toine Geplaatst 4 juni 2012 Rapport Share Geplaatst 4 juni 2012 mogge.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 4 juni 2012 Rapport Share Geplaatst 4 juni 2012 en mogge to you too Toine en anderen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 4 juni 2012 Rapport Share Geplaatst 4 juni 2012 spinnen!! ik train wel extra dan heb het hard nodig bye Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jaap Geplaatst 4 juni 2012 Rapport Share Geplaatst 4 juni 2012 Nou, ik ben toch wel blij dat ik mijn tentje nu niet aan het opzetten ben. Met dank aan mijn slechte planning. Goedemorgen allemaal Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Runningliesje Geplaatst 4 juni 2012 Rapport Share Geplaatst 4 juni 2012 Bor. Gaby, ik vind dat we zo'n t-shirt maar moeten maken (maar dan met water en refu, ik drink geen koffie ) Bah, een nieuwe week, weer dagen alleen uitzitten en wachten op mijn man. Ik heb wel fysio, maar geen zin om te gaan, slecht geslapen. Genoeg gezeurd: vandaag 3 weken droog! Goedemorgen dus frummeltjes! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 4 juni 2012 Rapport Share Geplaatst 4 juni 2012 Goeie morgen R. Liesje. Waarom wachten op je man. Misschien kun je gaan proberen om veel leuke dingen te gaan doen. Ik heb het gevoel dat je erg afhankelijk bent van de terugkomst van je man. En als hij nog lang moet werken, blijf je je rot voelen, als hij niet thuis is. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gwen Geplaatst 4 juni 2012 Rapport Share Geplaatst 4 juni 2012 Goedemorgen lieve mensen! Liesje, 3 weken... bliss! Hophophop naar fysio. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gwen Geplaatst 4 juni 2012 Rapport Share Geplaatst 4 juni 2012 Gaby, zulke levendige drankdromen hakken er behoorlijk in! Ik herken het zo. Zelfs vannacht nog. Maar ze worden wel minder .. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Runningliesje Geplaatst 4 juni 2012 Rapport Share Geplaatst 4 juni 2012 Gwen en Bol, Jullie hebben gelijk. Ik ga wel naar de fysio hoor! En ik spreek ook wel met mensen af, maar veel moeten werken overdag. Komt wel goed. Ik doe voor de zekerheid wel mee met het dagpact, er was er toch al een? X Liesje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Runningliesje Geplaatst 4 juni 2012 Rapport Share Geplaatst 4 juni 2012 Wat is het ineens stil... Haaaaaaallooooooooooooooo! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Runningliesje Geplaatst 4 juni 2012 Rapport Share Geplaatst 4 juni 2012 Je kan gedachten lezen Bor! Hou je taai he, kom ons maar gewoon lekker omver kletsen! Houdt ons ook bezig! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 4 juni 2012 Rapport Share Geplaatst 4 juni 2012 Originally posted by: borretjeIk heb ook een beetje last van de L, van Lonely..Dacht daarnet zelfs al: Och, het gaat zo goed nu dus...En het is nog maar net 10 uur...quote> Laat ik het niet lezen hé Borrie denk er aan. Je gaat nu zo goed en bent zo veranderd in positieve zin. Echt ik heb nu zo'n bewondering voor je. Ga nu niet drinken hé? Wees sterk en kom veel op het forum vandaag meis. We zullen je er wel doorheen trekken als je het moeilijk krijgt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 4 juni 2012 Rapport Share Geplaatst 4 juni 2012 Ik heb geleerd dat de tijd niet vanzelf gaat, het was en is voor mij van wezenlijk belang daar een goede invulling aan te geven. Een ander gaat dit namelijk niet voor mij doen. Als je niet kunt af mag werken, ga iets doen qua vrijwilligerswerk, al is het nog zo klein het geeft voldoening. Zoek iets wat je leuk vindt om te doen, als je een hobby hebt, pak die dan weer op. Ga elke dag naar buiten, ook als je er absoluut geen zin in hebt. Van de hele dag binnen zitten is nog nooit iemand beter of gelukkiger geworden. Bij goede gezondheid, ga bewegen, pak de fiets of ga erop uit voor een wandeling, zwemmen of sporten. Kook elke dag, al ben je alleen, ook dat geeft voldoening. En zo zijn er nog legio voorbeelden om de dag in te vullen, niet altijd makkelijk zeker als je slecht in je vel zit is het soms lastig je ertoe te zetten. Maar echt, de ervaring heeft mij geleerd dat ik ervan opknap. Zo ik heb gesproken, amen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jessie32 Geplaatst 4 juni 2012 Rapport Share Geplaatst 4 juni 2012 Goede morguh, Zo een dagje thuis werken best lekker. Mn verjaardag overleeft met een helder hooft. nu een hoop te doen en te regelen. Even een vraagje wat is het dagpact?? Of is dat een domme vraag. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
snoepje Geplaatst 4 juni 2012 Rapport Share Geplaatst 4 juni 2012 goeienmorgen allemaal van dit weer wordt je ook echt depri bah het lijkt wel herfst...wordt een kort zomertje zo veel last van trek gehad dit weekend weet gewoon niet wat ik met me leven aan moet en met me relatie heb gewoon geen toekomstbeeld meer Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lavendel1 Geplaatst 4 juni 2012 Rapport Share Geplaatst 4 juni 2012 Wat een verschil met het weekend...Tijdens de werkdagen moet ik tijdens de werkuren mijn moraal leren zelf oppompen, ipv van hier. Misschien wel een goede les. Ik ben hartstikke blij dat mijn eerste week erop zit en blijf nu heel hard op mijn hoede. Ik heb vastgesteld dat mijn gevaarlijkste momenten om te drinken zijn, als ik thuis ben. Ik ben sedert jaren verzeilt geraakt in het patroon van een stiekeme drinkster. Dus niet drinken in gezelschap ben ik al gewoon. Na een uitstap haalde ik snel mijn "schade" thuis in. Een gewaarschuwde vrouw is er vier waard! Goed, effe werken. Geniet van jullie vrije uurtjes! Haal de creativiteit in huis en de rust Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 4 juni 2012 Rapport Share Geplaatst 4 juni 2012 Jessie een dagpact dan beloof je aan jezelf en aan ons dat je die dag niet gaat drinken. Je erbij zetten dan moet je het dagpact quoten. Moghu Snoepie. Naar iedere keer weer dat je nog steeds zo'n last hebt van die zucht. Soms denk ik wel eens, dat als mensen daar zo'n last van hebben, ze de drank nog niet helemaal vaarwel kunnen of durven zeggen. Nog zo vaak behoefte hebben om de realiteit niet onder ogen te durven zien. Zodra onzekerheid de kop op komt steken, ze die toch het liefst niet willen voelen. Maar ik kan er helemaal naast zitten hé? Wat zou je met je leven aan willen? Wat heb je in gedachten? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Runningliesje Geplaatst 4 juni 2012 Rapport Share Geplaatst 4 juni 2012 Bor en Snoepje Dikke knuf aan jullie! Ga maar lekker naar buiten Bor, wandelen door de regen helpt mij ook altijd. Goed van je, we zien je vanzelf wel weer en dan mag je ook best vervelend doen hoor, we zijn er voor je! Snoepje, lieverd, geef niet op! Je bent zo goed bezig! Je mag me PBen als je wilt en de hele dag tegen ons aankletsen. Ik vind het zo rot om te horen dan je je zo voelt! Ook hier kom je doorheen! Dikke KNUFFFFF Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
snoepje Geplaatst 4 juni 2012 Rapport Share Geplaatst 4 juni 2012 bolletje ik kan het ook niet loslaten mis nog steeds die gezelligheid ervan en dan ga ik weer twijfelen om een minderaar te worden ik wil gewoon een normaal gezin zijn ik wil ook een leuke baan dat ik me eigen kan onderhouden maar dat zit er gewoon niet in Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
snoepje Geplaatst 4 juni 2012 Rapport Share Geplaatst 4 juni 2012 Originally posted by: RunningliesjeSnoepje, lieverd, geef niet op! Je bent zo goed bezig! Je mag me PBen als je wilt en de hele dag tegen ons aankletsen. Ik vind het zo rot om te horen dan je je zo voelt! Ook hier kom je doorheen! Dikke KNUFFFFF quote> lief van je..dank je wel:sun:zonder het forum had ik allang naar de fles gegrepenal vind ik het forum ook wel eens irritant en te drukik kan ook niet zonder Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lavendel1 Geplaatst 4 juni 2012 Rapport Share Geplaatst 4 juni 2012 Goh, ik en blijkbaar nog anderen zitten vanmorgen wat in een dipje. Ik zit niet op de juiste plaats op mijn werk. Er zitten dingen scheef met mijn partner. etc...Het trekt me allemaal wat naar beneden. Maar daar mag ik momenteel niet aan toegeven. Ik moet eerst mijn basis versterken en kijken wat wel ok is. Ik drink al een hele week niet en wil deze week ook niet aan de drank. Ik heb een geweldige zoon. Ik kan een heleboel dingen wel goed. Ik plan een weekend naar zee. Ik kijk naar mooie beelden en zet mijn koptelefoon op met zalige muziek. Ik denk na met welk lekkers ik me vanmiddag ga verwennen. En ik stop met mijn leven te dramatiseren en richt me op wat wel ok is,....mijn peptalk. Maar het werkt wel. Het kan alleen maar beter. Een tijd geleden zat ik hier dagelijks met een kater, wist niets meer van gisteren, voelde me vuil en vies, dacht soms dat ik ging sterven....Nu begin ik het licht te zien en durf terug dromen en mezelf ok te vinden.. ook Amen ...... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 4 juni 2012 Rapport Share Geplaatst 4 juni 2012 Ja Snoep, ik voel ook dat je het nog steeds niet los kan laten, maar we weten ook dat de meesten onder ons niet sociaal kunnen drinken, je hebt het hier al zo vaak kunnen lezen. Een normaal gezin is dat mensen inderdaad ook 2-3 drankjes kunnen drinken, maar dat is voor de meesten onder ons gewoon niet weg gelegd. En er zijn zoveel normale gezinnen die gewoon niet drinken. Tja en een leuke baan en jezelf kunnen onderhouden, zit er ook voor velen niet in, gezien de werkeloosheid van vandaag. Ik versta onder een normaal gezin, dat er harmonie is, dat men de realiteit onder ogen durf te zien en daar aan gaat werken. Ik denk dat jouw realiteit is, niet drinken en de situatie die er nu is, ondanks dat die heel moeilijk is, en dat accepteren. Als je dat kunt zal er een hoop spanning van je af vallen, denk ik. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gwen Geplaatst 4 juni 2012 Rapport Share Geplaatst 4 juni 2012 Ik heb vorig jaar een Mindfulness training gedaan, van 10 sessies. Ik heb het woord Mindfull de afgelopen dagen vaker hier op de draad teruggezien. De training heeft me goed gedaan. Ik doe nog steeds de oefeningen van Kabat-Zinn. Het is ook samengevallen met mijn overgave aan mijn Hogere Macht. Zonder oordeel, zonder controle. Met mildheid en acceptatie.... Het heeft mijn leven veel rust en kalmte gegeven. Zelfs tevredenheid.... (dat woord zou ik een half jaar geleden nooit gebruikt hebben....) Zo. Nu ga ik door de regen naar een meeting. (in de regenbroek van puberdochter, die hem toch nevernooit zal gebruiken..) Goede, droge middag allemaal! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Runningliesje Geplaatst 4 juni 2012 Rapport Share Geplaatst 4 juni 2012 Bol, dat zeg je heel goed. Ik denk dat het voor ons allemaal geldt. Lavendel, je bent heel dapper, ga zo door. Ook ik denk terug aan de ochtenden, het overgeven en toch bier gaan drinken. En alle andere gevolgen en dingen die ik heb verknald. Ook ik zal nooit een fulltime 'normale' baan hebben, maar heb me daar al bij neergelegd. Ik ben nou eenmaal zelf niet helemaal normaal Maar voor iedereen geldt: Nu is nu en morgen is morgen. Vandaag drink je niet en morgen zien we wel weer. Dan besluit je wss dat je vandaag ook niet drinkt. En zo gaan er steeds meer dagen voorbij. Succes allemaal! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jessie32 Geplaatst 4 juni 2012 Rapport Share Geplaatst 4 juni 2012 Haha, dit is mijn uitspraak en daarmee moet u het doen!!! Kijk zo stap je eruit. Knap hoor Lavendel. Zo probeer ik het ook de heledag. Ik zit voor mijn gevoel op de wip, van een echte positivo naar een aanhanger van het negativisme.... Helaas blijft hij niet ergens in het midden hangen, maar ja. En stiekum alleen achter mijn pc werken met een drankje. Tja dat ken ik wel. Ik moet nu zoveel dingen nog regelen en ik krijg er de zenuwen van. Mijn compagnon was mijn drankje, daarmee lukte alles in een dag. Nu blijf ik zo naar die berg kijken en word ik passief. Maar ik ga het toch echt zonder doen vandaag. Hopelijk dat er wat uit dat brein van mij kan komen. Focussen vind ik zo lastig. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden