Lenie Geplaatst 31 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 31 juli 2012 Ieder is de bewerker van zijn eigen geluk Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nancy Geplaatst 31 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 31 juli 2012 Hoi Emma! Ja, dat is idd wat veel allemaal, dan toch maar proberen het hier en daar wat rustiger aan te doen. En heerlijk dat je die vakantie voor de boeg hebt, kun je even helemaal bijtanken!! Die Refusal, fijn dat je dat hebt he, drinken kan dus echt niet. Eeeeennnnn, fijner nog, wil je ook niet! @Lenie: mooi!! Ik zal ook maar eens naar een echte slagzin gaan zoeken! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lenie Geplaatst 31 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 31 juli 2012 Shoot!!! vergeet ik m'n prakkie uit de vriezer te halen. hoop maar dat ik het ontdooid krijg. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lenie Geplaatst 31 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 31 juli 2012 even weg.. ready steady cook kijken Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nancy Geplaatst 31 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 31 juli 2012 Stil hier. Iedereen aan het teruglezen?? Ja, dat kost wel wat tijd. Nou, dan maar naar de keuken. Ik maak voor mezelf zuurkool. Ja, echt waar, mét spekjes en rookworst ( de heren eten wat anders hier). Troostvoedsel. Gewoon, omdat ik een off-day heb. En goedkoper dan een fles wijn zullen we maar denken! Vor wie het nodig heeft: veel sterkte! Soms nog moeilijk vind ik het uur U, in mijn geval van 5en tot 8en. En dat is het nu. Daarna over. Eet smakelijk en tot laters!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lytse Geplaatst 31 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 31 juli 2012 Nance, ER en alle anderen, Inderdaad ik was nog aan het bijlezen. Nance alweer weg? Lavendel Hannah: mijn chagrijn enz. is vandaag gezakt, na 4 dagen! Hopelijk bij jou ook binnenkort. ER: ik had je al gemist en ik wist wel van de twee banen die even tegelijk lopen, dus ik hoopte al dat drukte de reden was. Fijjn dat je even een update geeft. Sterkte de komende tijd. Gwen: healing-time voor jou! Sommige mensen hebben het juist moeilijker als ze alleen zijn. Zo te lezen jij niet? Lenie: ik heb een magnetron met ontdooistand. Ik gebruik dat alleen in noodgevallen hoor. Nance: de laatste dagen is mij dat ook steeds overkomen, dat er op de home-pagina allerlei mensen ingelogd staan en dat je helemaal geen respons krijgt. Jij bent nu waarschijnlijk ook al weg, terwijl je lichtje nog brandt. Ik heb vanmorgen iets verveldends meegemaakt. Het oude Hindoestaanse dametje waar ik op dinsdags altijd bij op bezoek ga, blijkt gisterenavond in de badkamer te zijn gevallen. Ze heeft zeker 12 uur plat op haar gezicht gelegen op de koude tegels van de badkamer. Pas vanochtend toen de thuiszorg aanbelde, bleek dat ze niet opendeed en waarom. Haar hele gezicht is opogezet en grauw, overal pijn natuurlijk en waarschijnlijk een beroerte gehad. Ze is naar het ziekenhuis vervoerd en later zal ik bellen, als haar dochter weer thuis is. Zo zielig. Ze is behalve oud, ook heel erg eigenwijs en wil nooit een alarm om haar nek dragen. Vanaf nu MOET ze! Geen flauwekul meer. Lytse. Wijziging is aanvulling. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lytse Geplaatst 31 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 31 juli 2012 Ik ga ook maar aan het eten. Tot vanavond. Lytse. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gwen Geplaatst 31 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 31 juli 2012 Lytse, eet smakelijk! Wat zielig voor de Hindoestaanse kennis van je.. Ze zal dat ding vanaf nu wel dragen, denk ik! Ik verheug me echt op mijn weekjes alleen... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gwen Geplaatst 31 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 31 juli 2012 Leen en Nance... mooi hoor al dat Latijn onder jullie postings... De tijd verstrijkt, het is tijd! En ieder is de bewerker van zijn eigen geluk. Kijk. Dat ga ik onthouden, en te pas en vooral te onpas gebruiken. Een favorietje is ook; tempus fugit, tijd vliegt Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gwen Geplaatst 31 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 31 juli 2012 Dank je wel voor je uppiedate, Emma! Nog een maandje buffelen... Lang leve refu, idd. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 31 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 31 juli 2012 Dat hoor je ontzettend vaak Lytse dat mensen geen alarm om willen. Ze worden toch meer afhankelijk van hulp waar ze zich tegen af zetten, de bevestiging dat ze eigenlijk niet meer zelfstandig kunnen zijn, en denken dat ze dan niets meer over zichzelf en hun eigen leven te zeggen hebben. Een ander beslist voor hun. Moeilijk hoor maar heel begrijpelijk. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 31 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 31 juli 2012 Zo, net terug van een bezoek aan mijn vader. Hij was nogal in de war, en daar moet ik toch echt nog aan wennen. In september volg ik een cursus voor familie van dementerenden, ik hoop daar wat bij te leren. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
AlbertRemmo Geplaatst 31 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 31 juli 2012 Hoi allemaal, Weer de hele dag buiten geweest, En iedereen die ik ken en tegenkom zegt wat zie je er goed uit, komt door mijn bruine teint natuurlijk;) Originally posted by: Johan WHoi allemaal. het grootste gedeelte van de muren in de saus gezet .quote> Hé Johan Da`s ook toevallig, ik gisteren ook. Was spaghettisaus :$ Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 31 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 31 juli 2012 Goh Jen, wat lijkt me dat erg zeg als je ziet dat je vader zo in de war is. Heb je ook de angst dat jij je dadelijk niet meer gaat herkennen? Misschien een hele harde vraag maar je hoeft geen antwoord te geven hoor. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 31 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 31 juli 2012 Ik hou er rekening mee dat dat ook ooit gaat gebeuren, bolletje. Geen harde vraag, maar een realistische. Ik denk niet dat het al voor dadelijk is, maar voor wanneer? Geen idee. Momenteel heeft hij vooral last van gedesorienteerdheid in ruimte en tijd. Hij weet niet zo goed waar hij is, ben ik bang. Het nieuws volgt ie dan weer wel, zodat we een gesprek voerden over de vrijlating van Michelle Martin. Erg bizar allemaal. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 31 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 31 juli 2012 Dan zal hij zich misschien altijd wel geinteresseerd hebben in wat er in de wereld gebeurd Jen. Maar er zijn ook trainingen die ouderen kunnen volgen waardoor ze misschien toch een beetje bij blijven, of geld dat niet voor mensen die dementeren? Ik weet het niet, heb het zelf nog niet mee gemaakt bij mijn familie. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lytse Geplaatst 31 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 31 juli 2012 Hallo Jen, Heel herkenbaar, dat verhaal over je vader. Zoals je misschien weet heb ik een dementerende schoonmoeder. Toen ze in het verzorgingstehuis werd geplaatst (ze was gevallen, na een nieuwe heup te hebben gekregen en kan niet meer lopen) was ze al in de war af en toe. Het begon met niet op de naam van bijv. de televisie of de thermostaat kunnen komen en dan vervangen door iets wat er op liojkt: de leidsels van de hong, i.p.v. de riem. We zijn nu een stuk verder, maar de eigen mensen blijven ze heel lang herkennen hoor. Als er bijv. een nicht op bezoek komt, die niet zo vaak komt, zegt ze dat dat familie is. De kleinkinderen zijn nu ook een probleem, maar de kinderen met partner kent ze nog als de beste. Je zult zien dat het erg op en neer gaat. Vooral als mijn schoonmoeder iets onder de leden heeft (griep, blaasontsteking) is ze meteen meer in de war. Het kortetermijngeheugen gaat het eerste weg, dus niet vragen wat ze net gegeten hebben. Verder eindeloos rustig en vriendelijk uitleggen wat er straks gaat gebeuren, waarom enz. Die cursus lijkt me heel handig. Er is ook een site en forum van de Alzheimervereniging. Ik zal het opzoeken en je pb-en. Sterkte ermee. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lytse Geplaatst 31 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 31 juli 2012 Bonita: heel goed van je! De 4e dag alweer. Hou vol hoor. Johan: logisch dat je moe bent. Wel fijn dat je hulp hebt. Rustig aan hè. Lytse. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lytse Geplaatst 31 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 31 juli 2012 Bonita, Het zal geleidelijk aan gemakkelijker worden. Iedereen zegt het, dus het zal zo zijn. Ik heb het probleem dat mijn man wel drinkt (met mate). Ik loop dus regelmatig langs de tafel waar een glas drank staat! Tot nu toe heb ik het ook gered hoor. We gaan stug door. Lytse. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 31 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 31 juli 2012 Goedenavond Even om het hoekje gluren.. Ben alweer een tijdje zonder alcohol En ook zonder computer Dus niet zo vaak ook hier En het is mooi weer natuurlijk Ik zag AR Hoi! Iedereen hoi! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
snoepje Geplaatst 31 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 31 juli 2012 goedenavond allemaal zo daar ben ik weer las dat travel zich zorgen maakte maar hier gaat het wel weer lekker wat daagjes de rit op ook een besluit genomen om de ex relatie nu definitief te stoppen wordt ik ook niet gelukkig van....hoop dat ik het vol houdt morgen lekker met sha en me jongste naar het strand dus als jullie ons zoeken..wij zitten op zandvoort travel:heart: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bo Geplaatst 31 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 31 juli 2012 Originally posted by: Hannah1Ik heb gewoon een paar rotdagen.Kan het nergens vinden,en nergens zin in.Wat me gisteren erg tegen de borst heeft gestotenis een opmerking van lavendel naar Bonita."Nu behoor je ook tot het sterke ras."Het moet toch niet gekker worden hier.Doet me denken aan 40-45.quote> HannahPersoonlijk vind ik het chicwanneer een posting je tegen de borst stootdat je de schrijver vraagtof je de posting juist interpreteertJe aantijging aan het adres van Lavendeldat zij hier het gedachtegoed van Hitler prediktvind ik zó laag en ondermaatsschuttingtaal - dat hier niet mag -vind ik peanuts in vergelijking met wat jij hier durft te schrijvenNatuurlijk hoop ik dat het snel beter met je gaatmaar jouw rotdagen rechtvaardigen in mijn ogen je uithaal absoluut niet Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lytse Geplaatst 31 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 31 juli 2012 Hallo Snoep, Fijn dat je je weer meldt. Ik was ook ongerust, vooral omdat je zo'n zware tijd door gaat. Leuk joh, morgen een dagje op sjouw met Sha. De weersvoorspelling is in ieder geval goed. Heb je je ex al verteld dat het nu definitief is? Lytse. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lytse Geplaatst 31 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 31 juli 2012 Bo, Er is op de dagdraad al het nodige op gezegd. Misschien niet handig om erop terug te komen. Iedereen is overtuigd van de goede bedoelingen van Lavendel. Geen olie op het vuur, lijkt me, al begrijp ik dat je voor je maatje opkomt. Lytse. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lytse Geplaatst 31 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 31 juli 2012 Hi Marjo, Altijd leuk dat de oude garde zich even meldt, vooral als het goed gaat! Lytse. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden