Spring naar bijdragen

Maandag 16 juli 2012


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 169
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Goedenmorgen,

Ik werd vanmorgen behoorlijk somber wakker, ik zie het even niet meer zitten. Morgen is het al weer 4 weken geleden dat ik hoorde dat ik per 1 augustus boventallig ben verklaard. Mijn werk was een deel van mijn leven. Sommige mensen zeggen: "Wie weet wat voor moois er nu op je pad komt." Ik zou niet weten wat. Er is een collega die zegt:"Voor jou is het erg dat je ontslagen wordt maar voor ons is het nóg erger, wij moeten nu nóg harder werken, nog meer stress."

Maar ze wil niet in mijn plaats gaan. Ik zie mijn toekomst zeer somber in.

Ander werk vinden lijkt me zo goed als onmogelijk gezien mijn leeftijd, het ontbreken van zelfvertrouwen en een vlotte babbel en het feit dat ik bij lange na niet de enige werkzoekende ben. Er zal altijd een sollicitant zijn die beter is dan ik ben.

Ik ging altijd graag een stukje fietsen, fototoestel mee. Nu snap ik niet dat ik dat ooit leuk vond. En zo zijn er meer dingen.

Men zegt wel eens: "Gedeelde smart is halve smart." Dat zou mooi zijn.

Ik ga nog even verder somberen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen frummers,

Allereerst Yalaja van harte gefeliciteerd. Laat nog eens van je horen hoe het gaat?

:present::present::present::present::present:

Ik heb nog niet bijgelezen, maar zie wel hoe ver ik kom, want nichtje komt vandaag logeren. In ieder geval meld ik me vanavond weer.

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Roosje,

Gedeelde smart is halve smart! Goed dat je het hier met ons deelt. Even somberen mag hoor, daarna ga je er weer tegenaan om ander werk te zoeken!

Ik wens je heel veel succes.:present:

Ik moet nu weer verder frummers, tot vanavond en ik hoop dat het voor iedereen een mooie dag wordt.

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen iedereen

Proficiat aan de jarige :present:

Moed aan de somberen :rose: Volgens mij zit er in elke tegenslag een nieuwe kans. Ik kan het weten als ervaringsdeskundige van tegenslagen....

Aan alle medeplichtigen: ik vond het verwarmend, inspirerend, zinvol, ondersteunden weekend op het forum, dank jullie !! ;:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Gaby, over wat je gisteren schreef. Ik ben het help-trek en zeur-trek gaan noemen.

Zeur-trek is een sluimerende trek, niet erg gevaarlijk, beetje opletten.

Help-trek is wel heel gevaarlijk, dat is ik-doe-een-moord-voor-een-borrel.

Voor mij reden om geen drup in huis te willen hebben, voor jou reden om refu te nemen.

M’n laatse help-trek heb ik nog gehad ergens bij 2 ½ jaar droog. Dus of het over gaat,

nooit meer trek, weet ik niet. Wel werden de pauzes tussen trek steeds langer naarmate

ik langer gestopt ben. Voor mij is het altijd nodig geweest om te kijken naar de reden achter

mijn trek, mijn emotie. Niet om die emotie onder controle te krijgen maar om mezelf te begrijpen.

Dat ik bepaalde emoties vertaal naar trek vind ik normaal in mijn verslaving.

Maar voor mij is het wel een teken dat ik niet lekker in een emotie zit en dat

probeer ik op te lossen door te kijken waarom heb ik zo’n heftige emotie,

wat is er aan de hand. Negeren van de reden achter de trek wil ik niet,

want dan blijft het terugkomen. Ik zit nu bv in een situatie waar ik

een jaar geleden nog giga-trek van kreeg. Ik ben niet zo blij dat ik op dit moment

in die situatie zit maar er is geen greintje trek meer en daar grijns ik dan wel om.

Ik kan de situatie nu emotioneel wel hanteren, waar ik dat vorig jaar nog niet kon.

Feitelijk denk ik dat het voor mij een vermindering van angst is,

waar ik eerder wilde wegvluchten bij moeilijke emotie in de bekende veilige borrel,

ben ik veel minder bang geworden dat ik een situatie niet meer aan kan zonder borrel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@lavendel

Wij zijn ook samen gestopt en ik weet zeker dat dat helpt. Ik zou er niet aan moeten denken nu met iemand in huis te zitten die wel gewoon drinkt, al is het gematigd.

En maar goed ook, anders had ik gister of vandaag zeker aan het bier gezeten. Ik heb even een dipje na het weekend.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag lavendel, je gaat goed precies?

Wij zijn net de hond gaan ophalen se, fijn! En al mijn zorgen waren voor niets. Ik vreesde voor een wegkwijnende hond in een kennel, maar mijnheer zat gewoon vrolijk met andere hondjes in de living :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allen!

Dhen bedankt voor je stukje!

ik probeer nu ook te kijken wat er achter ligt,

merk wel dat ik daar niet vrolijk van wordt,

en dat ik het het liefste 'laat zitten',

maar dat ga ik dus niet doen,

wat gedegen zelfonderzoek kan in deze geen kwaad,

ik leer nu in een mega tempo,

elke dag weer nu er geen verdoving is,

en soms is dat blijkbaar heel moeilijk te trekken,

en weet ik het niet meer,

NU ben ik heel blij dat ik niet heb gedronken,

en ik hoop dat ik erachter mag komen hoe hier mee te dealen

in de toekomst,

ik ben erg geschrokken van deze heftige trek,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

tsja Gwen,

nu ben ik ook blij dat ik het droog gehouden heb,

maar op dat moment zeker niet,

het is echt dat ik refu op had, dat ik niet gedronken heb,

want het was complete krankzinnigheid in mijn hoofd,

ik liep tegen de muren op.

nu wil ik dus aan de slag gaan, met het waarom?

, 4e stap dus,

ik las dat sommigen frummers dit zien als een soort van

boetedoening,

maar zo ervaar ik dat helemaal niet!

ik wil leren hoe te reageren in situaties waarin ik vroeger naar de

fles greep,

en dat ging best goed,

maar zelfreflectie kan hard zijn,

kijken naar mijn eigen aandeel hierin,

ik zit nog met een hoop angsten,

wil ik daar mee om leren gaan zonder drank,

is voor mij de 4e stap juist heel goed,

ik heb zelfs het hele internet afgespeurd naar een site

die me kon vertellen dat je na 1 dag gestopt te zijn met refu best

wel kan drinken,

:huh:

ik bedoel, dat deed ik nuchter, dus begrijp je de krankzinnigheid?! :o

de volgende ochtend heb ik meteen weer refu genomen,

want gelukkig dacht ik er toen anders over

nuchter Leven, vindt ik nog een hele klus

hoe ga jij met je 4e (en mag in pb ;) )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lang leve wereldwijde WIFI in de Ardennen,

Dank je wel Soothe, Jane en anderen voor de

vakantiewensen.

Er ligt hier ongeveer 1000 jaar werk

Gelukkig ben ik slechts een paar dagen

op bezoek.

Nu capucijners plukken....

Goede, droge dag allemaal!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gaby, goed van die refu zeg. De vierde stap lijkt mij behoorlijk zwaar, veel moed!

Ha gwen, ook op vakantie, in onze mooie Ardennen nog wel? Hopelijk valt het weer een beetje mee de komende dagen. Ik heb best wel een mooi kleurtje, hoewel ik de zon toch wel een beetje gemeden heb.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: rosa45
Goedenmorgen,

Ik werd vanmorgen behoorlijk somber wakker, ik zie het even niet meer zitten. Morgen is het al weer 4 weken geleden dat ik hoorde dat ik per 1 augustus boventallig ben verklaard. Mijn werk was een deel van mijn leven. Sommige mensen zeggen: "Wie weet wat voor moois er nu op je pad komt." Ik zou niet weten wat. Er is een collega die zegt:"Voor jou is het erg dat je ontslagen wordt maar voor ons is het nóg erger, wij moeten nu nóg harder werken, nog meer stress."
Maar ze wil niet in mijn plaats gaan. Ik zie mijn toekomst zeer somber in.

Ander werk vinden lijkt me zo goed als onmogelijk gezien mijn leeftijd, het ontbreken van zelfvertrouwen en een vlotte babbel en het feit dat ik bij lange na niet de enige werkzoekende ben. Er zal altijd een sollicitant zijn die beter is dan ik ben.
Ik ging altijd graag een stukje fietsen, fototoestel mee. Nu snap ik niet dat ik dat ooit leuk vond. En zo zijn er meer dingen.
Men zegt wel eens: "Gedeelde smart is halve smart." Dat zou mooi zijn.
Ik ga nog even verder somberen.quote>


ik snap dat je het allemaal even somber inziet. Werkloosheid is niet niks om naar uit te kijken. Probeer hulp te vinden, b.v. bij het UWV, of bij een loopbaancoach of -adviseur. richt je op vrijwilligerswerk. Blijf hoe dan ook aan de slag en laat je niet uitrangeren.

Heel veel succes en sterkte.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Inmiddels goedemiddag allemaal,

Buiten is het nat, maar ik houd het nog steeds droog. Week 2 van mijn gifvrije bestaan is begonnen.

Een fijne dag allemaal :-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...