Jaap Geplaatst 10 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 10 juli 2012 Ha Snoepie 18 maanden voor jou. Doorbijter. En 18 is een mooi getal. Als je 18 wordt ben je volwassen. En hier nog meer wijsheid voor 18 maanden En natuurlijk een slingertje. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jaap Geplaatst 10 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 10 juli 2012 Nou, ik heb al weer behoorlijk lopen zweten Jane. En die nattigheid zie ik als een positief iets. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 10 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 10 juli 2012 Heerlijk dat je bloeddruk zich zo goed herstelt kameleon, je lichaam is nu weer aan het worden, zoals het ooit begon en bedoeld is. En zo lees ik marq dus ook anders dan hij schrijft; je bent ook op de korte termijn niet in het voordeel Marq; en ik denk dat je dat al weet, want je bent er weer; gelukkig! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 10 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 10 juli 2012 Dan hebben we tegenstrijdige belangen Jaap:D doe mij maar het zonnetje. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Madelief Geplaatst 10 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 10 juli 2012 Kame, dat is fijn zeg! Mijn bloeddruk daalde ook toen ik stopte met drinken. Wat ik zoal ga maken? Daging smoor, gado gado, sambal goreng boontjes, saté pentoel, pepesan, dadar djawa, nasi oelam, nasi goerih, sate ajam, zelfgebakken kroepoek. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jaap Geplaatst 10 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 10 juli 2012 Dat lijkt me goed binnen te houden Madelief, jij moet wel heel veel gaspitjes hebben om dat allemaal klaar te maken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kameleon Geplaatst 10 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 10 juli 2012 Lekker Madelief, lukt dat allemaal in 1 dag? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kameleon Geplaatst 10 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 10 juli 2012 Ben ook super blij hoor Jane en Made, het geeft de burger weer moed:) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bo Geplaatst 10 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 10 juli 2012 Even een koffiebreak... Gwen, Heerlijk he zo'n leuke flashback Zon, Fietse en marktse MarQ, Goed dat je schrijft Als aanloop nam ik een minderenmaand Nu in de 2e stopweek Het gaat niet zonder slag of stoot Elke overwinning van een trekmoment, is er één Ik kan haast niet in woorden uitdrukken Hoe fijn dat voelt De echte Bo van weleer komt terug Mijn lijf herstelt zich Het geloof in mezelf De vrijheid vooral Dat verdien jij ook Igor, Succes, je bent op de goede weg! Made, Het water loopt me in de mond . Kame, Wat een fijn nieuws! Jane, Jij tovert vaak een glimlach op mijn gezicht Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Madelief Geplaatst 10 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 10 juli 2012 Jaap, ja ik heb genoeg pitten hoor! Kame, morgenavond moet het klaar zijn, dat gaat wel lukken. Snoep, gefeliciteerd! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kameleon Geplaatst 10 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 10 juli 2012 Made, je hebt mij wel op een idee gebracht, ga een kleine rijsttafel maken. Lekker kokkerellen, leidt je gedachten af. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Madelief Geplaatst 10 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 10 juli 2012 Kame, koken is voor mij zowat meditatie. Daar kan ik helemaal in op gaan. Het leidt mij ook af. Toen ik nog dronk kookte ik ook, maar niet met hart en ziel..... Er zelf van genieten al helemaal niet, tegen die tijd had ik geen trek meer, teveel gedronken tijdens het koken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kameleon Geplaatst 10 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 10 juli 2012 Heel herkenbaar, ik zei dan altijd, heb al veel geproefd tijdens het koken:D Nu merk ik dat koken mijn gedachten stopt. Ben inderdaad dan echt aan het koken. Kan nu genieten van het eten! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lenie Geplaatst 10 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 10 juli 2012 mogge mensen.. vannacht geslapen als een vanmorgen heerlijk gewandeld. straks naar de HA..eens even kletsen en alles nakijken. tevens ga ik weer op de weegschaal..ben benieuwd haha nu even terug lezen onder het genot van een beker earl grey thee:D Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jaap Geplaatst 10 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 10 juli 2012 Marq, wat zijn werkelijk de korte termijn voordelen van het drinken? Ja, het voelt even lekker. Dat is waar. Maar ik als alcoholist krijg er zoveel nadeel van, dat weegt lang niet op tegen het genot. Je schrijft dat je door de alcohol de vernieling in gaat, dus ik denk dat dit ook voor jou geldt. Nuchter leven zal je wel moeten leren. Dat gaat niet vanzelf. Maar goed, alles op zijn tijd. En je trekmomenten geven aan waar je aan moet werken. Probeer de situaties te omschrijven. Bij mij waren dat vooral: In gezelschap, dan voelde ik me verlegen. Bij ontbreken van gezelschap, dan voelde ik me eenzaam. En nog steeds is dat nog wel eens zo. Zet hem op. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
zonnetjes Geplaatst 10 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 10 juli 2012 Ga nu echtweg. Had even de geest, heb schoongemaakt. Dat moet ik waarnemen heb een hekel aan huishoudelijk werk. Snoepje gefeliciteerd met deze mijlpaal, 18 maanden geweldig. Tot later, Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lenie Geplaatst 10 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 10 juli 2012 Madelief...lekker hoor..hoe laat ga je aan tafel? Marq.. ben benieuwd hoe het met Nancy gaat. Snoep!!!..gefeliciteerd!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Madelief Geplaatst 10 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 10 juli 2012 Lenie Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Travel Geplaatst 10 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 10 juli 2012 Goedemiddag allemaal, Ben nogal druk thuis en op het werk en wil ook niet teveel op het forum rondhangen. Mijn hoofd zit al zo vol met van alles. Ben weer laat, maar beter laat dan nooit, om me aan te melden voor het dagpact. DAGPACT:Travel Ook vandaag neem ik de eerste niet. Geniet van deze dag en ga goed allen:present: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lenie Geplaatst 10 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 10 juli 2012 ik doe mee Travel.. Dagpact: Travel Lenie Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kameleon Geplaatst 10 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 10 juli 2012 Ik sluit me ook aan: Dagpact: Travel Lenie Kameleon Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kameleon Geplaatst 10 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 10 juli 2012 Is 't nou lichamelijk of psychisch? Een spoor in het zand, de voetstappen los van elkaar. Is de ene kant belangrijker dan de andere? Is de linker voetstap de oorzaak van de rechter - of andersom? Kunnen de voeten verschillende richtingen uit? Ongelooflijk hoe veel er vaak mogelijk is met de lichamelijke kant: iets om diep respekt en dankbaarheid voor te voelen. Wie op dat ene been blijft staan komt echter geen stap vooruit. Wat een zegen als je daarnaast weet hebt van een andere kant, voelt dat je pas verder kunt als je het gewicht van het meetbare en controleerbare afhaalt. En dat - daarboven - de bewoner van beide voeten wellicht doelbewust van het verwachte pad afwijkt, op weg naar nieuwe ervaringen en ontmoetingen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
VM1 Geplaatst 10 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 10 juli 2012 Spike, over "alleen" zijn. Ik begrijp wel wat je bedoelt, ik heb natuurlijk de kids zodat ik "verplicht" ben om me enigsinds aan een dag indeling te houden. Niet een van mijn sterkste kanten, dat dan weer niet. Maar het moet nu eenmaal,en is ook goed voor mij. Langs de andere kant, stel dat ik ze niet had, en dus ook voor ik ze had (want ik was 35 toen ik de eerste kreeg) was ik ergens toch ook wel weer "vrijer". Voor mij is net dat niet "vrije" gevoel een enorme trigger. Dus zefs een relatie. Als ik niet drink ofzo, heb ik weer wel meer nood aan "virtuele" (en dus ook veel vrijblijvendere) contacten. Ook omdat net omdat ik kids heb, ik niet meer kan doen wat ik voor hen deed. Als ik me eerder niet goed in m n vel voelde , vertrok ik. Kan ook overkomen als "vluchten" maar dan wel een gezondere manier van vluchten zeg maar. Van de ene op de andere dag. Dan ging naar de vlieghaven, daar in de rij staan om het eerste beste , gecancelde ticket over te nemen en te vertrekken. Voor hoelang? Dat zag ik wel.. Kon een week zijn, kon ook meer dan een jaar zijn. Wel ben ik steeds terug gekomen. Ben ook mensen tegengekomen die nooit "terug" gingen. Ook mensen met kinderen... Maar dat is dan net weer een stap te ver voor mij. Ik merk dat hoe ik het nu doe met de kids, dat dat zelfs al veel aanpassingsvermogen vergt van hun. Niet dat ze daar een probleem mee hebben, maar toch zijn bepaalde regelmatigheden (zoals dezelfde school enzo) toch ook heel belangrijk. En zo probeer ik dus ook een ballans te vinden. Soms heel leuk en makkelijk, soms heel naar.... Maar het lukt wel zo ongeveer, en toch wel zo dat hoe ouder ik word, hoe "makkelijker" het ook wordt. Dus Spike, en iedereen natuurlijk, alles kan. Iedereen op zijn eigen manier... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bo Geplaatst 10 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 10 juli 2012 Voor de mensen die het bij het begin van het stoppen nu zo moeilijk hebben en de 'voordelen' van het even lekker of verdoofd ervaren Mij helpt op zo'n moment te denken aan hoe - mijn lever kapot gaat - ik met zo n rood doorlopen hoofd als alcoholist eruit kom te zien - dat iedereen mij al van verre als alcoholist herkent - hoe het gif mijn bloeddruk onnatuurlijk bepaalt - de hartkloppingen - een trillend rietje in het niet valt bij mijn trillende lijf en handen - mijn hersenen kapot gaan - hoe afschuwelijk het is om als Korsakov patient in een tehuis te eindigen Dat niet. Dat nooit! Echt niet, nooit! Denk met jullie mee Voel met jullie mee Leef met jullie mee Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kate Geplaatst 10 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 10 juli 2012 Gwen, gefeliciteerd met je 10 maanden! En Snoep volwassen met 18 maanden :present::):musicnote: Bo, mooi te lezen dat je je lekkerder gaat voelen door niet te drinken. Ja, het lichaam reinigt zichzelf, net als een rivier waar geen gif meer in wordt gedumpt. Zoiets stond ook ooit in mijn onderschrift. Madelief, klinkt heerlijk die rijsttafel maar zou het nu niet durven eten. Het gaat niet goed met mijn darmen. Ik neem wel diarreeremmers, anders zou ik niet eens naar mijn werk kunnen of de deur uit. Maar dat is natuurlijk niet de oplossing. Word het nu wel zat. Ken alle tips al van internet. En een paar kilo afvallen is leuk maar moet niet te gek worden. Ik weet het, huisarts. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden