Spring naar bijdragen

Ook even voorstellen.


Nova

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Mijn naam is Nova en ik ben 39 jaar. Ik heb 2 kinderen van 8 en 10 en werk 40 uur per week. Verder ben ik gescheiden.

Ik drink al zeker 15 jaar heel stevig. Met uitzondering van mijn zwangerschappen. Het is ooit begonnen met veel in het weekend drinken tijdens het uitgaan, dat uiteindelijk is opgelopen tot nu elke avond 1 fles wijn in de betere periodes en in de slechtere periodes eke avond 1 1/2 fles wijn.

Ik drink ongeveer per 2 weken 1, soms 2 en soms 3 dagen niet.

Ik ben altijd bezig met alcohol en het willen stoppen. Ik heb al veel geprobeerd, maar lukken wil het gewoon niet. Het is alsof ik een duiveltje in me heb dat me steeds weer over de streep trekt. Als ik 1 of 2 dagen ben gestopt vind ik het allemaal al weer reuze meevallen. Dan ben ik van mening dat ik een rustige drinker ben, ik eet goed en functioneer prima! Waarom zou ik mezelf dit ontzeggen! Ik verdien het gewoon!

Mensen om mij heen drinken ook allemaal en er is geen etentje, feestje of visite zonder een wijntje. Dat maakt het allemaal erg moeilijk...

Ergens geniet ik ook van het biertje op het terras of het wijntje op de bank. Helaas zit er geen rem op en komt er bij mij altijd meer.

De laatste tijd heb ik ook aardige steken in mijn lever van het drinken.

Ik heb Refusal liggen en denk erover hier morgen mee te beginnen. Stoppen alleen vanuit motivatie lukt me helaas niet.

Ik heb al therapie geprobeerd en ben eens bij de AA geweest. Dat is niks voor mij. Ik denk er nu over een livestyl training te proberen en misschien een groepstherapie. Ik hoor hier graag jullie ervaringen over

Ik begin inmiddels te denken dat ik een zwak mens ben en verslavingsgevoelig. Het heeft bij mij ook veel met eenzaamheid te maken denk ik: Eeerst alles voor de kinderen, dan alles voor het werk en dan mag ik MIJN ontspanning..

Ik hoop ergens hier op dit forum mijn kracht te gaan ondekken om het eens vol te houden en zelfs om gewoon te beginnen! Want ergens weet ik dat hoe ik er nu over denk, vanavond gewoon weer is verdwenen.

Ik ga jullie berichten lezen en heb veel bewondering voor die gene die het stoppen inmiddels zijn aangegaan. Hopelijk kan ik er wat van leren.

Nova

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hallo Nova,

wat herkenbaar

uitvluchten om te willen drinken, eindelijk MIJN ontspanning...

bij een etentje mag dat wel...na een paar dagen is het niet meer zo erg....

nou, misschien kun je ook op een andere ontspanning zoeken, deze manier

lijkt me niet de meest geschikte, krijg je misschien nog meer stress van ??...

en je bent niet verplicht naar een etentje te gaan als het gevaarlijk is en

als je toch gaat ben je niet verplicht wijn te drinken...ik drink dan ook altijd cola...

en ja, de aandacht verslapt als het een tijdje goed gaat...het is de bedoeling

om alert te blijven...iedere dag weer opnieuw....

ik vraag me ook af waarom AA niks voor jou is ???...heb je jezelf het geduld niet

gegund om er wat langer te blijven of was het wellicht te confronterend ?.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Niwi,

Ik vond het bij de AA niet prettig. Vond de sfeer niet fijn en ik heb het idee dat dat iets is dat niet bij mij past.

Andere ontspanning zoeken probeer ik wel. Doordat ik elke avond aan huis gebonden ben door de kinderen is de wijn het "kadootje"de uitvlucht en ontspanning. Ik zal er inderdaad op een andere manier mee om moeten gaan. Vandaar dat de livestijl straining mij wel wat lijkt.

Zit jij bij de AA? en heb je er goede ervaringen mee?

Groetjes Nova

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey Nova, heb jij mijn verhaal ergens gepikt of zo? ;)

Helemaal herkenbaar! Ik zat aan twee flessen wijn elke dag...

Zelfs betreft AA. Ik weet nog niet helemaal hoe het komt, maar ik voel me daar ook helemaal niet thuis.Misschien veranderd dat nog wel? Na elke meeting, rende ik de nachtwinkel in. Ik was helemaal overstuur.

Nu ben ik er toch in geslaagd om reeds 20 dagen (!) niets te drinken en met veel voldoening.

Na een maand minderen, vallen en opstaan, verwarring...heb ik de knop omgedraaid en voor mezelf beslist om 3 maanden niets te drinken. Die termijn is haalbaar in mijn gedachten. Maar het bevalt me zo goed dat ik nog niet zeker weet of ik na 3 maanden terug sociaal wil leren drinken. Ik heb op dit moment het idee dat ik geen enkele reden zie om die vieze stinkdrank terug binnen te kwakken...We zien wel.

Hoe heb ik de knop om gedraaid? Door heel veel te lezen op dit forum en door hier een maatje te leren kennen. Met haar heb ik samen het drie maanden pact gesloten. We hebben elkaar erdoor gesleurd en ben haar nog steeds eeuwig dankbaar. Inderdaad uiteindelijk doe je het zelf, maar met steun van het forum en misschien 1 specifiek persoon gaat het nog beter!

Wat ik ook zeker aanraad, is de schaamte opzij te zetten, naar je huisarts gaan en iets ondersteunend vragen,bv Campral.

Zo lieve schat je ziet er is alleen maar hoop! Die ligt klaar te plukken voor jou! Veel moed en kom maar veel langs hier :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Lavendel1,

Dank je voor je berichtje. Moet er bijna van huilen. AA. heb net weer zitten kijken, misschien moet er weer eens heen....

Ik heb alles al aan mijn huisarts vertelt. Heb van haar Refusal gekregen. Daar ben ik ooit eerder 3 weken mee gestopt. Helaas vond ik toen na 3 weken dat ik wel weer kon en heb bewust een week geen Refusal geslikt om als een dorstige hond netjes te wachten tot ik weer mocht drinken..

Ik kan mezelf helaas niet echt vertrouwen. Er lijken 2 ikken die continue met elkaar aan het vechten zijn. Nou, je snapt wel wie er altijd wint!

Ik neem mezelf steeds weer in de maling. Zo lees ik net weer de site van de AA en beantwoord de vragen en dan denk ik: Zie je nou! Jij bent helamaal niet zo ver joh!

Niemand die jou zegt te minderen, werk gaat goed, kinderen gaan goed. ik verstop geen drank, drink niet op de dag (behalve in het weekend, maar ach!).. en ga zo maar door.

De waarheid is gewoon dat ik stik eenzaam ben en de wijn mijn grote vriend. Mijn troost.

Tsja, hoe kan je nou afstand doen van je beste vriend?

Ik ga idd veel lezen en wellicht aankomende week een keer bij de AA langs en een afspraak maken bij een afkickprogramma. Het zal iets moeten zijn met groepsgesprekken omdat ik het alleen domweg niet kan.

De Refusal ga ik vanaf morgen nemen (hoop ik!).

Jeetje, wat schrijf ik tegenstrijdig en wat ben ik een zelfmanipulant.

3 maanden niet drinken lijkt mij ook zo'n mooi streven. Wat is nu 3 maanden op een leven.

Goed, ik ga vandaag hier veel zitten en vooral vanavond. Morgen ochtend kan ik dan de Refusal gaan nemen.

Liefs Nova

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wel Nova, als ik je zo lees ben je helemaal normaal. In die zin dat het zo typerend is die twee strijdigeheid. Dat is toch al een opluchting, niet?

Dat lijken me goede voornemens om concrete steun te zoeken. Als ik nog even verder denk over AA: wat mij misschien afschrikte was dat ik vond dat ik daar niet bij hoorde omdat de meesten al veel dieper gevallen waren dan ik? Met het aantal flessen dat ik verzette, stond ik wel voor een scharniermoment, net zoals jij. Nog verder en meer of de knoop doorhakken?

Ter info: op didjes en dadjes wordt er elke dag een dagdraadje gestart, een soort huiskamer waar er over alles en nog wat wordt gepraat. Welkom dus! Momenteel zit iedereen boodschappen, zijn was te doen of aan het inpakken.;-) Als je daar iets plaatst, is er zeker iemand die je antwoordt.

Pluk de dag, meid!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie morgen Nova en van harte welkom op ons forum,

Fijn dat je de eerste stap gezet hebt meis, en zeker weten dat het je gaat lukken hoor, als je maar altijd opstaat na een val. Want vallen hoort nu eenmaal bij een groeiproces.

Weet je als je drinkt, heb je geen ontspanning, dat lijkt maar zo want je bent constant bezig met de drank. Wanneer kan ik gaan drinken, op de klok kijken of het al zo laat is.

