Spring naar bijdragen

Maandag 30 juli 2012


Yvonne

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 202
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Vandaag in de Volkskrant:

Drinken is belangrijker dan winnen.

Met daaronder 5 glazen die tesamen het

logo vormen van de olympische spelen

in mooi heineken groen.

Bas van der Schot.

Dat krijg je er nu van, van zo'n sponsor

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo beste mensen,

Even terug gelezen en wat een mooie en vrolijke berichten. Eccht super!

Hier een mindere dag, dag 10.

Migraine, bah. werk bah. Er begint hier aardig wat gevoel terug te kome nwat ik al heel lang had weggestopt. M'n scheiding, m'n kinderen en veel schuldgevoel en ondertussen de moeite.

Ik weet dat ik hier goed aan doe, maar vind het ook wel moeilijk. Al die gedachtes, alles wat achter me ligt...

Vandaag kwam ik er achter dat mijn zoontje voor het eerst 3 euro van me had weggepakt van de kast. Met hem besproken, het waarom en waarom dit niet mag, dat ik hem moet kunnen vertrouwen. Het was een beetje stoer doen naar vriendjes, grenzen verkennen.

Een passende straf bedacht: morgen de hele tuin aanvegen, tegels boenen en planten een beetje snoeien. Hem laten beloven me nooit meer zo te laten schrikken!

Het zal bij zijn leeftijd horen, maar ik, ik maal me dan suf! Zou hij gaan ontsporen later door mij, heb ik hem verwaarloost, komt het door mijn drankgebruik..? Ben ik een slechte moeder geweest..

Gisteren bracht ik hem naar bed en toen zei hij na het voorlezen en ik hem een kus gaf: "mam, je ruikt naar wijn!" (dat zei hij vroeger weleens..).

Waarop ik zij dat dat niet kon omdat mama alleen maar thee had gedronken. "Oja" zei hij toen "je ruikt naar thee".

Een kleine greep over wat er in mijn hoofd omgaat. Waarschijnlijk vandaar de Migraine :-(.

Helaas na de positieve berichten stroom hier een wat mindere. Sorry daarvoor!

Dacht eerst eraan om niet te schrijven, maar vind het voor mezelf toch wel heel belangrijk dat maar gewoon wel te doen!

Kennelijk moet het er ook allemaal uit.

Neemt niet weg dat ik me optrek en geniet van alle positieve berichten. Ik hoop ook zover te komen en me zo goed te voelen over mezelf en mijn ingeslagen weg.

Liefs,

Nova

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nova,

Hoe toch op zeg met het af vragen of je een goede moeder bent.

Iedere moeder die er is voor haar kinderen is een goede moeder. Met of zonder wijn... echt.

Ik vind dat je hem wel laat bloeden voor die 3 euro. Maar het gaat je natuurlijk om het principe *_*.

Geloof me, dat gedrag van je zoon is echt vrij normaal.

Doordat jij aan een nieuw leven begint, ziet alles er even anders uit, voor jou.

Voor je kinderen niet. Die willen gewoon hun moeder. En dat ben je wel, als ik je berichten lees.

Probeer te ontspannen en er op te vertrouwen dat je kinderen je nooit in de steek zullen laten in de huidige situatie. Echt niet... het zijn je kinderen.

Voor jou is het even tijd allemaal anders, voor je kinderen ben je "gewoon" moeder.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt Guys, Johan, Sieraad, voor de bemoedigende woorden. Weet ook wel dat ik wel een goede moeder ben, maar dat neemt niet weg dat ik ook aardig wat schoonheidfoutjes heb gemaakt, om het zo maar te noemen . Het langere stoppen geeft idd een andere kijk op zaken en laat vooral weer zaken naar voren komen die ik altijd goed weg kon stoppen.N

iet altijd prettig om achterom te kijken en de gedachtes, ja die komen nu wel!

Sieraad; laat bloeden? de man is 10! haha. Ben niet boos geworden hoor, maar wilde wel even zn geweten goed laten spreken en het ook afmaken met een taak. Daarna is het klaar. Hopelijk gebeurd het nooit weer. Dan sluit ik hem namelijk 1 week op in de kelder, zonder licht en op water en brood ;-)

Hoe vergaat het jou sieraad? Heb je niet echt meer gelezen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...