Spring naar bijdragen

zondag 6 mei 2012

djack

Aanbevolen berichten

Hoi beste mensen,

Beetje bij gelezen weer.

Tja, wat moet ik er aan toe voegen

Vanmiddag 10 km. flink gewandeld met LATex.

Vanochtend weer naar yoga geweest.

Zegt de yogaleraar;

Als je dingen in het negatieve naar je toetrekt, zal je het ook niet krijgen.

Je zegt dan a.h.w. tegen het universum; ik krijg dat toch niet.

Hij zegt dat heel vaak te zien bij bij het zoeken naar een baan.

"Zeg tegen jezelf;Ik zal die baan krijgen", en het universum zal je goed gezind zijn omdat je positieve signalen uitzend.

In elk geval iets van die strekking zei hij.

Dus;

Die stageplaats zal ik krijgen!

Of..misschien beter nog, misschien kan ik gewoon een paar keer met iemand meelopen, en leer ik het zo ook wel.

Morgen weer een flink aantal telefoontjes plegen.

Geef het niet op.

Universum; Here i come!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 212
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Moet het denk ik niet zeggen Rapilos, maar vindt dit therapeuten/psychologen praat. Dit weten we toch ook zelf wel.

Maar weet zeker dat die stage je gaat lukken. In wat voor rare wereld leven we soms dat je niet eens meer stageplek kan vinden.

En dan zijn er hier veel mensen die zeggen mensen willen niks, Laat ze maar werken! Nu mensen willen wel wat, maar geef ze dan ook de kans.

Tot zover mijn frustratie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goede avond,

Rapi, is het in Nederland ook zo dat ze in het begin van een cursus heel hard roepen dat ze je gaan helpen met het zoeken naar een stage plaats maar dat als het er op aankomt je er alleen voorstaat?

En als je een stageplaats vind, is het dan vaak zo dat je daar kan blijven? Dus dat het ook daar aan kan liggen dat ze niet direct zomaar iemand nemen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

als iedereen op het forum nou eens een wens uitspreekt Rapi, dan moet je die baan zeker krijgen hoor. ;)

Dacht vanochtend ik moet zeker niet vergeten aan Suikertje te vragen hoe het vandaag is gegaan maar ik zag dat je er al over geschreven hebt.

Voor jou een dikke knuffel.:sun:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Suikertje dat voelen dieren heel goed aan. Maar alleen als ze een hele goeie band hebben met het baasje;)

Hier is het goed gegaan vandaag. Heb vanochtend een beetje gewerkt hier, ben met m'n kleine kois bezig geweest en verder heb ik vanmiddag wat zitten gamen. Dus een rustig daggie gehad hier. Voel me erg goed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

VM.

Ik heb de basisopleiding schriftelijk gevolgd.Het instituut had aanvankelijk beloofd met een stageplaats te helpen.

Toen ik 3 maanden later!! op de infodag kwam, (Ik was al 3 maanden aan het leren, maar de eerste infodag was dus pas na 3 maanden), zeiden ze dat ze pas zouden helpen, als ik 10 !! afwijzingen had gehad en dat ook kon bewijzen.

Dan wilde ze wel helpen zoeken, maar kunnen dan niet garanderen dat het lukt.

Ja, zo lust ik er ook nog wel een paar!

Bij de R.O.C gaat het geloof ik wel gemakkelijker, die zijn verplicht een stageplaats voor je te regelen

Deze scholen zijn hoofdzakelijk voor schoolverlaters.

Vaak, kan je idd. blijven op een stageplaats.

Dus veel anders dan in Belgenland is het dus niet zo te lezen.

Suiker,

Ja, dat is voor buitenlandse jongeren, dan ook heel moeilijk he.

Het lijkt, dan toch een beetje op discrimineren.

Net zoals bij mij, denk ik ( te oud, alleen een schriftelijke basisopleiding)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Rapilos lijkt niet alleen op discriminiren, is gewoon zo.

Heb vroeger op woonboot gewoond, kreeg nooit uitnodiging voor gesprek. Toen heb ik adres van mijn schoonmoeder doorgegeven en ik had zo een baan. Je kan het erg vinden, maar zo is het wel. Ook al zal iedereen het ontkennen.

Bolletje, ik heb dat beest (mijn lieve schat) pas een maand!

Beste wat me overkomen is hoor!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik wil nog 1 ding met jullie delen. Heb gisteren gesprek gehad met kameraad die ik al tijd niet heb gezien. Ik wil hier graag weg en hij wil ook graag weg waar hij nu zit. Hebben voorlopig afgesproken samen huis te gaan huren binnenkort. Alleen lukt me het ff niet financieel gezien, maar dit zou misschien oplossing bieden.

Moet hier echt weg. Hoorde van de week nav dodenherdenking hier in het pand, dat sommige mensen het hier jammer vonden dat hitler niet had gewonnen. Ja dan val ik stil en doe ik mijn deur op slot.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: Suikertje
Moet hier echt weg. Hoorde van de week nav dodenherdenking hier in het pand, dat sommige mensen het hier jammer vonden dat hitler niet had gewonnen. Ja dan val ik stil en doe ik mijn deur op slot.quote>

Huh? En zelfs niet als cynische grap bedoeld? (Niet dat het grappig is)
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja, belachelijk he dat discrimineren.

Maar net wat je zegt, dat zal niemand ooit toegeven.

Had zelfs gesolliciteerd voor woonzorgassistent.

Met alle respect, dat kan iedereen die een beetje affiniteit heeft met ouderen.

Werd niet eens voor een gesprek uitgenodigd, want andere kandidaten zouden beter aan de functie eisen voldoen.

Je had er niet eens diploma's voor nodig, terwijl ik toch veel ervaring en een aantal zorgdiploma's heb.

Dus ja, die zagen natuurlijk; 1955 geboortejaar!?

Gooien we meteen maar in de hoek.

Suiker,

Op een woonboot wonen dus ook al niet goed.

Erg he.

Wel slim om het adres van je schoonmoeder op te geven, is je dus nog gelukt ook.

Maar zou eigenlijk niet moeten mogen he.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jane,

Je bent goed op dreef vandaag. Alweer zo'n mooie posting. Bedankt.

Rapi,

Succes meid morgen met bellen. Ergens is een stageplaats voor je, want je verdient het!

Suiker,

Logisch dat je nu somber bent, maar als ik het goed begrijp heb je nu je spulletjes. Het is heel confronterend, maar in ieder geval weet je nu extra waarom je zo goed je best doet. Dat wordt beloond, hoe dan ook.

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Suiktertje voel je je dan ook persoonlijk berdreigd of zo? Ben je bang voor die mensen die daar bij je wonen?

Kijk, als mensen zeggen dat eigenlijk Hitler gewonnen zou moeten hebben, tja dat is hun idee en dat mogen ze zeggen of je het er mee eens bent of niet, maar als je je persoonlijk heel ongemakkelijk voelt tussen deze mensen tja dan is het misschien beter voor je dat je ergens anders gaan wonen.

heb je al eens geinformeerd op een camping? Daar zijn vaak huisjes te huur voor niet al te duur. Jopie woon nu ook op een camping heb ik begrepen.;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja erg he Rapi en ook suiker.

Dat ze al bij voorbaat gaan beslissen aan de hand van bv een adres of een datum. Of een naam zelfs, heb ooit gehoord van een meisje (per toeval een echte Vlaamse hoewel er dat helemaal niet zou mogen toe doen) die Rachida heette.

En als ze dan telefonisch solliciteerde begonnen ze al bij voorbaat op een "rare" manier te spreken, alsof ze hun anders niet zou verstaan...

Erg!

De laatste tijd was ik weer es wat aan het terug lezen hier op het forum en toen kwam ik bij wie is wie Ex feestbeest tegen.

Heel "met de neus op de feiten" verhaal.

Of het nu echt of niet was maakt niet zoveel uit (hoewel ik altijd wel heb gedacht dat het echt was).

Hoe zou het met hem zijn, als ie tenminste nog in leven is....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Suiker,

die buitenlandse jongeren weten vaak niet waar ze het over hebben. Willen alleen shockeren. De scholen laten hier m.i. steken vallen.

In Zeeland heeft bijv. een Marokkaans onderdeel in de oorlog gestreden (ik weet niet precies meer hoe of wat), sinds Marokkaanse jongeren daarmee geconfronteerd werden is het ineens ook "hun" oorlog geworden.

Ze worden gediscrimineerd en keren zich af van de maatschappij. Dankzij een geblondeerde meneer die ter wille van zijn eigen ego verdeelt en heerst en dus de verschillen benadrukt i.p.v. te laten zien hoe waardevol we voor elkaar kunnen zijn.

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...