En we kennen allemaal het gevoel dat, als we na twee dagen niet gedronken hebben, het wel weer kan. zie je wel ik heb toch ook 2 dagen niet gedronken. Ach het is allemaal niet zo erg met mij. En als ik wil kan ik nog veeeeeel langer stoppen, maar waarom zou ik, ik ben niet verslaafd, toch?

Maar wat ik je zou aanraden is, niet denken dat je een slappeling bent, want dat is juist een rede om weer te gaan drinken. Nee je bent een alci, zoals zoveel mensen.

Alleen jij hebt nu wel de stap genomen om er iets aan te doen, veel anderen durven of kunnen die moed niet op brengen. Dus ga er mee aan de slag.

Niet voor anderen maar helemaal voor jezelf en jouw gezin, want die verdienen een moeder die er nuchter voor hun is.

En denk niet dat de kinderen het niet in de gate hebben hoor, ze zien vaak veel meer. Zeker als je met een dronken hoofd of een kater rond loopt.

Kinderen ervaren hun moeder dan als een hele andere vrouw en worden daar erg onzeker van. Geen goeie basis voor die jonge mensjes die het toch van hun ouders moeten hebben. Doe je veel met je kinderen?

Refu is een heel goed middel, ik slik het al jaren. Lekkere rust in m'n hoofd, dus een onstpannen leven. Ik zou er zeker mee beginnen meis.

We hebben bij Thema's een refudraadje waar je op kan schrijven dat je hem geslikt heb, misschien zien we je daar ook?

Heel veel sterkte meis en we doen het hier samen.:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Bolletje,

Ja, ik doe heel veel met mijn kinderen. Ik MOET van mezelf een perfecte (behalve het drinken dan, of juist om het drinken te compenseren want zo manipulatief ben ik naar mezelf) moeder zijn.

Het ontbreekt ze niet aan iets. Veel vriendjes ook hier thuis. Veel clubjes en ik doe veel met ze samen.

Als ze op bed liggen dan mag ik me laten gaan. Ik hou me steeds voor dat het niet van invloed op ze is, maar dat is het natuurlijk wel! Ze zeggen er nooit iets over. Tenminste, laatst zei de oudste "ja, jij neemt weer een wijntje natuurlijk!".

Echt dronken ben ik ook niet bij ze in de buurt. Wel soms aangeschoten en de katers..die maken ze natuurlijk helemaal mee!

Mijn gedrag is heel tegenstrijdig met wat ik ze over roken, alcohol en drugs probeer bij te brengen. Zo zeg ik ze altijd beter niet te kunnen gaan drinken en wat het met je gestel en hersennen doet. En zie daar! Tsja, ik zit vol met tegenstrijdigheden en manipulaties.

Neem mezelf goed in de maling. Ik heb ook steeds het idee dat ik door het langdurige drinken ook niet goed meer kan nadenken, focussen. Het is een spiraal en ik stomp er enorm door af. Morgen ochtend begin ik met de Refusal. Ik neem dan een halve om de 3 dagen i.v.m. de bijwerkingen.

Ik hoop echt dat het me gaat lukken!

Toen ik bij de AA was was het een wat vieze, dsonkere ruimte met veel oude mensen met de meest verschrikkelijke verhalen. Met alle respect voor deze mensen en de AA, ik zoek iets waar ik meer mensen tegen kom waar ik meer aansluiting bij heb.

Maar, ik ga van de week eens langs bij een AA een stad verderop. Wie weet, bevalt dat beter.

Mooie dag allemaal en ik zal proberen daar waar jij zei, verder te schrijven en lezen!

Liefs Nova

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dank je kwispel! Betweterig? Nee, in tegen deel. Ik vind het alleen maar fijn al deze herkenning, openhartigheid en ervaringen. Het heeft er voor gezorgt dat ik in deze paar uurtjes van "misschien lukt het me vandaag niet te drinken"ben gegaan naar: "vandaag ga ik hoe dan ook niet drinken".

Bedankt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nova, welkom op dit forum.

Goed van je om te stoppen met alcohol.

Je bent er al langer mee bezig.

Ik adviseer je ook om alle hulp in te zetten

die je kunt vinden.

Dit forum, een maatje, pacten,

goed eten, jezelf belonen,

je omgeving op de hoogte stellen,

evt. verschillende AA-meetings bezoeken.

Geweldig om echt vrij te geraken

van het gif wat (in ieder geval)mij jaren in zijn greep gehouden

heeft.

Succes! Schrijf maar veel!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Nova,

Heel herkenbaar hoor (helaas je bent niet vreemd of raar :D)

Misschien is een refusal voor jou niet het juiste medicijn, immers daar kan je mee stoppen en "gewoon" weer je flesje open trekken.

Lavendel meen ik had het over Campral, dat is een anti trek medicijn. Zolang je geen trek hebt, zal je ook geen trek hebben met de medicijnen te stoppen

(maar dat is mijn bescheiden logica).

Jij noemt het manipulatief, ik noem het "Het Grote Smoezenboek". Ik verdien een borrel want ik heb hard gewerkt, de kinderen hebben weer een top dag gehad (of juist niet).

Allemaal smoesjes, zo is er elke dag wel wat te verzinnen ;)

Enige advies wat ik je kan geven, probeer een ander soort "beloning" te vinden, bij mij was dat in het begin slagroom :$ echt overal waar slagroom op kon, deed ik slagroom op.

ja ik weet het (en de weegschaal weet het nog beter) het is niet goed voor de lijn, maar bij mij is daar fruit voor in de plaats gekomen (en zo af en toe als ik het echt "verdient" heb een zak chips).

De momenten waarop je normaal de eerste zou nemen zorgen dat er iets anders te doen is.

Kom lekker hier lezen en dollen (het is echt niet altijd serieus hoor).

ik heb heel veel steun gehad aan al die lieve mensen hier.

En als je er even doorheen zit is er altijd wel iemand die je een hart onder de riem komt steken.

Horen we je even niet, gewoon harder schreeuwen ;)

Je hoeft niet te drinken, geloof me :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dames, ook bedankt! Nee Campral ga ik niet proberen. Het is bij mij ook aan zoveel sociale situaties verbonden dat ik al weet dat ik dan op een zwak moment weer ga drinken.

Deze keer ben ik meer gemotiveerd voor Refusal. Ik ga mezelf opleggen deze te slikken en zal hierbij morgen ochtend beginnen dit te registreren op het draadje dat ik zag.

Toen ik het de eerste keer gebruikte was ik minder gemotiveert en vond ik de bijwerkingen moeilijk. Nu ga ik er gewoon 1 of een halve nemen om de 3 dagen. Ik durf met Refusal ECHT niet te drinken.

Daarnaast heb ik voor volgende week al ee nafspraak bij de AA staan. Ik heb vanmiddag contact opgenomen.

Ook ga ik van de week kijken wat ik nog meer voor hulp zou kunnen inzetten.

In iedergeval 2 avonden per week de oppas zodat ik kan gaan sporten. Kost me altijd nog minder dan alle wijn...

Hoe kom ik aan een maatje via het forum?

En zijn er hier meer mensen die veel pijnlijke steken in de leverstreek hebben?

Liefs Nova

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kijk onder "zoek een maatje"

Alcoholdebaas

· Spelregels

· Wie is wie?

· Thema's rondom alcohol

· Tips en adviezen

· Ditjes, datjes & dagdraad

· Werking forum

· Mededelingen

· In de media

· Vraag het de hulpverlener

· Zoek een maatje

En ja hoor: die lever! Ik had ook andere voortdurende pijntjes: in mijn hoofd; tintelingen in vingers en benen, maag, darm, hart..... Maar lieve Nova: écht! na de eerste week waren al die fysieke klachten zo goed als verdwenen! Nu blijven er alleen slaapproblemen over, maar dan ik weer lekker veel dvd's inhalen en op het forum zitten ;-) Voorheen, zag ik alleen de begin tunes van een film en wist al helemaal niet meer wat ik wel of niet gezien had de dag erna :$

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Haha lavendel1 dat van die films. Zo herkenbaar! Eigenelijk hou ik erg van films, maar door de drank kwam ik er maar niet in en ging over op zappen van onzin programma's.

Goh, dus daar komen al die tintellingen in mijn lichaam vandaan! Ik heb de voortdurende angst een of andere enge ziekte te krijgen door mijn alcohol gebruik. Ik droom daar ook geregeld over. Fijn vooruitzicht dat dit over een week weg is!

Gebruik jij ook Refusal? Ik heb gisteren 2 flessen rode wijn op tot 12 uur s avonds. vraag me af of ik vanavond al Refusal kan nemen of dat ik beter tot morgen kan wachten? je begrijpt, ik vertrouw mijn Alcohol promotor in mij niet en zie m al zitten daar achter dat stenen muurtje ;-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Nova,

Ook van mij welkom hier. Door je probleem te (h)erkennen heb je een hele belangrijke stap gezet. Hier op het forum zijn allemaal mensen die goed weten wat je bedoelt, gewoon omdat ze in hetzelfde schuitje zitten.

Kom vooral op de dagdraad wanneer je het moeilijk hebt, Gezamenlijk proberen we je er dan doorheen te slepen.

Ik heb trouwens de internetcursus gedaan Tactive en ik heb daar veel aan gehad. Het doorbreken van je vaste gewoontes is zoiets. Ik dronk bijv. graag voor het eten en omdat ik dan tegen die tijd ook trek krijg heb ik al bouillon klaargezet. Dat neem ik dan en de trek gaat weer voorbij. Zo kan je een oude gewoonte vervangen door een nieuwe.

Ik wens je veel succes en vooral doorzettingsvermogen. Mocht je struikelen, sta dan vooral de volgende dag weer op!

Lytse.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo dag lieve Nova,

Van mij ook een hartelijk welkom op ons forum.

Ik hoop dat je er veel steun aan zal hebben zoals dat bij mij en vele anderen ook het geval is.

En je voelt je er al direct thuis zie ik,

je schrijft graag en veel en dan krijg je ook veel reacties.

En het is goed van veel te schrijven, vooral in het begin.

Enerzijds helpt het om je problemen weg te schrijven

en anderzijds houdt dat je van de fles weg.

Je schrijft over bijwerkingen van Refusal. Welke dan?

Zelf heb ik 6 weken Antabuse genomen, dat is hetzelfde medicijn,

en nooit last gehad van bijwerkingen.

24 uur na je laatste alco gebruik beginnen met Refusal is m.i. een veilige marge.

Opgelet, andersom is de marge veel groter (alco na inname van Refusal).

Ik hoop je hier nog veel te lezen

en wens je heel veel succes en sterkte.

Lieve groetjes, Frodo. :present::sun:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Nova,

fijn dat je meteen al mag meemaken

hoe steunend het forum voor je werkt.

Aan jou dus de verantwoording nemen en ook heel

geregeld komen en meeschrijven, ook als je schuldgevoel

en brakzijn na de 2 fleseen van gisteren zijn gezakt. Je schreef in je 1e stukje

1 fles en bij uitzondering 1 1/2, dus 2 was echt over je limit gisteren en dan ben je

the day after, bereid alles te willen en doen. Houd dit wel vast, ook al zakt de rest naar

de achtergrond, want anders zijn 2 flessen ook geen uitzondering meer. het rare is dat als we hersteld zijn van een extreme drank-orgie, we ook de ellende heel snel deleten in

ons systeem en op de oude voet doorgaan.

Zorg er voor dat je hier geen eendagsvlieg wordt, dan ben je niet alleen de best mogelijke

moeder en mens op je werk, maar ook je eigen beste vriendin. Succes!:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je Jane.

Ja, ik ken dat als geen ander. Hoe vaak ik niet ben gestopt om na enkele dagen weer te denken "het valt allemaal mee en het leven is saai zonder de wijn".

Daarom begin ik morgen ochtend ook meteen met de Refusal. Ik kan aankomende week bij de AA terecht en ga ook nog andere hulverlening bekijken.

Dat is de hele teleurstelling steeds weer in mezelf. De onbetrouwbaarheid van de alcoholdrang in mij. Ik wil het nu meer zien als een ziekte die in me zit en waar ik voor moet gaan knokken om eraf te blijven. Iedereen hier zegt "vandaag niet". Ik wil toch echt probereren deze keer de 3 maanden vol te maken. Wat is nou 3 maanden?

Het moet en zal me deze keer lukken!

Ik weet inmiddels dat als ik 1 glas neem ik weken weer door drink. Vallen en opstaan is ook geen optie meer. Ik sta namelijk pas na weken weer op. Ik heb dit moment gepakt en ga hem vasthouden.

De moeilijke momenten liggen nog voor me, maar met jullie en de Refusal en misscien AA of andere hulpverlening wil ik me er deze keer echt in vast bijten. Heb geen andere keuze..

Slaapse alvast!

Nova

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Nova

Dat ook al even gedaan

op de dagdraad;)

Grote klasse dat je deze stap doet

Ons drinkgedrag viel helemaal niet mee

Voor jou praat ik ook alvast

in de verleden tijd;)

We maakten ons leven, ons lijf,

onze geest kapot

Succes, je kunt het!:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...