Spring naar bijdragen

zaterdag 29 september


igor

Aanbevolen berichten

Dag allemaal,

Heb me een paar dagen al niet gemeld, voel me beroerd. Wanneer ik wat eet protesteert mijn maag met krampen. Drinken gaat gelukkig wel goed.

Lees weer veel verhalen van nieuwe mensen, welkom allemaal. Een :present:voor jullie.

Shahire beterschap, jammer dat de vakantie niet door kon gaan.

Ga weer aan de thee of zal ik bouillon nemen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 290
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

@ Nina: de plant van die kleintjes heet kleefkruid, familie Walstro. Die kleine krengen, die je er stuk voor stuk uit moet kammen (:angry:) heten ook klitten in de volksmond. De langharige Staby, met een zeer langharige staart, die we hadden, liep bij voorkeur rond te struinen in de bosjes e.d. Weet er dus alles van!

@ Zonnetjes: beterschap. Ik geloof dat er een soort griep rondwaart.

Inmiddels ben ik bijgelezen en ga nu wat lezen op "wie is wie".

Tot later,

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag samen,

Voor de duidelijkheid, ik heb mij vannacht nog droog afgemeld.

Vannacht weer fantastisch geslapen, maar helaas meer moe dan gisteren.

Dat klinkt toch niet, je kunt minder moe zeggen, maar meer moe klinkt niet en om nu vermoeider te gebruiken dat is ook zo deftig.

Het ging hier over stappen voor- en achteruit, ja, zo voel ik het ook, 2 vooruit, 1 achteruit.

Geduld is niet mijn beste eigenschap, maar dat zullen we toch moeten oefenen en zolang het resultaat vooruit is, babystapjes, geeft dat moed.

Terwijl ik probeerde wakker te worden, stond mijn vriendin voor de deur. Lekker een uurtje buiten gezeten met thee. Toen kwam er nog een buurvrouw, boeken lenen. Ze gebruikt mij als bieb en kan er beslist niet tegen als ze geen boek meer heeft.

Wordt ze nerveus, tja beter bij boeken dan ij drank of sigaretten.

Even met vriendin meegelopen en nog een paar mensen gesproken, dat is het leuke van een dorp. Ik had veel zin in lever (of een broodje halfom, nog beter) maar dat is hier op het dorp dus gewoon niet te krijgen. Dat is dan weer een nadeel.

Dacht even aan wijn, denken dan hè? Soort automatisme. Ferm'" nee" gezegd tegen mezelf en het laatste stokbroodje gekocht. Lekker met zalm en mayo.

Ik lees vandaag dat er mensen zijn die vinden dat ze nergens toe komen of rondlummelen, nou als ex-calvinist heb ik daar ook moeite mee. Maar geef jezelf er aan over, energie komt in vlagen en als je die goed gebruikt doe je in korte tijd veel meer dan wanneer je je er niet tegen opgewassen voelt.

In het Westen zijn we maar aan het jakkeren, mobiel aan het oor en dan maar aan de drank voor ontspanning of overspannen etc.

Kijk eens naar volkeren in andere delen v.d. wereld, die hebben niet veel, maar wel tijd (voor elkaar) en halen mss wel meer uit het leven dan wij met nuttig bezig zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik las vandaag een paar keer over wat te doen bij trek en daar zijn allerlei antwoorden op. Het zal voor een ieder anders zijn, want ook de omstandigheden zijn niet gelijk.

Woensdag bijv. Was ik een hele tijd tevergeefs bezig geweest mijn B&B op een website te zetten, die heel onduidelijk was. Heb het opgegeven en een e-mail gestuurd.

Dat was al vast wat, actie ondernemen i.p.v. het bijltje erbij neergooien.

Kreeg direct een mail terug met een soort handleiding. Ben gisteren begonnen, maar moet nog verder in andere talen.

Ook zou ik 's avonds voor het eerst sinds jaren een tel. gesprek met mijn zoon hebben omdat ik zijn dochter wil helpen met haar taalachterstand. Kind hoort thuis alleen Spaans en wil naar de havo.

Ik wist dat ik het nuchter aan kon, maar was toch een beetje gespannen, van gaat hij zelf bellen of moet ik het doen. Zo hadden zijn vriendin en ik dat afgesproken.

Trek kwam in me op, maar nee, sta op het dagpact en wil voorlopig volhouden, dus wat nu? Ik kijk zo eens rond en zie mijn bank (die v/h eeuwige bankhangen met "een lekker wijntje") met 101 kussens en kussentjes. Die bank ben ik te lijf gegaan, met de stofzuiger en alle kussen weer in model geduwd. Na bijna 3 kwartier hing ik bank als een prinses

op de erwt. 2 Vliegen in 1 klap. Wel spierpijn in arm nu. Je moet er wat voor over hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gelijk heb je Lenie,

maar ja, de hond moet uit, de jongens willen eten enzo, dat moet toch wel gebeuren.

Je knut natuurlijk ook zeggen, nou, dan wachten ze maar even.

Met het Westen bedoel ik de rijke landen.

Is het bij jou ook zulk mooi weer, wel wind, maar daar is het herfst voor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tine

Gisteren had ik eindelijk het hele Jaarpact uitgelezen en denk eraan hoor, je stelt ze niet teleur!!!

De winter komt eraan, dus breien met die dikke wol. Mss kun je morgen even buiten zitten, maar gewoon doorbreien.

Straks zijn de winkels dicht, hoewel dat toch ook wel een criem is voor mensen die in de buurt van avond- en weekendwinkels wonen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...