Spring naar bijdragen

Zaterdag 2 juni 2012

Aanbevolen berichten

Michael,

Ik sluit me helemaal bij Bolletje aan. Kom a.u.b. hier en post mee. Lees wat je kunt gebruiken en scroll over de dingen heen waar je niets mee kunt. Het staat mensen vrij om naar je website te gaan of niet.

Dit is ook mijn eerste forum en in het begin heb ik ook allemaal fouten gemaakt.

We zijn hier met z'n allen om de alcohol de baas te worden en dus bondgenoten!

Ik hoop dat jij de jongeren aanspreekt (zei de grijze "oude" dame;)) want juist onder die groep zijn de problemen zo groot!

Succes,

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 324
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Originally posted by: bolletje
Michael niet weg lopen nu maar blijven. Hier word je sterk van. als je niets kunt met dat geen wat je vanmiddag gelezen hebt, probeer het naast je neer te leggen. Ik ben van jouw goeie bedoelingen overtuigd en zo zijn er meer. Maar niet vluchten, daar schiet je niets mee op.
Kom op joh.:)quote>

thx :), maar ik was zeker niet van plan om te vluchten hoor, ik weet dat ik zelf ff in fout ben gegaan door teveel te posten, en ik ga daar nu even de gevolgen van dragen, maar ik heb al veeeeeeeeeeeeeeeel meer afgezien dan dit hoor :)! alvast bednakt voor de steun!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt Lytse,

ga ik idd doen, woensdag zie ik haar weer...

ohoh, ik had nooit gedacht dat dit ook afkicken zou worden...

En wat vervelend dat jij zo opziet tegen je vakantie... Nou, gaat toch

wel goedkomen? Tot die tijd heb je nog even. lees ik je hier vast wel!

Rustig aan maar.

En bedankt :heart: Ik ga nu naar bed...:lips:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bolletje ik sluit me aan bij je mening over Michael.

Ondertussen heb ik al diverse kanalen Michael website gestuurd en direct al positieve reacties gehad.

Misschien omdat het in een "vreemde" taal gesproken wordt dat het bedreigend overkomt? ( lekker rasecht Gents klinkt het!)

Ik ben effe gaan uitwaaien ( nou ja, zonder wind) in het park. De adrenaline van de trek raasde rond in mij, alsook een overdosis koffie en thee. Pww, weekend is andere koek dan tijdens

de week. Maar ik laat me niet pakken. Ben gewoon beginnen te huilen in het park, zomaar, puur ontlading....Over ge-emotioneerd, man toch...Dat was weer enkele dagen geleden.

Ik had dat op dag zeven niet verwacht.

Ok, ik schuifel nu verder door de dag, heel voorzichtig en kom straks nog is piepen.

@Endo, zit je nog confortabel daar? Mag ik vragen wat jij drinkt vanavond?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: Lytse
Nance,

Gewoon zeggen dat je je nog niet sterk genoeg voelt om het helemaal alleen te doen. Toen ik in therapie was schrok ik me ook rot bij zo'n voorstel. We zijn begonnen met langzamerhand de tussentijd iets te verlengen en de belofte dat ik altijd kon bellen als het niet goed ging.
Misschien kan jij ook zoiets voorstellen?

Fijn dat het met de drank (dwz. AdB) goed gaat. Ik dacht bij dat "doorzagen" ook dat je het over het pulken had.:)

Je weet dat je me altijd kunt pb-en als het niet lekker gaat. Alleen a.s. vrijdag ga ik voor 3 weken op vakantie (iets waar ik dan weer erg tegenop zie).

Lytse.quote>

geloof dat ik de pulker was??
of moet ik terug lezen?
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Jen,

Vanwege het drinken zie ik er tegenop. Twee jaar geleden was mijn man zo boos toen ik weer gedronken had, dat hij mij wilde achterlaten!

Vorig jaar is het goed gegaan, maar ik droomde er 's nachts van dat ik teveel gedronken had. En nu dus op eigen kracht aan het alc.vrije bier.

Er zijn inderdaad veel goede aspecten aan.

Om te beginnen heb ik via internet een manueel therapeut gevonden in een dorpje niet ver weg van het gat waar wij zitten. Mijn therapeut gaat haar gegevens doormailen en dan hoop ik dat ik het, qua pijn, wat minder lastig heb dan de vorige jaren.

Vorig jaar hadden we 3 weken regen. Zo erg wordt het vast niet dit jaar.

De natuur is erg mooi en sinds ik met nordic-walking stokken wandel, kan ik weer wandelen en dat is genieten. In het voorjaar wilde bloemen; als het meezit een vos en een ree met jongen in een uithoek van het land van de boer. Misschien wordt er wel weer een kalf geboren, ook altijd prachtig om te zien.

Af en toe slaat de schrik me om het hart, maar ik probeer aan al die andere dingen te denken.

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Lytse,

Maar jij slikt nu toch Refu? Kun je je man niet vragen om jou daarbij te helpen? Dan ga je wat prettiger op vakantie. Het zou zo jammer zijn als je je nu al zo'n zorgen maakt, terwijl de tijd voor je vankantie al zo leuk kan zijn.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedenavond frummers

Hoi Michael, welkom!

Heb je website bezocht.

Goed streven om mensen te helpen

alcohol de baas te worden (en te blijven)

door je eigen ervaringen hierin te delen :)

(ik leer hier steeds meer Vlaamsche woorden bij ook).

Denk inderdaad dat een link naar jongeren

best wel gewenst is, én nodig.

Succes! :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: Lytse
Nance,

Gewoon zeggen dat je je nog niet sterk genoeg voelt om het helemaal alleen te doen. Toen ik in therapie was schrok ik me ook rot bij zo'n voorstel. We zijn begonnen met langzamerhand de tussentijd iets te verlengen en de belofte dat ik altijd kon bellen als het niet goed ging.
Misschien kan jij ook zoiets voorstellen?

Fijn dat het met de drank (dwz. AdB) goed gaat. Ik dacht bij dat "doorzagen" ook dat je het over het pulken had.:)

Je weet dat je me altijd kunt pb-en als het niet lekker gaat. Alleen a.s. vrijdag ga ik voor 3 weken op vakantie (iets waar ik dan weer erg tegenop zie).

Lytse.quote>

Lytse.... hij heeft niet eens gereageerd op het pulken.
ik snap het niet meer hoor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marjoooooooo gefeliciteerd meis !!!

:heart::present::moon::musicnote:B)

Rapilos

wat goed dat het is gelukt met je stageplaats.

Je vaste contract thuiszorg beëindigt, dappere stap

naar wellicht een hele mooie toekomst.

Naar thuiswerk kun je altijd weer terug, mocht het

mis gaan, daar is zoveel werk in ;) dus maak je daarover niet al te veel zorgen etrouwens het gaat niet mis B)

Heel veel succes wens ik je :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lekker ja mozzarella, tomaat basilicum etc jammie

heb net lofschotel op, gewoon met een pakkie van varkentjes

die geluid maken, maar heel lekker.

Lytse, zie je tegen je vakantie op?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: Coco

Lytse, zie je tegen je vakantie op?quote>

pakkie van varkentjes...
ja sorry hoor...blijf blond

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: lavendel1
@Endo, zit je nog confortabel daar? Mag ik vragen wat jij drinkt vanavond?quote>

Ik heb voor vandaag Sprite gekocht, een hele week cola en koffie gaat vervelen;)
Sprite kreeg ik altijd als we op vakantie gingen naar oostenrijk met mijn ouders, in die tijd kenden ze dat hier in holland nog niet;)
Dus fijne herinneringen hier aan;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee Bol,

Ik ben naar de huisarts gegaan voor Refu, maar mijn eigen arts was ziek en ik kreeg dus een ander. Ik wilde het niet uistellen tot ze beter was, want ik dacht dat ik dan voor mezelf wel weer uitvluchten zou hebben verzonnen om het toch nóg een keer met minderen te proberen.

Het blijkt dat de HA Refusal niet meer mogen voorschrijven. Ze moeten de mensen verwijzen naar de verslavingszorg en daar krijg je het dan, onder begeleiding.

Ik heb alles uitgelegd, dat ik de internetbehandeling had gedaan (nou die was voor mij dan kennelijk niet effectief genoeg geweest), dat ik op vakantie ga en dat dat dus nooit meer lukt voor die tijd om een afspraak te maken met verslavingszorg enz.

Hij wilde ook weten wat en hoe ik wist van Refusal en allerlei andere vragen.

Uiteindelijk ben ik huilend weggegaan, zonder recept of andere handvatten. Mijn huisarts kent me ook niet zo goed, dus zelfs als ze een dezer dagen beter is ga ik er toch niet naar toe, want die geeft het me dan ook niet.

Ik voelde me zo ellendig, want het was voor mij een hele stap om te gaan.

Vandaar dat ik het erover had dat ik het in mijn eentje moest doen.

Mijn man vindt het heel goed van me dat ik ermee bezig ben en heeft bijv. gisteren geen drankje voor het eten genomen, om mij niet in verleiding te brengen.

Overal in huis is drank in ruime mate voorradig, dus ik móet gewoon heel sterk in mijn schoenen staan.

Akela wij doen ons best!

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: Coco

Lytse, zie je tegen je vakantie op?quote>

Een schotel met varkens die geluid maken? Huh? Wat doen ze dan? Knor?:huh:
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn zuster en haar gezin hebben een hele tijd vegetarisch gegeten. Toen hun zoon nog op de lagere school zat, wilde hij ineens geen champignons meer eten. Weet je waarom?

Ze piepten zo in de pan als je ze bakte (inderdaad bij hoog vuur). Schattig vond ik het.

Dezelfde verwarring bij kleiduiven schieten. Zielig? Nee, want het zijn een soort schoteltjes van klei en dus geen echte duiven!

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...