Spring naar bijdragen

Vrijdag 20 juli 2012


Yvonne

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 199
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

vele positieve berichten ivm niet-drinken

in feite verdienen we de eerste pagina van de krant, niet? :present: :present: :present:

Ondertussen heb ik ook ondervonden dat na de eerste periode van niet-drinken, er een periode komt dat er zich zaken aanbieden dewelke ik "vergeten" had, niet doorleefd, doorvoeld, maw overspoeld, bewust en/of onbewust. Wederom herinner ik me hiervoor gewaarschuwd te zijn door de ervaringsdeskundigen van dit forum. Waarvoor dank dus. :heart: Want een gewaarschuwd mens is er twee waard. Ik had me anders verloren in het gepieker of afgezonken in al die emoties.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ Wijffie

Tijdelijke afwezigheid op dit forum kan 2 dingen betekenen, gelukkig betekend het bij jou dat het super goed gaat.

Heel blij dat te horen :sun:

oh ja, ik heb je onderschrift even gepikt om aan iemand te sturen die dat best wel goed kan gebruiken ;)

(kost dat :D)

En nu ben ik echt boodschapjes doen :$

Link naar opmerking
Deel via andere websites

het valt mee..trouwens ik moet toch rustig aan doen haha

en min er over denken??...dat doe ik zeker niet...ik ben er behoorlijk van geschrokken.

dit had ik duidelijk nodig om de "knop"om te krijgen..heb al vanaf 15 juni geen drup meer gedronken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ze moeten die t.v. reclame verbieden. Nou heeft Appie heerlijk ijs in de reclame, ja en je raad het al Bol heeft 4 pakken gekocht, dus ongeveer 45 hoorntjes. Verschrikkelijk, daar heb ik nou zo'n verdriet van.:(:P

Dat neemt niet weg dat ik de mensen die aan de lijn doen, ontzettend knap vind hoor, echt.;)

Dit is meer een beetje de draak spelen met mezelf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wel of niet vertellen of je een probleem hebt met alcohol:

Eerst en vooral wil ik graag Dylan citeren omdat ik vind dat dat het hele punt omvat:

"Het zou ook te zot zijn voor woorden wanneer iemand verantwoording af zou moeten leggen voor niet drinken. De omgekeerde wereld eigenlijk. Immers, hoe zit het dan met niet roken? Geen hash of coke? Wel gezond eten? etc.

Geen zinnig mens die het in zijn hoofd haalt om daar rare vragen over te stellen of, omgekeerd, vragen daarover als lastig te ervaren. "

Daarbuiten denk ik dat "wij" ons daar meer zorgen over maken dan de rest.

Ik geloof dat het Niwi was, ben niet zeker, maar iemand zei hier ooit, denken jullie nu echt dat jullie zo interessant zijn dat de hele wereld zit te wachten op een verhaal over jullie drinkgedrag?

Natuurlijk snap ik best dat het voor sommigen in bep situaties vervelend kan zijn.

Alhoewel?

Hoe dan vervelend?

Hey Nien wa gij? Oh voor mij ne cola... Gene wijn vandaag? Nee, ne cola. Ok, light of gewoon? Ja gewoon natuurlijk....

En zoals Bollie ook al zei, ik denk dat er meer "gepraat" wordt over iemand die wel veel drinkt dan over iemand die een cola bestelt.

En wat Dylan zei, stel je voor dat er iemand naar je toe stapt en zegt: Hoezo jij hebt geen XTC genomen vandaag? Da kan toch niet....

Verder, Zon... nog een keer, weet niet wat te zeggen, alleen zoiets is voor mij niet te bevatten. Maar als je er natuurlijk voor staat is dat anders. Bij mijn zoon in de klas zit een meisje met een hersentumor. Al twwe jaar, ziekenhuis in en uit, chemo, etc.... Hoe cool die daar mee omgaan.. ongelooflijk!!! Sterk, straf zouden we hier zeggen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waarom zou je dat doen Zonnie? Het zou zo jammer zijn want je gaat op vakantie en de kans zit er dan in dat, als je nu één wijntje pakt, je denkt, och zie je wel ik kan het bij ééntje houden, maar daar begint vaak alle ellende mee.

Kom op meid, je doet het nu zo goed, laat dat niet verpesten door een wijntje. En alle wantrouwen dat je man dan ook misschien weer krijgt?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik heb alles even vlug door gespit, jullie kwebbelen ook zoveel pffff

@zonnetje

Wat hebben jullie het zwaar gehad (en nu natuurlijk nog steeds)

Respect !! echt geen woorden voor, ben er stil van.

@Johan

Ondanks het :D toch graag een vertaling, deze Gooise Vrouw snapt er geen hout van

@Bol

Lekker he hihi, ik ben ook schuldig, ze liggen op me te wachten in de vriezer. Welke lijn ?? het heet een DIE EET :D

En tja wat zeg je tegen mensen die zich afvragen waarom je niet meer drinkt. |Ik vind ook dat je niet iedereen alles hoeft te vertellen. Gaat ze geen moer aan.

Sommige kan je inlichten over je "probleem", tegen andere "vage kenissen" zou ik zeggen, geen zin in (klaar)

Dan zijn er nog de legio smoezen: ik moet er morgen vroeg uit, pas ziek geweest, ik slik medicijnen, ze hebben mijn rijbewijs ingenomen omdat ik met alcohol op achter het stuur zat en morgen moet ik bloedprikken (mijn favo aangezien ik gaan rijbewijs heb hihi)

En tegen degene die zegt: Ach eentje kan wel.....................neem jij die eentje van mij dan maar ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En als de trek op komt en het stemmetje fluistert in mijn oor: ach, 1 of 2 glaasjes wijn is toch niet erg. Dan zeg ik: 1 of 2 glaasjes? wat ben ik daar nu mee? als ik drink wil ik 1 of 2 flessen, dan kom ik tenminste in de roes dat ik wil.

Maar 1 of 2 flessen is nu net datgene wat ik NIET meer wil. Dus even een groot glas water en de trek uit zitten. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De enige trek momenten die ik gehad heb, waren allemaal boze trek momenten.

Gelukkig kan ik dan ook boos op mezelf worden,

dat ik niet moet denken dat mijn boosheid daar minder van word

dat ik dan waarschijnlijk in mijn roes boosheid dingen ga doen waar ik spijt van krijg

om nog maar te zwijgen over de spijt die ik dan sowieso al krijg omdat ik mijn hele droog staan dan om zeep heb geholpen

Kijk en het resultaat is dat ik dan zo boos ben op mezelf, dat ik vergeet waar ik boos over was

meestal moet ik dan ook even om mezelf lachen ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: Steunbeertje

Dan zijn er nog de legio smoezen: ik moet er morgen vroeg uit, pas ziek geweest, ik slik medicijnen, ze hebben mijn rijbewijs ingenomen omdat ik met alcohol op achter het stuur zat en morgen moet ik bloedprikken (mijn favo aangezien ik gaan rijbewijs heb hihi)

;)quote>


Hey en Knuffelbeertje wat dat je van "Ik ben ongesteld? Of nog een "Ik heb hoofdpijn? "O nee die smoezen horen weer ergens anders bij.:P

Jij ook al aan het ijs? Lekker zijn ze hé? Ja die Appie weet het wel.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even voor Johan, omdat echte vrienden belangrijk zijn

vriend

je hebt iemand nodig

stil en oprecht

die als het erop aan komt

voor je bidt of voor je vecht

pas als je iemand hebt

die met je lacht en met je grient

dan pas kun je zeggen:

'k heb een vriend

als je iemand hebt

die alles met je deelt

de tafel en het bed

één die nooit verveelt

als je iemand hebt

die al je zorgen heelt

weet je wat dat zeggen wil

weet je wat dat scheelt?

je hebt iemand nodig

stil en oprecht

die als het erop aan komt

voor je bidt of voor je vecht

pas als je iemand hebt

die met je lacht en met je grient

dan pas kun je zeggen:

'k heb een vriend

pas als je iemand hebt

die met je lacht en met je grient

dan pas mag je zeggen:

ik heb 'n vriend

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allerbeste frummelsmurfjes,

Hier alles prima.

Vandaag laatste dag gewerkt,

vanaf nu 3 weekjes vakantie. :)

Kom ik misschien wat vroeger op de dagdraad piepen.

Maar niet om 6u ’s ochtends ;)

zo zit mijn bioritme niet in mekaar maar wel zo:

’s nachts niet kunnen gaan slapen wegens veel te wakker

en ’s morgens niet kunnen wakker worden wegens te laat gaan slapen. :o

Conclusie: iedereen heeft blijkbaar toch zijn eigen ritme.

Best hiermede ook een beetje rekening houden

bij een eventuele partnerkeuze. :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pfff, ergste trek weer over. Zou graag weten waar het vandaan komt. Denk toch door de gebeurtenissen deze week. Kosten een hoop energie, voel me ook kwetsbaar. Ff niets voelen. Maar idd lavendel aan 1 of 2 glazen heb ik dan niet genoeg. En later komt de kater en heb ik spijt. Thanks voor de ondersteuning.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nienke ja hoor ik herken hem een klein beetje. Hij ziet er wat uit als een ierse wolfshond hé? Maar dan wat kleiner. en ik herken Nienke ook;)

Hey hoe is het vandaag met je vader gegaan? Heeft hij nu wat minder pijn?

En weet je dat het beter weer wordt? Misschien moet hij eens flink met z'n blote boddy in de zon gaan liggen. Veel vitamientjes op doen:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...