Spring naar bijdragen

Dinsdag 5 juni 2012


Shahire

Aanbevolen berichten

Originally posted by: borretje

Ook al is het maar 1 slok. Dan begint het tellen weer bij 1 voor mij.
Drinken ìs drinken.
Misschien is het streng naar mezelf, misschien is het eerlijkheid naar mezelf en anderen, ik weet het niet.


Als ik van vier cocktails proef heb ik niet het gevoel dat ik moet terugtellen. Dat gevoel had ik niet altijd. Ik had de reflex 'hey dat is ni eerlijk'.
Maar het is fijner dat gevoel los te laten.
Het maakt me niet minder gek of gekker als dat al kan :D

De beslissing zelf te bepalen hoe en op welke manier ik tegen mezelf en mijn beslissingen aankijk zie ik nu als mijn persoonlijke vrijheid. Ik moet me niet meten met anderen. Ik moet geen rekening op die manier houden met anderen. Ik hoef niet te volgen.

Ik ben adb. Ik ben geen stopper en misschien ook helemaal geen minderaar.


Mijn worstjes stinken niet hoor
:sun:
Perfect

drolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 229
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Lavendel lieverd, doe waar jij je het prettigst bij voelt meis. Echt. Jij voelt aan wat bij jou past en niemand anders. Maak zelf de keuze, dan ben je lief voor jezelf. En heel eerlijk, je hebt het toch maar even 9 -1 dag vol gehouden. Iets waar heel veel mensen alleen maar van durven dromen.:sun:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Borretje: goed gezegd! heb het gelezen nu :rose:

@Bolletje: dat is een fijn bakje troost :rose:

Ben mezelf aan het kwellen geweest, heb mezelf in de cirkel gezet, ik heb mezelf bespot.

Ik vond het ook niet fair naar jullie toe.

Vorige dagen trok de gedachte aan het forum en aan jullie me er steeds door....

Jullie zijn een geschenk, weet je...

Enfin, veel water en wind erdoor laten waaien en straks is alles weer fris, toch?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: borretje
Snoep?
Kom je er nu pas achter dat je al bijna anderhalf jaar gestopt bent?

Snoepje toch..:present:

Ik vind stoppen trouwens ook adb zijn hoor, Jopie.

(Ik zou naar buiten..Laterss..)quote>


ja ik ben gestopt.....en dat is een kwestie van volhouden
maar ben het nog niet de baas
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lavendel, wat dies ook zij, Pinksteren 2012 zal voor jou altijd een belangrijke datum blijven. De datum van een nieuw, waardevol besluit.

Alleen al vanwege de dubbele betekenis voor je zou ik dat mooi laten staan. Ook zijn die dagen niet zo maar "weg". Je lichaam begint echt niet opeens weer bij 0 te tellen, maar dat merk je vast zelf ook wel.

En ach, wat je over een maand of 3, 4, wanneer de totaal tijd een stuk minder belangrijk wordt, met het tellen doet, zie je dan wel weer. Niet te veel zorgen over maken. Pinksteren 2012 blijft! Hoe dan ook.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: akelei



:huh: Fleurtje, zit je nu op de wc van het werk met een laptop? :D
( niet beantwoorden hoor, eughrl.. :D)

quote>



Datte mag niet van den baas :huh:
Ik moet er gelijk weer vandoor voor dat den baas terug is uit meeting :D
Kwam effe naar Rae kijken maar volgens mij staat diene ergens anders wortel te schieten :clock:

Laters
:present:
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb even de hele draad niet gelezen maar plemp lekker mijn eigen ding... Rickert is een beetje dom geweest.. Het ging zo goed, doordeweeks niets en in het weekend soms met vrienden of ook niet. Na slecht nieuws de vorige weken zelfs ook niets gedronken! Maarrr waar we op wachten was het overlijden van mijn neefje van 3 maanden en dat is dit weekend gebeurd. Heb de weg naar het overlijden gevoeld door niet te drinken maar erna ben ik toch weer bij af... Toch weer mijn angsten aan het wegdrinken:-( Het is niet zo gek als de eerste keer dat ik op de dagraad schreef, toen zat ik te trillen als een idioot van angst maar ik wil het niet zover laten komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zoek geen steun voor het verlies hoor... Dat is best heftig maar kom hier om niet mijn oude valkuil in te lazeren wat ik nu eigenlijk wel aan het doen ben! Over het verlies heb ik veel contact met vrienden en familie en dat doet ons allemaal goed. Punt is alleen dat ik gewend ben om te gaan drinken als je pijn hebt, emotioneel maar weet inmiddels ook dat het makkelijker is om niet te drinken en dan de pijn te verwerken. Punt is alleen dat het pavlofhondje in mij geen pittbull meer is maar ook nog geen chiwawa (hoe je het ook schrijft) het is een Jack Russel, grote bek, stuiterbal en soms de staart tussen de benen... en met de staart tussen de benen zit Rickert aan de pils..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je komt voor wat steun.

Dan is het raadzaam de pils weg te gooien.

Je loopt al even mee en weet dat daar niet de oplossing in ligt.

Het vertroebelt zinvol met de dingen omgaan.

Rickert stoppen heeft mij geleerd alles nuchter onder ogen te zien.

Een betere hanteerbaarheid met de problemen, die er altijd zullen zijn.

Pak je bijeen Rickert.

Jij hebt het roer in handen.

sterkte.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...