Spring naar bijdragen

zaterdag 22 september


Diesel

Aanbevolen berichten

Ikzelf heb gemerkt dat regelmaat en een stuk disipline erg goed werkt bij mij. De tijd dat ik zoop leefde ik er maar op los, ging meestal s'nachts om een uur of 3 naar bed zodat ik zolang mogelijk kon genieten van mijn vette roes. Dat betekende ook dat ik tot diep in de dag, in m'n nest bleef stinken. Of ik was er na een paar uur weer uit, te onrustig om nog langer te blijven liggen.

De regelmaat heb ik gekregen door een briefje te maken wat ik allemaal zou doen om weer wat orde in mijn leven te krijgen. Het geeft een stuk rust en harmonie.;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 365
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Bedankt voor jullie reacties!

Ik heb nog lekker even kunnen slapen :)

Von je hebt gelijk hoor,

een aantal weken geleden

is er toen een soort van gesprek geweest, waarin hij me iets probeerde uit te leggen, maar op mij niet over kwam, duidelijke miscommunicatie,

toen zei hij, ik wil daar graag nog eens over praten met iemand erbij,

om het je uit te leggen,

en vervolgens hoorde ik daar niets meer op...

en ja ik ben wel nieuwsgierig,

en ik ben het eens dat het afgesloten 'moet' worden,

maar hoe doe je zoiets, als iemand nog zoveel in je hoofd en hart zit?

Das lastig, ik worstel daarmee,

ook niet eerder meegemaakt,

Ik slik momenteel zelfs 40mg ad, ik heb niet het idee dat ik er bijwerkingen van heb, 15 kilo aankomen lijkt me idd niet leuk, ik heb dat vaker gehoord, nu sport ik best heel veel , is ook een verslaving van me ;), maar dan 1 van mijn betere hahA

*bijgewerkt i.v.m privacy

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik wil ook gaan sporten, hier in de stad heb je zo`n fitnesscentrum die je 16 euro de maand kost en kun je onbeperkt sporten.

Zou het dan wel leuker vinden om het met een maatje te doen, helaas ben ik hier 2,5 jaar geleden naar toe verhuisd en alles wat ik ken zit 60 tot 80 km verderop.

Maar goed, dat mag geen excuus zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja bioritmes... eerlijk gezegd heb ik helemaal géén ritme meer, maar dat viel al op waarschijnlijk :$ Toch is het nog veel slechter geweest, toen ik zoop: toen draaide ik dag en nacht gewoon om. Dat doe ik niet meer, zelfs als ik laat wakker ben sta ik nooit na 12 uur op. Misschien komt het vanzelf goed als mijn daginvulling wat beter op punt staat?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal, ik gooi me maar gewoon even in de groep. Voel me een klein beetje een indringer, maar das mijn onzekerheid die spreekt. Ik negeer mijn innerlijke stem voor het gemak maar even.

Ik ben ook niet zo handig in het aanhouden van een vast dag en nachtritme. Omdat ik niet werk momenteel heb ik ook niets waarvoor ik echt mijn bed vroeg uit moet. Mijn hele systeem is nog een beetje van slag merk ik, maar hoe langer ik nuchter ben, hoe makkelijker het wordt om vroeg op te staan. Het is alleen mezelf kwellen als ik tot een uur of 3 wakker lig om dan toch mijn wekker op een vroeg tijdstip te zetten. Heb toch echt mijn uurtjes slaap nodig....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag allen!

Hoe later op de ochtend, hoe luier het volk.... Over dag- nachtritme gesproken... Sliep pas rond 6, terwijl ik zo graag een lange dag wil hebben met veel to do's. Maar even wat aan doen dus.

Kame, erg mooi wat je met ons heb gedeeld! Iets om vaak door te lezen! Steigerde direct bij het stukje, dat we bewust of onbewust zelf verantwoordelijk zijn. Nog een pijnlijk punt dus voor mezelf, als me dat raakt. Maar goed beschouwd is het waar. Heb de neiging nog wel eens buiten mezelf dingen neer te leggen. Zo van, ja, maar toen en dat etc. Niet doen dus! Leerpunt!

Gwen, druiven associeren met wijn... Misschien het kleiner maken. Denk maar aan een doosje rozijnen waar je als kind van kon genieten. Maar knap dat je het aandurft.

Tasseke, ik ken je niet, maar goed dat je weer hier bent gekomen. Zo te lezen heb je al heel veel sprongen gemaakt, wat ontzettend knap is toch! Dat niet meer durven melden, denk dat velen van ons dat herkennen. Denk dan maar zo, tegen een ander zou je ook zeggen, blijven komen hoor. Dus waarom niet tegen jezelf?

Gaby, moeilijk hoor. Kan wel zeggen, streep onder die gedachten, maar dat werkt niet zo he. Geef het de tijd meid en gun die tijd aan jezelf. Alles slijt op den duur. Allen jij en hij weten hoe het precies voelt en zit en hoe sterk de aantrekkingskracht nog is. Misschien helpt het als je naar je diepe innerlijkmluisterd? Dat soms kan al moeilijk zijn en ik denk dat we nogal eens de neiging hebben dingen op den duur mooier te maken dan dat ze waren. Alleen al om zo de pijn te verzachten, maar eigenlijk kwellen we onszelf daarmee.

AR, hoop dat je een goede dag zal hebben. Gelukkig schijnt het zonnetje!

AD, het heeft mij een tijdje op weg geholpen, toen ik er echt niet meer uitkwam, maar het vervlakte in mijn geval ook al mijn emoties. Ik sta liever gewoon in het hier en nu. Maar als ik er bij gebaat zou zijn, zou ik ze toch weer nemen. Heel moeilijk om daar een weg in te vinden. Als je ervan aankomt lijkt me dat heel vervelend. Het kan helpen dan iets anders te proberen, maar ja, dat op- en afbouwen is ook geen pretje. Heb daar veel last van gehad. Sowieso was het zoeken tot ik iets had gevonden waar ik me prettig bij voelde. Dus, mensen die daarmee bezig zijn, succes!

Nu maar eens kijken wat ik ga doen. Vind het meoilijk mezelf in beweging te zetten. Ik lees hier dat sommige mensen met veel plezier en zin de dag opstarten. Hoop daar ook weer snel te komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als nachtmens heb ik me toch, met moeite, moeten en kunnen conformeren.

Die wekker gaat toch om 06.45u weer af.

Ik kom mezelf heel erg tegen als ik laat naar bed ga of nog een tijd ga liggen lezen.

Als ik dat wil ga ik nog vroeger.

Maar goed, vandaag een heerlijke zaterdag.

Huis gekuist, haren geverfd, zometeen nog wat spullen naar de stort brengen en dan, stupid me want ik heb weer eens ja gezegd tegen iets wat ik eigenlijk helemaal niet wil doen vandaag, ga ik helpen in het nieuwe appartement van mijn LAT-man.

Ben druk in mezelf om dit een positieve wending te geven en denk dat ik er maar een etentje uit ga halen haha. Zonder drank, dat dan weer wel:)

Want ook vandaag neem ik de eerste niet.

En na een goed gesprek vorige week op de meeting sta ik niet meer toe dat mij drank voor mijn neus neergezet of gehouden wordt.

Als men het zo niet wil snappen, dan toch die anderen aanspreken op hun gedrag hierin.

Want het zal echt wel binnenkomen als ik zeg dat hiermee onze relatie/vriendschap op het spel wordt gezet, ik hulp nodig heb van de mensen die dichtbij me staan en jij helpt me hier niet mee.

Dus bedankt maar weer en toedeledokie.

Je gaat toch iemand die net gestopt is met roken ook geen sigaret onder zijn neus duwen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Iemand vertelde me onlangs dat ze geentje gemakkelijker vindt dan eentje. Nochtans heeft ze geen alcoholprobleem.

Ik vraag me dan ook af of de scheidslijn alcoholist/niet-alcoholist wel zo strak is?

Waarom ik dit opmerk? Het zou kunnen verklaren waarom mensen het maar vreemd vinden dat je volledig stopt met drinken. Zij moeten uiteindelijk ook uitkijken, en laten soms een glaasje staan terwijl ze er wel zin in hebben. Alleen kunnen zij dat op basis van wilskracht; ik speelde het zonder mijn baclofen niet klaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb net mijn laatste fles wijn leeggekieperd in de gootsteen. Voel me vandaag niet sterk genoeg om de verleiding te weerstaan, dus dan maar weg met die zooi!

Heb me al voorgenomen om de winkel niet in te gaan, ik heb nog voldoende eten in huis en zo hoef ik me niet onnodig te kwellen.

Ik vermaak me maar in mijn huisje, al is het op zich prima weer om er op uit te gaan. Er komen vast nog meer mooie dagen om wat buitenshuis te gaan doen. Vandaag sla ik dat maar even over om mezelf in de hand te kunnen houden.

Fijne middag verder allemaal, ik ga me maar even bezig houden met de was!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

LadyN, goed van je! Ik doe dat ook, binnen blijven als ik me neit sterk genoeg voel, om mezelf te beschermen en ook wel een beetje omdat ik het soms moeilijk vind om onder de mensen te komen. Als ik ze dan zo bezig zie, met hele normale dagelijkse dingen, doet me dat wel eens verdriet. Dan zie ik mezelf terug, maar dan wel,lang geledne en denk, waarom ging het mis!

Jen, die lijn is denk ik moeilijk te trekken. Moeten we ook niet willen doen, ook al houdt het je bezig. Antwoord daarop is er denk ik niet. Per persoon verschillend. Ik denk dat veel mensen niet door hebben dat ze zelf misschien ook op een lijntje balanceren. Immers, wij hadden het ook niet door.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo, in de pan staat de rendang te pruttelen.

De wassen draaien en ik heb weer nieuwe kefir gemaakt. :D

Het loopt best goed vandaag.

Ooit was ik ook een avondmens.

Nu vind ik de ochtend het mooiste moment van de dag!

Het kan veranderen volgens mij in de loop van de tijd.

LadyN,

Fijn dat je er gewoon tussen komt springen hoor!

Welkom bij ons op de dagdraad!

Gewoon aanpikken en meekletsen.

De laatste tijd is het in de middag wat rustig hier,

maar je word zeker later wel gelezen.

Travel,

Nee zeggen is ook niet mijn sterkste punt.

Maar het getuigd ook wel dat je een goed hart hebt toch?

Dit gezegde heeft mij al vaak geholpen;

Als je ja zegt tegen een ander, let er dan op dat je geen nee zegt tegen jezelf.

Fijne dag en tot vanavond!

Apple,

Ook van harte welkom hier!

Tasseke,

Wij kennen elkaar wel een klein beetje.

Al moet ik zeggen dat ik in die tijd meer dronken dan nuchter op het forum zat.:$

Dus ik zou alles terug moeten lezen om het boven water te halen.

Ooit ga ik dat nog doen, nu schaam ik me daar te veel voor.

Toen ik daadwerkelijk een punt zette achter mijn drinken,

heb ik hier zo ontzettend veel steun en support gehad, ongelofelijk!

Ook ik heb schaamte over het verleden, maar zet je daar aub overheen.

We weten wat het is, wij allemaal hier.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag frummers,

Ik heb het druivensap van me afgespoeld en de

beslissing genomen dat het de laatste keer was.

Druiven is wijn en van wijn ga ik enkele reis naar het

afvoerputje.

Dank je Kameleon voor je kijk

op mijn nuchtere leven in mijn

oude drinkend bestaan.

Het begint me idd steeds meer op

te breken.

Maar een huwelijk van 15 jaar kieper

je niet zomaar overboord omdat

ik alcoholist ben, en me niet teveel

met drank kan omringen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...