Spring naar bijdragen

vrijdag 22 juni.

Aanbevolen berichten

moggeuh frutzels en frummels, hoop dat het een mooie dag wordt alhoewel het vanmiddag hier lelijk gaat regenen volgens buienradar en dat terwijl er visite komt :( Die dachten dat het geen strandweer zou worden dus juist de andere kant op vluchten. Nou dus ook nix, kunnen wel schuilen onder hunnebed he :). O waar is Vonnn heen mis haar koffie en jullie zeker ook, zeker Igor ;) Nou laat ik dan maar pot zetten en wachten tot Suiker de zijne heeft uitgepakt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 192
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

allerliefste "tante"Boll, misschien weet jij dit... Na onze terugkeer hebben de kippies last van bloedluis en 1 heeft afhangende vleugels en lellen zijn grauw (krop leeg en heel mager), valt ook om.hierweet jij , met al je ervaring daar een mooi middeltje tegen die rooie rakkertjes en kan een kip zo snel daarvan achteruit gaan.

# een piepkuiken onervaren junior kippieshouder in spee # .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Drakie wat ik zel altijd deed was, veel knoflookpoeder in het drinkwater gooien, daar houden bloedluizen niet zo van, ja en verder is het heel belangrijk dat je het hok goed schoon maakt. Sommige mensen spuiten haarlak tegen de muren en steken dat aan, maar daar is een risico aan verbonden, maar misschien met amoniak spuiten of een spuitbus tegen ongedierte kopen. Je mag de kippen dan een paar dagen niet in het hok laten.

Ja als kippen veel bloedluis hebben zie je dat vaak aan de kam en lellen.

die worden grauw en bijna wit. Dan hebben de kippen zware bloedarmoede.

Misschien kun je ze ook in een badje doen met verdunde brandspiritus. Dat vinden luizen ook niet zo lekker.

Die verzwakte kip misschien apart zetten en extra aandacht geven?

Met dit weer is bloedluis op z'n best en moet je nog meer je hokken schoon houden.

En ja als ze veel bloedluis hebben kunnen ze heel snel achteruit gaan.

Er is ook spul in de handel dat je in het drinkwater kunt doen, maar het is een hardnekkig probleem. Zeker naarmate het warmer wordt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mogguh allen,

Gètver, wat klinkt dat goor, bloedluis.

Gisteren ontmoeting met vriendin van heeeeeel vroeger (wat word ik toch een ouwe bes) en 30 jaar bijgepraat.

Vertelt ze, dat ze lang verslaafd is geweest.... dan sta je elkaar wel even aan te kijken hoor. Ze was er heel open over, dat deed me erg goed. Wat een herkenning.

Lekker in de tuin gezeten met een spaa'tje. En voor 's avonds had ze, jawel, een gegrilld kippetje met zo'n heerlijk knapperig kortstje.

Bolletje, speciaal voor jou even: hoe is het? Ben je al gewend aan het leven zonder J.?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hé goeie morgen Tante Vietje.

Ja hoor ik ben helemaal gewend, ben heel blij dat ik niet meer hoef, want het was toch best 11 jaar heel zwaar. Nu kan ik heerlijk genieten en heb geen verplichtingen als alleen naar mezelf en m'n diertjes.

Hoe is het verder met jou meis. alles nog goed?:sun:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oh, leuk, ja ik zat nog even op je te wachten Bol.

Fijn dat het zo goed met je gaat! Hoop dat je ook nog aan schilderen toe komt.

Met mij alles heel erg OK. Nogal veranderingen de afgelopen anderhalf jaar, maar dat schijnt er toch bij te horen, als je de drank je leven uit gooit. En de meeste veranderingen zijn plezierig.

Nu moet ik er echt vandoor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen,

Kom me even aanmelden

DAGPACT:

Albert

Travel

Vie, heel mooi dat dit zo gedeeld werd met je.

Ik hoop dat jullie vriendschap weer een oppepper krijgt nu.

Nog een paar uurtjes buffelen en dan is het weer weekend, heeeeeeeerlijk.

Liefs,

T.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedenmiddag allemaal,

Hartelijk dank voor alle reacties, steun vwb mijn aankomend ontslag. Het is nu nog een beetje chaotisch in mijn hoofd, ik ga zeer zeker al jullie tips nog eens goed doorlezen.

Ik laat in ieder geval toch rechtsbijstand naar het Sociale Plan kijken, mijn werkgever hoeft daar inderdaad niets van te weten.

Morgen weer werken, blijf ik zeker wel doen tot het eind. Mijn directe (of is het indirecte, die op de werkvloer dus) werkgever en collega's kunnen er tenslotte niets aan doen dat een of andere hoge hotemetoot vanuit zijn bureaustoel zoiets beslist.

Het is ook nog eens op zo'n korte termijn, ik wordt er helemaal zenuwachtig van.

Tot later.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rosa, mag ik uit je vorige post begrijpen dat je beschikt over een rechtsbijstandverzekering die dekking biedt voor dit soort calamiteiten of heb je het over een bureau voor rechtshulp of hoe dat tegenwoordig ook mag heten.

In beide gevallen heb ik nog wel wat tips voor je.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ok Rosa. Het eerste wat je beslist moet doen is het geval melden bij de verz. maatschappij en wel zo spoedig mogelijk. Het liefst vandaag nog, telefonisch.

Het eerste wat daar gebeurt is bekijken of er dekking is via de polis. Je zou niet de eerste zijn die een afwijzing op de mat krijgt wegens te laat melden.

Vraag ook meteen of het zinvol is om, op zijn minst formeel, tegen het ontslag te protesteren. Dit om geen rechten te verspelen.

Maak ook meteen melding van de intimidatie voor wat betreft het vervallen van het voorstel. (was dit mondeling of staat dit op schrift? dit laatste zou me verbazen)

Uiteraard kun je vervolgens het sociaal plan, ter beoordeling aan ze voorleggen maar dit lijkt me in jouw geval niet eens het belangrijkste.

Gezien het aantal dienstjaren, je leeftijd en de blijkbaar wat grotere werkgever is het bepaald niet denkbeeldig dat ontslag via de kantonrechter voor jou veel interessanter is. (Procedure stelt niet zo veel voor en zou de verz. mij. op zich moeten nemen, maar is ook zelf te doen).

Vraag dus uitdrukkelijk naar het alternatief (kantonrechter) en laat je niet afschepen met algemeenheden (die kan ik je ook wel geven) maar een duidelijk advies, toegespitst op je persoonlijke situatie en die van de betreffende werkgever.

Hou ter dege in gedachten dat de verz.mij. van nature geneigd zal zijn om een positief advies te geven inzake het sociaal plan. Dit is voor hun het minste werk, en dan kunnen ze het dossier weer afleggen, vandaar. Laat je hier niet mee afschepen maar nogmaals, laat je adviseren over het alternatief, de kantonrechter en de gevolgen er van.

Ik heb ervaring uit hoofde van een eigen assurantie kantoor en later als werkgever bij ontslagzaken.

Tot zover maar even, en mocht je verdere vragen hebben dan hoor ik het wel.

Dylan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag allemaal,

Goh, wat heb ik veel gedaaan deze week, geeft een voldaan gevoel zeg.

Nu rustig aan want het weekend heb ik weer vroege dienst en ik moet me niet al te druk meer maken.

Madelief, ik vind het echt zo fijn voor je dat het zo mooi was bij de AA.

Je hoort snel wat van me hoor!!

Kameleon, ik vind het super hoe jij veel dingen positief kunt benaderen.

Ik kan me daar erg in vinden.

Tuurlijk zie jij niet alles door een roze bril, wat een onzin zeg. Ga vooral zo door hoor met je benadering, heel leuk joh.:present:

Fijn dat Rosa veel tips krijgt hier, volgens mij heeft ze er wel wat aan.

Fijn he, ons forum. Wil ik even kwijt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

He he, even zitten, ik heb veel gedaan vandaag.

Emma:present:

Is oke hoor! Doe rustig aan.

Jij ook lekker bezig geweest zie ik?

Wijfie,

mee eens hoor, ach voor elk wat wils hier toch?

Sterkte vanavond. Volhouden hoor!

Wat is het rustig op het forum zeg!

Ik hoef niets terug te lezen:huh:

Iedereen druk denk ik?

Het kan een goed teken zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...