Spring naar bijdragen

er zijn zo van die tussendoortjes...


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 101
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

sommige momenten heb ik geen steun aan de mensen van het openbare deel van het forum, waarvoor mijn excuses....

soms heb ik enorm behoefte om gewoon te huilen, zeggen dat het niet goed gaat, zonder meer...ik heb dan geen behoefte aan raad of commentaren...aan gekeuvel over allerlei of hoe anderen best wel of niet denken etc...

soms is de realiteit nogal streng..en toch heb ik behoefte om te delen...dat de woorden ergens gelezen worden...

als het mag van onze moderator doe ik dit graag in dit hoekje....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dan kom maar ff lekker in gedachten tegen me aan hangen Lave. en als je wilt, schrijf dan wat je kwijt wilt. Dan huil maar want het leven valt soms echt niet mee, zeker als er zoveel dingen tegelijk spelen. En als het niet op het forum kan, schrijf dan iemand die je vertrouwd of graag mag, een p.b. want jij hebt net zo veel recht op aandacht als iedereen, zeker als je het nu moeilijk hebt.:sun::heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

lavendel voor jou :present::sun::heart::sun::present:

ADB worden is een heel proces,

of moet ik zeggen processie (van Echternach),

2 stappen vooruit 1 stap achteruit.

Maar we gaan langzaam vooruit in de juiste richting

en dat is van belang.

Rust maar even uit in je veilige hoekje, we komen af en toe wel eens op de thee.

Groetjes, F. :lips:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo ik kan bijna beginnen aan mijn boek over vrouwen van in de 40, met een normale maatschappelijke status die stiekem drinken uit schaamte en omdat de omgeving zoiets niet verwacht etc....

Mijn vriend heeft gisteren enkele lege flessen wijn van me gevonden die ik ergens had verstopt de voorbije maanden. Ik voelde me zo beschaamd, kwaad, gekleineerd, betrapt etc etc....bergen weerstand in mij.......:(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Reserveer ook maar een hoofdstuk voor mij.Lavendeltje.

Ik heb pas laatst mijn man onze drank-souvenierkast

laten zien.

Helemaal leeggezopen door mij, en aangevuld met

water en kouwe thee.

De hele zooi weggegooid.

Souveniers van black-outs, verzwikte enkels en dronken ruzies,

no thank you!

Verlost van die troep...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik hield het nog netjes bij een pagina Gwen

durfde eigenlijk geen hoofdstuk te vragen....

zal nooit vergeten dat ik op een ochtend beneden kwam

had ex alle lege wijnflessen die hij kon vinden op het aanrecht gezet

en dat waren er veel.....hèèl veel :huh:

meteen die zelfde dag natuurlijk geen druppel aangeraakt uit schaamte

om vervolgens het later in de week alsnog in te halen

oh wat vreselijk als ik hier weer aan denk.....

dat ik zo ben geweest...wat erg!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey, dames, jullie krijgen van mij zeker elke minstens één hoofdstuk, hoor. Lief van jullie :present: Maar zouden al onze verhalen niet te veel op elkaar lijken, voor de lezer althans?

Tja, je kan maar niet genoeg van zulke story's lezen. Ik heb toch ook nog steeds stof aan jullie geschiedenissen en geworstel.

Weet je, er zijn blijkbaar diverse fasen....Momenteel zit ik in een fase dat ik het meest motivatie put aan zij die hervallen, bekennen en trachten terug op te staan.

Soms vind ik kracht uit de absolute overenthousiaste beginners.

Soms over hen die al lange tijd genieten van hun niet drinken...

Mmm....het gaat een boek worden met diverse stappen, misschien wel 12 ;)

Ik kon de vorige dagen niet veel schrijven omdat ik "opgesloten" zat in mijn hoofd. Ik had zoveel te overdenken, en veel te voelen, dat ik geen behoefte had of het niet kon om het te delen.

Jullie reacties zijn lief en waardevol :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja, schaamte is één van mijn punten. Ik voel me hierdoor zwak en uitgeput. Inderdaad anderzijds probeer ik het aan te pakken als een scharnierpunt.

Ben de laatste weken ook niet echt actief op het forum omdat ik me hier niet sterk genoeg voor voel. Ik heb wel veel zinvolle tips opgeslagen die me in mijn proces helpen.

Ik moet heel voorzichtig, doelgericht te werk gaan en kan me niet permitteren om energie te verliezen. Maar ik ben zeker de goede richting uit aan het gaan.

Als mijn batterijtjes terug opgeladen zijn, zal ik mijn ervaringen hier verder delen, zodat anderen er ook wat aan hebben.

Zorg goed voor je Bull

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Lavendel,

Doordat ik op vakantie was heb ik je draadje niet meer gezien voor een tijdje.

Wat een heftig verhaal over je twee vaders! Je voelt dat er iets is, maar niet wát er is.

Je zegt dat je wel iemand zou willen vinden die dat ook in zijn rugzak heeft, maar geloof me, bijna iedereen op dit forum heeft een goede reden waarom hij/zij is gaan drinken. Ik ook. We hebben allemaal littekens overgehouden en daar moeten we mee leren leven, i.p.v. ze weg te drinken. We zitten nu allemaal in dat proces.

Iemand heeft eens tegen me gezegd dat ik al langer volwassen ben, dan dat ik kind ben geweest en dat ik nu mijn eigen verantwoordelijkheden moet dragen en niet anderen de schukld geven. Voor alle duidelijkheid: dit slaat niet op jou.

We worstelen dus allemaal en zullen langzamerhand beter leren omgaan met de littekens en ze een plaats kunnen geven.

Daar vertrouw ik op. Voor jou, voor mij en voor de anderen.

Ik heb het trouwens helemaal droog gehouden in mijn vakantie en kwam met een kalm hoofd weer terug. Heerlijk.

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey lieve Lytse,

Heel fijn dat jij terug bent. Ik heb je leuke sterke berichten gemist.

Inderdaad littekens een plaats geven daar moeten we allen aan werken. Klinkt cliché, maar het is zo.

Soms kan het helend zijn om moeilijke verhalen hier even te posten, zeker als het de eerste keer is. Dan ziet dat verhaal het daglicht en wordt wat ontkracht. Zo werkt dat.

Geweldig dat je de hele vakantie droog bent gebleven, dat moet een krachtig gevoel geven, niet?

Ik blijf even van de dagdraad want ben om het moment te fragiel in evenwicht om die snelheid en het gekibbel van de laatste tijd op te nemen. Ik pik de ondersteunende info uit. Het maakt me in feite zo verdrietig dat iedereen zo op zijn achterste poten staat en zijn mening wil doordrukken of gelijk wil halen, anderen op de vingers tikken......

Ik lees je graag Lytse en gelukkig ook nog enkele andere.

liefs

Link naar opmerking
Deel via andere websites

lavendel

Ik hoop dat je batterijtjes vlug opgeladen zijn.

Ik begrijp dat je even van de dagdraad wegblijft.

Maar ik mis een beetje jouw spontane postings.

Dus laat nog eens weten hoe het met je gaat

en om je te steunen: :present::sun::heart::sun::present:

Slaapwel, F. :lips:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...