Gast Geplaatst 11 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 11 juli 2012 Beste Spike, Wat een verhaal zeg. Ik weet niet hoe jij je nu voelt, maar ik hoop dat je geen last hebt van heftige schuldgevoelens waardoor je misschien weer in de verleiding gaat komen. Heel veel sterkte en pak de rust die je misschien nodig zult hebben. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 11 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 11 juli 2012 Goedemorgen ! Ik wil graag iets vertellen over gisteren. Ik had afgesproken met een hele goede vriend. Samen hebben wij altijd veel gepraat, gelachen met eigenlijk altijd een afsluiting met "een" borrel. Ook hij kent periodes dat hij minder drinkt en dan weer teveel. Omdat ik begin dit jaar al eerder een stoppoging heb gedaan, kent hij mijn redenen en heeft daar zeker respect voor. Maar....het was wel een behoorlijke trigger toen hij mij uit eten vroeg. Uit eten in combinatie met hem hoort zooooooooooooo bij "een" wijntje ! Ik twijfelde nog even om er dan toch eentje te gaan bestellen maar nam me voor dat niet te doen. Ik weet dat ik "gewoon" de accociatie van wijn/uit eten weg moet halen door te genieten van het eten zonder wijn. In ieder geval gistermiddag was ik eerst bij deze vriend in de tuin en heb voor de verandering lekker aan de thee gezeten. Daarna zijn we uit eten gegaan en ja hoor, ik had uitzicht op het wijnrek. Ook stonden er overal tips voor begeleidende wijnsoorten. Maar ik heb me er niet door laten verleiden en heb het bij water gelaten (frisdrank bij mijn eten vind ik echt geen combinatie en de zoete troep leidt af van de smaaksensatie van het lekkere eten, vind ik). Ik heb echt genoten van begin tot het eind. Ten eerste kon ik mij veel beter concentreren op het eten zelf (wat fantastisch was) zonder telkens naar een glas wijn te grijpen om in een andere stemming te komen. Ten tweede proefde ik het eten veel beter waardoor ik vooral langzamer heb gegeten. Nou ja, een modelverhaal dus. Ik voelde me lekker voldaan toen ik naar huis ging. So far so good. En nu een lekker bakkie koffie want de hond ging even voor vanmorgen (jaja ook ik loop met drollenzakjes ) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Miss Sophie Geplaatst 11 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 11 juli 2012 Hoi Spike, helaas lijkt het op mijn verhaal van afgelopen weekend, er kwam ook niemand ik zei tegen mijn partner ik ga wel dronken met een paar flessen op straat liggen er is altijd iemand die 112 belt. Toen 112 werd gebeld, ik was gewoon thuis zijn ze uiteindelijk wel gekomen maar mijn hartslag en bloeddruk was normaal en ik was aanspreekbaar. Daar komt bij de Tactus in het weekend geen spoedgevallen aanneemt, dat is mij gezegd. De uitleg van de arts was: als ze iemand opnemen ivm alcohol is de kan 90% dat men na 2 dagen zelf weer vertrekt kortom ze zien er geen nut in en willen er geen of weinig werk voor doen. Te triest voor woorden en ik ga hier een onderzoek naar instellen dat is mijn missie want er moet verdorie toch gewoon opvang zijn? Ik had naar het Leger de Heils gekund maar wat ik daar vorig jaar hebt gezien en meegemaakt, geloof me dan kun je beter thuis blijven. De gedoogzone zit aan de overkant van het leger, je spuit jezelf vol of giet, vraag niet wat je er voor moet doen om dit voor elkaar te krijgen, en als je stoned en dronken bent rol je zo weer het Leger in. Tassen worden niet nagekeken nee hoor ga maar naar je kamer en gooi gewoon de halve liters van het balkon werkelijk het plein beneden lag vol tja vind je het gek dat je het dan na 1 a 2 dagen wel hebt gezien. Spike het spijt me voor je dat een vreselijke nacht hebt gehad ik kan niet zeggen hoe ik mee voel omdat ik dus het zelfde heb gehad ik beloof dat ik er in ga duiken om dit misschien te kunnen veranderen en niet zeggen dat gaat je niet lukken ik ben een bitpull als ik iets in mijn knar heb, hou vol... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 11 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 11 juli 2012 Goeiemorgen mensen de zon piept hier tussen zware bewolking door steeds even om ons te laten weten dat het, ondanks wat het lijkt, toch zomer is. Net als in het echte leven mensen; ondanks de zware ups en downs kan de weg omhoog weer gevonden worden. Bij Bor zie ik het zo voor me; bij Spike is het weer wat zwaarder bewolkt momenteel, maar die had laatst een zonovergoten fase in haar leven. Spike ik bid dat de zon jouw wolkenpartij wegbrandt voor de schade onherstelbaar is:present: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
zonnetjes Geplaatst 11 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 11 juli 2012 Goede morgen allemaal, De zon heeft zich hier heel even laten zien. Nu is het licht weer aan! Zomer zeggen ze op de kalender. Spike, wat eeen heftig verhaal. Hoop voor je dat er vlug duidelijkheid is wat er gaat gebeuren. In ieder geval een goed besluit om geen drank in huis te hebben. Heb je de flessen leeggekieperd? Sterkte. Kwispel, goede ervaring joh. Geeft moed om op deze weg verder te gaan, denk ik. Greeneyes, succes weer vandaag. Enne gebruik je kracht als pittbul voor jezelf voorlopig, dan kom je er wel Liefs Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gwen Geplaatst 11 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 11 juli 2012 Prachtig, Jane.. Kwispel, goed beschreven! Zo ervaar ik (uit) eten de laatste maanden ook. Je geniet meer, bewust, eet langzamer.. Heerlijk idd. Een kwestie van herconditionering. Simpel eigenlijk? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
zonnetjes Geplaatst 11 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 11 juli 2012 Hanah gefeliciteerd:musicnote: En hele fijne dag en nog veel droge jaren!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gwen Geplaatst 11 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 11 juli 2012 Zonnetjes, je bent ook al meer dan 2 weken gestopt! Je klinkt goed. Positief en zonnig. Keep up the good work! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
zonnetjes Geplaatst 11 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 11 juli 2012 Originally posted bij borretjeWe zitten eigenlijk op een punt nu dat we aanvaard hebben dat het gewoon zo is zoals het is. Het is uitermate moeilijk natuurlijk maar veel erger dan nu kan het niet worden, alleen maar beter.Mits eraan gewerkt wordt.Mijn zoon merkt dat gelukkig, welke hem goed doet.Ik heb wat meer contacten gelegd met tussenpersonen en de begeleiding van hem.Zo hoop ik dat het voor hem ook wat makkelijker/ lichter te dragen is.Tot nu toe werkt dat bijzonder goed.Thnx dat je vraagt Draak, wordt me niet vaak gevraagd dit.Gezien de gevoeligheidsgraad erg hoog is he?Toch praat ik er graag over, het houdt me dagelijks bezig natuurlijk, dus ja.quote> Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
zonnetjes Geplaatst 11 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 11 juli 2012 Originally posted by: borretjeWe zitten eigenlijk op een punt nu dat we aanvaard hebben dat het gewoon zo is zoals het is. Het is uitermate moeilijk natuurlijk maar veel erger dan nu kan het niet worden, alleen maar beter.Mits eraan gewerkt wordt.Mijn zoon merkt dat gelukkig, welke hem goed doet.Dag Borretje,Je verhaal raakt me, afgelopen zondag al en nu weer. Wat zal dit moeilijk voor je zijn. Ik heb bewondering voor je. Hoe jenondanks dit verdriet zo wijs kan reageren op bwrichten hier. Zoals je zelf al schrijft het kan allen maar beter worden. Ik hoop voor jou en je zoon dat het heel vlug beter wordt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
zonnetjes Geplaatst 11 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 11 juli 2012 Originally posted by: gwenZonnetjes, je bent ook al meer dan 2 wekengestopt!Je klinkt goed. Positief en zonnig.Keep up the good work!quote> Dank je gwen! Ik vind het ook geweldig. Ik moet het zelf doen maar het forum geeft me ook steun en stimuleert mij. Als jullie het kunnen kan ik het ook.Vanmorgen in bed bedacht ik mij hoe fijn het is om niet met een schuldgevoel wakker te worden. Weer meer gedronken dan ik me voorgenomen had, duffe kop, heb geen zin in deze dag etc. En dan me voornemen om die dag niet te drinken, wat soms lukte maar meestal niet. En de cirkel was rond!Ik ga door!!!Nu ff bakkie doen bij de buuf,Tot later Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rosa45 Geplaatst 11 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 11 juli 2012 Goedenmorgen allemaal Hannah Van Harte Gefeliciteerd met je verjaardag, fijne dag:present: Spike, heel veel sterkte de komende tijd. DAGPACT Albert Rosa Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 11 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 11 juli 2012 Oeps ja, Hanna, van harte gefeliciteerd ! Maak er een mooie dag van ! Zonnetjes: "Vanmorgen in bed bedacht ik mij hoe fijn het is om niet met een schuldgevoel wakker te worden. Weer meer gedronken dan ik me voorgenomen had, duffe kop, heb geen zin in deze dag etc. En dan me voornemen om die dag niet te drinken, wat soms lukte maar meestal niet. En de cirkel was rond! " Dat zonder schuldgevoel opstaan, geeft mij ook weer zo'n nieuw gevoel ! Maar goed, ik ben nu in mijn vierde dag van mijn alcoholoze bestaan en heb (nog) geen last van craving gehad. Het moeilijkste zal vast nog wel komen. Maar ik weet mij nu ondersteunt door mensen die dezelfde weg hebben gekozen en dat had ik bij mijn vorige stoppoging niet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lavendel1 Geplaatst 11 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 11 juli 2012 Goedemiddag iedereen, sedert lang zonder drank uitgeslapen tot 11 uur! Het zal nodig geweest zijn. Kwispel, na 10 dagen word ik nog elke morgen wakker met het idee: o nee, wat heb ik gisterenavond weer allemaal gedronken? wel dus NIKS! een heel fijn gevoel. Ik heb er dan ook hard voor geknokt. Maar niet alleen, er was serieuze menseljke ondersteuning vanuit dit forum en mijn maatje ! En hou dat krachtig gevoel ivm gisterenavond droog blijven maar lekker vast! Borretje, als moeder kan ik voelen hoe zwaar het is. Maar het lijkt in de goede richting te gaan. Misschien hebben jullie het ergste gehad? Is er zicht op of hij op een dag terug mag komen? Hannah!! Dat prikkelt hoor :-) Zo, nu wapenen tegen de échte buien! Spike, moraal van het verhaal lijkt wel: het moet uit jezelf komen. Sterkte, hoor! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gaby Geplaatst 11 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 11 juli 2012 Goedemiddag allen! Bor Hannah gefeliciteerd ik kom even langs, want 'iets' in mij wil het vreselijk op een zuipen zetten en ik mag niet vergeten waarom ik ook alweer gestopt was, Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hanneke Geplaatst 11 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 11 juli 2012 Gaby zo'n bui gaat gewoon weer over. Niet drinken. Volhouden. Ga wat leuks doen of iets wat je erg lekker/gezellig vindt. Als het maar niet zuipen is!!! Sterkte!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
VM1 Geplaatst 11 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 11 juli 2012 feestje voor Hannah omdat ze altijd voor me klaar staat.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Travel Geplaatst 11 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 11 juli 2012 Goedemiddag alweer, Veel te lang op het forum gehangen gisteren en dus te laat naar bed. Oei, kon er wel uit vanochtend en ben gaan werken maar wordt nu pas echt wakker haha. Vanavond maar wat vroeger erin. DAGPACT Albert Rosa Travel Ik wens eenieder die het nodig heeft, in het bijzonder Spike en Gaby, veel sterkte en een rustige dag toe. Trek is erg naar, heb het overdag nooit gehad maar de laatste week is het echt bar. De super mijd ik ook maar vandaag - ter zekerheid. Greetz en later:present: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gaby Geplaatst 11 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 11 juli 2012 ha Bor das een goeie vraag! eens even denken, het was meest heel gezellig, alleen zat er bij mij 9 van de 10 keer geen stop op, dus kon ik me weinig herinneren de volgende dag, dat gaf op een gegeven moment zo'n spanning en schaamte dat ik niet meer durfde te drinken in gezelschap :$ natuurlijk was mijn 'brijljante' oplossing na stop/minder pogingen om dan alleen met de gordijnen dicht te drinken, dit veroorzaakte een isolement, eenzaamheid, onverantwoord gedrag, niet helder zijn, waardoor ik toch minder goed functioneer in mijn werk, angstaanvallen, paniekstoornissen, niet in de realiteit levend, gelovend in mijn eigen waangedachten :$ aha het enige voordeel is de verdoving, maar dat weegt niet op tegen de ellende die erbij komt, ik weet het, ik ga het ook niet doen, alleen mijn geest is even in de war komt wel weer goed, heb refu geslikt! Thanx Bor voor de reminder Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
VM1 Geplaatst 11 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 11 juli 2012 Bor Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 11 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 11 juli 2012 Hi Gaby, herkenbaar hoor wat je schrijft. Misschien helpt het je om even stil te staan bij de trek die je ervaart? Iets wat je even ondergaat maar weer oplost omdat je er niet aan toegeeft. Zoiets als een boedhistisch gezegde: Je hebt je gedachten, je bent niet je gedachten. Maar dan in: Je hebt trek in alcohol, maar bent de trek niet. (geleerd op een cursus mind-fulness) ook geleerd van iemand die bij de AA meetings komt: "op een avond had ik zo'n ontzettende trek, was weer eens alleen en wist dat de winkel nog open was om er mijn biershot te halen. Ik heb toen een doos lucifers gepakt en ben ze er één voor één uit gaan halen en keurig naast elkaar gelegd. Vervolgens heb ik ze één voor één weer terug in het doosje gedaan" Het gaf de man voldoende afleiding om niet aan de alcohol te denken en heeft ook niet toegegeven aan zijn trek. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Emmaroos Geplaatst 11 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 11 juli 2012 Goedemiddag allen, Hannah, van harte gefeliciteerd met je verjaardag, maak er een mooie dag van. Bor, wat klink je toch anders dan een paar maanden geleden, ik heb zoveel respect voor je. Hoe je ook praat over de situatie met je zoon, dat het is zoals het is en dat je meer contact hebt met de begeleiding, super goed van je!!!! Spike, jij ook heel veel sterkte meid. En iedereen die ik niet noem, ik denk aan jullie. Ik heb net 5 vroege diensten gehad en ben nu eerst twee dagen vrij. Vanmorgen naar de verslavingszorg geweest en het gesprek was goed. Ze heeft dingen gezegd die ik nog niet zo bekeken had. Mooi. Als je drinkt geef je anderen snel de schuld van dingen en zit je veel in een slachtofferrol. Ik heb daar lang, erg lang in gezeten en de mensen die ik de schuld gaf van sommige dingen, die schuld lag ook voor een gedeelte aan mezelf. Dat kan ik nu zien en daar kan ik verder aan werken. Het is mooi als je vooruitgang ziet bij jezelf. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jaap Geplaatst 11 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 11 juli 2012 Travel dat had ik ook wel. Als je in een bepaald drinkpatroon zit weet je wel ongeveer wanneer je zin krijgt, of je denkt, ach over een paar uurtjes is het zover, dat red nog wel even. Maar als je stopt, komt het op de vreemdste momenten opzetten. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gaby Geplaatst 11 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 11 juli 2012 Nee, ik wil die horror niet Bor! ik ga eventjes werken, gelukkig afleiding laters.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lavendel1 Geplaatst 11 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 11 juli 2012 He Kwispel, dat is mooi met die lucifers :-) Ik dacht wel even dat hij ze 1 voor 1 zou in brand steken en wachten tot ze telkens waren opgebrand, kon ook. Het komt er inderdaad op neer om je even af te leiden. Gekke wezens zijn we toch.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden