Spring naar bijdragen

waarom


nona

Aanbevolen berichten

hallo,ik ben een vrouw van 37 jaar en heb een serieus alcoholprobleem,3 flessen wijn drink ik met gemak leeg.Als ik begin te drinken is dat meestal voor 3 dagen,de 4de dag voel ik me dan zo slecht dat ik me voorneem om nooit nog te drinken en toch herbegin ik altijd ik begrijp mezelf niet meer.Mijn man ziet het ook niet meer zitten met mij

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie morgen Nona en hartelijk welkom op ons forum.

Ik denk dat bijna geen een verslaafde begrijpt waarom hij verslaafd is. Waarom hij niet (gewoon) kan drinken.;)

Wil je helemaal stoppen of proberen om soc. te drinken. Dus een of twee glaasjes.

Dat is heel belangrijk want dan weet je ook welke weg je moet inslaan.

Ikzelf kan het niet houden bij een of twee glaasjes dus ben ik helemaal gestopt.

Dat je man het niet meer ziet zitten met je is normaal, die maakt toch nog al het een en ander mee met je.

Als je gedonken hebt ben je anders, niet meer dezelfde Nona die je bent als je niet gedronken zou hebben. Je man verliest het contact met je.

Drinkt je man ook?

Misschien dat je man je nog een kans wil geven en ga hard werken aan jezelf meid. Het gaat je lukken als je maar geloof hebt in jezelf, dan komt je man wel.

Probeer zoveel mogelijk een volle maag te hebben, dat vermindert de trek.

Kom veel op het forum zodat we je kunnen helpen als je het moeilijk hebt.

We hebben een dagdraad. Die is bij ditjes en datjes. Dat is onze virteuele huiskamer.

Mocht het zo zijn dat je niet gehoord wordt, schreeuw dan wat harder.

Ik wens je heel veel suc6 meid en we doen het samen want delen is helen.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is fijn om te weten dat er hier iemand naar me luistert,ik weet echt niet of mijn man me ooit nog kan vertrouwen,de afgelopen 5 jaar heb ik waarschijnlijk al 100 keer gezegd dat ik wil stoppen,maar het lukt nooit,gistern heb ik me nog belachelijk gemaakt voor het ganse dorp,3 mensen hebben me moeten ondersteunen toen ik een restaurant buitenkwam;ik voel me vandaag zo slecht,kan zo niet verder

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nona probeer vandaag een neuwe start te maken. Niet voor het dorp, niet voor je man, maar helemaal voor jezelf. Dan pas heb je echt kans van slagen. Mocht je man ooit weg vallen zit het risico er in dat het toch weer fout gaat.

Ja en natuurlijk schaam je je ogen uit je kop dat ze je hebben moeten weg dragen, we hebben hier bijna allemaal gelijksoortige ervaringen.

Alcoholisme is een ziekte zeggen veel mensen, en zal nooit genezen maar er valt erg goed mee te leven, zolang je die eerste maar laat staan. En het kan best zijn dat je nog een keer struikelt maar als je altijd maar weer bereid bent om op te staan. Kom op meid. Pak een lekkere warme douche als je dat nog niet gedaan hebt, en ga er voor. Je kan iedere dag opnieuw starten, en dat geld voor de rest van je leven.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Nona

en ja het is ook vreselijk om iemand

die je liefhebt zo weg te zien zakken.

Ik ken het ook nog van toen ik nog dronk

en mijn relatie heeft het niet gered, mede

daardoor. Ik ben er dan ook langer mee door

gegaan dan jij nu hopelijk. 3 flessen is killing Nona,

langzame suicide en een lijdensweg die je niet verdient.

Minderen is loeizwaar dat zul je hier vaak lezen en het gekke

ius dat stoppen daarmee vergeleken een makkie is. De knop moet om

en als het besluit klopt dan lukt het je.

Het gestopt blijven en weer echt gaan leven op momenten dat je anders

gedronken zou hebben, dat wordt een uitdaging en een levenskunst.

Het is te doen, echt, ik sta nu bijna 3 jaar droog, na veel te lange aftakeling.

Op mijn 55ste gestopt en mijn lichaam herstelde wonderbaarlijk, dat gaf me moed.

Ook psychisch word ik sterker en sterker en ik ben nu weer op het punt van 25

jaar geleden. Vind mezelf weer de moeite waard en ben weer een stuk actiever.

Wel kamp ik nog met een suikerverslaving, dat eten zit onder het drinken bij mij.

ook niet makkelijk, maar wel wat minder desastreus.

En ook hier knok ik door tot het me lukt.

dochter van een Zeeuw he, en naast zuunig dus;

luctor et emergo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

jullie zijn al weer verder

ik ben nogal lang van stof:D

Nona, meld je aan voor de ADB training hier

na een korte wachtlijst en verwijzing vd huisarts

(zorgt Tactive voor geloof ik)

krijg je extra individuele begeleiding

dat hielp mij ook en meerderen hier.

Je kunt het en je hebt nog een heel leven voor je.

Op het forum is steun genoeg

en jij moet die 1e stap zetten, heb je al gedaan trouwens door hier te komen.

toppie!

nu doorzetten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk niet dat ik die behandeling kan volgen,ik woon in belgie.

De grootste grap van dit alles is dat ik een cafe open houd,vandaag is sluitingsdag,maar hou men hart al vast voor morgen. Heb nu echt de bibber op men lijf,weet iemand hoelang dit kan duren?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Nona,

ik woon ook in Belgie en heb ooit gevraagd of ook wij die cursus konden volgen.

Dat kan maar dan moet je het wel zelf betalen.

Onze ziekenkassen vergoeden dat niet.

Ik weet niet meer hoeveel dat toen was...

Maar het is mogelijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 maanden terug ben ik opgenomen in het ziekenhuis,nadat ik te weten kwam dat men man iemand anders had,volgens hem logisch omdat hij aan mij niets meer had,en eigeenlijk had hij nog gelijk ook.Als ik nu drink,dan schuif ik altijd de schuld bij hem omdat hij iemand anders gehad heeft,maar als ik eerlijk ben ,zoek ik gewoon een excuus om te kunnen drinken,ik weet ook wel dat ik er de laatste jaren ben op achteruitgegaan?

Vinden jullie het normaal dat hij iemand anders opzocht?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Nona,

Als iemand in een relatie vreemd gaat, is dat meestal een complex iets. Het zal alvast heel pijnlijk zijn voor jou. Volgens mij moet je die pijn even op een zijspoor zetten en je volledig op jezelf focussen. Je man terugwinnen zal je niet kunnen als zatte fles, niet?

Ik raad je aan om in eerste instantie naar je huisarts te gaan! Dringend! Het is weekend nu, bel iemand van wacht. Laat je een hulpmiddel voorschrijven want op je ééntje afkicken van 3 flessen per dag is niet zo leuk.

Maar geloof me, na 3 à 4 dagen is het ergste fysieke geleden. Dan kan je verder plannen.

Drink liters water, probeer je vol te proppen met eten. Schrijf elk eng gevoel je hebt hierop het forum. Hou je vast want wellciht zal je vanmiddag tegen vier uur je het slechts gaan voelen. Kan je bij iemand even terecht om het rustig aan te doen?

liefs

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja das een moeilijke vraag Nona, en ik denk dat dat niet zo belangrijk is. Wat zou je zelf denken?

Weet je trouwens dat er medicatie bestaat waardoor je niet kunt drinken? Refusal of Antabus. Zoek maar eens op. Misschien helpt dat je om helemaal te stoppen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Nona,

Je hebt de stap naar het forum gezet

Heel goed van je!

Daarmee erken je dat je een serieus probleem hebt

Het staat zwart op wit nu, zeg maar

Mij helpt het forum enorm

Vooral de steun en de (h)erkenning

Ik wens jou dat ook toe!

Of het normaal is dat je man iemand anders opzoekt?

Ik heb geen mening over wat normaal is

Misschien vindt mijn omgeving mij wel abnormaal

dat ik niet gezellig 1 glas wijn meedoe;)

Iemands keuzes zijn altijd zijn/haar keuzes

Wel kan ik begrip voor zijn keuze hebben

Net als dat ik dat voor jou heb.

Succes!:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Nona,

Wat een ongelukkige combinatie: een café hebben en een drankverslaving!

Toch móet het kunnen lukken volgens mij.

Zoals je in mijn onderschrift zult zien, heb ik eerst een jaar geminderd en ben toen helemaal gestopt. Mijn trigger is chronische pijn. Als ik al twee glazen op had lukte het me niet altijd om dan te stoppen. Als ik nog niets gedronken heb, dan is mijn geest alert en ga ik dingen doen doe ik bij de cursus van Tactive heb geleerd, bijv. voor het eten krijg ik trek, want dat was ik gewend. Nu zorg ik dat er dan soep klaarstaat en als ik die genomen heb is de trek meestal weer over.

De dingen die je o.a. leert zijn: dat je het jezelf mogelijk maakt om te drinken - je schuift het zo dat je voor jezelf een excuus of de mogelijkheid hebt (mijn man gaat vreemd);

- waarom drink ik, wat is voor mij het voordeel van drinken (bij mij bijv. even geen pijn voelen);

- wat zijn mijn valkuilen en hoe kan ik die voorkomen;

- wat kan ik doen op dat moment, in plaats van drinken. Dat moet je al tevoren gaan bedenken, want op dat moment denk je alleen aan drank.

Mijn man zag het ook niet meer zitten en we hebben onze relatie op het nippertje kunnen redden. Het bekende verhaal van verbroken beloftes en verloren vertrouwen.

Ik denk wel dat je serieus hulp moet zoeken. Bij jullie is er ook een verslavingszorg, ongetwijfeld. Ga daarheen en met hun hulp en Antabus sta je een stuk zekerder in je schoenen dan wanneer je zo'n groot probleem alleen probeert op te lossen. Dat is tenminste mijn idee.

