Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Goh suikertje en akelei, ze zijn niet van mij, heb ze leren kennen als hij net geen 3 was en zij net geen 7

Heb ze 15 jaar lang mee opgevoed, alsof ze van mij waren, maar heb er 0 erkenning van gekregen. En ja, wij hadden een héle goede verstandhouding. Tot de laatste 2 jaar misschien, toen de miserie begon.

Mijn problemen zijn niet groter of kleiner dan die van jou suikertje, alleen anders, net zoals iedereen hier.

Samen sterk, weet je ?

• Antwoorden 200
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Geplaatst

Dank je Hannah,

Ik woon hier nu bijna 5 maanden straks. Kids vanaf 1 januari niet meer gezien. Wil niemand wat verwijten hierover, verwijt in de eerste plaats mezelf een heleboel.

Maar het is wel zo, ik ben nu veel beter dan 5 maand geleden en toch schiet ik niks op.

Gisterochtend dan wel "koffie" gedronken met leuke vrouw. Ging heel goed. Maar heb het heel moeilijk om de knop om te draaien en nieuw leven te beginnen. Heb ook erg weinig zelfvertrouwen en verbaas me erover dat mensen mij nog "moeten".

Maar ben in behandeling bij GGZ en verslavingzorg en ga iedere dag naar activiteitencentrum van GGZ om maar bezig te blijven.

Kleine stapjes en dan kom ik er misschien. Gelukkig heb ik de alcohol redelijk onder controle. Zag mezelf nooit als alcoholist, ook mijn omgeving niet. Dat kwam pas op het laatst. Dacht dus ook dat het peace of cake was om te stoppen. Nee dus!

Het is voor mij ook alles of niks. Eenmaal de kurk van de fles of dop van de fles en ik zoek alweer een nieuwe.

pfff

Geplaatst

Maar dat is het dus precies Suikertje,

hoe kun je erkenning krijgen voor het beter gaan

de laatste 5 maanden? Je begint je nu pas te realiseren

dat je een echt alcoholprobleem hebt. Een ander die dat al langer

zag en erdoor benadeeld/beschadigd is, is het vertrouwen meer kwijt.

Die was machteloos en is ook machteloos over hoe het nu verder gaat.

Welke garanties heeft een ander dat je niet weer terug gaat vallen?

Geen toch? Hebben we zelf ok niet, maar zelf is anders, dan ben je minder

machteloos. Hoop dat je me nog snapt:heart:

Geplaatst

Hier luister ik dus nu naar.

Jane je hebt helemaal gelijk. IK hoor van sommige mensen hier weleens hoe mijn postings hier in het begin waren. Vol zelf medelijden en vol onbegrip naar de boze buitenwereld.

Durf ze zelf niet eens meer te lezen.

Ben idd ook veel bewuster geworden over hoe mijn gedrag vroeger was met elke dag beste slok op. Heb ook begrip voor mijn vroegere omgeving hoor. Nu wel tenminste.

Moeilijk hoor,

Geplaatst

Hoi beste mensen,

Beetje bij gelezen weer.

Tja, wat moet ik er aan toe voegen

Vanmiddag 10 km. flink gewandeld met LATex.

Vanochtend weer naar yoga geweest.

Zegt de yogaleraar;

Als je dingen in het negatieve naar je toetrekt, zal je het ook niet krijgen.

Je zegt dan a.h.w. tegen het universum; ik krijg dat toch niet.

Hij zegt dat heel vaak te zien bij bij het zoeken naar een baan.

"Zeg tegen jezelf;Ik zal die baan krijgen", en het universum zal je goed gezind zijn omdat je positieve signalen uitzend.

In elk geval iets van die strekking zei hij.

Dus;

Die stageplaats zal ik krijgen!

Of..misschien beter nog, misschien kan ik gewoon een paar keer met iemand meelopen, en leer ik het zo ook wel.

Morgen weer een flink aantal telefoontjes plegen.

Geef het niet op.

Universum; Here i come!

Geplaatst

die 1e zin klinkt het kracxhtigst Rapi

zei die leraar ook niet dat je niet 2 dingen moet wensen

met een keuze; dus of stage of meelopen? Beetje verwarrend voor

dat universum.

Die stageplek is voor jou!!!

dat wisten we toch immers al.

Geplaatst

Moet het denk ik niet zeggen Rapilos, maar vindt dit therapeuten/psychologen praat. Dit weten we toch ook zelf wel.

Maar weet zeker dat die stage je gaat lukken. In wat voor rare wereld leven we soms dat je niet eens meer stageplek kan vinden.

En dan zijn er hier veel mensen die zeggen mensen willen niks, Laat ze maar werken! Nu mensen willen wel wat, maar geef ze dan ook de kans.

Tot zover mijn frustratie

Geplaatst

Goede avond,

Rapi, is het in Nederland ook zo dat ze in het begin van een cursus heel hard roepen dat ze je gaan helpen met het zoeken naar een stage plaats maar dat als het er op aankomt je er alleen voorstaat?

En als je een stageplaats vind, is het dan vaak zo dat je daar kan blijven? Dus dat het ook daar aan kan liggen dat ze niet direct zomaar iemand nemen?

Geplaatst

Ik deel graag je smart Rapilos, maar wil gewoon dat het je lukt.

Heb hier jongeren bij mij wonen van buitenlandse afkomst. Volgen wel opleiding, maar stage is zo moeilijk. En ze willen zo graag....

Geplaatst

als iedereen op het forum nou eens een wens uitspreekt Rapi, dan moet je die baan zeker krijgen hoor. ;)

Dacht vanochtend ik moet zeker niet vergeten aan Suikertje te vragen hoe het vandaag is gegaan maar ik zag dat je er al over geschreven hebt.

Voor jou een dikke knuffel.:sun:

Geplaatst

Dank je Bolletje en als ik een keer traantjes heb, komt droppie direct naar me toe, wat een lieverd!

Hoe was jouw dag, nog iets leuks gedaan? Sorry heb niet alles gelezen

Geplaatst

Ja Suikertje dat voelen dieren heel goed aan. Maar alleen als ze een hele goeie band hebben met het baasje;)

Hier is het goed gegaan vandaag. Heb vanochtend een beetje gewerkt hier, ben met m'n kleine kois bezig geweest en verder heb ik vanmiddag wat zitten gamen. Dus een rustig daggie gehad hier. Voel me erg goed.

Geplaatst

VM.

Ik heb de basisopleiding schriftelijk gevolgd.Het instituut had aanvankelijk beloofd met een stageplaats te helpen.

Toen ik 3 maanden later!! op de infodag kwam, (Ik was al 3 maanden aan het leren, maar de eerste infodag was dus pas na 3 maanden), zeiden ze dat ze pas zouden helpen, als ik 10 !! afwijzingen had gehad en dat ook kon bewijzen.

Dan wilde ze wel helpen zoeken, maar kunnen dan niet garanderen dat het lukt.

Ja, zo lust ik er ook nog wel een paar!

Bij de R.O.C gaat het geloof ik wel gemakkelijker, die zijn verplicht een stageplaats voor je te regelen

Deze scholen zijn hoofdzakelijk voor schoolverlaters.

Vaak, kan je idd. blijven op een stageplaats.

Dus veel anders dan in Belgenland is het dus niet zo te lezen.

Suiker,

Ja, dat is voor buitenlandse jongeren, dan ook heel moeilijk he.

Het lijkt, dan toch een beetje op discrimineren.

Net zoals bij mij, denk ik ( te oud, alleen een schriftelijke basisopleiding)

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...