tuvalu1958 Geplaatst 27 maart 2012 Rapport Geplaatst 27 maart 2012 Dank je Sofie een voor jou, dit helpt me echt.
tuvalu1958 Geplaatst 27 maart 2012 Rapport Geplaatst 27 maart 2012 Steunbeer, dank je!!! Heb de helft van de fles in de wastafel gemieterd, en ik voel me nu veel beter. Ook een voor jouw steun!
BamBam Geplaatst 27 maart 2012 Rapport Geplaatst 27 maart 2012 Tuva, je bent niet zwak en hebt geen zwakke persoonlijkheid. Je hebt een verslaving, daar zit niets zwaks of karakterloos bij. Ik herken je gevoel dat je beschrijft alsof je je nu compleet voelt en tegelijkertijd het vreselijk vindt dat je nu drinkt. Het is niet gemakkelijk dit om te draaien. Mijn angst om niet te drinken was zoooo groot dat de gedachte alleen al genoeg was me nog maar een keer een stuk in mn kraag te zuipen. Maar weet je wat het mooie is: Het is nooit te laat om opnieuw te beginnen. Alleen jij kunt die beslissing nemen. Dat is ook al niet gemakkelijk maar je bent niet alleen. Als ik eenmaal gedronken had kon ik niet meer kiezen om wel of niet te drinken, dat is de verslaving die me in de greep hield. Toen het lukte om 1 dag niet te drinken had ik een start gemaakt met mijn herstel. En daar werk ik nog steeds aan. Het is te doen, echt waar. Het is geen gemakkelijke weg, niet ineens helemaal halleluja maar ik zou niet terug willen naar de drank. Take care.
Truffel Geplaatst 27 maart 2012 Rapport Geplaatst 27 maart 2012 Pffff kinderen, smorgens om 7 uur, ik wil deze bloes aan kan je die even strijken ?? Uhhhh nee !!! Ja maar ik had hem gister al in de was gedaan en nu is ie nog niet gestreken. Uhhhh ja en ? hij lag al 2 weken onder je bed te wachten op de wasmachien, kan ie nu ook wel een dagje wachten vind je niet (stamp stamp de trap weer op naar boven hihihi) smiddags uit school even gesprekje gehad, deal gesloten. Elke woensdag middag strijkles van Oma. Ze was 12 en streek haar eigen kleren, onder het wakend oog van een volwassene natuurlijk.
nancy Geplaatst 27 maart 2012 Rapport Geplaatst 27 maart 2012 Tuvalu, voor die toffifees ga ik ook ! Lekker! Ga zo door, komt het goed, see you!
tuvalu1958 Geplaatst 27 maart 2012 Rapport Geplaatst 27 maart 2012 @ Bambam: ik ben gelukkig niet de hele weg gegaan, ben halverwege gestopt. Halve fles wijn, en toen het gevoel: dit is helemaal niet goed. Ik voel me dan wel 'compleet', maar dat is het valse van alcohol compleetheid. Dank je voor je reactie, ik ga lekker verder op het niet-drink pad. Dit was belangrijk leer-moment. Ook voor jou
Madelief Geplaatst 27 maart 2012 Rapport Geplaatst 27 maart 2012 Smikkie Ik hoop dat je het goed vind dat ik het hier nog een keer plaatst. Anders haal ik het weg. Het blijft me namelijk steeds bij, deze woorden. Dit schreef Smikkie gisteren; Als je iets teveel gedronken hebt, kunnen we allemaal rare dingen doen en zeggen. Weten we allemaal wel hier denk ik, of niet? Niet dat je er niet kwaad om mag worden dat niet hoor, maar wilde het toch even benadrukken
Truffel Geplaatst 27 maart 2012 Rapport Geplaatst 27 maart 2012 Ware woorden van Smik. Als ik voorheen een beetje de bitch was zei men, dat is de drank die spreekt Als ik nu een beetje bitch ben..................... dan BEN ik ook een bitch maar wel een Bitch die droog staat :D
bolletje Geplaatst 27 maart 2012 Rapport Geplaatst 27 maart 2012 Knap werk Tuvalu je bent een sterk iemand. Ik had het je echt niet na gedaan. Chapeau.
Hanneke Geplaatst 27 maart 2012 Rapport Geplaatst 27 maart 2012 Ja, dat is altijd zo'n flauwe. Toen je dronk had je het geld om drank te kopen. Als je nu niet meer drinkt kun je dat sparen. Maar toen ik echt nog dronk was ik in een heel andere financiele situatie. Sparen zit er nu niet meer bij al doe ik nog zo zuinig. Drink ik dan gaat dat ten koste van een beetje spaargeld waar ik ook zuinig op moet zijn. Dus geld voor de eigen bijdrage aan de psych. ik heb het gewoon niet en kan het ook niet sparen. Verder alles okay Hanneke
Truffel Geplaatst 27 maart 2012 Rapport Geplaatst 27 maart 2012 Klopt Hannekke, Dat was ook de eerste reactie die ik kreeg, zal je wel geld overhouden. Uhhh nee, dat gaat nu op aan normaal gezond voedsel, koffie vliegt hier de kast uit en dan natuurlijk nog "gewoon" drinken. Dus nee stoppen doet niks goeds voor je portemonee. Gelukkig hoef ik de eigen bijdrage nog niet te betalen omdat we vorig jaar augustus het traject in zijn gegaan. Wanneer dit wel ter sprake komt, dan zal ook ik er helaas mee moeten stoppen. Al ga ik er wel vanuit dat ik dan de hulp van de Jellinek niet meer nodig heb, tegen die tijd. Het is waardeloos, maar de harde realtiteit. ik wens je er veel succes mee Hanneke, ik hoop dat je voldoende hulp en steun kan vinden hier op het forum.
bolletje Geplaatst 27 maart 2012 Rapport Geplaatst 27 maart 2012 Zo ik ga dadelijk naar de buren. Heb lekker goulash gemaakt voor hun. Dat wordt smikkelen.
Madelief Geplaatst 27 maart 2012 Rapport Geplaatst 27 maart 2012 Bolletje, dat klinkt goed! Gaby, gefeliciteerd!!!
bolletje Geplaatst 27 maart 2012 Rapport Geplaatst 27 maart 2012 Het is ook best lekker made al zeg ik het zelf. Hoop ook dat we nog iets van Emmie horen. Best wel wat bezorgd.
Madelief Geplaatst 27 maart 2012 Rapport Geplaatst 27 maart 2012 Bol, ik lust dat ook heel graag! Jammer dat je mn buurvrouw niet ben... Geintje, koken is mijn hobbie. Alleen kan ik nu niet zoveel helaas. Maar dat komt wel weer goed. Dus vanavond word het simpel. Salade, een hamburger met een eitje erop en gebakken uitjes erbij. Eet smakelijk!
igor Geplaatst 27 maart 2012 Rapport Geplaatst 27 maart 2012 hanneke ook ik heb het geld niet voor het oprapen en sta er gekleurd op . maar als ik nu zie hoeveel ik uitgespaard heb door niet te drinken kan ik dat aan nuttiger dingen besteden.
Soothe Geplaatst 27 maart 2012 Rapport Geplaatst 27 maart 2012 @ Igor, gefeliciteerd met een kwartaal. Niet overmoedig worden. Rustig doorgaan! Geen gekke dingen doen hoor, je gaat goed.
igor Geplaatst 27 maart 2012 Rapport Geplaatst 27 maart 2012 dank je soothe. dat overmoedig worden is inderdaad een hele gevaarlijke: ik sta al 3 maand droog zie wel ik ben niet verslaafd......... (en dan ergens anders in de grijze massa roept een stemmetje kijk eens wat de alcohol je gebracht heeft) en dat laatste stemmetje wint het nog wel
igor Geplaatst 27 maart 2012 Rapport Geplaatst 27 maart 2012 borretje zou achter me aan blijven hobbelen dus da's een goeie stok achter de deur
Hanneke Geplaatst 27 maart 2012 Rapport Geplaatst 27 maart 2012 Met of zonder drank, het is gewoon te weinig
igor Geplaatst 27 maart 2012 Rapport Geplaatst 27 maart 2012 hanneke hier wordt het ook beknibbelen hoor. wat ik uit had gespaard gaat nu terug naar de bank om me ietsjes minder gekleurd erop te laten staan. maar het was leuk om even te zien
nancy Geplaatst 27 maart 2012 Rapport Geplaatst 27 maart 2012 Iedereen in de keuken?? Kan ik mooi effe de huiskamer schoonmaken. De koffiekopjes van vanmorgen staan er overigens ook nog Even ruimte maken in de keuken, ik moet er namelijk ook zo in....
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden