Spring naar bijdragen

Zaterdag 7 April 2012


Aanbevolen berichten

Teteretetetrtetetrteeeet, GOEDEMORGEN!

AR, goed gedaan. Fijn dat je het zo naar je zin hebt gehad.

Dat lijkt mij ook wel wat, klussen, hele dag goed eten en drinken,

graadje of 18 mmmmmmmmmm. Lekker.

Het sneeuwde hier een paar vlokjes een half uurtje geleden...

Tssssss.

Ik duik mn studiehok in, take care allen.

EmmaR, je kunt alleen door je veranderde gedrag laten zien dat je het meent.

Talk is cheap, snap je. Ga ervoor, zoek hulpbronnen. Logisch dat je man er niet

in geloofd, het is al ontelbare keren niet goed gegaan. Geef hem tijd, alle tijd die hij

nodig heeft.

En de AA is er nog steeds: Wellicht dat je es iets gaat proberen wat je nog niet

gedaan hebt? Als aanvulling op gesprekken bij verslavingszorg wellicht.

Jij moet het doen, niet je man, je omgeving of wat ook. En het kan!

Fijne dag allen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 136
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Een hele Goedemorgen Frummeltjes!

Wat een ellende geeft drank toch..........

wat ik bij mezelf ontdek nu, is dat ik nu meer de nare dingen van de drank zie, terwijl in mijn afgelopen 5 jaar van toch weer elke keer (willen) terugvallen zo eens in de 5-8 weken, ik drank toch eigenlijk stiekem toch nog steeds zag als mijn ''medicijn'' , mijn hulp en redmiddel, ik denk nu serieus dat ik toen nog niet echt afscheid kon nemen, ik hield achterdeurtjes open, het rare is dat ik me nu daar dus elke dag wat meer van bewust raak, soms zo pijnlijk bewust dat ik weer wil drinken :o

maar ik begin ook langzaam de mooie dingen van een Leven zonder drank te zien....

maar ik blijf mijn refu trouw slikken! ik ken mezelf 1 zwak momentje en ik ben weer terug bij af, en dan moet ik weer helemaal opnieuw.....

:huh:

wat deed ik mezelf aan, elke keer weer een keer drinken, en toch weer opnieuw stoppen, want blijkbaar wilde ''iets'' in mij toch niet meer drinken...

en hoe partners ons kunnen steunen?

ik heb ooit een tijdje bij iemand gelopen van de verslavingszorg, omdat mijn ex verslaafd was aan het blowen, hij vertelde mij, dat de drugs altijd op de eerste plaats zou komen, ookal zal de verslaafde dat zelf altijd ontkennen, ik kon er niet mee omgaan,

ik kon ook niet met drank omgaan,

ik ben nu aan het leren om nuchter te Leven, en dat is een hele uitdaging!

Iedereen veel Sterkte :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tsja Coco,

maar ik ben wel een heel erg hardnekkige 'leerlinge' hoor, 5 jaar geleden gaf ik al aan mezelf toe dat ik veels te veel dronk, (toen nog elke dag) , maar dit is voor het eerst dat ik langer dan 3 maanden droog sta, ik bleef struikelen zo rond die 2 maanden :$:angry:

en ik wist beter , daarom zeg ik ook ''wat deed ik mezelf aan'' want zo leuk was het drinken niet meer de laatste jaren.........

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie morgen Toine, Coooooo en Akkie,

Akkie wat ik zelf merk is, dat altijd eerst de gedachte komt aan, en daarna pas de behoefte aan.

Als ik de alc. uit mijn gedachte weet te bannen, heb ik het dus minder moeilijk.

Dat probeer ik te doen door veel met andere dingen bezig te zijn. Soms glipt er toch even een gedachte door, maar das dan zo weer weg.

Maar ja ik wil dus ook nooit meer drinken, kan geen minderaar zijn.:)

Ik wens je een hele fijne vakantie toe.:present:

Zelf ben ik bezig met een Franse stoofpot voor morgen om mee te nemen. M'n schoonzus moet morgen al zoveel rijden, dus is het wel fijn voor haar als ze morgenavond niet hoeft te koken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat ik deze week heb meebeleefd op dit forum

houd me enorm bezig.

En dat is ook zo nodig; ik ben nu 6 maanden sober,

en kom iedere dag tot nieuwe inzichten.

Ik leer zoveel van jullie!

Dank jullie wel...

Om mijn gedachten te ordenen ben ik net naar

een beginnersmeeting van de AA gegaan.

Onderwerp; remembering your last drunk!

Er zaten veel shares van recente terugvallen bij,

dus nu is mijn hoofd nog voller!

Maar een ding is voor mij LOUD EN CLEAR

Ik heb 6 mnd geleden rockbottom bereikt,

en THE ONLY WAY IS UP!

Eline

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Coooooootjhu het ruikt hier niet verkeerd hoor. MMMMMMMM

Precies Eline, ik heb toen heel goed gevoeld dat ik die knop helemaal om moest draaien.

Kijk, voor mij werkt niet om te denken, nou ja ik zou heel misschien af en toe, heeeeeel weinig kunnen drinken, want bij die gedachte alleen al, gaat er bij mij een knop om.

Dan wordt ik onrustig en zou dan ook willen dat de dag waarop ik dan zou willen gaan drinken, heel dicht bij is.

Ik heb het in het verleden zo vaak mee gemaakt. Ik besloot om dus de week daarop weer te gaan drinken, en was er vervolgens ook de hele dag mee bezig.

Nee ik kies voor dit leven. Veel gemakkelijker.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo is het Akelei; geen strijd, gewoon niet!!!

Goed gezegd. Dan kun je ook ophouden met vechten.

Aanvaarden in plaats van knokken.

Sinds dat kwartje bij mij is gevallen hoef ik

niet meer te proberen het op wilskracht te doen.

Red ik toch niet

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Emma, nee hoor!

Hier is het geen feest.

Ik ben een beetje onrustig.

De 1e borrel hier in huis is net achter de rug.

Omdat er een gespannen sfeer was, heb ik daar nu last van.

Ja, ik ben een gevoelig mens, dat pik ik gelijk op.

Terwijl ik zelf niet gespannen was.

Dus nu maar even mijn gedachten verzetten.

Mijn partner drinkt van do. tot zo.

Dit weekend is dat t/m maandag

Het is of ik 2 verschillende mannen heb.

De nuchtere en de aangeschoten/dronken man.

Dat ik er steeds meer last van heb vind ik vervelend.

Daar moet ik vanaf, maar ja, ik heb geen gladde rug.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag frummers,

Compost en mest in ons tuintje, nu nog in de voortuin, maar die ligt op het noorden en is nu veel te koud!

@ AR: wat ben je goed gegaan joh. Ik heb veel aan je gedacht. Blij dat je er weer bent en in zo'n goede conditie. Prettige Paasdagen met W.

Die posting van Jane om 10.00 uur: wat herkenbaar en zo waar! Mijn echtgenoot is er nog steeds, maar het had niet veel gescheeld. Stomme rotdrank!

@ Jen: goed dat je het bij 2 biertjes hebt kunnen laten. Ik ben ook minderaar en soms valt dat niet mee.

@ Emmaroos: ga er weer voor meis. Dat is het enige dat erop zit. Je wilt je gezin en je man niet kwijt, dus niet "zeuren" maar poetsen, gekuiste versie van Hannah's gezegde. Je hebt nu het ergste gehad, dus opbouwen! Wanneer kan je weer werken?

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi Akelei,

Ja, thuis gedronken. Een keuze. Heb je het in de hand kunnen houden? Had je een beperkte hoeveelheid gehaald? Ik ben ook een minderaar en we hebben veel drank in huis, dus ik moet altijd erg uitkijken als ik niet goed in mijn vel zit.

Ben benieuwd.

Ik heb trouwens al vaker gehoord dat roken en drinken elkaar versterken of triggeren. Misschien zo dat je in een bepaalde situatie allebei deed? Wat een rotdilemma!

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi Madelief,

Laatst schreef ik je al, dat het bij mijn ook speelt, maar dan anders. Mijn man drinkt nooit teveel, 2 glazen en door de week 1. Op ma. en di. niets.

Wat mijn ogen opende was dat hij dezelfde smoesjes gebruikt om meer te drinken, als ik vroeger zelf deed. Bijv. een zware dag gehad e.d. Hem zie ik nooit dronken, want dan drinkt hij bijv. die ene woensdag 2 glazen i.p.v. 1.

Omdat ik zelf een minderaar ben, triggert het me wel en dan wil ik eigenlijk óók een glas, terwijl ik op wo. en do. niet drink.

In zoverre heeft het dus op mij ook invloed.

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lytse,

ja, jij hebt dat geschreven, ik herrinner me het.

Moeilijk is het inderdaad wel.

Dat had ik nooit verwacht.

Jij praat over glazen.....hier gaat het om flessen wijn.....

Ik heb een draadje opgestart bij Thema's hierover.

Het leek me een goed idee.

aangepast; toevoeging.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...