Spring naar bijdragen

de eerste stap


Mieke63

Aanbevolen berichten

Moeilijk maar bevrijdend, zo'n eerste stap in het toegeven dat ik wel degelijk een probleem met alcohol heb.

Ik ben Mieke, 48 jaar en moeder van 3 heerlijke pubers. Al jarenlang drink ik veel te veel, hoofdzakelijk wijn.

Meestal begin ik 's avonds na het eten, aan het eind van de avond is de fles altijd leeg.

Iedere ochtend heb ik spijt dat ik weer gedronken heb, niet omdat ik zo'n kater heb, was maar waar, maar omdat ik weer zo zwak ben geweest om de fles leeg te drinken. Iedere ochtend neem ik mezelf dan ook voor om die dag geen wijn te drinken en zeker niet wanneer de kinderen bij me zijn.

Er zijn zoveel argumenten om te stoppen, waarom lukt het me dan toch niet om er niet aan toe te geven.

Door hier de succesverhalen van andere te lezen hoop ik dat ik deze keer wel de "ballen" heb om echt te stoppen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Mieke!

Ik heb de eerste stap (erkennen) ook net gezet en het voelt inderdaad heerlijk bevrijdend. En na een paar dagen ga je het ook echt merken dat er wat veranderd.

En als het even lastig wordt dan kun je op het dagdraadje altijd wel wat steun vinden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je Dubbeltje,

Goed van je dat je al een paar dagen niet gedronken hebt, ik ga eerst vanavond maar eens door zien te komen.

Het doet me trouwens al erg goed om alle verhalen hier te lezen, zo weet ik dat ik niet het enige redelijke normale mens ben die een verborgen probleem heeft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mieke ik denk dat die ballen al wel hebt;

waarschijnlijk kon je tijdens je zwangerschappen

heel goed ADB blijven.

En nu kun je ervoor kiezen 9 maanden zwanger te zijn

van "de nieuwe Mieke" en na die tijd denk ik dat je geen drank meer blieft.

Gek dat we voor een ander vaak meer kunnen dan voor onszelf,

maar ook bij mij ging de knop om voor mijn dochter; nu blijft hij om voor mezelf.

succes meis:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo dag beste mieke,

Van mij ook een hartelijk welkom op ons forum.

Ik hoop dat je je hier snel zal thuisvoelen

en dat je er veel steun aan zal hebben.

Zelf heb ik ook 3 kinderen maar die zijn een pak ouder

en al een hele tijd zelfstandig wonend.

Maar ik herinner mij hun pubertijd

en ook dat ik toen regelmatig te diep in het glas had gekeken.

Als ik daarop terug kijk ben ik daar niet trots op, integendeel.

Want denk nu niet dat ze dat niet merken mieke :huh:.

Ik denk dat dit voor jou ook een stevig argument is niet?

Ik hoop je hier nog veel te lezen.

Groetjes, succes en sterkte. Frodo. :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor jullie warm welkom op het forum, het voelt heel goed om te weten dat er mensen zijn die weten hoe het voelt om afhankelijk te zijn van de drank.

Tot nu toe gaat het goed maar dat is meestal de eerste dagen, heb al een lekker glaasje verse jus geperst, op de tennisbaan gestaan en net met de kinderen gedart.

En Frodo, jouw opmerking over dat de kinderen het heus wel merken komt even knoerthard aan, eigenlijk weet ik dat wel maar wil het uiteraard niet weten. Vreselijk als ik bedenk hoe ik 's avonds naar bed ga terwijl zij nog beneden zijn.

Ik weet nu al dat ik vaak op het forum zal kijken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Mieke,

Ook van mij een hartelijk welkom hier. Ik sluit me bij alle andere goede wensen aan. Op ditjes & datjes, de dagdraad, zie je bij de datum van vandaag onze virtuele huiskamer. Hoogte- en dieptepunten wisselen elkaar daar af en soms kunnen we ook echt lachen met elkaar. Als je steun nodig hebt, of je trek moet uitzitten, kom daar dan heen en vraag om hulp. Er is bijna altijd wel iemand aanwezig om je te helpen. Mochten ze je de eerste keer per abuis niet opmerken, ROEP dan nog eens, harder. Het is beslist geen onwil.

Ik wens je veel sterkte en doorzettingsvermogen. Mij heeft de internetcursus van Tactive goed geholpen. Misschien iets voor jou?

Hou vol.

Lytse.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha Mieke,

Welkom en wat goed dat je de eerste stap zet.

Het lijkt een beetje op mijn binnenkomen hier met 'dé stap';).

Het forum heeft me de afgelopen tijd enorm geholpen.

Ik hoop dat je er net zoveel aan hebt.

Succes!

Warme groet

Bo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Mieke,

Ik heb me ook jaren afgevraagd waarom ik toch moest drinken terwijl ik het echt niet wilde. Om wanhopig van te worden. Ik nam me bijna dagelijks vast voor nooit meer te drinken. Ik gooide de drank door de gootsteen. Nu was het echt afgelopen. Vaak stond ik binnen het uur alweer bij de supermarkt om weer drank te halen. Ik maakte het nog bonter het zelfs God te beloven nooit meer te zullen drinken. Dat was vooral om mezelf onder druk te zetten.

Toen ik bij de AA kwam ging ik leren waarom het me nooit lukte. Het is een ziekte. Een soort allergie. Ik leerde dat de enige oplossing was helemaal niet meer te drinken. Dat lukte me 4 1/2 jaar. Toen dacht ik dat het misschien toch wel weer zou kunnen. Nee dus. Het spel begon weer van voren af aan.

Ook leerde ik bij de AA niet te zeggen dat ik NOOIT meer zou drinken. Dat werkt niet. Een dag tegelijk. Vandaag drink ik niet en morgen zie ik wel weer.

Ik ben pas weer overnieuw begonnen. Maar hoop nu dat ik het dag voor dag nuchter kan houden en dan langer dan 4 1/2 jaar. Ik weet nu duidelijker dan voorheen dat het echt niet meer kan. Het si zo zonde van mijn geld en mijn tijd. En dat heb ik het nog niet over mijn gezondheid.

Ik wens je veel moed en geduld. Je zult nog vaak in het begin hebben dat je zin in drank hebt. Doe het dan per uur of half uur. Of zelfs een kwartier. Het komende kwartier/half uur/ uur drink ik niet. Het is voor mij erg belangrijk me 'smorgens heel bewust voor te nemen: Vandaag voor mij geen alcohol. En dan bedenk ik dat er velen met mij zijn die hetzelfde voornemen hebben

:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor alle welkomswoorden en goede tips. Ze doen me echt goed.

Echt heel veel zit ik niet op deze site want: bij de laptop in mijn hoekje van de bank hoort een glas rosé en dat wil ik nou net niet.

Ik heb nu 3 dagen niks gedronken, voel me wel goed, ook moe van alles wat ik in plaats van op de bank zitten doe ;-).

Morgenavond vier ik mijn verjaardag, kan moeilijk de visite geen alcohol geven dus daar zie ik wel tegenop.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mieke, als je zegt dat je zelf aan het versoberen bent

en mede daardoor matig inkoopt, dan drinkt de rest

vast met respect naar jou. Eventuele restjes kun je dan meteen meegeven,

dat heb ik al een paar keer gedaan en het leuke is dat er steeds minder gedronken werd

en mijn laatste verjaardag de wijnflessen ongeopend bleven, iedereen was daar heel

blij verbaasd over en ik hoefde niets weg te gooien (vriendinnen namen hun eigen flessen mee terug). Dat had ik 3 jaar geleden echt niet kunnen bedenken.

fijne verjaardag vast gewenst:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hartelijk gefeliciteerd. Een fijne verjaardag. Geef de half volle/lege drankflessen maar mee aan je bezoek. Ik heb gewoon nooit drank in huis. Ik heb een paar jaar niet gedronken en men is eraan gewend dat ik geen alcohol schenk. Geen probleem. Het probleem zit meestal in ons hoofd :)

:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mieke,

Van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Ik hoop dat het gisteren gelukt is om geen alcohol te drinken. Heb je de lege flessen meegegeven, zoals gesuggereerd werd?

In ieder geval een goed jaar toegewenst, met een bosje bloemen. Mijn emoticons willen niet, dus het worden erg virtuele rozen, maar ze zijn je echt gegund.

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: Mieke63
Moeilijk maar bevrijdend, zo'n eerste stap in het toegeven dat ik wel degelijk een probleem met alcohol heb.

Ik ben Mieke, 48 jaar en moeder van 3 heerlijke pubers. Al jarenlang drink ik veel te veel, hoofdzakelijk wijn.
Meestal begin ik 's avonds na het eten, aan het eind van de avond is de fles altijd leeg.

Iedere ochtend heb ik spijt dat ik weer gedronken heb, niet omdat ik zo'n kater heb, was maar waar, maar omdat ik weer zo zwak ben geweest om de fles leeg te drinken. Iedere ochtend neem ik mezelf dan ook voor om die dag geen wijn te drinken en zeker niet wanneer de kinderen bij me zijn.

Er zijn zoveel argumenten om te stoppen, waarom lukt het me dan toch niet om er niet aan toe te geven.

Door hier de succesverhalen van andere te lezen hoop ik dat ik deze keer wel de "ballen" heb om echt te stoppen.quote>


Ik denk dat je toch meer drink dan 1 fles wijn al jarenlang ?! Anders zou je er toch geen zo'n probleem van maken ?! Ga zeker je gedrag niet goedpraten maar ik zie nog wel hoop.

Bv. 5 dagen week geen wijn das 5 flessen gespaard. En dan enkel in het weekend tijdens uitstapjes met partner en kids. En dan kan je de 'betere prijsklasse wijn' permitteren met de uitgespaarde 5 andere.

Ik zie hier 3 groepen:
- mensen zoals ik die echt 0 of alles doen.
- mensen die echt wel bv enkel weekend kunnen.
- mensen die bv de boel reducren naar 1 of 2 per avond bv.

En dan de vierde groep DROOG finja dat is de groep 0 zoals ik, geen alternatief hier.

Maar heb al gelezen dat ik niet zien op TIJD EN ALTIJD maar gewoon ben nu al GOED bezig al 2 dagen 48u (mijn lichaam zal er deugd van hebben!).

Soms moet je eens 'een pauze inlassen zeg maar'.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...