Dan maar helemaal stoppen dus.

Je weet het vast nog wel: we doen het gewoon per dag; dan nem,en we de eerste niet.

Heb je het moeilijk, kom dan op de dagdraad, zodat we met elkaar kunnen proberen om je er door te slepen.

Veel succes en vooral doorzettingsvermogen,

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...