Spring naar bijdragen

woensdag 8 augustus

igor

Aanbevolen berichten

Goedenavond.

De documentaire over Nelson Mandela ga ik niet halen

vanavond denk ik. Gister was een beetje laat.

En mijn eigen filmtip ook gemist, maar dat geeft niet,

ik had hem al twee keer gezien, met bier op dat wel.

Maar ik was niet zo'n drinker die gelijk laveloos werd.

Ik had soms na 12 bier nog het gevoel nuchter te zijn.

En dat is niet zo'n goed teken hoor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 257
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Dank je wel AlbertRemmo, dat is erg lief van je! Moet gelijk bekennen, dat ik morgen start met niet meer drinken....

Ik heb mezelf van de week aangemeld, ook om even rond te snuffelen, en merk aan mezelf dat ik er ook wel angst voor heb (slaat misschien nergens op, maar het is wel zo). Omdat ik morgen een drukke dag heb, en toch nog even "afscheid" wilde nemen, heb ik ruim anderhalve fles leeggegooid in de gootsteen en mezelf dus twee glazen toegestaan vanavond (en ja, dat heb ik precies afgemeten om niet de fout in te gaan... er is niets meer in huis wat ik graag drink). Ik ben gestart met een dagboek en een dagplanning op de pc om zo, dag tot dag door te komen. Daarbij ook een hele lijst opgesteld met de nadelen van alcohol... want ik vergeet ze zo snel als het avond is en ik lekker even de tijd voor mezelf heb. Ook heb ik vandaag de medicijnen besteld om te stoppen met roken, dus ook die stap is genomen. Jullie vinden het misschien zwak dat ik vandaag toch twee glazen drink, maar ik heb dat op dit moment toch even nodig. Ik zou het ook zo fijn vinden om een "gelegenheidsdrinker" te kunnen zijn, precies als met roken. Maar ik weet inmiddels van mezelf dat het óf wel drinken/roken, óf niet drinken/roken is. Ik ben er druk mee in mijn hoofd en ga zo meteen lekker mijn bedje in. Ik ben van plan om me morgen te melden op het dagdraadje en ook wat "actiever" mee te gaan doen. Ik hoop dat het helpt tijdens moeilijke momenten, die er ongetwijfeld zullen komen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nicky,

welkom hier!

Het afscheid nemen heb ik ook gedaan hoor!

Heel bewust zelfs.

Met de sigaret ga ik dat 1 sept. doen.

Heel veel succes gewenst en blijf maar veel schrijven hier.

Het heeft mij en anderen echt geholpen,

en nog steeds.

Rosa,

slaap lekker!

Ik ga zo ook met boek het bed in.

Voor iedereen een goede nacht!

:lips::sun::lips:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oh, ik ga nog niet slapen hoor.

Weet je wat het eigenlijk is met die twee glaasjes, bij mij.

Ik merk dat eigenlijk nog niet echt dat ik dan sociaal aan het drinken

ben of dat het gezellig wordt.

Wel krijg ik dan heel veel zin om heel veel te drinken. Wat ik daarvoor,

voor die twee glazen, misschien helemaal niet zo heel nodig vond.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Nicky,

Heel begrijpelijk dat je een afscheidsmoment hebt ingebouwd. Ik ken iemand die er een soort ritueel van heeft gemaakt. Maakt allemaal niets uit, als het jou maar helpt.

Dat je bang bent voor het stoppen is een algemeen probleem hoor. Ik denk dat iedereen dat meegemaakt heeft. Je moet toch allerlei dingen meemaken waar je anders een borrel bij nam.

Kom gewoon veel op de dagdraad, ook als je trek krijgt. Die trek zakt na verloop van tijd weer af, dus het is een kwestie van uitzitten. We kunnen je daarbij steunen, want we weten allemaal hoe het voelt!

Je zou ook nog kunnen besluiten om mee te doen aan het dagpact. Iemand begint 's ochtends daarmee (vaak AlbertRemmo) en iedereen die wil sluit zich daarbij aan. Je neemt je dan voor om die dag níet te drinken en vertelt 's avonds hoe het gegaan is.

Mij helpt dat enorm op momenten dat ik me zwak voel, want ik wil echt niet 's avonds moeten melden dat ik tóch gedronken heb!

Je bent trouwens al goed bezig. Prima dat je alle nadelen van alcohol ook op een rijtje zet, want na verloop van tijd zwakken die herinneringen misschien een beetje af.

Succes meis.

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik had voor de sigaret ook 1 september in mijn hoofd (verjaardag dochtertje), maar dat ga ik vervroegen. Stond vanmorgen op met een niet fit hoofd en een hoestbui, ik voelde mezelf gewoon ziek van de verslavingen... Klaar ermee dus, dit kan zo niet langer.. en toch moest ik van de alcohol even afscheid nemen (weliswaar afgemeten en ervoor zorgend dat het mij morgen niet weer een dag ellende kost, maar toch). Welterusten voor straks en morgen weer fit op!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Na een lekkere dag werken

samen met een vriendin in de tuin gegeten

Tussen de arbeid een vakantiegevoel:)

Gaby

Mooi om je verhaal te lezen

Ga zo door!

SB

17 16 15 14...

Al zover gekomen, go for it girl, klasse

Jen/Gwen

Hier ook een tomatensapoholic;)

Rae

Houd de spirit erin. Succes!

Jaap

Druk program voor de boeg, veel plezier alvast!

Rapi

Ondanks dat je het af en toe zat bent

houd je toch maar vol

op naar het papiertje...

Smik

Alle prularia voor een eurie;)?

Made

Het water bijna aan de lippen

en toch droog houden

Ook voor jou een diepe buiging

Lenie

Wat lief van diegene

Fakirse...

Rosa

Daar ben je weer...

en leuk om te lezen dat je vakantie geslaagd was

AR

Wat schrijf jij toch een mooie postings

Gister ook al

Kanjer vind ik je

Nicky

Heel veel succes!

Zon

Thx. Plus zit niet in mijn regio

maar ik cross geregeld over Neerlandsch weegen

zal eens rondkijken

en wellicht hebben De Tuinen het ook

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik voel me enorm gesteund door jullie reacties! Was er bang voor dat mijn "afscheidsglaasjes" niet geaccepteerd zouden worden en als teken van zwakte gezien zouden worden. Ben me er inmiddels wel van bewust dat ik eerlijk moet zijn en daarom meld ik dat ook hier gewoon. Niemand schiet er iets mee op als ik "zeg" dat ik ben gestopt, terwijl dat niet zo is. In de laatste plaats schiet ik er iets mee op, en dat zou dan eigenlijk de eerste plaats moeten zijn :-). Ik zal morgen mijn handtekening aanpassen met "stopdatum 9 augustus 2012" en ook wat mee te kletsen op het nieuw op te starten dagdraadje. Morgen is een "niet-werkdag" voor mij, dus ik ga lekker op stap met de kleine meid en zal dus niet heel veel op het forum zijn overdag. Ik probeer me wel te melden voordat we weg gaan, maar morgen begin ik echt... krijg er beetje de bibbers van, maar ben er zó aan toe! Allemaal een fijne avond nog en welterusten voor straks!

@ AlbertRemmo: drinken is prio één, maar dat is roken ook wel... ben nu alleen zover dat ik gewoon wil stoppen met ongezond leven en dat ik dan maar gelijk allebei de problemen aanpak. Laten wel wel wezen, een wijntje smaakt prima bij een sigaretje (voor mij) dus het sigaretje "link" ik 's avonds aan de wijn en andersom. Gewoon maar stoppen, met dat afhankelijk zijn van al die dingen. Ga ervan uit dat het lukt, al heb ik het gevoel dat ik op wereldreis ga zonder koffer!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...