Spring naar bijdragen

maandag 6 aug

igor

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 143
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

In onze vriendenkring is een grote kanjer overleden vorige week.

We hebben elkaar ontmoet in Zakynthos, ze zaten in het appartement naast ons en we hebben zoveel lol gehad met ons allen. Nooit hebben we op onze vakanties mensen ontmoet waar we het contact mee aanhouden, met hen wel.

En nu is hij na een rotziekte overleden. Gisteren zijn we naar Den Helder geweest, daar woonde hij en hebben we afscheid genomen, woensdag is de crematie maar dan moeten we werken en zijn we gisteren geweest.

Hij was nog maar 59 jaar. Echt een kanjer was het.

Ik heb zijn foto op facebook gezet, hij zit daar in een cafe muziek te maken, zijn grote liefde.

Twee weken geleden ook al een overlijden heel dichtbij meegemaakt, ik schreef er hier al over, onze overbuurman, 60 jaar.

Het komt dan heel dicht bij onze leeftijd, mijn man moest gisteren huilen, wat hij nooit doet!!

Wij zijn 56 en 53 en dan denk je wel, genieten jongens, genieten van het leven want het kan zo voorbij zijn.

Het is niet mijn bedoeling somber over te komen maar ik moet dit even kwijt.

Wij zullen Ronald zo missen, zijn ongelofelijke humor, zijn lach en zijn nuchtere opmerkingen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ach ER gecondoleerd joh , ja dat grijpt soms erg in he.

Wij hadden ag zaterdag een bruiloft van ouwe maat, toch nog goed terecht gekomen, was "ooit aan alles verslaafd wat er maar te vinden was. Afgekicked en lieve vrouw gevonden en werkt nu met verslaafden, met dieven vang je dieven he ;-)

Maar dit feest werd wreed verstoort en we konden naar de begraafnis van heel goeie maat, idd ook nog maar 58. Met hem hebben we "onze'" eerste MC (motoerclub) opgericht,

Ik ben er ooit uitgestapt toen het overging in andere MC en toen duidelijk werd dat ik waarschijnlijk echt nooit meer zou kunnen rijden. Ach wie weet, misschien toch...... Nu was hij een Angel en wel heel mooie laatste rit met veel mensen uit het buitenland. Maar toch zo onverwachts en dan weer al die oude bekende die je opeens alleen op begrafenissen ziet, en de schrik dat het toch wel hard gaat en dat we heel snel "Brothers" verliezen aan ziektes enzo. Wat een vrolijke dag moest worden.... tjah en toch een borrel aan zijn graf gedronken, wordt dus meer traditie drinker ;-) Dat kan ik niet weerstaan hoor. Maar gelukkig ook geen echte problemen daarmee. Kan me daar ook bij neerleggen dat ik niet meer moet nemen. Nou een beetje teveel geschreven, maarja. Sterkte nog ER

Borretje natuurlijk ook, heb gemist wat er met Niwi gebeurd is, maar begrijp ernstig en knap van je meiz dat jij zelf zo meestrijd door NIET te drinken, och wat ben je sterk geworden zeg, respeckt meiz.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen alle,

het kan nog nog!

Ik heb, moeizaam, mijn wandeling er weer opzitten; niet helemaal zonder regen, maar ik heb geen duur permanentje, dus ....;)

@ Joske en Pip: van harte met jullie verjaardag. Pip heb ik m.i. weleens langs zien komen.

@Emma: van harte met je 4 maanden. :light::musicnote::light:

@ Jen: fijn dat je je herpakt hebt.

@ Borrie: sterkte vandaag. We hopen dat Niwi goed wakker wordt (als je het zo mag zeggen). :heart:

@ Shahire: werkse vandaag. Ik wil een beetje van jouw energie, mocht je over hebben.

Ik ben meer op Hannah's toer helaas: moeizaam allemaal.

Verder voor de ochtendploeg die al aan het werk is, en alle andere mensen, een fijne dag gewenst. Maak er het beste van in jouw omstandigheden, dat probeer ik ook.

Tot later!

Nu is het net na twaalven!

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi mensen,

Even vlug nog een b'richtje want 'k word zo opg'haald door d'ouders. We wilden gaan wandelen in een plaatselijke bosrijke omgeving, maar gezien de dreiging van regen en onweer, zien we daar vanaf. We gaan dus gewoon een beetje shoppen hier en daar, en zien wel wat we verder doen. 'k heb wat opbergboxen nodig voor onder 't bed. Je weet wel, van die plastic gevallen op wieltjes.

Nou, 'k zie jullie straks wel weer.

Doei!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

middag mensen...

ER..van harte meid, ik ben trots op je hoor! :heart:

hier ook een moeizaam dagje ( zal wel door het weer komen)

het is meer nat dan droog hier..bleeehhh

ook heb ik weer slecht geslapen..vol goede moed gisteren (voor mijn doen) vroeg naar bed..even lekker gelezen tot ik niet meer snapte waar het over ging..dus hopsa slapen..3 uur later weer klaar wakker..weer verder lezen..daarna toch weer 2 uurtjes geslapen.

en m'n laatste boek is uit :)

Bor..sterkte vandaag :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Borretje :heart:

Het is ook heel onrechtvaardig,

ik snap je angst en je boosheid,

dit is ook niet te bevatten!

Moeilijk allemaal he,

maar ga nou niet weg, ook al ben je verdrietig.

Misschien helpt het juist wel als je er hier over schrijft.

Ook ik ben de hele dag al zenuwachtig en wacht op nieuws,

want onvoorspelbaar is het, en we hopen allemaal zo op

goed nieuws! Ik hoop voor jou dat dat maar snel mag

komen, want dit moet idd slopend voor je zijn!

Houd moed, Borretje! :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even een overpeinzing van mijn kant n.a.v de posting van Jaap en van mezelf:

ook kinderen zeggen vaak tegen mij (in mijn klas): juf, dat is niet eerlijk. En zijn dan zéér verontwaardigd. En dan bedoelen ze dat de een net even vaker klassendienst heeft of naast de juf mag zitten of iets meer te drinken krijgt. Kinderen worden zo vaak opgevoed of ze hebben dat vaak gehoord: alles moet eerlijk gaan, eerlijk verdelen enzovoort, want dan is het rechtvaardig.

Wij volwassenen zijn net als die kinderen, we weten onderhand wel beter, maar willen ook graag dat alles rechtvaardig gaat, dat is nl eerlijk.

Weet je waar ik het afgelopen jaar mee begonnen ben? Elke keer als een kind zegt, maar dat is niet eerlijk (terwijl ik ergens toch een reden voor heb die ik later natuurlijk wel uitleg): kind, het leven is ook niet eerlijk. Wen er maar aan. En dan kijken ze je aan van huhhhhhh...wat zegt juf nou?? En dan kom ik met voorbeelden die kleine kinderen snappen, niet met grote levensproblemen natuurlijk en kijk, je ziet ze erover nadenken.

En dat is goed, zo ontstaan er hele leuke intensieve gesprekjes waar ze later ook vaak nog op terugkomen en ik vind dat goed. Het leven verloopt niet altijd even eerlijk of rechtvaardig, laten we die schijn dus ook maar niet ophouden.

Niet om negatief te doen hoor, en ik ben zeker ook niet somber, maar ik zat net te denken aan die fijne sfeer in mijn klas die je krijgt als je óók over dit soort problemen praat.

En het hélpt ze, want ook kinderen worden boos, kwaad en verdrietig als iets niet eerlijk gaat.

Ik ben net zo'n kind.

Aanpassing: typefoutje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zou het een optie voor je zijn om Niwi te gaan bezoeken Bor?

Gek genoeg luchte mij dat enorm op toen ik mijn moeder

in het ziekenhuis aantrof toen ze een hersenbloeding had gehad.

Niet dat alles ineens goed was, maar gewoon haar zien gaf

mij rust.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooi beschreven Nans.

Zo is het maar net.

Prachtig dat je die kinderen ook de andere kant

op een speelse manier laat zien.

Wij verslaafde hebben ook iets in ons dat we niet

echt volwassen zijn geworden, dus zo een lesje

kan je hier op het forum ook nog wel geven hoor;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...