fleurtje Geplaatst 10 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 10 mei 2012 Tis me hier te stil. Laters Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Emmaroos Geplaatst 10 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 10 mei 2012 Goedenavond allemaal, Vanmorgen heb ik een grote klus gedaan in huis, ik heb mijn dressoir uitgemest en de kamer veranderd. er gingen twee grote dozen naar de vuilstort. Heb veel weggegooid en wat heerlijk is het dat alles zo lekker opgeruimd en netjes is nu in huis. Ik had mezelf de opdracht gegeven om niet teveel per dag te doen, daarom ben ik in huis ook nog lang niet klaar. Maar oh wat ben ik tevreden met mezelf. Wie had dat een dikke maand geleden gedacht dat ik er weer energie voor had......ik niet, het gaat dus steeds beter met me. En vanmiddag ben ik op bezoek geweest bij een oude tante van me. Ik had haar al dik 45 jaar niet meer gezien en we hebben elkaar weer ontmoet via facebook. Het was zo ontzettend gezellig, ze is nu 81 jaar maar menig oudere kan een voorbeeld aan haar nemen, ze staat volop in het leven, heeft een laptop en een mobiel en zit veel op internet en veel op facebook. Ze heeft gigantisch veel meegemaakt in het leven, ongelofelijk dat ze er zo doorgekomen is en ze is altijd blij. Komt ook door haar geloof, zegt ze, en daar hebben we ook veel over gesproken, mooi hoor. We hebben afgesproken in de zomer eens een terrasje te gaan pikken, leuk!!! En ik vind het mooi dat ik dit soort dingen nu weer doe. Lang niet gedaan. Heeft er iemand zin in een bezoekje van mij? Hahahahahaha. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 10 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 10 mei 2012 Neeltje VM heeft om 20.15 een link voor je geplaatst. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Emmaroos Geplaatst 10 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 10 mei 2012 Originally posted by: Johan WHallo allemaal.Ik ben net een uur bezig geweest mijn hyves te verwijderen. Dat is zo'n gepruts dat ik al dacht laat ook maar.Maar toen dacht ik nee Johan, nee. Je wilt geen hyves dus doorzetten.Toen ging hyves heel sentimenteel doen over wat ik allemaal zou achterlaten en dat 0 vrienden het jammer zouden vinden als ik alles zou weggooien en toen twijfelde ik weer een moment maar ik heb doorgezet. Nu ben ik niet alleen baanloos (vandaag weer twee afwijzingen) maar ook hyvesloos. Hoe loos kan iemand eigenlijk worden? Drankloos. Dat is nog een optie.quote> Kom op facebook, veel leuker als Hyves. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
neeltje58 Geplaatst 10 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 10 mei 2012 hoi jane heb ik gelezen had ik al op internet gezien ze hebben alleen de pillen misschien verkopen ze de spray niet meer jammer groetjes neeltje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
AlbertRemmo Geplaatst 10 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 10 mei 2012 Hoi allemaal, Ik zat in Frankrijk voor mijn werk Fleurie;) Ik was om 01.45 thuis vannacht en lag om 03.00 uur in bed. vanmorgen ging de wekker om 06.45 en heb hem een paar keer uit gedrukt, maar je moet er wel uit natuurlijk op een bepaald moment. Ben de dag wel doorgekomen maar ga nu naar mijn bedje. het enige wat ik gelezen heb is dat Gwen een mijlpaal heeft gefeliciteerd daarvoor. Dank Hannah voor je welkom Dank Tina voor je welkom en je hebt hielspoor las ik. Echt heel erg voor je. Soortgelijks heb ik gehad in beide voeten tegelijk en ben er ruim een jaar mee zoet geweest en liep werkelijk als een eend. Jee meid wat doet dat zeer, en ik wens je sterkte. Tip laat zo snel als mogelijk zolen maken waarbij ze de pijnpunten er uit kunnen halen. je loopt dan normaal en het herstellingsproces gaat sneller, succes madam:) truste allemaal tot morgen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gunn Geplaatst 10 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 10 mei 2012 'k ga slapen, lieve mensen. Toen 'k dronk kon 'k nachten doorhalen! Heb 'k nu geen behoefte meer toe. Mijn droom...? M'n dood tegemoet slapen. Wat zou dat héérlijk zijn! Truste allen! ZZZZzzzz... * Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 10 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 10 mei 2012 Hé goeie avond Ap. Fijn dat je er weer bent. Ik heb een vraagje. Heeft iemand ooit gehoord van aardperen. Die dingen zijn super gezond. Ik wil ze gaan kopen omdat mijn kois ze erg lekker zouden vinden. Bovendien is het erg gezond ook voor hun. in Belgie kom je er wel aan maar hier in ned. wat moeilijker. ik moet er aan komen omdat ik ze zelf ook wil gaan proeven. Gunn misschien voor jou ook iets. Daar word je sterk van. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 10 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 10 mei 2012 Zie dat ik nog ingelogd sta. Ik ga ook lekker slapen lui. Gunn, petje af voor jou hoor. Ennu.. gaan slapen en dan niet meer wakker worden.. zoveel mensen willen graag op die manier gaan hemelen. Maar ja.. de mens wikt en ... Weet je .. er komt vast een tijd dat je gaat slapen en dat je dat doet met de wens om de volgende ochtend wakker te worden met het geluid van de vogels.. Voorlopig dus doorknokken Gunn, trusten Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 10 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 10 mei 2012 Hihi.. aardperen.. doe je best Bol: Aardperen: Bij wintergroenten denk je gemakkelijk aan boerenkool, lof, spruitjes, koolraap. Maar je vergeet misschien wel eens om aan een verrukkelijk knolletje te denken dat vanaf de late herfst te oogsten is: de aardpeer. Om onnaspeurlijke redenen liggen aardperen of topinambours nooit bij gewone groentezaken maar alleen maar bij natuurwinkels of biologische groentenstallen. Ze ogen niet geweldig, klein en knobbelig zijn ze. Maar schrik daar niet van! Hun onooglijkheid is omgekeerd evenredig aan hun eh, hoe zeg ik dat, hun geweldige smaakeigenschappen. Ja. Die hebben ze, geweldige smaakeigenschappen. In Engelse recepten heten ze vaak Jerusalem artichoke en dat Jerusalem slaat nergens op maar artichoke wel: ze hebben een artisjokachtige smaak. Maar dan opgeslagen in een soort fluffy aardappel. Die geen aardappel is hoor, aardperen zijn van een heel ander familie, het zijn knollen van zonnebloemachtige planten die ook nog eens leuke gele bloemen geven. Dus wie een tuin heeft, doet er goed aan een paar aardperen te planten dit voorjaar. Bij aardpeerrecepten wordt trouwens wel vaak voor een nare eigenschap van de knolletjes gewaarschuwd: ze kunnen winderigheid veroorzaken. Da’s minder. Maar daar staat wel tegenover dat ze heel erg gezond zijn en barstensvol kalium en ijzer en vitamine B1 zitten. Koop ze nu maar gewoon eens. Schil ze. En maak er dan bijvoorbeeld puree van die heel goed smaakt bij coquilles die in een plakje ontbijtspek zijn gewikkeld en gebakken tot het spek krokant is en de coquilles zacht. Eventueel het pannetje deglaceren met een klein beetje balsamicostroop (zie je tegenwoordig overal staan, van die plastic flesjes, ‘balsamicoglaze’ staat erop. Een wondermiddel voor het opkrikken van sauzen.) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 10 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 10 mei 2012 neeltje als ik die link aanklik krijg ik meteen die spray Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Emmaroos Geplaatst 10 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 10 mei 2012 Zo is het Von, ik was altijd een avonmens en daar kan ik nog wel wat mee worden maar zo langzamerhand begin ik een ochtendmens te worden. De vogels maken me dan wakker en dn blijf ik nog even liggen. Daarna sta ik op, drink een paar bakjes koffie en dan kan ik weer een klus bedenken, heerlijk hoor. Natuurlijk heb ik het nu over mijn vrije dagen. Heerlijk is het om te voelen dat het beter met me gaat. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 10 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 10 mei 2012 Originally posted by: YvonneBij aardpeerrecepten wordt trouwens wel vaak voor een nare eigenschap van de knolletjes gewaarschuwd: ze kunnen winderigheid veroorzaken. quote> :$ Ik heb het voordeel dat ik alleen slaap. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 10 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 10 mei 2012 Wijfie, je zou toch ook verwijzing naar de GGZ vragen? Heb je die gekregen? Ik heb overigens een beetje het gevoel dat je gewoon een andere arts wilt om de medicatie te krijgen die jij graag wilt... Weet jouw huisarts inmiddels van jouw drinkgedrag? Weet hij / zij echt hoeveel jij drinkt? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 10 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 10 mei 2012 Originally posted by: bolletje Originally posted by: YvonneBij aardpeerrecepten wordt trouwens wel vaak voor een nare eigenschap van de knolletjes gewaarschuwd: ze kunnen winderigheid veroorzaken. quote> :$ Ik heb het voordeel dat ik alleen slaap.quote> En hoe denk je dat die kois van jou dat gaan oplossen met zun allen in die vijver? Good heavens, je moet een bordje met 'ontploffingsgevaar' gaan plaatsen hoor Bol. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Emmaroos Geplaatst 10 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 10 mei 2012 Wijfie, ik verbaas me altijd hoe sommige mensen aan al die pammetjes komen. Ik kreeg ze nooit hoor van mijn huisarts. Moest alles cold turkey doen. En nu kreeg je eindelijk telefoon van je huisarts en doe je niet wat hij zegt. 40 mg is niet zoveel hoor en daar wordt je zeker geen zombie van. Wat wil je nu eigenlijk? Ik snap jou niet zo goed. Wil je eigenlijk wel stoppen of heb je de achterdeur nog steeds wagenwijd open. Waar ben je bang voor. Heb je zo'n rotleven dat je het nuchter niet aankan? Vertel eens. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Emmaroos Geplaatst 10 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 10 mei 2012 De klik is er niet, ok maar het is een arts en zal jou niet iets voorschrijven wat niet kan. Heb je je smoezenboek voor je op tafel liggen? Je vind me vast niet aardig nu maar ik probeer je ogen te openen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Emmaroos Geplaatst 10 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 10 mei 2012 Toppie Wijfie. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Frodo Geplaatst 10 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 10 mei 2012 Hier ben ik nog eens terug. Het is heel wat rustiger op het forum dan gisteravond. Gek hoe dat scheelt van dag tot dag. Zondag wordt mijn eerste grote test. We gaan dan met enkele bevriende koppels een fietstocht(je) maken. We doen dat regelmatig en dat fietsen op zich heeft niet zo veel om het lijf. De terrassen die we onderweg regelmatig tegenkomen des te meer. Nu zit ik mij af te vragen hoe ik dat ga uitleggen dat ik plots geen alco meer drink? Terwijl ik voordien steeds de zwaarste bieren dronk. Mijn partner kent mijn probleem maar de anderen niet. En ik heb geen zin om dat zo zwart op wit te gaan verkondigen. Dus dan zal ik een smoes moeten verzinnen. Iemand een ideetje? Staat daar niets van in je smoezenboek ER? F. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 10 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 10 mei 2012 Originally posted by: YvonneEn hoe denk je dat die kois van jou dat gaan oplossen met zun allen in die vijver? Good heavens, je moet een bordje met 'ontploffingsgevaar' gaan plaatsen hoor Bol. quote> Ik heb dan een voordeel, hoef mijn luchtpomp niet meer aan te zetten.God wat zal dat in mijn tuin gaan muren zeg. Niet te filmen.:Disgust; Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 10 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 10 mei 2012 Wijfie je bent verslaafd aan die pammetjes en praat erover alsof het snoepjes zijn. Je staat voor het feit dat je drank en pillen moet gaan stoppen, logisch dat je paniekgevoelens krijgt bij voorbaat. Maar je hebt bewezen het niet alleen te kunnen en nu moet je je overgeven aan een ander. Later kun je die AD afbouwen, tegen die tijd drink je niet meer en kun je meer aan. nu niet dus. Je hebt idd nog een achterdeur open naar de pillen en eentje extra naar de drank ook zo. Het is 5 voor 12 Wijfie, al heel lang voor jou en je weet het ook nog. Tijd om de knop om te zetten voor het te laat is. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 10 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 10 mei 2012 Wijfie wacht nu maar eerst even af hoe dat gesprek gaat verlopen i.p.v. alles nu al in te gaan vullen. Daar word je alleen maar gespannen van. Weet dat je nu een belangrijke stap gaat zetten en houd je daar aan vast. De toekomst loopt altijd anders dan dat je nu al gaat in vullen:) Trusten meis. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Emmaroos Geplaatst 10 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 10 mei 2012 O ja, genoeg smoezen Frodo maar je kunt ook gewoon de waarheid zeggen nu. Je zult versteld zijn van de reacties die je krijgt. Misschien niet allemaal even leuk maar ach, jij bent toch blij datje de stap genomen hebt? En sommigen zullen misschien ook jaloers op je zijn. Jij doet het toch maar even. Vanmiddag was ik bij een oude tante op bezoek en heb haar verteld van mijn drankprobleem. Ik vertel het de laatste tijd gewoon omdat ik er zo blij om ben dat het me zo goed lukt allemaal. Wat een warme reactie kreeg ik van haar, had ik niet verwacht. En ja, wat verschilt het hier van dag tot dag he? De ene keer grappig, de andere keer serieus en soms ook gewoon saai, niks te beleven. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niwi Geplaatst 10 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 10 mei 2012 Originally posted by: FrodoNu zit ik mij af te vragen hoe ik dat ga uitleggen dat ik plots geen alco meer drink?Terwijl ik voordien steeds de zwaarste bieren dronk.Mijn partner kent mijn probleem maar de anderen niet.En ik heb geen zin om dat zo zwart op wit te gaan verkondigen.quote> Frodo,je bent toch geen uitleg verschuldigd waarom je niet meer drinkt ? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 10 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 10 mei 2012 Good heavens.. zat nog even iets na te zoeken en kom hier weer terecht. Wijfie, alsjeblieft zeg, doe je ogen nou eens open. Het deurtje gaat dicht? Is dus nog steeds niet dicht? Tuurlijk niet, want jij zoekt naar een manier om te stoppen zonder er echt zelf energie in te stoppen. Dat pilletje waar je je zo lekker en goed van gaat voelen dat je geen trek meer hebt ... dat bestaat niet. En eigenlijk ... eigenlijk zoek je constant naar dat achterdeurtje heb ik het gevoel. Weet je hoe vaak je dit al hebt gezegd: Ga niet meer met mijn gezondheid spotten, echt niet! ? Je bent bang dat je met lege handen achterblijft als jouw partner gaat hemelen. Weet je dat mensen die structureel te veel drinken grote kans hebben heel voortijdig te overlijden? Dat kan betekenen dat jij niet in een gat gaat vallen, maar jouw partner wel. Dat klinkt hard, het is ook hard. Jij sluit constant jouw ogen voor waar jij mee bezig bent. Je schuift jouw drinkgedrag af op ... anderen... op omstandigheden. Stop daarmee Wijfie. Ga onder ogen zien dat jij gewoon veel en veel te veel drinkt. Dat dat niet de schuld is van jouw zoon of van de leeftijd van jouw partner. Ga wat doen aan jouw eigen probleem.. Sterkte Wijfie, en dat meen ik echt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden