Spring naar bijdragen

zaterdag 14 juli


Gast Hannah1

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 229
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Kameo en Madelief,

Voor mij was het ook altijd een probleem om mijn grenzen te zien en te bewaken. Bij mij had/heeft het er ook mee te maken, dat ik andermans dingen te vaak belangrijker vond dan mijn eigen lijf. Het blijft een aandachtspunt (tot het einde van mijn leven :D).

Bullie,

Ik wens je, met alle aanwezigen en vooral je ouders, een fijn feest toe. Vooral ben ik blij dat je het gisterenavond bij één glas heb weten te houden. Strak plan om alle drank vanavond meteen aan je vader mee te geven.

Genieten!!!!

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

haha, ja behoorlijk.

ik kan ook naar m'n buurman lopen hoor, maar dat wil ik de man niet aan doen...die is al in de 80 :D

zie wel hoe het loopt.

ik kan trouwens woensdag m'n nieuwe bankstel ophalen...ik ben helemaal in de gloria!!:moon:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lytse,

dat zijn eigenlijk een soort van moderne tollen die een tijdje geleden heel "in" waren.

Maar ze spelen er nog steeds graag mee.

Dan hebben ze elk hun tol en doen ze een battle in een soort bak.

Of diegene die het langste draait of diegene die de andere uit de bak botst is de winnaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik moet zeggen: ik leer hier wel wat op dit forum. Zo pik ik op hoe Nederlandse dames ernstig begaan zijn met hun was aan een lijntje te hangen. Fijn!

En soms krijg ik een flits in mijn hoofd: ach, zo erg was dat drinken van mij nu toch ook weer niet......Tot ik weer een nieuw verhaal lees van een nieuwkomer...dan krijg ik een spiegel voor me en schrik terug wakker! Dagelijks twee flessen ( en dan leek het nog niet genoeg) stiekem opdrinken is wel een probleem. Hoe snel men alles relativeert...

Zo ben ik weer even heel dankbaar dat ik hier geland ben. :present: :present::present::present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo is bij mij ook de horror van de laatste stuiptrekkingen

van mijn drinken, en de eerste zware maanden van

voorzichtig herstel ook alweer aan het vervagen.

Gelukkig heb ik veel opgeschreven...

Goed voor me om terug te lezen.

Foto's helpen ook.

Maar natuurlijk heb ik de ergste

toch weggegooid...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hersenen:

micro-macro, ook in onze hersens is dat een heel belangrijk iets.

- Macro:

Een macroscopisch niveau, waar wordt gekeken naar structuren en processen in de hersenen, heeft de neurobiologie veel overlap met zowel de psychologie als de neurowetenschap. Cognitieve psychologie en cognitieve neurowetenschappen. Een belangrijke structuur waar veel onderzoek naar verricht wordt is de hippocampus, die een rol speelt bij o.a. ruimtelijk geheugen (zodat je de weg naar je huis kunt vinden als je bij de supermarkt bent). Verder wordt er veel aandacht geschonken aan visuele perceptie (het verwerken van de dingen die je ziet in je omgeving).

-Micro:

Hier gaat het over transmissie tss neuronen. Onderzoek naar neurotransmitters heeft laten zien dat drugs de afgifte en afbraak van neurotransmitters beïnvloeden. Zo zorgt xtc (MDMA) ervoor dat de afgifte van serotonine (5-HT) toeneemt. Door de effecten van xtc-gebruik te bestuderen kan gekeken worden naar de rol van serotonine in de hersenen. Hieruit blijkt bijvoorbeeld dat serotonine het geheugen aantast en ook belangrijk is voor stemming (xtc-gebruikers zijn iets agressiever en extraverter).

Dit geldt ook voor alcohol consumptie.

De belangrijkste stimulerende of exciterende neurotransmitter is glutamaat, de belangrijkste remmende of inhiberende neurotransmitter is GABA (gamma-aminoboterzuur).

(daarom dat die dokter Baclofen of gabbapeptine aanraad als zuchtremmer)

Blijkt dus dat het verslaafd raken aan alcohol, of ander middelen, idd iets is in de hersenen.

Er zijn uiteraard verschillende middelen die de pijn van het niet hebben van dat middel "helpen verzachten

Aminozuren, daar is het laatste woord nog niet over gezegd.

micro-macro, ook in de natuurwetenschappen en het spirituele:

Da vinci is niet de eerste en de enige die wonderlijke voorbeelden gaf van hoe dingen in het klein eigenlijk hetzelfde zijn als in het groot.

Er zijn ook talloze voorbeelden van economische projecten te vinden op het internet die zich op de micro-macro theorie baseren.

Ook op spiritueel vlak worden er duizend en een programma's aangeboden om zich op een micro-macro manier te laten analyseren.

Maar ik ga jullie niet langer vervelen met mijn theorien over de hersenen en waarom we dan verslaafd geraakt zijn en anderen dan weer niet.

Wat belangrijker is , is dat we met zijn allen, ieder op zijn eigen manier proberen om onze hersenen zover te krijgen dat ze functioneren zonder ons (zowel op micro als op macro niveau) te ambeteren met cravings etc....

Gewoon is al gek genoeg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...