lady jane Geplaatst 31 augustus 2012 Rapport Share Geplaatst 31 augustus 2012 Wijfie de oudere garde heeft jou hier in de loop der jaren al erg vaak hetzelfde zien schrijven op momenten dat je de controle leek te hebben; maar even zo vele keren dat het weer mis ging en je heel overtuigd zei nooit weer te willen drinken, een stopper worden dus. Lees je eigen postings maar na. Nu houd je weer een achterdeurtje open. Is je eigen keus, maar wees bewust van wat je schrijft. Je hoeft niet consekwent te zijn als je dat niet wilt, maar je reactie nu lijkt wat verongelijkt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 31 augustus 2012 Rapport Share Geplaatst 31 augustus 2012 Goedemiddag, Wijfie, je spreekt jezelf helaas tegen. In de jaren dat ik hier schrijf heb ik je regelmatig gelezen. Houd me ten goede, ook ik was een notoire terugvalster. Dus ik oordeel niet, wat me echter wel van het hart moet is dat ik heb geleerd en ook gelezen, hier op het forum, dat het éne glas in de hand gedrukt krijgen en het dan toch opdrinken een smoes is. Het kan een paar keer goed gaan maar op een keer zijn de remmen weer los. Ik kom zelf niet in de kroeg, er zijn wel gelegenheden waar ik kom waar gedronken wordt. Mij is het ook wel eens overkomen, Tina, hier een lekker wijntje. Ik pak het niet aan, ook niet om voor het gezicht van anderen zogenaamd mee te doen. Ik word nooit ADB, de drank zal mij altijd de baas blijven. Nogmaals, ik oordeel niet, doe wat je zelf goed dunkt, maar gezien het verleden heb ik er een hard hoofd in en denk dat er eens weer een ontzettende uitschieter aankomt. En gun ik je nu net niet. Maar uiteindelijk ben jij het die beslist en niet diegene die jou het glas in de hand drukt. @foutje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
NoNo Geplaatst 31 augustus 2012 Rapport Share Geplaatst 31 augustus 2012 Hi Gwen, Dank je voor je reactie! Ik snap wat je zegt en het is een waardevolle bijdrage aan mijn wel/niet alcoholvrije wijn dilemma. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gwen Geplaatst 31 augustus 2012 Rapport Share Geplaatst 31 augustus 2012 "een directe lijn naar het afvoerputje" Dat herken ik wel... Hij is geweldig! Mag ik hem af en toe lenen, Spike? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 31 augustus 2012 Rapport Share Geplaatst 31 augustus 2012 wie ben ik om te oordelen Wijfie? ik heb zeker die intentie niet; gezien mijn leeftijd heb ik waarschijnlijk veel meer terugvallen gehad als jij. Maakt ook helemaal niet uit. En de intentie om te wijzen en zie je wel te zeggen, ook niet. Jammer dat je het zo leest. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 31 augustus 2012 Rapport Share Geplaatst 31 augustus 2012 Wijfie, ik oordeel niet, het is slechts mijn eigen ervaring. En als het op gunnen aankomt gun ik je dat je vanaf nu het 1e glas laat staan. En nu houd ik er ook over op. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 31 augustus 2012 Rapport Share Geplaatst 31 augustus 2012 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 31 augustus 2012 Rapport Share Geplaatst 31 augustus 2012 Originally posted by: wijfieO ja, het ging over de kroeg, weet je, ik kom daar om die reden al niet, omdat het gewoon moeilijk is om mensen te zien drinken, mensen te zien veranderen, terwijl jij dus als enige staat als nuchter persoon.Daar wil ik mee zeggen: zoek de ellende niet op, ga liever wat anders doen, leuke cursus, wandelen, fietsen, of zoek een andere manier om met vrienden om te gaan..quote> Wijfie dit berichtje laat toch zien hoe kwetsbaar je nog bent? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 31 augustus 2012 Rapport Share Geplaatst 31 augustus 2012 Wijfie iemand heeft eens ooit gezegd tegen mij "kom niet aan een alci z'n drank of verslaving want hij vecht zich kapot ook al is het maar één glaasje"Dat was toen die persoon zei dat ik zwaar alci was. Toen werd ik ook vreselijk kwaad omdat ik van mijzelf vond dat ik toen erg goed bezig was. Maar hij had wel gelijk hoor, ik knalde binnen een mum van tijd helemaal door. En dat is denk ik waarom mensen nu zo reageren naar jou. We zijn allemaal bang dat je dadelijk die rem los laat en weer de vernieling in gaat. We zouden niet bang of bezorgd zijn als je ons niets deed. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 31 augustus 2012 Rapport Share Geplaatst 31 augustus 2012 Wijfie ga a.u.b. niet. Als jij er echt van overtuigd bent dat je zo goed bezig bent nou dan is dat zo. Ik ga weer naar de d.d. Even kijken wie er allemaal is. Succes meis:sun: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 31 augustus 2012 Rapport Share Geplaatst 31 augustus 2012 Wijfie je bent eerlijk voor jezelf niet voor ons. Je komt hier ook voor jezelf niet voor ons. Wij zijn hier ook voor onszelf niet voor jou. En alles wat we van elkaar leren leren we onszelf ook. Het is een win win situatie voor jou, mij, iedereen. Probeer je dit niet persoonlijk aan te trekken meis. Haal eruit wat je voedt en laat de rest. Er is niemand die jou controleert of wat dan ook. Het is een soort van dagboek als je jezelf terugleest. En ja, het is steunend bedoeld dat begrijp je toch wel? jij komt hier toch ook niet om een ander af te branden; je komt om de wisselwerking. Als je wegblijft respecteer ik dat natuurlijk, maar ik zou het heel erg jammer vinden, vooral voor jezelf. Misschien heb je nu geen oog voor al het goed wat je hier ook leest. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kameleon Geplaatst 31 augustus 2012 Rapport Share Geplaatst 31 augustus 2012 Wijfie, Je noemt een glas bier, of wijn een toetje, zie je het dan als een beloning? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rudy Geplaatst 31 augustus 2012 Rapport Share Geplaatst 31 augustus 2012 Gezellig in de kroeg. Wijfie je hebt een knipperbol relatie met alcohol. Ik begrijp de reacties van mensen hier. Voorbeeld. Je stopt na per totaal te zijn geweest. En zijn de alcoholdampen vervlogen ben je weer een minderaar. Vervolgens drink je een glaasje per dag of week en bent niet meer bang voor advocaat gebak of bonbon gevuld met drank. Hoeveelheden maakt niet uit vermits het je eigen motivatie of gestelde doelen niet onderuit haalt. Begrijp je de verwarring. Er ontstaat zoiets als ongeloof. Door je berichten heen lees ik onzekerheid. Blijkbaar is dit momenteel jou norm waarop jij met alcohol omgaat en dat mag. Maar verwonder je dan niet over het tegengas wat je krijgt op de draad van mensen die overigens het beste met je voorhebben. Ik wil je de les niet lezen alleen maar zeggen: Blijf kritisch kijken naar jezelf Wijfje . Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kameleon Geplaatst 31 augustus 2012 Rapport Share Geplaatst 31 augustus 2012 Ben je aan het oefenen, hoop je dat de paniek iedere keer minder is, als je een glas neemt. Als ik teveel vraag moet je het zeggen hoor, ik probeer je te begrijpen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rudy Geplaatst 31 augustus 2012 Rapport Share Geplaatst 31 augustus 2012 Het gaat er om dat ik inmiddels niet meer weet naar welke kant jouw pet staat. Van de stopper of de minderaar. En dat is wel relevant als je adviezen geeft. Voor mij tenminste. ---------------------------------------------------------- ----------------------------------------------------------- Kun je dit eens uitleggen aan mij Fibo. Ik begrijp de relevantie niet tussen advies van een stopper of minderaar. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kate Geplaatst 31 augustus 2012 Rapport Share Geplaatst 31 augustus 2012 Het is allemaal wel herkenbaar Wijfie. Dat switchen tussen stoppen en minderen, in de tijd dat ik toch nog niet helemaal zonder kon. Maar als je eenmaal geen enkel voordeel meer aan alcohol ziet, is er niks krampachtigs of paniekerigs meer aan om de alcohol te laten staan. Net zoals ik geen slok bleekmiddel hoef, waarom zou ik. En wat anderen doen moeten ze zelf maar weten. Je hebt gewoon nog last van de dubbele stemmen in je hoofd, de ene keer wil je stoppen, en de andere keer wil je matigen. Ik ben gestopt omdat ik er niets meer aan vond, ook niet aan 1 glas. Dan gaat het vrij gemakkelijk. Anderen moeten er harder voor vechten. Maar ook daar zijn zat voorbeelden van dat ze het redden. Het is veel rustiger om 1 lijn voor jezelf te kiezen. Het is mogelijk uit die cirkel te stappen. Maar dat hoeft niet natuurlijk. Dat mag je helemaal zelf weten. Ik wil je zeker niet wegjagen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kate Geplaatst 31 augustus 2012 Rapport Share Geplaatst 31 augustus 2012 Eigenlijk gaat het niet zozeer om jou Wijfie, al die reacties. Het is denk ik eerder een aanleiding voor de mensen om voor zichzelf op een rij te zetten hoe ze ertegenover staan. Want iedereen hier kent die discussie in zjn hoofd, heeft die nog of heeft die gehad. En ik zeg maar zo: the only way is up. Uiteindelijk dan toch. Ik ben een optimist. En iedereen heeft daarbij zijn eigen paadje te lopen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 31 augustus 2012 Rapport Share Geplaatst 31 augustus 2012 Ik geef een rondje, wat wordt het? Koffie, thee of een frisje? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rudy Geplaatst 31 augustus 2012 Rapport Share Geplaatst 31 augustus 2012 Fibo ik denk dat je de vraag los moet zien van mijn achtergrond. Ik dacht even dat je bedoelde dat het advies van de minderaar er minder toe doet dan advies van de stopper. Zo heb ik het gelezen. Hoe de minderaar of stopper tegen het eerste glas aankijkt is denk ik voor iedereen weer anders. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rudy Geplaatst 31 augustus 2012 Rapport Share Geplaatst 31 augustus 2012 Tina ik graag koffie wel met een groot stuk cake graag. Mag dat? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 31 augustus 2012 Rapport Share Geplaatst 31 augustus 2012 Rudy, komt eraan, ik zal er nog wat aardbeien met slagroom opdoen om het een feestelijk tintje te geven. Zelf neem ik een koffie verkeerd, in een glas. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rudy Geplaatst 31 augustus 2012 Rapport Share Geplaatst 31 augustus 2012 Tja, mijn vrouw is net thuis gekomen. Dus stoppen met internetten. Maak het niet te laat mensen, fijne avond allemaal. Tot een volgende Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gwen Geplaatst 31 augustus 2012 Rapport Share Geplaatst 31 augustus 2012 Amber, Je houdt er een ander dagritme op na dan wij, aan deze kant van de aardbol. We hebben je kroeg goed bezocht... Pik eruit wat je kunt gebruiken. Apa kabar? Tidak minum arak? Bagus!!!! Selamat pagi! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
amber11 Geplaatst 1 september 2012 Auteur Rapport Share Geplaatst 1 september 2012 Selamat pagi Gwen, Saya tidak minum Arak. Angur putih. Dan kedang2 Bir Bintang. Vond het een interessante discussie. Voor jullie allemaal een heel fijn weekend:rose:. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
amber11 Geplaatst 1 september 2012 Auteur Rapport Share Geplaatst 1 september 2012 Hoi Fibo, De paniekaanvallen voorheen kwamen iedere keer bij het afkicken na grote inname. Hoop dat nooooooooit!!!! meer te doen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden