Spring naar bijdragen

Dinsdag 24 april 2012

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 179
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Veel planten hebben een voorkeur voor hun standplaats.

Zon/schaduw.

Droog/nat.

Voedselrijk/arm.

Basisch/zure grond.

Door je tuin te kennen kun je daar de juiste planten bij kiezen.

Verder laat ik alles opkomen. Vaak komen er allemaal leuke bloemen

op. Zomaar.

En paardenbloemen gewoon mooi vinden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen.

Wat veel 'vloerbedekkingslopers' hier vandaag. Je zult merken dat je er van opknapt. In mijn marmoleumvloer zaten allemaal brandgaten van roken en zuipen. Er is een nieuwe vloer over heen gelegd. Nu blijft het netjes.

Ik ben erg moe van de AA-meeting van gisteren. Ik was er op de een of andere manier ook niet toe in staat om in de groep te kijken. Niet omdat ik wat te verzwijgen had of zoiets. maar ik vond het prettiger om niet te veel indrukken te krijgen en luisterde goed.

Nou, ik tol om van de slaap hier maar laat toch even, nu ik nog nuchter (die manier van lege maag) ben bloed prikken voor ZA. Dan heb ik dat alvast gehad.

Gestopt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen lieve allemaal,

Zo, even lekker uitgeslapen want vanavond moet ik de nachtdienst in. Drie nachtjes en vanmiddag ga ik even weer naar de kapper. Vorige week ook geweest maar ben niet tevreden en er moet nog een stuk af. Daar heb ik garantie op, mooi systeem.

En mijn nieuwe bril is klaar, jippieieieieie.

Bor, ik heb het gelezen van jou maar ik ben blij dat je weer goed aan het opkrabbelen bent.

Nu heb ik een vraag. Waarom ga je niet aan de Refusal? Waarom hou jij dat achterdeurtje steeds open?

Ik heb dat ook jaren gedaan want ik dacht altijd, nee hoor, ik ga niet aan de Refusal want dan kan ik nooit meer drinken en ooit zal ik bewijzen dat ik het wel kan, drinken.

En een leven zonder drank lijkt me 10 keer niks.

Maar nu ik aan de Refusal ben denk ik, waarom heb ik dit niet jaren eerder gedan?

Wat een rust in mijn hoofd en geen discussies met mezelf.

Ik kan weer slapen, soms teveel maar ik slaap.

Mijn bed staat me glimlachend aan te kijken en ik haatte dat ding want het was een schrikbeeld voor me, al die slapeloze nachten.

Het achterdeurtje is dicht.

Bij jou hangt er zoveel van af, dat mannetje dat op mama wacht, waarom dan niet die stappen ondernemen?

Ik vraag het me gewoon af Bor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat weet ik Smikkie, daarom neem ik het ook.

Ik bedoelde ermee te zeggen dat er dan geen discussie is om wel of niet te drinken.

Het kan niet, punt want je hebt de Refusal geslikt.

Ik zit ook nog lang nietr goed in mijn vel en dat duurt ook nog wel even en er zijn veel momenten geweest waarop ik dan gedronken zou hebben maar het kan immers niet?

Zeg ik het nou niet goed of praten we langs elkaar heen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Daarbij komt, Borretje, dat ik het me soms ook nog kan voorstellen.

Er is geen rottiger club dan de Jeugdzorg en uik kjan het weten, heb er mijn hele leven mee gedeald.

Ik ben opgegroeid bij pleegouders en had veel met die club te maken.

Nou, ze kijken echt waar, niet naar wat het beste voor het kind is hoor, echt niet.

Ik heb nog steeds trauma's uit die tijd.

En het duurt maar en het duurt maar en als je denkt dat je er dichtbij zit dan zit je juist heel ver weg.

Dan drink je toch even weer om je hoofd en alles wat je voelt weg te halen.

Dus denk niet dat ik het niet begrijp hoor Bor want het is mensonterend soms.

Maar toch................

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Smikkie, ben jij maar dwars hoor, dat is juist goed en zet een ander ook tot nadenken.

En het is ook zo dat ze ook goede dingen doen, niet iedereen en ook de instanties niet, zijn 100% slecht.

Je hebt me even op mijn neus getikt en als ik al eens zoiets zeg dan heb ik ook direct spijt dat ik iemand volledig afbrand.

Maar dat zijn de persoonlijke emoties dan weer, herinneringen die boven komen.

Ik leer daar van en ben wel hardleers soms maar ik leer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo mensen, weer een hele goeie morgen.:rose:

Net ff boodschappen gedaan, en ook weer even een beetje een moeilijk moment. kennen jullie dat dat als je langs de drank loopt, je even dat gevoel hebt dat je krijgt van een kick? Je maag die dan ff smeekt om die kick van de alc. Ook als is het ruim 2 jaar geleden, dat gevoel is er dan ofdat het gisteren voor het laatst geweest is. ook nu, nu ik het opschrijf voel ik dat weer.

Nou ik ga eens proberen om voor mijn vissen, zelf voer te maken, van garnalen, tofu, paprika, brood, veel knoflook want dat schijnen ze lekker te vinden, olijfolie en andijvie.:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Coooo ik weet dat het ook weer weg gaat hoor. Maar op dat moment overvalt het me en schrik ik toch een beetje, maar het is weer weg hoor.:sun:

Gestopt heb je je bloed wel eens na laten kijken? Misschien mis je wat waardoor je zo moe bent. Kan vit. B. zijn. Dat hoor je hier wel vaker hoor.;)

En dat je het leven niet zo leuk vindt kan al een hele hoop neg. energie geven meis.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...