Spring naar bijdragen

Vrijdag 16 maart 2012


Yvonne

Aanbevolen berichten

Nadat je naar je eigen aandeel in het geheel hebt gekeken en je motieven hebt onderzocht en er niets aan jezelf te verbeteren valt... ja. Dan blijft er niets anders over dan te aanvaarden. Of je moet ervoor kiezen om jezelf te vernietigen..

Ik kan ook zeggen dat het allemaal heel erg verschrikkelijk is (en dat is het ook wel), maar door alleen maar kwaad te worden en dingen in elkaar te willen gooien en als een ongeleid projectiel iedereen en alles aan te vallen en dan te zeggen dat alles zo tegen zit, daar schiet niemand iets mee op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 240
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Originally posted by: borretje
Dus leun ik achterover Kohtje.
Men zegt zo, dus dat wel zo zijn?
Of het me verdriet doet, kwaad wordt of wat dan ook.
Niet voelen hoor, gewoon achterover leunen en aanvaarden?

Of ik begrijp nu iets gruwelijk niet.:Dquote>


Ik zeg toch: kijken in de spiegel, onderzoek doen, waar komen je emoties vandaan, wat is waar/niet waar, wat kan ik aan mezelf of mijn situatie veranderen, bespreken... me dunkt. Dat klinkt niet naar achterover leunen en aanvaarden, dat klinkt naar werken aan jezelf en aanvaarden. Hard werken aan jezelf.. meer kunnen we niet doen. We kunnen een ander niet veranderen, alleen onszelf. We kunnen niet veranderen HOE anderen ons zien, wel WAT ze zien..
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bor, natuurlijk moet je voelen!

Wij zijn mensen met alle emoties zoals woede, boosheid en het daaraan onlosmakelijke verdriet. Dat mag en moet je zelfs uiten. Anders krijg je maagproblemen (of een alcoholprobleem;))

Daarna kun je aan zelfreflectie gaan doen.

Niet voelen en onderuit hangen gaat 'm niet worden.

En wijze woorden van Kohtje - dat zeker - maar als ik naar mezelf kijk ben ik ook eerst een week van slag en daarna kan ik rustig gaan werken aan waar het vandaan komt, wat mijn rol is etc etc.

Vraag ik me wel gelijk af waarom we dat alleen maar doen bij nare gebeurtenissen.

Als ik me een avond helemaal gek heb gelachen ga ik het ook niet evalueren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: borretje

Je zou nu ook kunnen zeggen: Hoe anderen ons WILLEN zien.
quote>


De manier waarop wij anderen zien is altijd gekleurd door wat we willen zien. Dat komt doordat anderen die spiegel zijn en waarin we vaak onze eigen tekortkomingen tegen komen. Vaak focussen we ons dan op die tekortkomingen en rekenen daar een ander op af. Maar in feite zijn het onze eigen tekortkomingen die we in een ander zo makkelijk herkennen en afstraffen.. en door ze nu in onszelf te gaan her- en erkennen kunnen we én een ander beter accepteren zoals hij of zij is, er zijn immers meer overeenkomsten dan we durfden toe te geven, én onszelf aanpakken omdat we liever zo min mogelijk tekortkomingen hebben.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Aaah, betrapt Akelei.

Ik zat me te tikken en dacht laat maar. Ok.

We vormen onszelf allemaal een mening over wat we zien bij anderen, dat is logisch en ook prima. Ik denk niet dat het is zoals we het willen zien maar zoals het overkomt.

En hoe een ander het ziet?

Als ze het moois er maar niet van afkijken:D

En ik wil helemaal geen rust, kalmte en transparantie uitstralen. Dan zou ik mezelf een verschikkelijk saai mens vinden. Trouwens, dat kan ik ook niet.

Was, ben en blijf een wildebras en ja, dan ga ik wel eens op mijn plaat.

Maar gelukkig heb ik al mijn tanden nog:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb gelijk mijn nietmachine, plakbandautomaat en wat pennen in de rondte gesmeten om de saaie boel hier ten kantoire wat op te leuken.

Nu nog even door de gangen met het immer succesvolle niet te evenaren

manamana tie tie teriedie, manamana tie tiederie etc.

zodat eenieder hier met een leuk deuntje in het achterheufd het weekend in kan.

De tune van de Pink Panter geeft ook altijd grote successen.

Tot zo!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: snoepje

ik moet maar bewijzen dat het niet zo is
als die man mijn niet geloof..kan hij zo mijn uitkering stop zetten..en dan?
quote>


Je kunt bewijzen dat het niet zo is door géén bewijzen dat het wel zo is te hebben... want die hebben zij dan ook niet. Zo simpel is het.

Sterkte Snoepje. Geloof me, ik geniet niet van jouw situatie en ik onderschat de impact die ze op je heeft ook niet. Maar ik wil alleen maar zeggen dat we vaak dingen veel groter maken dan ze in werkelijkheid zijn en dan door de bomen het bos niet meer kunnen zien.

Om dit soort situaties aan te kunnen heb ik het 12-Stappen programma, m'n sponsor en m'n hogere macht om op te vertrouwen. Het gaat nooit zoals IK het wil maar zoals God het wil. Soms ben ik daar tevreden mee, soms snap ik daar niks van. Maar door ervan uit te gaan dat het goed is zoals het is, kan ik makkelijker m'n verstand weer bij elkaar krijgen en stappen ondernemen die me verder helpen, i.p.v. in blinde paniek mezelf te verdrinken, letterlijk en figuurlijk.

Dus Snoepje, keep cool, keep clean, oftewel: hou je hoofd koel en blijf nuchter..:sun:
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Snoep, bij mijn weten is het niet verboden

een weekendrelatie te hebben met je ex.

Je schreef hier dat hij jullie niet onderhoudt.

Bel een andere stad op anoniem en vraag het na bij de belastingen.

Dat je niet verkrampt en verdacht verder gaat leven want dan voed je onterecht schulgevoel. En geeft de overbuurman meer macht dan hij verdient.

:present::present::present::present::present::present::present::present::present::present:

met vaas;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Akelei, met betrapt bedoelde ik dat je doorhad dat ik wel weer met iets zou komen haha.

Snoep, kalmte meis en sterkte deze avond.

Spike, blij toe dat jij dat wil doen en zijn:sun:

Die mensen heb ik wel nodig in mijn leven namelijk.

Ben weg nu, boodschappen doen en thuis cleanen want mijn zus komt vanavond.

Greetz.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dank jullie voor je begrip:present:

jane die man zei..als ik van de week aan de deur komt en je ex doet open

dan ben je erbij.....zal niet gebeuren want hij woont hier ook echt niet..is ook helemaal niks van hem in mijn huis..gelukkig niet..maar voorlopig toch even geen weekenden

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: snoepje

weet je wat ik zo erg vind
je ziet veel ellende en narigheid..overvallen ..echte oplichters
moorden...
en daar wordt zo weinig aan gedaan

quote>


Die gasten worden teveel beschermd lieverd. Als iemand iets niet goed doen kunnen zij zich altijd beroepen en een dure advokaat raadplegen maar de doodgewone burger niet.
ik zou ook proberen om er boven te staan meid, hoe moeilijk dat ook is.
Heel veel kracht om hier doorheen te komen. je wordt er sterker van.:sun:
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dan kun je gratis een consult bij een advokaat vragen

die kent de wet, en kan er tegen in beroep gaan,

jij kunt een toevoeging aanvragen (doet adv. voor je)

en dan behandelt die jouw zaak, voor jou gratis.

Ook ambtenaren kunnen niet zo maar eigen rechter spelen Snoep,

en ik denk dat ze mensen afbluffen; ze maken oopk veel fraudeurs mee,

maar dat geeft ze niet het recht jou zo te intimideren.

Ze kijken niet meer objectief naar jou als die overbuurman echt lelijke dingen over je heeft gezegd. En mocht dat uitkomen, dan kan hij daar ook over aangeklaagd worden, smaad (met smartegeld).

Kom op meis, wat Koh zegt is ook waar; wat er niet is kan ook niet gevonden worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...