kameleon Geplaatst 11 juni 2012 Rapport Share Geplaatst 11 juni 2012 Lavendel, Ik herken veel in wat je schrijft. Ook ik kan het niet bij 1 glas laten, dus heb ik besloten om ook dat ene glas niet te nemen. afgelopen zaterdag waren wij uit eten met een hele bups meiden ( verjaardag van onze dochter 11) Hier op de markt uitbundige mensen die op grote schermen voetbal keken met de nodige consumpties. Ik heb geen wijn gedronken bij het eten en weet je wat, ik vond het niet erg. Ook had ik geen behoefte om het cafe binnen te gaan. Lekker naar huis en met de meiden een film kijken met ice tea en popcorn. Het gekke is dat ik dat ook niet erg vond. Naruurlijk is er wel de trek, maar dan zeg ik tegen mezelf, ik hoef niet te drinken. Het is nu dag 7. Ben bang dat het te goed gaat. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chrissy Geplaatst 11 juni 2012 Rapport Share Geplaatst 11 juni 2012 Hoe lang ben je droog geweest Rosa? Was er bij jou wel een echte aanleiding? Ook jammer dat jij ook weer op dag 1 moet, maar kunnen we idd samen opnieuw beginnen. Zet m op Morgen Borretje. Geen nieuws is goed nieuws toch? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lavendel1 Geplaatst 11 juni 2012 Rapport Share Geplaatst 11 juni 2012 Ik heb de keuze om zelf te kiezen waar ik waarde aan hecht. zegt Bolletje Ik herken veel in wat je schrijft. Ook ik kan het niet bij 1 glas laten, dus heb ik besloten om ook dat ene glas niet te nemen. afgelopen zaterdag waren wij uit eten met een hele bups meiden ( verjaardag van onze dochter 11) Hier op de markt uitbundige mensen die op grote schermen voetbal keken met de nodige consumpties. Ik heb geen wijn gedronken bij het eten en weet je wat, ik vond het niet erg. Ook had ik geen behoefte om het cafe binnen te gaan. Lekker naar huis en met de meiden een film kijken met ice tea en popcorn. Het gekke is dat ik dat ook niet erg vond. Naruurlijk is er wel de trek, maar dan zeg ik tegen mezelf, ik hoef niet te drinken. Het is nu dag 7. Ben bang dat het te goed gaat. zegt Kameleon dank je , dit zijn twee hartjes onder mijn riem Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 11 juni 2012 Rapport Share Geplaatst 11 juni 2012 goeiemorgen mensen en meteen weer weg spinning start 9.30 en zo geen zin om naar buiten te gaan. maar eenmaal daar, knap ik op, weet ik uit ervaring dus hup met de beentjes. fijne dag Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chrissy Geplaatst 11 juni 2012 Rapport Share Geplaatst 11 juni 2012 Thanks borretje, ga het vandaag kurkdroog houden! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 11 juni 2012 Rapport Share Geplaatst 11 juni 2012 Misschien was het ook een stomme vraag van me, Chrissy. Wat is een aanleiding nu helemaal? Mijn grootste valkuil is verveling, ook amper een aanleiding te noemen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chrissy Geplaatst 11 juni 2012 Rapport Share Geplaatst 11 juni 2012 Vind ik geen stomme vraag Jen, ik zou net iets meer begrip voor mezelf hebben gehad als er bijvoorbeeld erg veel stress aan m'n uitglijder vooraf was gegaan... Nu voelt het nog wat zinlozer. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rosa45 Geplaatst 11 juni 2012 Rapport Share Geplaatst 11 juni 2012 Ik schrok me zaterdag wild toen ik een mail opende van de moderator. Niet van de inhoud want de berisping was wel terecht, hoewel een tijdje geleden werd die "foute" uitdrukking nog wel getolereerd. Maar ik schrok van het feit dat ik dat per mail te horen kreeg, ik dacht dat zoiets per pb werd gemeld. Mijn man en ik hebben namelijk een gezamenlijk e-mailadres en ik had dus ontzettend veel geluk dat ik als eerste dat mailtje onder ogen kreeg. Hij weet namelijk niet van mijn probleem en mijn gevecht daartegen. Je hoeft niet zo slim te zijn om dan even naar het forum te googelen om te kijken wat rosa45 zoal geschreven heeft, vooral onlangs op het weekpact, om mij daarin te herkennen. Dan was mijn leven er niet leuker op geworden. Pff, door het oog van de naald gekropen. Ik heb natuurlijk wel zelf in het begin bij het aanmelden dat e-mailadres opgegeven maar ik dacht dat dat alleen was voor het verkrijgen van een wachtwoord. Ik zou nu natuurlijk een eigen mailadres kunnen maken maar misschien krijg ik daar dan wel een bevestiging van op mijn oude, geen idee, dus dat doe ik maar niet. Voortaan maar weer braaf zijn en op mijn taalgebruik letten. :present:Jane ik wil jou nog even mijn excuses aanbieden voor mijn irritante reactie op een spelfoutje. Zelf maak ik die ook regelmatig. Meestal als ik zo'n irritante bui heb ga ik even een rondje om, zonder hond, want die hebben we niet. Zou wel een goede stok achter de deur zijn om de deur uit te gaan. We hebben wel een kat maar die laat zichzelf uit, het liefst in de tuin van de buren, zij hebben ook een kat en die zit dan weer het liefst bij ons in de tuin dus gaat dat over en weer en ontstaat er daardoor geen burenruzie. :present:Chrissy, gisteren zou voor mij dag 10 zijn geweest. Daarvoor stond ik ook wel regelmatig, ook wat langere, periodes droog. Ik had geen aanleiding, helaas is de supermarkt bij ons in de buurt open en het was mooi fietsweer en ik kon het niet weerstaan om daar even langs te gaan (ondanks het dagpact, die overigens gisteren niet zo populair was). Zo dat is een heel verhaal geworden, zijn jullie niet van mij gewend, gelukkig weet iedereen de scrollknop te vinden. Ik ga nu eerst even naar het weekpact om mijn berichtje te verwijderen uit voorzorg. Meteen ook even aanmelden voor het weekpact, wel een dag te laat. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rae Geplaatst 11 juni 2012 Rapport Share Geplaatst 11 juni 2012 Originally posted by: lavendel1Ik weet ondertussen wat steeds opnieuw twijfel bij me oproept: het feit dat alcohol zo sociaal aanvaard is en iedereen doet alsof het ok is. Ik word dan jaloers op de mensen die gezellig zitten te terrassen en aan hun drankje nippen. Ik heb dit weekend precies niets anders gezien dan dat?? Nippen? Dat kan ik niet...ik giet 1 glas zo binnen.Ik vind het moeilijk om te aanvaarden dat er mensen bestaan die gewoon kunnen genieten van 1 of 2 glaasjes.Maar dan probeer ik te denken aan de tijd dat ik sigaretten of wiet rookte. Ook toen overdreef ik, het was alles of niks. Terwijl ik nu toch niet meer jaloers ben op mensen die dit doen. Ik zie geen meerwaarde meer in het roken van sigaretten of joints. Sigaretten helemaal niet meer. Joints? Ik ben zo al gek en vrolijk genoeg.Dus nu moet ik dat omturnen naar alcohol. Als er iemand tips heeft hoe ik sociale drinkers kan omturnen tot de status:" o! dat hoef ik niet meer!"quote> Je kan redeneren: als je gezellig op een terrasje zit, waarom dat dan verknallen door alcohol te drinken. Na een half glas wordt alles al minder 'echt' of authentiek en is het gedaan met voluit genieten. Tweede mogelijkheid: zelfs al zijn het je beste, liefhebbende vrienden, na 2 glazen komen de eerste symptomen bovendrijven van - sorry voor de term - het debiele in de mens. Weeral, gedaan met gezelligheid. Afin, mogelijk tips. Misschien wel een beetje persoonlijk, maar zo ervaar ik sociaal drinken. Goeiemorgen iedereen, Rae Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 11 juni 2012 Rapport Share Geplaatst 11 juni 2012 Goeie morgen :present:sa. Ja maar ik heb op internet gelezen dat die codeine niet bij iedereen werkt. Moet maar eens kijken. En anders maar paracetamol blijven slikken, dat helpt wel een heel stuk. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Shahire Geplaatst 11 juni 2012 Rapport Share Geplaatst 11 juni 2012 Originally posted by: CaligulaDHAha...hier zitten al die ingelogde leden!!! Ondekt!!! :-) Iedereen fijne dag toegewenst! Grts, Wouter.quote> Dan weet je nu waar iedereen altijd uithangt als ze zijn ingelogd Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Shahire Geplaatst 11 juni 2012 Rapport Share Geplaatst 11 juni 2012 Rosa en Chrissy succes weer vandaag ga ervoor Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Shahire Geplaatst 11 juni 2012 Rapport Share Geplaatst 11 juni 2012 Wouter, hier wordt over van alles en nog wat gepraat maar het hoofddoel is natuurlijk om iemand te steunen of advies te geven, ervaringen uitwisselen en noem maar op eigenlijk kun je hier voor alles terecht dus als je een moeilijk moment hebt je hier melden en dan is er altijd wel iemand die je kan steunen en als er overheen gelezen wordt (wat wel eens kan gebeuren)......BRULLEN Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 11 juni 2012 Rapport Share Geplaatst 11 juni 2012 Borrie Rosa je kan natuurlijk ook een verzoekje doen aan tactive om in het vervolg jou een p.b. te sturen i.p.v. een mailtje. Misschien kunnen ze dat doen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lavendel1 Geplaatst 11 juni 2012 Rapport Share Geplaatst 11 juni 2012 Caligula, deze draad kan je beschouwen als een huiskamer. Iedereen babbelt over alles en nog wat, ernst, humor, vragen, over de kat, over het eten, over drinken, niet drinken. Als je wat rondkijkt tussen "ditjes, datjes" en "thema's" zie je dat er specifieke onderwerpen zijn. Je kan er ook steeds nieuwe aan toevoegen. Veel snuffel plezier! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Shahire Geplaatst 11 juni 2012 Rapport Share Geplaatst 11 juni 2012 Tante Bol, wel goed voor jezelf zorgen hè valt me op dat je vaker naar je zwager gaat om 'op te passen' of lijkt dit zo? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lavendel1 Geplaatst 11 juni 2012 Rapport Share Geplaatst 11 juni 2012 @Rae: dank je, is inderdaad juist. Drank verdooft een deel van de mens en maakt het debiele vrijer... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Shahire Geplaatst 11 juni 2012 Rapport Share Geplaatst 11 juni 2012 en dat hoestje klinkt niet ook niet lekker! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rosa45 Geplaatst 11 juni 2012 Rapport Share Geplaatst 11 juni 2012 Ja Bolletje, aan die mogelijkheid heb ik ook gedacht. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Shahire Geplaatst 11 juni 2012 Rapport Share Geplaatst 11 juni 2012 Gewapend met stofzuiger ga ik naar boven en daarna een oud schrijfmeubel aan gort brengen fijne voortzetting en tot laters lees ik dan wel even bij Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rosa45 Geplaatst 11 juni 2012 Rapport Share Geplaatst 11 juni 2012 Bedankt iedereen weer voor de steun. Ik ga er weer vandoor. Ben zo weer een uur kwijt als ik hier rondhang, niet echt kwijt natuurlijk maar jullie begrijpen wel wat ik bedoel. Fijne dag allemaal en sterkte voor wie het nodig heeft:rose: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Shahire Geplaatst 11 juni 2012 Rapport Share Geplaatst 11 juni 2012 Haha Caligula een naam is maar een naam uiteindelijk gaat het om de persoon die erachter zit en ik denk vast dat ze jou ook wel dingen gaan vragen gewoon komen en meepraten Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Shahire Geplaatst 11 juni 2012 Rapport Share Geplaatst 11 juni 2012 en nu ben ik weg anders gebeurt er hier niets zoeffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffff Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gwen Geplaatst 11 juni 2012 Rapport Share Geplaatst 11 juni 2012 Hee Wouter, goed dat je dit honk gevonden hebt... Als je het ens over 0% bier wil hebben, bv.. Doet het altijd goed op warme dagen...hahaha. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chrissy Geplaatst 11 juni 2012 Rapport Share Geplaatst 11 juni 2012 Originally posted by: rosa45Ik schrok me zaterdag wild toen ik een mail opende van de moderator. Niet van de inhoud want de berisping was wel terecht, hoewel een tijdje geleden werd die "foute" uitdrukking nog wel getolereerd.Maar ik schrok van het feit dat ik dat per mail te horen kreeg, ik dacht dat zoiets per pb werd gemeld. Mijn man en ik hebben namelijk een gezamenlijk e-mailadres en ik had dus ontzettend veel geluk dat ik als eerste dat mailtje onder ogen kreeg.quote> :o:o:oBedankt voor dit berichtje! Ik heb ook een tik via de mail gehad een paar dagen terug, en er verder niet bij nagedacht... Mijn man weet wel van mijn probleem met alchol, maar ik wil dus echt-echt-echt NIET dat hij hier mee gaat lezen!Thanks! Caligula, welkom op de dagdraad Sha, thanks! Werk ze allemaal, ga ook maar eens wat doen! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden