BamBam Geplaatst 5 juni 2012 Rapport Share Geplaatst 5 juni 2012 AR, gefeliciteerd. Maak er een fijne dag van. Goedemorgen en tot ziens maar weer. Welkom aan alle nieuwkomers. Stick to it. Ik heb geen dag spijt gehad dat ik ben gestopt met drinken. M'n leven verloopt niet altijd op rolletjes maar ja, wie had me dat ook ooit belooft. Ik ben blij dat ik niet meer hoef. Dat mijn obsessie weg is. Werken aan mijn verslaving blijft, het is een levenslang proces. Raak niet ontmoedigd, het loont, echt waar! Laterrrrr Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rae Geplaatst 5 juni 2012 Rapport Share Geplaatst 5 juni 2012 Originally posted by: fleurtjeEn worstje draaienOfcoursequote> Kryptisch! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 5 juni 2012 Rapport Share Geplaatst 5 juni 2012 Natuurlijk is opnieuw gaan tellen een ongeschreven regel en ben je vrij het op jouw manier te doen Lavendel (en bellefleur:sun:) volg je eigen Japie krekel en kijk wat werkt voor jou. Het gaat erom dat je ADB wordt en de manier waarop bepaalt ieder voor zich. En kun je altijd bijstellen als je dat wilt. Ik ben nogal een moralist, maar kom ook vaak in opstand als iets in mijn ogen onrechtvaardig is. Mijn waarheid is niet jouw waarheid en er is geen DE waarheid. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rae Geplaatst 5 juni 2012 Rapport Share Geplaatst 5 juni 2012 - Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rae Geplaatst 5 juni 2012 Rapport Share Geplaatst 5 juni 2012 Hmprf, ik krijg er vandaag geen deftig woord uit. Ik probeer morgen wel nog eens. Groetjes, Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 5 juni 2012 Rapport Share Geplaatst 5 juni 2012 Goedemorgen, Hoi Lavendel, jammer dat het mis ging. Het is gebruikelijk dat we de datum bijstellen. (Ongeschreven afspraak) Je stopt of drinkt. Stoppen is niet drinken. Om het zuiver te houden passen we de datum aan. Let wel; niemand verplicht je een datum aan te houden, sommige doen dat ook niet. Maar houd je een datum aan, dan is het ook eerlijker om niet door te tellen. Ook is het 'netter' naar de anderen toe, die wel steeds op nul beginnen. Er bestaat niet een beetje droogstaan, men stopt of drinkt. Geeft het trouwens 'psychologisch gezien'geen fijner gevoel te weten een mooi gestopt traject te zijn doorlopen. Een traject om super op terug te kijken. Niet drinken is knap. Ook twee of drie dagen, dat staat buiten kijf. Dus ga zo voort en dat je eerlijk bent is mooi. Ook naar jezelf toe is het melden van een uitglijder helpend. Groet en sterkte. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lavendel1 Geplaatst 5 juni 2012 Rapport Share Geplaatst 5 juni 2012 Hallo Rae! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 5 juni 2012 Rapport Share Geplaatst 5 juni 2012 Lavendel we zijn mensen, dus mogen fouten maken, soms vergeten we dat. Maar heel belangrijk is dat we na het vallen weer opstaan en dat doe je. Je laat de moed niet zakken maar gaat er weer tegenaan. Weet dat het je eens zal lukken hoor om adb. te worden. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rae Geplaatst 5 juni 2012 Rapport Share Geplaatst 5 juni 2012 Lavendel, volg je eigen ding. Hou je goed en sterk Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rosa45 Geplaatst 5 juni 2012 Rapport Share Geplaatst 5 juni 2012 Ik ga er weer vandoor, alleen nog even dit: DAGPACT Albert Lytse Jootje Rosa Fijne dag allemaal en sterkte voor wie het nodig heeft! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rae Geplaatst 5 juni 2012 Rapport Share Geplaatst 5 juni 2012 Ha die Jopie! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lavendel1 Geplaatst 5 juni 2012 Rapport Share Geplaatst 5 juni 2012 Toch wel wat vreemde reacties op mijn gestruikel hoor....jammer.. Ik zal me focussen op de positieve posts. En verder weet ik best wat ik wil: stoppen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rae Geplaatst 5 juni 2012 Rapport Share Geplaatst 5 juni 2012 Nu ervandoor. Ik kom vanavond wel nog es langs om de nachtraven er op te wijzen dat Venus vannacht geniepig een ministukje van de zon verduistert en er over de hele wereld live stream webcamera's geplaatst zijn. Met een beetje geluk van de weergoden kan je het 's morgens vroeg (in Nederland en België) nog met het blote oog zien. 'First contact' is iets na 24u. toedeloe o/ Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 5 juni 2012 Rapport Share Geplaatst 5 juni 2012 Zo, weer terug... echt heeeeeel eind gelopen, moeten het er van nemen met dit weer he? Goed te zien dat Rae weer boven water is... of had ik hem eerder al gemist?? Lavendel, het zal mij echt worst wezen hoor of jij wel of niet doortelt. Was niet de bedoeling je te ontmoedigen, echt niet. Je bent bezig met de baas te worden over jouw drankgebruik en dat gaat over het algemeen hartstikke goed nu en dat is wat telt toch? Zo jammer dat we geen webcam bij die toiletten van Fleur hebben staan... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 5 juni 2012 Rapport Share Geplaatst 5 juni 2012 Waarom vind je onze reacties vreemd Lavendel? Wat had je liever gehoord dan? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 5 juni 2012 Rapport Share Geplaatst 5 juni 2012 Dát had ik nou inderdaad weer niet hoeven zien... of weten.. Lui, ik ben er weer vandoor... plicht roept. Maak er een mooie middag en avond van hoor.. Laterrrrrrrrr. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 5 juni 2012 Rapport Share Geplaatst 5 juni 2012 :Disgust; Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lavendel1 Geplaatst 5 juni 2012 Rapport Share Geplaatst 5 juni 2012 @Bolleke: ik neem al jullie reacties op. Ieder op zijn manier. Ik ga er me niet verder in verdiepen. Ik ben gewoon nog supergevoelig vandaag en voel me nogal snel aangevallen. Ik heb me hier dan ook even helemaal in mijn blootje gezet. Althans zo voelt het voor mij aan. Ik sterk wel weer aan, komt in orde. Ik heb mijn les wel weer geleerd, maar moet mezelf even met zachtheid behandelen nu. Ik heb de neiging om een vingertje op te steken naar mezelf. Maar zo werkt dat niet bij mij. Ik vond alvast veel warmte in jou reactie, Bol. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Emmaroos Geplaatst 5 juni 2012 Rapport Share Geplaatst 5 juni 2012 Goedemorgen allen, AR, van harte gefeliciteerd met je 52e verjaardag, goh we zijn leeftijdsgenoten op een jaar na. Fijne dag vandaag. En Jaap, prettige vakantie hoor. Die discussie was er bij mij ook eens Lavendel, ik had toen 3 glazen wijn gehad en ik vond dat eigenlijk niet meetellen. Maar ja, drinken is inderdaad drinken en ik ben toen toch maar opnieuw gaan tellen. Vond het wel heel ergwant in mijn ogen waren die dagen dat ik droogstond ineens weg. Maar dat is niet zo natuurlijk, die tellen in je hoofd wel degelijk mee. Kijk maar wat je doet hoor. Laat uit bed gekomen, jammer want ik moet voor mijn dienst toch nog het een en ander doen. Maar eerst even rustig aan. Wel heb ik de wasmachine al lopen en de vaatwasser. Moet nog vlees braden en iets halen om te eten. Dat laatste, daar heb ik helemaal geen zin in maar als ik het niet doe krijg ik ruzie met manlief. Ik moet warm eten voor mijn late dienst en ik wil mezelf nog wel eens verwaarlozen door slecht te eten. Maar er is niks in huis en moet wat halen, grrrrrr. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
snoepje Geplaatst 5 juni 2012 Rapport Share Geplaatst 5 juni 2012 het overnieuw beginnen van tellen naar een uitglijder heeft mijn juist vaak tegen gehouden om niet te gaan drinken vind het wel een mooie regel tuurlijk zijn je stopdagen niet weg..maar toch heb je weer gedronken en dan begin je netjes overnieuw Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Emmaroos Geplaatst 5 juni 2012 Rapport Share Geplaatst 5 juni 2012 Heey Snoep, even een persoonlijke vraag. Ik las eerder dat je al oma bent, dat klopt toch niet??? Ik dacht dat je nog een jonge meid was met jonge kinderen? Of ben ik nou echt een blonde muts??? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
snoepje Geplaatst 5 juni 2012 Rapport Share Geplaatst 5 juni 2012 hahahahaha...emma ja ik ben oma.....mijn oudste zoon is 23..mijn dochter 19 en mijn zoontje 8 en dan ben ik oma van een kleindochter van haast 2 van mijn oudtse zoon Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Emmaroos Geplaatst 5 juni 2012 Rapport Share Geplaatst 5 juni 2012 Oh, hahaha, nou dan heb ik me vergist. Nou ja die van 8 is dan ook nog een jonger kind natuurlijk. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
snoepje Geplaatst 5 juni 2012 Rapport Share Geplaatst 5 juni 2012 ja dat klopt kom dat ik er natuurlijk nog zo jong uitzie...hahahaha Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lavendel1 Geplaatst 5 juni 2012 Rapport Share Geplaatst 5 juni 2012 Toch wel belangrijk voor de meesten, die manier van tellen blijkbaar. Op dit moment zijn voor mij die eerste 8 dagen superbelangrijk en stimulerend, zodat ik ze niet wil laten vallen. Het lijkt alsof ze me worden afgenomen. Kijk maar naar mijn post van de voorbije week, ik klampte me daar zo aan vast. Het leken wel treden van een ladder die ik supervoorzichtig op ging. Voorlopig, dus tel ik 9 (-1)...Ik zal het deze keer dan maar stilletjes doen, om geen discussies te veroorzaken. Mijn eerlijkheid en openheid vind ik trouwens veel belangrijker in deze situatie. Dat betekent veel voor mij. Het voelt alsof ik midden in een kring sta en iedereen me mag bespotten. ( ik weet dat jullie dat niet doen hoor, maar zo voelt dat) Ik schaam me zo hard, dat ik boos word op mezelf, want ik hoef me hiervoor niet te schamen. Ik moet mijn zwakte leren erkennen en plaatsen. Dat is ook een grote les voor mij. Op een dag als dit allemaal niet meer zo belangrijk is voor mij, schaaf ik de datum bij op een eerlijke manier. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden