Spring naar bijdragen

Donderdag 26 juli 2012


Jaap

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 186
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Goedemiddag weinigen,

De meesten zijn natuurlijk op het werk of lekker buiten.

Vanochtend ben ik heel rot opgestaan. Manlief ging direct aan de slag nadat de wekker afgegaan was. Hij zei niets. Ik was nog niet goed wakker en ineens had ik het gevoel van een avond tevoren teveel gedronken te hebben en een boze man. Dat is ion werkelijkheid gelukkig al een tijd geleden, maar ik was en ben helemaal down! Stom hè.

Ook ik had trouwens door het warme weer heel slecht geslapen. Tegen de ochtend val je dan diep in slaap!

@ Joris: wat fijn dat je je vakantie goed hebt doorstaan en vooral dat het ook nog is meegevallen! Inderdaad: blijf alert.

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik maak me zonet de bedenking dat ik in mijn drankperiode, voortdurend bezig was met het drinken: hoe geregeld krijgen dat ik genoeg kon binnensmokkelen, hoe, wanneer, me slecht voelen als ik gedronken had, afvragen wanneer die cirkel doorbroken werd, hoe, zorgen maken over gezondheid, geld, leven enz enz......het lijkt wel op een soort bezetenheid!

maar goed de knop is 25 dagen geleden omgedraaid

nu ben ik in feite nog elke dag bezig met drank, maar dan op een omgekeerde manier

waarom komt de zee niet tot hier??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

middag!!!

pff even afkoelen hoor bij de waaier.

ik heb zwaar respect voor mijn zoon...die jongen is hard aan het werk in het restaurant.

zwoegen in die hete keuken..#petjeaf!#

fijn gevoel he Lavendel..heb er zelf ook last van hoor. ;-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedesmiddags,

Het is weer lekker smeuiig weer.

Van de week ' s ochtends wat klusjes gedaan en in de tuin geprutst, de middagen voornamelijk geluierd, gelezen en gedut.

Lekker bijgekomen, ik had het nodig.

Met mijn darmen gaat het een stuk beter, ik durf nu wel op vakantie.

Allerlei dingen die me nog bezighouden komen dan naar boven. Werk, familie, vind ik het allemaal nog wel leuk. Om uiteindelijk tot de conclusie te komen dat het meeste zich vanzelf wel oplost. En als daar actie voor nodig is, dan komt die motivatie ook vanzelf wel op. Waardoor ik weer de dingen doe die blijkbaar nodig zijn. Als ik kijk naar 10 jaar geleden, dan leef ik nu zoveel meer volgens mijn eigen waarden.

Komt wel goed met mij. Loslaten maar en bijkomen nu.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Leen, mijn manneke zei altijd, klagen is goed, het heeft een functie, dus klaag a.u.b. want dan raak je toch een hoop kwijt.

Hey Kate, Dat wordt vaker gezegd, alles lost zich uiteindelijk vanzelf op. Als het dan maar een beetje vlug gaat, dan kost het ook niet zo veel energie.

Maar goed dat je een beetje bijkomt. Dan kun je er naderhand vaak anders tegenaan kijken. En met rustige darmen is het fijn om op vakantie te gaan. Vaak heeft rust een positieve werking op de darmen:sun:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha Bolletje :sun:

Rust, medicijnen en een gezond dieet doen hun werk ja.

Ik pas erg op met eten, anders is het gelijk weer mis.

Geen cappucinootjes en chocola meer voor mij.

Is goed te doen eigenlijk, thee vind ik ook erg lekker en gezonde noten en zo.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou cappucino niet meer krijgen zou ik niet erg vinden dat drink ik nl. zelden of nooit maar chocola, oei dat zou ik wel erg jammer vinden. Maar als jij het gevoel hebt dat het jou helpt en je je daardoor beter voelt moet je het doen. Geeft toch ook een kick hé? En er blijft inderdaad nog genoeg over wat ook lekker is.

Fijn te horen dat het zo goed met je gaat meid. Je hebt het verdiend. Net als ieder ander die hard aan zichzelf werkt.:sun:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is dan zo'n rare discipline die ik dan weer wel heb. Ik drink (bijna) nooit overdag. Al heb ik de grootste kater in de wereld, dan nog peins ik er niet over om te drinken. Pas na 17.00 uur.

Heeeeel af en toe eerder, op een festival of een dag op vakantie. Het gekke is dat ik dan op zo'n vakantiedag weer minder drink dan normaal het geval zou zijn. 't Is me allemaal wat...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hello!

De werkdag zit er weer op. Heb het gered pfffff.

Bolletje bedankt voor de bloemen. Doet me goed!

Lavendel; Herken jou ook helemaal. Dat de hele, echt hele dag ben je bezig met drinken!

s ochtends de kater, merken ze niks op mn werk? Waarom heb ik nou toch weer gedronken!. geen zin in de dag!, zou ik me kunnen ziekmelden?

Ik drink vanavond niet meer!

Op het werk vergeten zijn waar ik de dag ervoor mee bezig was. Elke dag opnieuw moetne beginnen met graven in mn hersens..

Dan eind v/d werkdag: Zal ik wel, zal ik niet? Of, ik heb het verdiend, daaaag, maling aan hoor!

In de supermarkt: is 1 fels genoeg? 2 is te grote kater? paar biertjes erbij voor de zekerheid? Zal ik rood of wit?

Wat zouden de cassieres denken? Val t op?

Dan de avond: Oei. tis pas 9 uur, mn flesje is bijna op? Zal ik bijhalen? Geen energie, niks doen, te laat naar bed! Mensen half aangeschoten opbellen..

Ochtend; slaakamer stinkende van de drank, koppijn en daar gaan we weer....

Weekend? Alleen afspreken met mensen die ook dronken, anders is het zo saai!

Activiteiten bedenken waarbij ik kan drinken: Late lunch met vriendinnen, de kroeg, mensen op bezoek vragen die drinken..

Elke activiteit waar niet veel kan of mag worden gedronken: Is het raar als ik nu een wijntje neem? Zou iemand dan denken dat? Zouden mensen al vermeodens hebben? etc etc etc

Om over alle angsten over ziek worden, vroeg dood gaan etc nog maar niet te noemen.

Zo leuk! Drinken! een grote gevangenis is het. En dat te bedenken dat me dat nog minimaal 200 euro per maand koste ook!

Het lijkt nu allmeaal zo stom en zo triest dat wat toen mn grote houvast en beloning voor mezelf was.

drank maakt meer kapot dan je lief is. De cliche die zo waar als een klontje is!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Nova, en lavendel dus ook *_*

Nou, dat is echt heul herkenbaar voor mij. Precies de reden dat ik op een ochtend (met een kater) me resoluut heb ingeschreven voor behandeling.

Het irritante is dat ik sindsdien me minder schuldig voel over mijn drankgebruik en zelfs de katers minder lijken te zijn.

Maar ik trap er niet in hoor! Behandelen gaan we!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik dronk ook nooit op de dag, ik dronk ooit nooit meer dan 2 glazen waar mn kinders bij waren.

In het weekend dronk ik ook alleen bij een gezellig lunch, festival, op een terrasje, de Gluwijn op het IJs, op een verjaardag of vanaf 3 a 4 uur ergens tijdens het shoppen in een wijn barretje, zo gezellig!

Niks raars.. leuk, gezellig, sociaal drinken!

Als ik het zo bekijk, was ik alleen nuchter tijdens mijn werk en de weekende op de dag.

Tijdens die nuchtere momenten keek ik (als de kater was vertrokken) altijd weer uit naar een biertje of een wijntje, mag ik al?

Om vervolgens thuis, op de bank, weer verder te gaan met MIJN flesje wijn... Lekker stieken en voor mij!

Tsja, het komt er dus op neer dat ik altijd/ veel met alcohol bezig was, drinken of niet drinken.

Dat noemen ze geloof ik alcoholisme...:huh:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lekker voor je sieraad, dat je nu kunt starten.

Lastig met dit weer, maar volgens mij is het altijd lastig om te minderen of stoppen.

Bij mij was het altijd:

Ja, maar nu komen de feestdagen!

Ja, maar ik ben bijna jarig!

Ja, het is vakantie!

Ja, de zon schijnt!

Ja, maar ik heb over 2 weken nog dat concert, etentje, die verjaardag, dat avondje uit......

Ben benieuwd hoe het je gaat bevallen. Wens je in iedergeval Suc6!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Bolletje, thanks!

Mijn kinderen merken er weinig van. Zelfs als ik dronken ben, ben ik nog vrij "normaal".

Alleen mijn zoon heeft me een keer apezat gezien en heeft toen gezegd dat 'ie dat niet meer wilde. Aldus geschiede, is niet weer gebeurd.

Wbt mijn vrouw... sinds mijn besluit tot behandeling voelen we ons beiden weer wat meer ontspannen.

Het gaat er haar ook niet dat ik wel of niet drink, maar dat ik er de controle over heb.

Dat ga ik nu proberen te bewerkstelligen middels de behandeling.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Nova, Bedankt voor het succes, ik zal het vast goed kunnen gebruiken.

Nou dat geldt hier ook wel hoor...! Pffrt, breek me de bek niet open, zeggen we hier dan *_*

Het gekke is dat ik eigenlijk altijd alles hetzelfde wil hebben, dus iedere dag "gewoon" hetzelfde liedje, feestdagen en festivals incluis.

Ik zie dat jij in de toekomst bent gestopt (28-08-2012). Heb je een tijdmachine? Of is dat de eerste dag dat je niet meer gaat drinken?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee, sieraad. Geen behandeling.

Wel Refusal omdat ik mezelf zo erg in de maling neem dat ik het nu nog niet op eigen houtje kan.

Ik ben gisteren voor het eerst naar de AA geweest, maar weet niet of ik de volgende keer weer ga..

Ik heb een tijdje terug een programma gevolgt bij een particuliere afkickkliniek, maar dat werkte niet. Ik stond er niet open voor.

Heb al veel pogingen gedaan. Heb nu het idee dat het me met de Refusal en het forum wel gaat lukken. Ik wil nu 3 maanden niet drinken en dan zie ik wel weer.

Doe het voor mezelf maar ook voor mn kinderen. Het leuke is eraf, van de wijnjtes, en het trieste kwam teveel naar voren.

Wil gewoon niet straks zo'n moeder zijn die half dronken open doet als haar kind terug komt van het stappen.

En, merk nu dat ik zoveel herrinneringen heb weggezopen. Vind het zo zonde van mijn leven, maar ook in het volgen van dat van mn kinderen. Wil een goeie moeder zijn en mijn kids dat verdriet niet aan doen. Niet het verdriet mij zo te zien, maar ook niet dat ik straks ziek wordt of iets.

Eerst moffelde ik het allemaal weg: Het valt bij mij toch mee! En al mijn drinkvrienden deden net zo hard mee: je bent toch een leuke moeder? Het gaat toch goed met je kinderen?

Verder merk ik nu al, na die paar dagen, dat ik helemaal niet zo leuk ben met die kater of wijn en dat ik zonder drank best een leuke vrouw ben.

Tsja....

Dus nee, verder nu geen behandeling, maar wel heel veel motivatie en de overtuiging dat het me gaat lukken.

Stop mn kop niet meer in het zand. En als dat wel zo is dan is daar nog de Refusal in mijn lijf :-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...