Veel moed, wijsheid en kalmte toegewenst, maar vooral succes en een grote dosis doorzettingsvermogen. Voor de rest sluit ik me aan bij alles wat mijn voorgangers al gezegd hebben.

Lytse.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Nona,

Ik kan mezelf helemaal vinden in jou verhaal, vorig weekend lag ik met 3 flessen wijn in mijn nek op bed en maar slapen, weer een slokje dan weer overgeven weer een slokje de eerste flessen ging prima met glazen tegelijk maar op een gegeven moment wil je lijf niet meer, je lever is zo overstuur dat er niks meer in wil. Wat het beste is en dat weet jij denk ik ook wel is stoppen. Je moet alleen de knop vinden om te stoppen. Dat had ik ook tot de ambulance er stond en zei: we kunnen je niet opnemen je moet stoppen. Ik heb medicijnen gekregen om de ontwenningsverschijnselen te stoppen en dat heb ik gedaan. Ik ben nu in mijn 7e dag van nuchter zijn en echt lieve Nona dit is veel beter. Ik voel me nog steeds moe en het effect van het misbruik is nog voelbaar in mijn lijf.

Ik hoop dat mijn verhaal ook een beetje kan bijdragen aan jou herstel want dat is nodig en note* mijn partner heeft ook aangegeven dat hij de relatie stop zet, prima ik weet dat het vertrouwen weg is maar ik ga ook niet meer vechten tegen iemand die steeds vraagt: en heb je nog gezopen? Hij drinkt zelf veel dus waar hebben we het over, er is hier alcohol in huis voor hem IK BLIJF ER AF!!

Succes en jank een keer goed en probeer iets te eten een koekje of beschuitje met wat water veeeeeeelllll water.

Sterkte

Lieve groeten greeneyes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tuurlijk lukt het wat iemand al eerder zei hier, minderen is zwaarder dan stoppen ook al is stoppen zwaar. Ik heb liggen zweten, kopje vast houden met 2 handen (amper) onzeker op de benen schrikkerig ik kan niet zeggen hoe lang het duurt voordat dit stopt maar ik geloof dat je bang bent. Je moet het helaas over je heen laten komen hoe beroerd of het ook is, maar bedenk met drank ben je zieker en beroerder dan afkicken/ontnuchteren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nona,

Er is een apart draadje voor de mensen die Antabus en Refusal slikken. Je kunt daar hoogstwaarschijnlijk veel antwoorden vinden.

Heel goed dat je naar de huisarts bent gegaan en dit middel hebt gekregen. Als je nu zou drinken word je doodziek!

We doen het per dag en vandaag nemen we de eerste niet!

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo, dag lieve nona,

Van mij ook een hartelijk welkom op ons forum.

Ik hoop dat je je hier snel zal thuisvoelen en er veel steun zal vinden.

En blijkbaar is dat heel hard nodig als ik jou lees.

Zoals Lytse al zei lijkt mij de combinatie van café houden

en een alcoholverslaving niet gemakkelijk vol te houden.

In ieder geval hoop ik je hier nog veel te lezen.

Vele groetjes, succes en sterkte. Frodo. :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nauwja, 3 flessen is wel aan de zeer hoge kant, alle alcohol hier is uit het huis, dus als je partner iets wil kan hij niet bij vrienden ofzo gaan, je kent het spreekwoord "de kat bij de melk"... misschien moet ik toch eens naar de AA gesprek groep, al deze verhalen zijn zo herkenbaar ! En ik dacht dat ik een probleem had (heb ik ook) maar ben blijkbaar niet de enige ! Hier 10 jaar lang 2 flessen wijn (1,5 liter totaal) of toch "minstens" 3 liter bier... Kan inderdaad NIET gezond zijn 'op nog langere termijn' :-( Hoop dat de schade relatief 'intern' beperkt is.

Heb een vriend gekend die ook graag wijn dronk, veeeeel wijn, ging met zo bag-in-box (4 flessen ?) welja Waren ook wel 3 zo'n boxen per week. Komt neer op 2 flessen per dag.

Lever en pancreas is kapot en de dokters geven hem GEEN 5 jaar meer, dat opende mijn ogen! Ik zou graag "nog een tijdje meegaan". Daar staat hij dan de hardwerkende zelfstandige wijntje hier, biertje daar, receptie ginder, veel gewerkt enzo, infeite zou hij nu ééntje willen drinken maarja dan is het binnen het jaar OVER... Drinkt nu chocolademelk en water.

Hopelijk heb je er iets ann.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gadverdamme... Een café dat is dan zoals een bakker die zijn eigen taarten opeet ?!

Dat lijkt me wel zeeeeer moeilijk eerlijk gezegd, stoppen met alcohol als café-uitbaatster...

Iemand tips voor Nona ?!

- Ik ging bijna een café beginnen, onder het mom, met mijn drankgebruik is de omzet er in ieder geval...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...