Spring naar bijdragen

vrijdag 20 april 2012


snoepje

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 195
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Vanmiddag heel verhaal getypt, was ineens verdwenen.

Eens zien wat ik nu nog wil zeggen.

Het werk dreigde me teveel te worden, deze week.

Lag soms vanaf 3:00 uur al wakker. Das een beetje vroeg.

En maar malen. Kon op sommige momenten bijna niet meer relativeren.

Vroeg me zelfs af of ik me ziek moest melden.

Maar daar voel ik me te sterk voor. En overdag, als alle beren op de weg er minder eng uitzien, zag ik ook wel weer dat het vooral het gepieker zelf is, waar ik klem in dreigde te raken. En dat ik ook hulp van collega's kan vragen, wat ik ook krijg.

Dus ben ik nu bezig met wat zelfhulpmethoden om het piekeren te verminderen. Daar zijn hele grappige manieren voor. Ik kikker er al weer wat van op. Ik zie ook wel weer de leuke kanten van mijn werk.

Ik kijk nu ook elke dag even naar de wolken. Nu zie ik trouwens buiten een strakblauw stukje lucht. En een dikke duif in de boom voor mijn raam.

Nog een weekje bikkelen en dan vakantie. Dan kan ik de hele dag naar de lucht kijken :)

En de wind voelen, tosti's eten, lekker wandelen door de natuur.

Komt wel weer goed :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha Jane :heart:

Ja mooi al die 2 en he.

Ik let er eigenlijk al niet meer op, hoeveel maanden.

Maar het blijft wel een voorwaarde om bewust te kunnen leven, niet drinken, helder blijven.

Ik las pas nog wat oude dagboekfragmenten. Wat een ellende zeg. En wat een energie dat gekost heeft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Smikkie en Coco,

het is moeilijk om momenteel aan vader zelf te vragen wat hij wil. Hij ligt momenteel in het ziekenhuis en is erg verward. Wij hopen dat het een voorbijgaand "ziekenhuisdelier" is, maar zeker is dat niet. Allemaal nog moeilijk om in te schatten dus.

@Coco,

ja dat middelpunt... Zelf hang ik het ook niet aan de grote klok, maar omwille van een dieptepunt in het verleden zijn mijn familie en beste vrienden nu eenmaal op de hoogte.

Cognitieve gedragstherapie gebruik ik ook! Heb zo'n 'for dummies' boek daarover. Ik merk vooral dat ik meer zelfvertrouwen moet kweken, en dat ik er altijd op voorhand vanuit ga dat niemand rekening met me gaat houden (foutieve gedachte die mijn gedrag bepaalt en zo een self fulfilling prophecy wordt, dus).

Ik heb er nog heel wat werk mee: gedachten die tijdens je kindertijd zijn ontstaan, zijn erg hardnekkig!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...