Spring naar bijdragen

zondag 7 oktober

Gast A3

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 252
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Originally posted by: wijfie
Madeleine, even antwoord op je vraag: medicijnen tegen de alcohol, zoals refusal is niet verslavend, het verminderd overigens niet de trek, maar het middel zorgt ervoor dat je niet meer kunt drinken, doe je dat wel dan word je zwaar ziek, dus dat laat je het wel....quote>

Dank je voor het antwoord.

Het gaat in deze niet om mij. Kreeg vanochtend een zeer verontrustend berichtje van iemand die twee maanden geleden is gestopt met drinken, maar rustgevende medicatie van de huisarts verkregen, en in grote mate heeft ingenomen tot afgelopen donderdag. Ze is nu zo ziek als een hond en zegt grotere ontwenningsverschijnselen te hebben, dan toen ze stopte met de alcohol. Ik maak me gewoon zorgen. Want het is niet zo dat ik opeens voor haar deur kan staan.

Medicatie is een Opammetje.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Daar was ik dus al bang voor. De huisarts wilde mij Diazepam voorschrijven. Maar dat heb ik maar even gelaten voor wat het is. Ben niet zo dol op de pammetjes.

Heb haar aangeraden de HAP te bellen en dat ze eerlijk moet zijn over wat er voorgevallen is. Ik vind het zo erg voor haar. Ze was, in mijn ogen, zo goed bezig. Maar inderdaad, we blijven verslavingsgevoelig. Ik vind het oprecht heel erg rot.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Bor

Jij ook een fijne zondag :present:

en allemaal uiteraard

Ik hing hier nog rond te lezen

wonderlijke dingen soms..

Marjo, have fun in het Noorden, fantastig toch :heart:

Ik zie 2 jarigen, gefeliciteerd!

Bekkie en kippuhbillutjuh :musicnote:

laterssss

Link naar opmerking
Deel via andere websites

wat een GEWELDIG anti-marijuana lied :D

N rookt heel veel van dat spul en ik ben er geen voorstander van,

maar ja is makkelijk gezegd,

ik ben daar niet verslaafd aan :huh:

pammetjes, oh lekker,

en oh zo verslavend idd,

voorbeelden te over van mensen die hun ene verslaving inruilt tegen de pammetjes...

schijnt een rot afkick te zijn ook ,

dus is niet aan te raden,

alhoewel ik in het begin het ook wel af en toe nam ,

maar bij dit lette ik op, om niet door te schieten ;)

zo lekker gewerkt,

ik ga nog even slapen nu,

zonde van het weer eigenlijk,

maar ik wil vanavond nog naar de kerk,

dus ,

maar ff rust pakken...

Fleur Gefeliciteerd meis :musicnote:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat betreft die energie: ik heb me er maar bij neergelegd dat ik daar niet enorm veel van heb.

Ik geniet van middagdutjes, heb ik gewoon nodig. Daar staat tegenover dat ik doordeweeks voor mijn werk erg vroeg opsta, heb ik ook geen moeite mee. Ik ben al blij als huis en tuin een beetje bij zijn en laat het aan anderen over om naar de sportschool te gaan en te rennen. Voor de lijn hoef ik het ook niet te doen. Dan zou ik eerder wat aan de innamekant doen.

Ik voel me wel stukken fijner lichamelijk dan in mijn vroegere drinktijd. Dat vind ik belangrijker dan de marathon kunnen lopen.

Mijn mannie bijvoorbeeld is wel een enorme sporter. Prima, als hij daar van geniet. Mensen verschillen nou eenmaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wil van tevoren zeggen dat men me vooral niet verkeerd moet begrijpen.

Dat ik me voor kan stellen dat er mensen zijn die om wat voor reden dan ook echt geen energie hebben, fysiek en/of psychisch.

Ik heb daar zelden last van maar die enkele keer dat het me gebeurt is het een kwestie van mezelf toespreken en beginnen.

Eenmaal begonnen krijg ik er dan gegarandeerd zin en lol in...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag luitjes,

wat een prachtige najaarsdag vandaag.

Ik heb weer eens een autorit gemaakt

waar ik harder mocht dan 100km.

Toch wel weer eens lekker zo

over de weg zoeven met 130 km.

Hier in de randstad is dat helaas

not done.

Over bannen gesproken,

ik heb er ooit één gehad,

14 dagen, één week van Tacitve

en de andere week heb ik er zelf

bijgevraagd.

En ik moet zeggen, ik had het er ook

naar gemaakt, de ban was terecht.

Even tot het besef komen dat niet

iedereen dezelfde mening is toegedaan

en dat ik dat dan ook maar beter bij

diegene kan laten waar ik het niet mee eens

ben.

Dus wat dat betreft heb ik mijn lesje wel

geleerd.

Leven en laten leven.

Meestal dan.

;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: Diesel
Maar daarom hadden ze Frodo en mij ook juist als voorbeeld gestuurd om het tegendeel te bewijzen, Lytse ;)quote>

Diesel,

Als jij vindt dat wij de conditie en het lichaam hebben van een jonge god,
wie ben ik om dat tegen te spreken?
Je maakt mijn dag goed. :D
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@jowan en @A3

Een ban krijg je niet zomaar.

Los van de problematiek van de dubbele accounts, waar ik mij niet over uitspreek want dat kan een technisch probleem zijn waar ik niets van begrijp (IP-adressen ...).

Loop je niet zo snel een ban op.

Wat ik wel al heb ervaren is dat bepaalde woorden (= schuttingtaal), zelfs in een andere context gebruikt, tot een interventie van Tactive kunnen leiden.

Op dat moment krijg je een hele vriendelijke mail met de motivatie van Tactive waarom dit of dat woord is verwijderd.

Tot daar geen enkel probleem m.i.

Wanneer wordt het dan wel een probleem?

Als bijvoorbeeld, in een of andere verhitte discussie, de ene frummer de andere persoonlijk begint aan te vallen en te beledigen bestaat het gevaar dat andere frummers voor de ene of de andere partij gaan kiezen.

En ja dan is het hek van de dam natuurlijk.

En om zo een virtuele “oorlog” te vermijden legt Tactive soms tijdelijk het zwijgen op aan een bepaalde frummer die de deontologische manier van communiceren overtreedt.

En daar kan ik perfect mee leven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou dat moest ik ook opzoeken hoor Hannah, inderdaad weer wat geleerd.

En mocht er nog iemand zijn die het niet direct in zijn vocabulaire heeft, kan het me bijna niet voorstellen maar wie weet...

Uit Wikipedia:

De deontologie ("plichtenleer", vanuit het Grieks, deon, “plicht,” en logos, “rede”) is een ethische stroming, die uitgaat van absolute gedragsregels, vaak, maar niet altijd, gesteld als normen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag,

Meld me droog af voor vandaag.

Ik ben heel boos maar kan er niet veel over zeggen. Gaat over mijn moeder, broer en geld. Ik baal. Ik wil het helemaal niet over geld hebben maar ben toch ontploft. Mijn moeder heeft het altijd over geld. Nu was het even welletjes.

Welterusten. Ik geef het op voor vandaag maar drink niet.

:Disgust;

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...